GiantGarminEfatElectrobike
Sivu 24 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    ...Paineita oli alle 2 baria ja kuskilla painoa 72 kiloa ilman vaatteita...
    Juma.. kaveri vetää kisaa ilman vaatteita.
    Mahtaa olla melkoinen näky.

yypy Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Tuosta on paha mennä sanomaan kun en ole racekingeillä ajanut, mutta arvioisin että tasaisella vauhdilla noissa ei juurikaan eroa ole, mutta asfaltilla ylämäkeen voimalla runtatessa nokian pienet nappulat voivat vähän taipua alle äänestä päätellen ja olla näin hieman hitaammat. Maastossahan ei tätä sitten esiinnykään...
    Kiitos tästä. Taitaa seuraavat renkaan olla jo tiedossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Olisko noista ProTection versioista mihinkään?
    On niistä vaikka työmatkarassiin renkaiksi. Metsään noilla en enää mene, kuivalla pärjää jotenkin, hitunenkin kosteutta tekee renkaasta todella liukkaan. ProTection-versio kun ei ole Black Chili-kumia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Antti2.0 Guest
    En jaksa lukea koko ketjua läpi, joten heitän vaan oman mielipiteeni ilmoille.

Nobby Nic on yliarvostettu kumi, jonka ohuet kyljet on tyrkyllä kaikille kiville jonka seurauksena sisärenkaat näkyy kudosten läpi jo muutaman lenkin jälkeen. Eikä sen rullaavuus tai pitokaan nyt mitään ilmiömäistä ole. Kenda Nevegalit on hyvät yleiskumit, jotka saa perus kasipuokin joka osa-alueelta.

Ja mitä paineisiin tulee niin silleen, ettei tunnu liian tyhjältä tai liian kovalta vaan notkuu silleen sopivasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti2.0 Katso viesti
    En jaksa lukea koko ketjua läpi...
    Harmi, sillä kaikki tuo mitä sanot ja paljon muutakin on sanottu jo vaikka kuinka moneen kertaan

Eipä silti, on hyvä kerrata välillä.

Nobby Nic on yliarvostettu kumi, jonka ohuet kyljet on tyrkyllä kaikille kiville jonka seurauksena sisärenkaat näkyy kudosten läpi jo muutaman lenkin jälkeen. Eikä sen rullaavuus tai pitokaan nyt mitään ilmiömäistä ole...

Antti2.0 Guest
    [QUOTE=JackOja;1239715]Harmi, sillä kaikki tuo mitä sanot ja paljon muutakin on sanottu jo vaikka kuinka moneen kertaan

Aivan varmasti on! Tämähän on keskustelufoorumi!

Aivan varmasti on! Tämähän on keskustelufoorumi!
    Ja nyt te sen minulle kerrotte.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Rocket Ronista ei ollut ainakaan minulle hyvää XC-rengasta, kun taisivat kestää noin viisi lenkkiä. Tänään meni kylki lopullisesti rikki. Rubber Queenitkin seilaavat vielä Itämerellä, joten kai täytyy laittaa muutamaksi päiväksi Race King taakse. Mut se täytyy sanoa että Rockkettien pito kyllä parani muutaman lenkin jälkeen, joten ei olleet aivan niin liukkaat kuin pelkäsin aluksi.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Tämän kesän ajellut Michelinin xc dry 2.0 llä.Aika vähän niitä täällä kehutaan, joten ekspertit ei varmaan tykkää, mutta minusta ovat mukavan lupsakat. Ihmeen leveän oloiset, melkein 5,5 cm, tuntuu että paljon leveämmät kuin viimevuotiset nbx lite 2.0. Pidosta en ole eroja havainnut, rullavuudesta paha mennä sanomaan. Itse painan pyörän kanssa melkein sata kiloa, ja silti käytän paineena 2,0-2,2 e ja 2,5-2,7 t, mikä tuntuu kyllä mukavalta. Tyytyväinen olen näihin ollut. Nyt varmaan kohta noin 800 km itäsuomalaista juurakko- ja kivipolkua ja hiekkatietä takana ja ihan ehjät ovat. Kyllä näillä menee.
    http://www.pellossalo.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Rocket Ronista ei ollut ainakaan minulle hyvää XC-rengasta, kun taisivat kestää noin viisi lenkkiä. Tänään meni kylki lopullisesti rikki. Rubber Queenitkin seilaavat vielä Itämerellä, joten kai täytyy laittaa muutamaksi päiväksi Race King taakse. Mut se täytyy sanoa että Rockkettien pito kyllä parani muutaman lenkin jälkeen, joten ei olleet aivan niin liukkaat kuin pelkäsin aluksi.
    Schwalbet on aika yliarvostettuja renkaita. Kaikki xc-renkaat mitä on kokeillu, on ollu aika kauheita ajaa.
    Freude am Fahren.

