FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 14 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #391
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Minimoi sen "kuolleen kohdan" pyörityksestä (vaikkei ihan kokonaan poistakaan.) Ilmeisesti ihan toimiva keksintö.
    Mutta ymmärtääkseni nuo soikeat rattaat ovat tulleet vasta tänä vuonna?

    Olihan se kammen "eri kulma" jo aikaisemminkin

    Eli mitä se soikea ratas auttaa?

  2. #392
    Haluaisin kysyä Cervelot paremmin tuntevilta, mitkä ovat päällimmäiset erot R3/R3SL:n ja S2/S3:n ominaisuuksissa.

    Ajamiseni suuntautuu pääsääntöisesti pitkäkestoisiin lenkkeihin. Toisaalta pyörällä hyvä päästä revittelemään kilpailuhenkisesti. Eli pohdiskeluni perusasetelma on, kumpi runkotyyppi olisi ominaisuuksiltaan käyttööni parempi.

  3. #393
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Merkittävin ero joka ajoon vaikuttaa on R-sarjan suurempi etukolmion kiertojäykkyys. Se kun on "mäkipyörä". Tosin minusta ero ei ole kovin suuri, kummatkin ovat keskiöltää erittäin tukevia esim kireissä ja alamäissä erittäin helppoja laskea koska kaikenmaailman väpinät puuttuvat.

    S-sarja on yleiseen lenkkeilyyn minusta ehkä kivempi. S-sarjan rungot ovat n. 100g painavampia kuin vastaava R. Kaikki Cervelon mallit kyllä tuppaavat olemaan 800-1060g keskikoossa (R3SL kevein, S2 painavin) eli kokonaispainoon merkitys on vähäinen. Eli jos haluat keveimmän/tukevimman, ota R. Mutta S-on hyvä normaali lenkki/kisatouhuun. Tietty pieni koeajo ei haittaa.

    Taas R3SL ja R3 erot ovat:
    -R3 on ~50g painavampi
    -R3SL on jäykempi. Enemmän HM- hiilaria (30g yhteensä että terveisiä vaan Pinarellon markinointiosastolle....)
    -R3SL:ss tulee kevyempi haarukka, n.-20g.

    S3 ja S2:
    -suurin ero on takahaarukassa, S3 on täysin erilainen, Aerompi ja mukavampi ajaa
    -S3 takahaarukka on erittäin jäykkä sivuttain. Jäykempi kuin S2.
    -S3 on ~110g kevyempi

    2010 S-malleissa on uutta viksummat vaijeroinnit. Kevenee ja on helpompi asentaa. Ei nykyinenkään paha ole laittaa jos ei ole ihan käsi. En ole ihan kaikkeen kerinnyt perehtymään vielä mutta kun käyn kokeilemassa noita Portugalissa Cervelo Test Teamin leirin nurkilla niin eikähän tule uutta dataa reilusti.

    Suoritan pika-ennustuksen Fazerin Jumbo Mättö-karkkipussista: Cervelon P4/S3 takahaarukan rakenne/muoto tulee olemaan kopioiduin juttu seuraavan 5v sisään muille merkeille. Koovin helppoa.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 10.09.2009 at 20.38

  4. #394
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Mikkonen Katso viesti
    Haluaisin kysyä Cervelot paremmin tuntevilta, mitkä ovat päällimmäiset erot R3/R3SL:n ja S2/S3:n ominaisuuksissa.

    Ajamiseni suuntautuu pääsääntöisesti pitkäkestoisiin lenkkeihin. Toisaalta pyörällä hyvä päästä revittelemään kilpailuhenkisesti. Eli pohdiskeluni perusasetelma on, kumpi runkotyyppi olisi ominaisuuksiltaan käyttööni parempi.
    Tsekkaa bikepalastin tarjoukset, josko auttaisi päättämään.

  5. #395
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti robink Katso viesti
    Mutta ymmärtääkseni nuo soikeat rattaat ovat tulleet vasta tänä vuonna?

    Olihan se kammen "eri kulma" jo aikaisemminkin

    Eli mitä se soikea ratas auttaa?
    Mulla on maastopyörissä Rotorin Agilis 2x9 kammet ja niissä Rotorin 27/40 "soikeat" rattaat. Tällä kokemuksella vastaan, että:


    • Agiliksen kammet ovat ihan "suorat" eli tässä mielessä täysin samanlaiset kuin kaikki muutkin kammet. Ainakin maantieversiossa (http://www.rotorbike.com/nueva/ingle...lis_130bcd.htm) on ihan normi 130 mm pulttijako joten siihen saa kiinni Shimanon (?) kampiin sopivat pyöreätkin rattaat. Viittaamasi kampien "eri kulma" löytyy eri kampimallista (http://www.rotorbike.com/nueva/ingle...rotor_rs4x.htm).
    • Rotorin "soikeat rattaat" (eli Qring) on ainakin suunniteltu niin, että niiden "efektiivinen halkaisija" on pienin, kun kammet ovat noin pystysuorassa (voimantuotto pienin) ja suurin kun kammet ovat noin vaakasuorassa (voimantuotto suurin). Kuten joku jo vastasikin, tällä yritetään poistaa ala- ja yläkuolokohtaa pyörityksestä. Ulkomuistista heitettynä suhde on sellainen, että 52 piikkisen rattaan pienin halkaisija vastaa 50 piikkistä ratasta ja suurin 54 piikkistä. Ja on näitä muuten ainakin pari vuotta ollut markkinoilla...


    Summasummarum: Rotorin Agilis-(maasto)kammet ovat ainakin mun mielestä hienon näköiset. Lisäksi ne ovat kevyet ja ainakin mulle (75 - 80 kg) harrastelija riittävän jämäkät. Qring-rattaat (ne soikeat) tuntuivat ensimmäiset 5 minuuttia hassuilta, mutta sen jälkeen ei mitään ongelmia. Tykkään. Rotorin sivuilla taidetaan jossain kirjoittaa, että Qring:llä kadenssi olisi helpompi pitää korkealla mutta itse en tätä ole huomannut. Mun mielestä ylämäkiin pienillä kierroksilla runttaaminen tuntuu tuottavan enemmän voimaa kuin pyöreillä rattailla. Mitään faktaa tästä ei kyllä ole.

    Nyt kun Rotor saisi vielä kauppoihin asti 36/46 kompakti Qring-rattaat niin saisi cyclocrossiinkin kunnon rattaat. Kampia (Truvativ Rouleur Carbon) en taida vielä raaskia vaihtaa.

  6. #396
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    284

    Dorico

    [QUOTE=Samu Ilonen;1229614]3T julkaisi muuten messuilla kaikkea kivaa kuten... 25mm laid back tolpan... jne.

    Milloinka tämä 3T Dorico laid back -tolppa on myynnissä ja onkohan hinnoista tietoa esim. Team versiosta?
    Pyöräily pelastaa !

  7. #397
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    [QUOTE=KSi;1230441]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    3T julkaisi muuten messuilla kaikkea kivaa kuten... 25mm laid back tolpan... jne.

    Milloinka tämä 3T Dorico laid back -tolppa on myynnissä ja onkohan hinnoista tietoa esim. Team versiosta?
    Niiden entinen yritys set-back tolpasta olikin hieman susi... Palladio roikkui nettisivuilla vaikka kuinka pitkään, maahantuojat eivät sanoneet mitään ja hirveän metsästyksen ja suoran "eikö tolppaa siis valmisteta?" -kysymyksen jälkeen 3T sanoi että tolpan design menee uusiksi eikä ole saatavilla.

    Näyttää siltä että luovuttivat kokonaan hienojen keksintöjen edistämisen, ja valitsivat turvallisen, ja jokaisen valmistajan valikoimasta löytyvän mallin.

    Taitaa Spessun satulatolppa olla ainoa joka on toimiva sivuilta satulan kiskoja puristavalla kiinnityksellä.

  8. #398
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KSi Katso viesti
    Milloinka tämä 3T Dorico laid back -tolppa on myynnissä ja onkohan hinnoista tietoa esim. Team versiosta?
    Se on Doric:ia halvempi ja inan painavampi. En tiä päivää viä, Mistral TT-tankoja tuli tänään...

    Se toinen malli on edelleen tulossa. "joskus". En tiännyt kyllä itkeä vai nauraa kun "nettikaupat" mainosti sitäkin myynnissä ja kun mulla on "lyhyet piuhat" 3T tehtaalle niin tiesin että yhtään ei tehty myyntiin.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 11.09.2009 at 20.36

  9. #399
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    [QUOTE=Sakari Kyrö;1230906]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KSi Katso viesti
    Taitaa Spessun satulatolppa olla ainoa joka on toimiva sivuilta satulan kiskoja puristavalla kiinnityksellä.
    Mites, Trek...

  10. #400
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti robink Katso viesti
    Mutta ymmärtääkseni nuo soikeat rattaat ovat tulleet vasta tänä vuonna?
    Luultavasti sata metriä ohi aiheen, mutta mä ajelin soikeilla biopace - rattailla jo joskus 80-luvulla...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  11. #401
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    284
    Ensimmäisessä hybridissäni (Marin Sausalito) oli soikeat eturattaat. Yksi vaihdettu ratas on vieläkin tallessa; itse pyörä kähvellettiin pihalta v. -96. Ostin ko. Marinin toukokuussa 1991. Noina aikoina alko Suomessa maastopyörävillitys levitä ja olin silloin hybridilläni lähes harvinaisuus (?), kun koko sanaa ei vissiin ollut keksitty tässä yhteydessä (kait olen väärässä...)

    Koin, että onpas tuossa järkevä peli, kun maastopyörä olis ollut toinen vaihtoehto ja en mene metsään (maantieharrastajat tietysti erikseen, mihin tää homma mulla sittemmin kuitenkin kallistui).

    SORRY: Aihe oli CERVELO !!!!!!!
    KSi muokkasi tätä : 27.09.2009 at 00.00 Syy: Sain postausta, että CERVELO ei tullut esille tekstissäni.. huh..
    Pyöräily pelastaa !

  12. #402
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti robink Katso viesti
    Eli mitä se soikea ratas auttaa?
    Myöhäinen tarkennus, mutta firman mukaan näin:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rotor Bike Components
    Q-Rings increase your power by emulating a Rotor System crankset in the power stroke and by minimizing the intensity of the "dead spot" zones. By extending the time you spend in the power stroke (where 90% of all power is produced) and smoothly accelerating the legs through the critically weak "dead spots". A 53T Q-Ring, around the upper dead-spot is equivalent to a 51T, but as the pedal goes down and more strength is applied, the equivalent chainring tooth size reaches 56T.
    (Näemmä löytyy myös kompaktina.)

  13. #403
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Myöhäinen tarkennus, mutta firman mukaan näin:


    (Näemmä löytyy myös kompaktina.)
    Eli tuolla soikealla rattaalla pienennetään dead spottia entisestään? Sen kyllä tiedän että Rotorin kammissa on jo pitkään ollut kampien eri kulma.

    Siis tämä http://www.bentrideronline.com/2004F...lecrmo_big.jpg

  14. #404
    Lasse Vahvakäsi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti robink Katso viesti
    Ettei tuo kuvan kampi olisi "jousikampi". Siis sellainen jossa kampiin kiinnitetty jousi veti rattaita (ja ketjuja). Voimantuoton ollessa suurta voima varastoitui jouseen, mistä se vapatui käyttöön heikompana hetkenä.

  15. #405
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasse Vahvakäsi Katso viesti
    Ettei tuo kuvan kampi olisi "jousikampi". Siis sellainen jossa kampiin kiinnitetty jousi veti rattaita (ja ketjuja). Voimantuoton ollessa suurta voima varastoitui jouseen, mistä se vapatui käyttöön heikompana hetkenä.
    Juu, en tiedä. Tätä animaatiota olen miettinyt http://www.velotechservices.co.uk/rotors.htm

    Tuossahan ei ole siis soikeita rattaita vain "eri kulma"

  16. #406
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Cervelo on nyt julkaissut T1 alumiinisen ratarungon. Tota tuli hiplattua jo messuilla mutta se ei ollut julkaistu viä silloin.


  17. #407
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Nistit on koukussa:

    Results Are In – 2009 Kona Bike Count Presented By Triathlete Magazine
    Features

    * October 10 2009
    * Comments

    After five hours of counting at the Ford Ironman World Championship Bike Check In, the results are in and Cervelo dominates the count once again.

    Bike Count (last year’s totals in parentheses)
    Cervelo – 462 (415)
    Scott – 109 (103)
    Specialized – 93 (66)
    Felt – 92 (89)
    Trek – 90 (103)
    Kuota – 85 (117)
    Cannondale – 68 (68)
    Orbea – 56 (68)
    Kestrel – 54 (35)
    QR – 52 (79)
    Argon 18 – 43 (less than 10)
    Giant – 40 (51)
    Look – 39 (48)
    Guru- 28 (27)
    Pinarello – 26 (19)
    Ceepo – 24 (less than 10)
    Isaac – 18 (26)
    Litespeed – 18 (35)
    Stevens – 15 (less than 10)
    Elite – 15 (less than 10)
    Cube – 12 (13)
    Beyond Fabrications – 12 (less than 10)
    Ridley – 12 (less than 10)
    Colnago – 12 (less than 10)
    Serotta – 11 (less than 10)
    Storck – 10 (less than 10)
    Canyon – 8 (less than 10)
    Blue – 8 (less than 10)
    Planet X – 8 (less than 10)
    Griffen – 7 (less than 10)
    Jamis – 7 (less than 10)
    Aegis – 7 (less than 10)
    Fuji – 6 (less than 10)
    Softride – 6 (less than 10)
    BMC – 6 (13)
    Calfee – 5 (less than 10)
    BH – 5 (less than 10)
    Principia – 4 (13)
    Parlee – 4 (less than 10)
    Willier – 4 (less than 10)
    Time – 3 (less than 10)
    Cheetah – 3 (less than 10)
    Merlin – 3 (less than 10)
    Teschner – 2 (less than 10)
    Titan Flex – 2 (less than 10)
    DeRosa – 2 (less than 10)

  18. #408
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    140
    Toi tulos oli jo viime vuonna tuon kaltainen.En tiedä miten noi cervelot tuolla hawaii`n tuulessa kulkee , mutta itse totesin P3:n olevan erittäin vakaa ajettava sivutuulessakin täällä kotomaassa.Kesällä kävin Sveitsin ironman kilpailussa ja siellä myös cerveloita näkyi runsaasti.

  19. #409
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    140
    Siinähän ne suluissa olikin edellisvuoden määrät , enpä heti huomannut ,kun tota unihiekkaa on vielä silmissä.

  20. #410
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    2010 mallit on jo esillä Cervelon omillakin sivuilla. S3 on jotenkin hiano vaikka melkein kokomusta...

    http://www.cervelo.com/

  21. #411
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    140
    Erittäin hieno.

  22. #412
    TetedeCourse Guest



    Liityin Cervelo jengiin ..

  23. #413
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Liityin Cervelo jengiin ..
    Terve tuloa Näyttää kovasti RS:ltä, onko?

  24. #414
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OldBeard Katso viesti
    Terve tuloa Näyttää kovasti RS:ltä, onko?
    61cm RS?

    Jarrukaffat....?

  25. #415
    Hienot viteot Cervelon sivuilla .... hyvää pr-osaamista-
    olikos tämä kanukkifirma originaalisti ?

    JT

  26. #416
    TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    61cm RS?

    Jarrukaffat....?
    On 61:n RS - paketista revitty, eikä mitään vielä säädelty - heh kaffat näyttävät aika hassuillta

  27. #417
    J_V Guest
    Tuo Soloist ei mielestäni sivutuulessa mikään mukavin peli ole ainakaan "ohueen" ja raskaampaan teräspyörään verrattuna... Muuten kyllä kiva pyörä.

  28. #418
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Lapua / Kuopio
    Viestit
    5
    Liitytään mukaan köyhän miehen Cervelolla. Ens kesänä mennään lujaa


  29. #419
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_V Katso viesti
    Tuo Soloist ei mielestäni sivutuulessa mikään mukavin peli ole ainakaan "ohueen" ja raskaampaan teräspyörään verrattuna... Muuten kyllä kiva pyörä.
    En ole Soloistia sivarissa koeajanut, enkä kyllä muutenkaan, mutta aika vähän tolla rungolla on tuuliherkkyyden kanssa tekemistä. Enemmän esimerkiksi kiekot vaikuttaa sivutuuliherkkyyteen.
    6.7 WTF/kg


  30. #420
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Veikkaan että kyse on enempi painosta. Muutaman kilon kevennys herkistää pyörää kummasti. Varsikin sellaista vähemmän notkuvaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •