Kiitos! Toki tuollainen pitää hankkia.On muutenkin kovin mielenkiintoinen tuo kauppa...
Kiitos! Toki tuollainen pitää hankkia.On muutenkin kovin mielenkiintoinen tuo kauppa...
Tunnen noi ton kaupan jampat. Ovat "melko" aktiivisia WW-koluajia...
![]()
Posti toi taas kevennyspartsia kaukomailta. Saapa nähdä mitä nämä heräteostoksena hommatut rissat kestävät
Näyttäisi olevan sekä hyviä että huonoja kokemuksia, http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=534421
![]()
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Näyttäisi vähän siltä, että X1 on se ajopeli. Kaksi X1 fillaria maksaa vähemmän kuin yksi SL, eli mieluummin ottaa varapyörän kun laittaa kaikkea yhden fillarin varaan.
Varmaan tolla putkiosien ja kiekkojen vaihdolla pitää lähteä eteenpäin. Ois kiva saada fillarin paino alle 10 kiloon.
6.7 WTF/kg
--> px
Hienot! Mistäs tuollaisia voi ostaa?
Mulla on kotona just toi 2010 X1:n ja aika tuolla kuvaamallasi linjalla olen lähtenyt säätämään, paitsi että polkimiksi tulee Crankbrothersien Eggbeaterit, pidän nykyisen satulan enkä ketjujakaan rupea vaihtamaan.
Juuri odottelen osia englannista, tänään pitäisi tulla kotiin...
(http://fillarifoorumi.fi/forum/showp...ostcount=11905)
Se X1:ssä oleva ohjaustanko kannattaa kyllä välittömästi vaihtaa, vaikka ei keventää yrittäisikään. Stemmi ja ylileveän riser-tangon yhdistelmä tuntuu minusta tosi oudolta. Ehdottomasti suora tanko peliin.
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
--> htunkelo
On kyllä merkittävän hieno tuo punainen Giantti!
Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!
47$ lyhyet titaani akselit vispilöihin 62g pari
www.hypy.fi
Halbaa on... Pitää laittaa seuraavan poljinhuollon yhteydessä lyhyet alkuperäisakselit puntariin. Ja ne Uskon tekemät ti-akselitkin vois punnita, kun lyhyet on nekin.
On halpaa varsinkin kun kurssi on edullinen. Tilasin kaks paria, toiset kaverille postikulut oli 26$. Eli 47+13=60$=40€!
Alkuperäiset on muistaakseni noin 100£ CRCssä.
Eikä paketti jäännyt edes tulliin, pakettiin oli merkitty arvoksi 14,50$
Painon pitäisi olla sama kuin originaalien. Mutta näiden pitäisi olla kestävempiä. Kuskin maks painokin on korkeampi. Materiaali on jotain erikois titaania (Ti-6Q2) jota käytetään mm F-22 Raprtor hävittäjissä. Materiaali on saman painoista kuin "normi" (Ti 6al-4v) titaani, mutta se on kovempaa ja vahvempaa.
Valmistaja on saannut suuren erän ko materiaalia käsiinsä edullisesti ilmeisesti siitä syystä ettei Raptoreita mene kaupaksi siihen tahtiin kun oli suunniteltu.
No uskoo ken haluaa, minä ainakin uskon kaiken mitä netissä kirjoitetaan
Mtbr ja ww foorumeilla on pitkät ketjut ko aiheesta. Viimeaikoina porukka on valitellut ettei akseleita kuulu vaikka tilaus on ollut sisällä jo useamman viikon. Taitaa kysyntä olla isompi kuin tuotanto kapasiteetti.
Itse laitoin tilauksen 24.9 ja 7.10 tuli viesti että paketti lähetetty ja 16.10 paketti oli laatikossa. Kysyin tilaukseni valmistumisesta 1.10 ja wade vastasi että pian lähtee. Oli kuulemma yksi erä aksiloita menny viduiks, kuusiokolon reikä ei ollu osunu keskelle
Eli omalla kohalla homma pelasi ihan hyvin.
Näillä saa edullsia grammoja monesta pyörästä kun ostaa esim sl eggbeaterit ja vaihtaa akselit.
Ilmeisesti muihinkin polkimiin on tulossa vastaavia akseleita. Onko XTR polkimissa titaaniakseli?
www.hypy.fi
Paukkupelastusliivit on kanssa kätevät. Ottaa suolapanoksen pois ettei kosteudesta pamahda mutta laittaa hakasen käsilaukaimeen ja sen kiinni fillariin. Nyt kun lentää OTB:n niin liivit laukeaa ja kivasti pehmentää alastuloa. Esim. Seagolta löytyy vihreitä ja kestäviä niin eivät ole turhan räikeät maastokäyttöön.
Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.
Ei ole. Muutama poljinvalmistaja on sitä mieltä, ettei titaaniakseli ole riittävän vahva. Myös Crankbros tunnustaa tämän, sillä kun taannoin sain 3ti-vatkaimista titaaniakselin poikki, heidän kommenttinsa oli tyyliin "ne eivät ole ikuisia, vaan kestävät ahkeraa ajoa muutaman vuoden".
--> Samu & kumppanit
Päivittäiselle painonhallinta-ajelulle tässä ollaan taas valmistautumassa.![]()
Joo muistelinkin että ei ois. Jos niihin sais tollaiset hävittäjä akselit niin paljonkohan jäis painoa?
40e hintaisina ne vois hyvin uusia parin vuoden välein.
Mun painonhallinta tai ennemminkin painonylläpitolenkki kesti 2h ja lopputuloksena sormet umpijäässä! Lähtiessä satoi räntää ja lopussa vettä.
www.hypy.fi
räntäkelissä yleensä lähdetään "asennelenkille" kohti aapiskukkoo... lenkki on onnistunut jos menee yli viisi tuntii aikaa ja vaatteet läpimärkänä paluumatkalla... vetäjä tämmöselle retkellä tohtori Korpela
(nyt satelee vaan tihkua ja pikkasen takki kastui ajellessa länteen)
mutta taas asiaan... tommoset vaihtajat ostoslistalla seuraavaksi mutta voiko ne ruuvata
raiseritankoon kiinni ja nousukahvat perään? vai onko ehdotuksia ohjaintankosta...?
http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=9107
Tampereella oli tänään ihan hyvä lenkkisää.
Jos gripparit saa pujoteltua riserin mutkista, niin kyllähän ne sitten toimii. Tietämättömille kerrottakoon, että izmohan ajelee tätä nykyä 700 milliä leveellä riser-tangolla, johon on kaikkia käyttäytymissääntöjä uhmaten asennettu punaiset nousukahvat, joita kanuunalenkeillä kutsutaan kuljettajansa mukaisesti johtokahvoiksi.![]()
Mää ottaisin tuollasen Syntacen 630 mm leveen suoran tangon.
http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1496
![]()
kyllä se on izmo sun ajotyylillä vaan parempi pitää se levee tanko, ajat kuitenkin aina isolla limpulla ja pienellä kadenssilla... onhan se tietysti kiva kun pyörä painaa 7,8kg mutta kyllä jotain mukavuusosia kuten hyvä satula ja järkevä tanko pitää säilyttää![]()
Vanha mutta lihava.
Toi Juhan ehdottama Syntace taitais olla izmon isopyörään aika passeli. Se varmaan myös kestäisi voimakasta vääntelyä sen 2000 h/vuosi, joka tälle fillarin päällä elävälle ihmiselle on tarpeen.![]()
ja saatais peräti 18g pois painoo kun vaihtais jättiraiseri ohjaimen pois![]()
Se Syntace on yllättävän painava....? 158 g @ 630 mm
Toi on 126g 640mm leveänä....mutta siinä on 3mm epäkeskoa eli vähän kuin 3mm nousu kesketlä.
http://www.thenew3t.com/details.aspx...s&p=xida&d=LTD
Samu Ilonen muokkasi tätä : 19.10.2009 at 15.07
Ookko jo ajanut noilla? Kiinnostaa että miten ne vaihtaa. Mulla on 7800 D-A vaihtajassa orkkis rissat kun epäilin ettei nuo ainakaan paranna sen toimintaa. Toisaalta 155g painosta raapasis mukavasti grammoja noilla. Ei mitään järkee, mutta kivaaTilasin kans samasta firmasta jotain joskus.
Kaar ittelles vaa
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
löyty tänään käytetyt srammin xo kiertokahvat kun duukkasin metallikierrätyslavaa töissä
ja bilteman runkon vieressä ohjaintanko jossa vaihtajat kiinni... no ei muuta kuin irti ne ja
asennukseen kitusen pajalle, etuvaihtaja saatiin pelittään mutta takavaihtajasta uupui vaijeria
kymmenen sentin pätkän verran... painoero x7 ja x0 on noin 48g ja tuppia lyhentämällä tippui vielä 7g ;
niin muuten tää vaihtaja ruuvattiin toistaiseksi jättiraiseri tankoon kiinni...
(joku oli mennyt puukottaan ne nystyrät pois mutta eipä kai se haittaa vaan kevenee lisää)
Kirjanmerkit