Ylöjärvellä asti piti käydä testaamassa ettei Maxxiksen nahkakumeista ole edes kertakäyttöisiksi kisakumeksiksi mulle. Muita kumeja ei ollutkaan kotona varastossa, joten piti ottaa Flyweightit käyttöön. Mitenköhän on vielä kevyempien Scwalben FF:en kanssa? Hyvin rullaavat kuitenkin tuollaiset "slicksit" kuivassa kangasmaastossa.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Hantta Guest
    Auttakaapas noviisia rengasasioissa. Mun pyrässä on alla Bontrager 26x2,2 Jonex XR takana ja samanmerkkinen, mutta erimallinen (tais olla vähän leveämpi, 2,25?) edessä. Kaipaisin hieman enemmän rullaavuuttaa renkailta, koska ajan ko pyörällä jonkin verran asfaltilla ja hiekkatiellä. Maastossa renkaat tuntuvat pitävän kyllä ihan hyvin.
    Onko kokemuksia Bontragereista? Mikä olis vähän rullaavampi rengas, jolla pärjää kohtuudella myös maastossa?

En ole mikään rengasexpertti mutta ohessa pari rullaavaa rengasta joista on omaa kokemusta: Schwalben Racing Ralphit, Maxiss Larsen TT ja Continental Speed King.

Joku asiantuntevampi varmaan jatkaa listaa jos tuntee tarvetta

> Rocket Ronista ei ollut ainakaan minulle hyvää XC-rengasta, kun taisivat kestää noin viisi lenkkiä. Tänään meni kylki lopullisesti rikki.

>Schwalbet on aika yliarvostettuja renkaita. Kaikki xc-renkaat mitä on kokeillu, on ollu aika kauheita ajaa

Hm. Raketti Ronkat ollu mulla xc täpärissä nyt jonkun aikaa. Nimenomaan UST ja maltillisilla paineilla 2,2 - 2,3.
    Äijällä on painoa 80 kg plus fillari ja varusteet. Renkaat toimineet kisa- ja vauhdikkaassa reeniajossa erinomaisesti, erityisesti pidon suhteen. Ei varmaan ole pitkäikäiset, mutta nehän onkin valmistajansa äärimmäisiä kisarenkaita ( Fredien ohella, jotka menee mulla nyt testiin ). Muutenkin pitänyt Schwalbeja laadukkaina. Mutta niin on tietty esim Contitkin, joista tosin kokemuksia vain sisärenkaallisina. Renkaat valitaan radan, kelin ja ajotavan mukaan.
    Varmasti on järkevää pitää edullisempia ja kestävempiä renkaita reenipyörässä.

Vaihdoin vähän aikaa sitten taakse NBX Liten tilalle Rocket Ronin. Rullaavuudessa en eroja pysty sanomaan, mutta RR tuntuisi ensi lenkkien perusteella NBX:ää pitävämmältä. NBX:llä tosin oli jo melkoisesti kilometrejä takana, mutta pitää jatkaa RR:n testailua ahkerasti.

Ainut mikä mietittää RR:ssä on juurikin tuo, että ovat ilmeisesti aika herkkiä kyljistään. NBX:ien kanssa ei ainakaan ollut mitään ongelmia koskaan sen suhteen vaikka amatöörikuskina tuli monesti ajeltua varsin kyseenalaisista paikoista ja vielä kyseenalaisemmilla linjoilla...

Mistäs noita NBT Litejä saisi edukkaimmin hankittua pääkaupunkiseudulta?

Löysin tuollaiset Gazza XC Marathon 2.1 NBX ja Contin Explorer, molemmista keskinappulat lopussa mutta reunoissa kyllä nappulaa .. kallioille, kivikkojuurakkoon, polulle hiekkatielle ja asvaltolle, NBX eteen ja Explorer taakse? V-jarruttimelliseen jäykkäperäromuun tulis, en ole siis noilla renkailla ajanut. (Toisessa maasturissa ikiwanhat MK 2.4 edessä ja NN 2.4 evolution takana.)

Niin siis kuivalle kelille tulee ja rullaavuutta haetaan .. vai pitäiskö laittaa semisliksi taakse ja jompikumpi noista eteen?
    Smo muokkasi tätä : 23.05.2016 at 12.12

Mulla tuli nyt kakkoskiekoista Conti-kiekot: Race-Kingin seuraksi X-King.
    Ykköskiekoilla edelleen Schwalbea: RokkiRoni ja RalliRane.

Jää nähtäväksi kummat noista on ne märän kelin renkaat
    Takuulla ainakin molemmilla on yhtä lystiä märällä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

^ Rullaako racing ralph paremmin kuin rocket ron?

^
    Pistitpä pahan. Varsinkin maastorenkaissa, kun niin moni asia vaikuttaa niin arviointi on kyllä hankalaa. Minulla on liikaa aikaa 2.25 Rara ja Roro-kokeiluiden välissä, että pystyisin vertailemaan niitä.
    Kyllähän tuo kapeampi Rara varmaan asfaltilla matkalla keskariin ainakin rullaa paremmin, mutta miten sen jälkeen metsässä ja miten paljon se missäkin kelissä häviää sille pidossa matalamman keskinappularivistönsä vuoksi jne, huoh.
    Lisäksi olen aikalailla hurahtanut Rokkironiin ja minun on tosi vaikea keksiä niistä mitään pahaa sanottavaa.
    Ihan fiilispohjalta siis sanon, että aika samanlaisia ovat. Molemmissa on puolensa.
    Rara varmaankin matalan, tiheän nappulansa ansiosti aavistuksen voittaa vierintävastuksessa, mutta Roro on vastaavasti hieman kevyempi, joten ero ei lopulta ole kovin suuri. Ehkä enemmänkin maku-, maasto-, ja ajotyyliasia. Roro on varmasti vähän monipuolisempi, kuin Rara. Pitoa on vähän paremmin myös loose over hardpack-tyyppisissä oloissa, mutta aika samantyyppisiä kaikenkaikkiaan.

Laitoin tuon kapeamman Raran ihan mielenkiinnosta kesäksi taakse, että näen miten se siellä pärjää ja miten eroaa esim 2.25 Rarasta.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Itse olen jo kuukauden pähkäillyt renkaiden kanssa mitä ostaa 29" koossa. Ekana oli Contin X-King ykkösenä, sit seuraavana Schwalben Racing Ralph ja tän hetkisten lukemisten perusteella voiton vie Rocket Ron ja tietysti snakeskininä nämä vaikkakin kehistä johtuen sisureilla, jotka nekin tarkoitus ottaa light versiona schwalbelta eli 19A. Mutta kysymys onkin, että eteen ja taakse samat kumit, kun monet tuntuu eri renkaita käyttävän sekasin? Siirtymien takia tulee vähintään 1/3 kilometreistä asvaltilla. Muuten perus polkuajelua, eikä siellä jouda juuria ja kiviä väistellä

noniinno Guest
    Yleensä taakse se paremmin rullaava kumi ja eteen ohjauspidon takia karkeampi. Edessä vähemmän painoa renkaalla, eikä siksi ole niin tarkka vierintävastuksesta. Tätäkö kysyit?

Eteen Racing Ralph ja taakse Rocket Ron. Tai eteen Rocket Ron ja taakse Thunder Burt, jos ei ole vetopidon kanssa ihan niin justiinsa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Eteen Racing Ralph ja taakse Rocket Ron. Tai eteen Rocket Ron ja taakse Thunder Burt, jos ei ole vetopidon kanssa ihan niin justiinsa.
    Itse laittaisin Racing Ralphin taakse ja roro eteen..

Pidon puolesta nyt voin kertoa omasta kokemuksesta että 29x2.2 Continental RaceKing pitää kyllä vähän paremmin kuin 29x1.95 Specialized Renegade muttei pärjää ainakaan vetopidossa 29x2.0 Specialized Fast Trakille. Continentalista RaceSport-versio ja Specializedit S-Workseja sikäli kun asialla on mitään merkitystä. Meinasi jäädä jopa näillä narujaloilla yksi soramäki nousematta kun ei vaan pitänyt kunnolla, kuluneella Renegadella siinä on ollut enemmänkin ongelmia mutta Fast Trakilla on aina tultu heittäen ylös.

RaceKingit on kyllä mukavan tuntuiset ja varsinkin mukavan kokoiset, reilu 58 mm leveät eli jonkun verran ilmoitettua isommat, mutta seuraavan kesän rengas saattaa silti olla 29x2.3 Renegade. Jos ei muusta syystä niin kokeilun vuoksi.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Mites herkkä tuo Spessun Fast Track S-Works mahtaa olla kyljistä? Toki nuo on jo minulla, mutta koko xc-pyörä aika tuore tuttavuus. Tässä on tottunut aika huolettomasti ajelemaan Ardenteilla mistä nyt ikinä vaan uskaltaa mennä. Olen ymmärtänyt, että näillä xc-vehkeillä täytyy jo vähän katsoa mistä mennään? Onko niin, että se on lähinnä tuo kylki näissä S-workseissä, kun menee puhki jos on mennäkseen kiveen raapastessa?

Se vähän riippuu miten raapaisee. Olen pitänyt Schwalben snakeskiniä kestävänä, mitä se onkin, mutta kun putoaa tarpeeksi korkealta, tarpeeksi kovaa tai tarpeeksi terävään niin kyllä ihan joka kohdan saa rikki.
    Noilla kevyimmillä välttäisin kauheimpia kivikkoja, enkä ajelisi niin huolimattomasti kuin muuten.

Laitan tännekin utelun vahvoista renkaista, siis enemmän ajoa, vähemmän rengastöitä,

-Mikäs olisi maasturiin 27.5x2.25 vahvin maastorengas jossa vielä lisäksi melko hyvä pito, painolla ei ole väliä, elektronit jeesaa. Orkkiksena nobby nic, joka ei vakuuta, takaa meni renkaan sivu halki(paperimaisen hento muuten) ja edestä muuten vaan puhki. Semmonen melko idioottivarma setti olis toiveissa, mettäajoa.

Hyvät XC-Kumit?

^ Jos mahtuu niin laita Maxxis 2.30 Minionit.

Noissa Schwalben kumeissa on aika iso ero noiden runkojen välillä. Itsellä aika vähäiset rengaskokemukset muuten mutta fillarin mukana tuli NoNi liteskin ja nyt vaihdoin alle RaRa snakeskin. Molemmat 29" 2.25. Snakeskinissä sivut on huomattavasti paksumat ja jäykemmät. Samoilla paineilla on iso ero sivuttaisjäykkyydessä ja sitä kautta snakeskin on vakaamman tuntunen mutkissa. Liteskinit ei ihme kyllä menny mulla rikki terävissäkään kivissä mutta kerran päästi ilmat pihalle varmaan sen taipumisen johdosta.
    Pointti on se että ensiasennusrenkaina on kai usein just liteskinit että pyörän myyntipaino saadaan alemmas ja sen perusteella ei vielä kannata koko merkkiä/mallia kirota.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •