GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 18 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Putkikameli Katso viesti
    Minkälaisilla rengaspaineilla nastarengas toimii teistä parhaiten, vai onko eroa huomattavissa muussa kuin renkaan rullauksessa?
    Pito heikkenee ja rullaavuus paranee kun paine nousee. Yleensä tulee säädettyä aika paljon olosuhteiden muuttuessa. En nyt osaa niin lukemia sanoa. 1,5-3,0 bar on varmaan vaihteluväli cyclossa. Olen kyllä aika kevyt.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Pito heikkenee ja rullaavuus paranee kun paine nousee. Yleensä tulee säädettyä aika paljon olosuhteiden muuttuessa. En nyt osaa niin lukemia sanoa. 1,5-3,0 bar on varmaan vaihteluväli cyclossa. Olen kyllä aika kevyt.
    Pöh, alle viiden ei mennä, Higg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Pito heikkenee ja rullaavuus paranee kun paine nousee.
    Maastopyörässä myös rullaavuus heikkenee kun painetta nostaa, koska renkaasta puuttuu yhtenäinen keskinappula. Sopiva paine maasturin nastakumiin (WXC300 tai Ice Spiker Pro) on omien empiiristen tutkimusten mukaan 2,5bar.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KariKalastaja Katso viesti
    Toisina talvirenkaina on schwalbe ice spikerit. Pito niissäkin hyvää, mutta saisivat olla leveämmät ja kevyemmät. Nastat on mulla ainaki pysyny hyvin kiinni.
    Totta, ehkä just sen verran kaposet on, että eivät tahdo ainakaan mun mielestä kantaa kovin hyvin lumessa
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Kannattaako kierrättää etunastarengasta takarenkaaksi? Vai irtoaako nastat ja kumi homehtuu?

29" Nokian renkaasta on lähtenyt viikossa nastoja paljon... eturenkaasta vielä. ei varmaan oo nastat homehtuneet kiinni tai hapottuneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Kannattaako kierrättää etunastarengasta takarenkaaksi? Vai irtoaako nastat ja kumi homehtuu?
    Oman vanhan maasturin 26" hakka w106 (3v vanha) meni eukon takarenkaaksi ja vanha 26" hakka w240 (1v vanha) meni eukolle eturenkaaksi. W106:ssa on selkeästi halkeamia renkaan kyljessä ja päälläkin, mutta nastat ovat kaikki tallella. W240 on vielä erinomaisessa hapessa, saa nyt nähdä mitkä ovat ajokokemukset talven jälkeen. En tiedä vastasiko kysymykseen, haluttaisi sanoa että riippuu renkaista

Pete Pyörämies Guest
    Hyvä ajatus mielestäni. Itsellä käytössä Nokian W 240. Pito on kyllä hyvä, mutta rullaa raskaanpuoleisesti. Kaarreajossa ihan jees, ei tosin mikään ihmeidentekijä Pintakuvio on karkea, on käynyt mielessä, että W-106 saattaisi olla miellyttävämpi jos ajaa paljon talvella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete Pyörämies Katso viesti
    Hyvä ajatus mielestäni. Itsellä käytössä Nokian W 240. Pito on kyllä hyvä, mutta rullaa raskaanpuoleisesti. Kaarreajossa ihan jees, ei tosin mikään ihmeidentekijä Pintakuvio on karkea, on käynyt mielessä, että W-106 saattaisi olla miellyttävämpi jos ajaa paljon talvella.
    Itsellä ei ole kokemusta W240:stä, mutta ulkonäköönsä nähden W106 on yllättävän epämukava jyristin ja rullaavuuskaan ei ole kovin kummoinen. Eli en tiedä kannattaako noiden mukavuustekijöiden vuoksi vaihtaa, kun voi parantua yllättävän vähän. Pito rauhallisessa ajossa(ei kanttailua) jäällä on 106:ssa hyvä, mutta lumella ei ole kummoinen.

Niin ja ankerias 106 on niin lumella kuin asfaltin urissakin.

Loortti Guest
    W106 kanssa tuli turun keskustassa ja lähialueilla seikkailtua yks talvi ja toista ei tule. Urissa lähti niin komeasti välillä vetelemään,että useasti kävi jalat maassa ja pulssi taivaissa. Lähes kaikki nastat olivat myös "revenneet" tai ainakin taittuneet komiasti sivulle.

Saksasta saapuivat juuri Schwalbe ice spiker prot eturenkaiksi ja taakse ice spiker 304:set minulle ja tyttöystävälleni.

Itseä ei rullaavuus juuri kiinnosta lyhyillä matkoilla, vaan hyvä pito ja turvallinen matkanteko. Renkailla tulee myös välillä käytyä maastossa, joten piti soveltua siihen myös. Ainakin nastojen määrä on yli 3x siitä mitä aiemmin

Käyttökokemuksia tulee hetken kuluttua, kun ekaksi saadaan lunta ja jäätä = turussa loskasorapaskaa.

Minkälaisilla paineilla olette ajelleet noilla Ice Spiker 304:lla?
    Ko. kumit tuli pyöräytettyä vanteille ja nyt vaan odotellaan lunta ja jäätä.
    Huomenna lenkille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ToniR Katso viesti
    Minkälaisilla paineilla olette ajelleet noilla Ice Spiker 304:lla?
    Ko. kumit tuli pyöräytettyä vanteille ja nyt vaan odotellaan lunta ja jäätä.

Muistaakseni sisällä 20 asteessa laittanut 2.4bar. Ulkona sitten paineet olleet 2.0-2.2 bar. Sopivasti kun joustaa jäykkäperän alla, on ollut itselle sopiva, muuten ollut liian kovaa menoa verrattuna high volume kesäkumeihin.

Onkos W106:sta mihinkään jos ajaa tasaisella, jäisellä asvaltilla? Ajattelin siis lumi- sohjo- ja jääura-ajot suorittaa maasturilla, jossa jytkymmät nastarenkaat ja 106:set työmatkakulkineeseen alle.

kaiveli Guest
    Missäs vaiheessa extreme 296 on vaihtunut 294 malliksi? Kuvio on ainakin erilainen, liekkö eroa rullaavuudessa verrattuna vanhaan? Itse ostin viisi vuotta sitten nuo extremet ja kilometrejä ei montaa sataa ole tullut, jokohan niihin sais käytön jälkiä tänä talvena aikaseks.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oka Katso viesti
    Onkos W106:sta mihinkään jos ajaa tasaisella, jäisellä asvaltilla?
    Mielestäni nimenomaan tuossa se on, sanotaan nyt erittäin ok! Varmaan noilla useampinastaisilla saa alhaisilla paineilla paremman pidon tuossakin, mutta normipaineilla tuskin on mitään käytännön eroa rauhallisessa etenemisessä.

Ja kyllä se nyt kesikset kevyesti voittaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oka Katso viesti
    Onkos W106:sta mihinkään jos ajaa tasaisella, jäisellä asvaltilla?
    Joo tohon hommaan paremmat kuin 240:t. Marathonit 35 millisinä kanssa ok, Higg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaiveli Katso viesti
    Missäs vaiheessa extreme 296 on vaihtunut 294 malliksi? Kuvio on ainakin erilainen, liekkö eroa rullaavuudessa verrattuna vanhaan? Itse ostin viisi vuotta sitten nuo extremet ja kilometrejä ei montaa sataa ole tullut, jokohan niihin sais käytön jälkiä tänä talvena aikaseks.
    294:ssä on painoa vähemmän, pehmeämpi kumiseos jne. 296 oli se ikuinen talvirengas, jota ei rikki saanut pahoinpitelemälläkään, uusi versio on nykysuuntauksen mukainen eli kuluu loppuun yhtä nopeasti/hitaasti kuin muutkin, nappulat repeilee kivikossa yms...
    ..makes Jack a dull boy...

296 oli huonommat/tylpät nastat, 294:ssa on vissiin sama nasta kuin wxc300:ssa. Ainakin näin omista käytetyistä renkahista nopeasti katottuna.
    296 on ihan onneton jääkelillä verrattuna 3-sataseen ja 29neloseen.

Min en itse asiassa ole huomannut mitään eroa toimivuuden suhteen tylppien ja terävien nastojen kanssa silloin kun rengas on uusi. Vasta kun ne nastojen kärjet kuluu asfaltilla pyöreiksi on alunperin terävä nasta ehkä hiukan pitävämpi. Olettaen, etteivät nastat uppoa renkaaseen kokonaan. Sitten kun otetaan verrokiksi alkuperäinen Freddie DH, alkaa eroja löytymään.
    ..makes Jack a dull boy...

wankel Guest
    Löytyykös kokemuksia tuosta extreme 120 mallista, onko tuolla maastoon menemistä vai onko lähinnä nappulaisempi malli työmatkoille?

jonuz Guest
    Tarvitsisin nastarenkaat maastoajeluihin enkä itse niistä hirveästi tiedä, joten ajattelin kysyä minkälaiset kumit kannattaisi hankkia. Itse olen katsellut extreme 294:sta ja hakka 300:sta. Hinta enintään 100 e kpl

ZZZ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Loortti Katso viesti
    Saksasta saapuivat juuri Schwalbe ice spiker prot eturenkaiksi ja taakse ice spiker 304:set
    Mikä on hyvä nettikauppa saksassa Schwalbejen tilaamiseen?

http://www.fillari-lehti.fi/perus/li...sivu.asp#Saksa

tuolla muutama vaihtoehto paremmuudesta en tiedä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonuz Katso viesti
    Tarvitsisin nastarenkaat maastoajeluihin enkä itse niistä hirveästi tiedä, joten ajattelin kysyä minkälaiset kumit kannattaisi hankkia. Itse olen katsellut extreme 294:sta ja hakka 300:sta. Hinta enintään 100 e kpl
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZZZ Katso viesti
    Mikä on hyvä nettikauppa saksassa Schwalbejen tilaamiseen?
    tuolta:

http://www.bike-discount.de/shop/a64...61-spikes.html

tai täältä:

http://www.bike-components.de/produc...dell-2010.html

Aina on gummit tulleet perille molemmista puljuista

jaa niin, tarkoittikohan tripla-zeta nastoja? no mut saa niitä metallittomiakin kumeksia molemmista

Nokian 240-nastaiset Bigfootiin?

Hei.
    Minulle tarjottiin 240-nastaisia Bigfootiin (jolloin rengaskoko ei olisi enää 29, mutta minua se ei haittaa)...
    Löytyykö tarjoukselle kannatusta?
    Ajo olisi ihan arkiajoa paikasta toiseen, oikeastaan kevyttä ulkoilua omaksi iloksi.
    Kiitos kommenteista!

Mikähän on rengasleveys? Kevyttä ulkoiluajoa noilla tuskin tulee, kun rengas rullaa niin huonosti.
    A Gentleman will walk but never run

Kenda Khan 29 x 2.10.
    on alkuperäinen, http://www.korsonpyorahuolto.com/pro...roducts_id=158 tuon kaltainen 40-662 lienee se, mitä tarjottiin. Bigfoot on muutenkin niin raskas, ettei mitään veliä, mutta pysyn mieluusti pystyssä!

40-millinen Suomityresin hakka240 riittää teillä ja ehkä kovilla poluilla (sellaiset oli aikanaan cyclocrossissa), mutta muualle en niillä lähtisi. Sitten on vielä extreme 294:t,jotka lienevät paremmat. Jos aiot ajaa vain kevyen liikenteen väylillä tms. voisi Schwalben Marathon winter 42-millisenä olla hyvä.
    A Gentleman will walk but never run

Kiitos, tiet ja kovat polut ovat varmaan pääkohde.

Ice Spiker Pro vs Nokian 300

Nastarengasta maastoon hakusessa... Onko kellään kokemusta kummastakin renkaasta Ice Spiker Pro:sta ja Nokian 300:sta (vanha malli)?

Palstaa lukiessa olisin havaitsevani, että näitä kahta suositellaan maastorymistelyyn. Kumpikin on samaa hintaluokkaa, mutta onko kukaan ajanut kummallakin, jolloin osaisi kertoa enemmän kokemuksistaan?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •