GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 9 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #241
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Bloody Hell. Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että nuo talvikumeista mahtavimmat - dh-freddiet - ovat lopullisesti historiaa?!?!
    ..makes Jack a dull boy...

  2. #242
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Spessun Captain Control 2" Kellään kokemuksia?
    Itellä on/oli nuo Captainit Stumpyn ensiasennusrenkaina ja niistä on puolen kesän verran kokemumksia, mutta muuta kokemuspohjaa ei aivan hirveästi ole mihin vertailla.

    Mutta eniveis asiaan, ilmatilaa noissa on kaiketi ihan sopivasti "spekseihin nähden" ja rullaa todella hyvin, on siis siinämielessä mukavat ajaa, paineita olen pitänyt 1.8/2.0bar. Pitoa riittää kuivalla ihan mukavasti ja suurempia moitteita ei senpuoleen ole. Sensijaan märällä nuo lipsuvat vähän turhan vaarallisesti, etenkin takapyörän vetopito tuntuu luvattoman heikolta. Jotenkin myös renkaan käytös märällä kivellä/juurella tuntuu "epäjohdonmukaiselta", ei juuri varoittele ja pito katoaa yhtäkkiä...

    Toinen asia mistä rengasta pitäneisi ehkä moittia on todella ohkaisen tuntuiset kyljet. Vaasan kivikkoisissa maastoissa takarenkaan kyljet menivät nopeasti hyvinkin karun näköiseksi ja kudokset loistaa kyljistä kivasti läpi... Tosin kertaakaan en ole rengasrikkoa vielä näillä kokenut *kop kop* Sisäkumien kanssa ja paineet 2 barin pinnassa olen ajellut. Muuten rengas "asentuu" kivasti ja on muutenkin "laadukkaan" oloinen...

    Nykyään edessä on CRC:stä hihavakiolla ostettu Halo Knobbler ja takana WTB MotoRaptor, molemmat 2.2" leveitä. Näistä Halo vaikutti selvästi "laadukkaammalta" asennuksen suhteen, WTB ollessa hieman "löysemmän" oloinen eikä tarvinnut rengasrautoja vanteelle saamiseen ja pois ottamiseen. Oletan että WTBn kanssa saattaa tulla hankaluuksia mikäli tupeleksena meinaa, vaikka tarkoituksena olisi kyllä kokeilla ihan huviksen miten onnistuisi Ghetto tubeleksien värkkääminen

    Eniveis, nykyinen konfiguraatio vaikuttaisi toimivan hieman paremmin ja johdonmukaisemmin kuin nuo Captainit, kunnon märkäkelissä en tosin ole vielä päässyt kokeilemaan, ehkä jo huomenna...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  3. #243
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Bloody Hell. Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että nuo talvikumeista mahtavimmat - dh-freddiet - ovat lopullisesti historiaa?!?!
    Tälläiset minä löysin, mutta tarkoitatko näitä?
    http://www.suomityres.fi/sw336.html

    Tuo NBT olikin minulle uusi tuttavuus, mutta tietääkö kukaan miten tuolla Suomi-tyresillä oikein menee? Velkasaneeraukseen se taisi joutua/päästä, mutta mites sen jälkeen? Ovatko saaneet toiminnan kannattavaksi ja minkälaisia tervehdyttämistoimia se on oikein vaatinut. Viesteistä päätellen ainakin osa tuotannosta olisi siirtynyt kaukomaihin...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #244
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tälläiset minä löysin, mutta tarkoitatko näitä?
    http://www.suomityres.fi/sw336.html
    ..
    Ei vaan tuon isoveljestä on kyse.. erikoistilauskamaa olleet jo kai pari vuotta ja hinta sen mukainen. Onneksi itselläni on sentään yksi hyväkuntoinen yksilö jäljellä, mutta sääli jos niitä tulevaisuudessa ei enää ole olemassakaan.
    ..makes Jack a dull boy...

  5. #245
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Ei vaan tuon isoveljestä on kyse.
    Minkäs alan "isoveljeä" sinä oikein linkität, kun työpaikan selain ilmoittaa, että kielletty sivusto.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  6. #246
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minkäs alan "isoveljeä" sinä oikein linkität, kun työpaikan selain ilmoittaa, että kielletty sivusto.
    Sitä sietää miettiä.. jotain hyvin likaista ja vieläpä venäläistä se on jo linkin osoitteen perusteella...
    ..makes Jack a dull boy...

  7. #247
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Kävinpä pikaisella testiajolla eilen nbt:eillä. Rullaavat erittäin hyvin,tuntuivat jopa lite s:ää nopeammilta, pitävät ilmat sisällä hyvin ja pitokin on hyvää. Keli oli eilen aivan kuiva, eli märän kelin ominaisuuksista en osaa vielä sanoa. Kun painokin on kohdallaan niin en keksi nyt mitään valittamista, mitä nyt se puuttuva pari milliä leveydessä..
    https://www.instagram.com/xtranza/

  8. #248
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Syyskumit ja traktori kohtaavat toisensa toivottavasti perjantai-iltana. Suunnitelmat pettivät, kun rupesin neiteilemään painon ja hinnan kanssa. Eteen Maxxis Minion DHF 2.35 ja taakse Maxxis Minion DHR 2.35. Molemmat ohutkylkiset 1-ply versiot, kumi on super tacky st 42. Saas nähdä kuinka pelaa kotipoluilla...

  9. #249
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    32
    Aamutossut näyttäisi ainakin menevän hyvin kaupaksi samoin kuin nastakumit. NBT logot vaihtunevat NBX logoihin jossain vaiheessa. NBT:n laatu näyttää silmämääräisesti erittäin hyvältä ja kyllähän tuolta samalta pajalta tulee kumeja myös tunnetuille merkeille. Koneet ja laitteet ovat tuolla viimeistä tekniikkaa, joten nastarenkaiden aihioistakin poistuvat WXC 300:n ongelmat. Kumilaatu pitäisi olla samaa hyväksi havaittua.

  10. #250
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gazza Katso viesti
    Aamutossut näyttäisi ainakin menevän hyvin kaupaksi samoin kuin nastakumit. NBT logot vaihtunevat NBX logoihin jossain vaiheessa. NBT:n laatu näyttää silmämääräisesti erittäin hyvältä ja kyllähän tuolta samalta pajalta tulee kumeja myös tunnetuille merkeille. Koneet ja laitteet ovat tuolla viimeistä tekniikkaa, joten nastarenkaiden aihioistakin poistuvat WXC 300:n ongelmat. Kumilaatu pitäisi olla samaa hyväksi havaittua.
    Ootkos Gazza Nokialla duunissa? Sulla tuntuu olevan muidenkin viestiesi perusteella "sisäpiirin tietoa"

    TikkaSpikes ilmeisesti lopetti PP-nastan valmistuksen jotain 1-2 vuotta sitten, mistä piikit tulee uusiin kumeihin nykyään? Alu-nasta kun ei tunnu aina pysyvän kiinni tai sitten kovametallikärki irtoaa nastan rungosta. Freddy SW:t ja uudemmat Extremet löytyy "tallista", Freddy on muuten kiva, mutta nappulat repeilee irti, extreme on loistokummi!
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  11. #251
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Made in Taiwan

    Näin se vaan maailma muuttuu, että kotimainenkaan rengas ei ole enää välttämättä kotimainen.
    Eikä kotimaisuus ole automaattinen tae laadusta, tai taiwanilaisuus tae laaduttomuudesta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  12. #252
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Ootkos Gazza Nokialla duunissa? Sulla tuntuu olevan muidenkin viestiesi perusteella "sisäpiirin tietoa"

    TikkaSpikes ilmeisesti lopetti PP-nastan valmistuksen jotain 1-2 vuotta sitten, mistä piikit tulee uusiin kumeihin nykyään? Alu-nasta kun ei tunnu aina pysyvän kiinni tai sitten kovametallikärki irtoaa nastan rungosta. Freddy SW:t ja uudemmat Extremet löytyy "tallista", Freddy on muuten kiva, mutta nappulat repeilee irti, extreme on loistokummi!
    Kyllä leipä tulee aivan muualta. Harrastuksen puolesta tulee testailtua noita kummeja silloin tällöin, nastakumeilla ajelua kesällä!

  13. #253
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Kokemuksia Rubber Queeneista.

    Vasta yksi lenkki takana 2.4 kokoisilla RQ:lla mutta ajattelin pistää vähän kokemuksista verrattuna NNeihin.
    Aavistuksen sammaleinen märkä kaltto sileä kallio toi yllätyksen. Jopa vain 100m ajetut renkaat piti kuin tauti, paljon enemmän kuin mitä uskalsi pakasta vedetyillä kokeilla.
    Vierintävastus hiekalla ei ole parhaasta päästä mutta 260kpa paineilla samaa luokkaa kuin NNssä vähän pienimelliä paineilla.

    Pikku siirtymän jälkeen pudotin paineet jonnekin arviolta 220kpa tuntumaan ja suuntasin polulle jossa siellä täällä terävien kivien rykelmiä. Uskomatonta miten tasaisesti noi menee ilman pomppimista vaikka paineet ei ihan alamaissa olekaan. Suuntavakaus on suorastaan uskomaton ja ajolinjat voi vetää viivottimella kun NNllä piti katsoa tarkkaan kiviä.

    Kun NNt lipsahti salaman nopeasti kosteiden kivien kaltoilta pinnoilla niin RQt jotenkin rohahtaa hidastetusti, yleensä ne ei muuta suuntaansa mitenkään.
    Ilmatilaa on sen verran, että tällainen 90kg jässikkä saa päästellä kivien yli sen kummemmin katselematta.
    Paljaat puun juuret ei myöskään vaikuta juuri ajamiseen.

    Sitten jyrkissä tosi hitaissa kallio yms. nousuissa missä NNllä piti taiteilla niin, että keula oli osan aikaa ilmassa jotta takarenkaalle sai tarpeeksi pitoa minkäänlaiseen etenemiseen, RQlla sai melkein maata tangon päällä. Itseasiassa ukosta loppui veto eikä renkaista pito. Uskomaton pito.

    Perus metsäpolulla lasketuilla paineilla sitten tulee hiki. Tällainen heikompikuntoinen saa tehdä töitä tosissaan.

    Suolla taas tilanne muuttui. Renkaat ei uppoa ihan niin syvään kuin NN ja mikä ihmeellistä ne on soisella sammaleella kevyemmät veivata kuin NNt.

    Palatessa ajattelin samalla kalttolla liukkaalla kallion pätkällä oikein tutkailla pitoa. Onneksi kukaan ei ollut näkemässä kun hullu pyöräilijä hohottelee "pitää, pitää, pitää, hitto se pitää sittenkin"

    Kaiken kaikkiaan jäi vähän epämääräinen olo noista. Raskaan puoleiset mutta uskomattoman hauskat. Noilla uskaltaa ajaa paljon PALJON kovempaa röykkyistä ja lipoisaakin polkua kuin NNllä... jos vaan kunto kestää.

  14. #254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Eikä kotimaisuus ole automaattinen tae laadusta, tai taiwanilaisuus tae laaduttomuudesta.
    Missä kohtaa väitin näin?

    - Tomi

  15. #255
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Eilen oli märkiä juuria ja kiviä. Nuo Contin RaceKing 2.2 supersonicit toimi kyllä tosi hyvin 3 bar paineilla. Saattaa kai se välillä lipsahtaa mutta mitä sitte. Tarpeeksi vauhtia, niin ei ne renkaat jouda jäädä sivuttain lipemään. Pakko niitten on perässä tulla sinne minne käsketään.
    Freude am Fahren.

  16. #256
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Tahmatassu on syntynyt!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Syyskumit ja traktori kohtaavat toisensa toivottavasti perjantai-iltana. Suunnitelmat pettivät, kun rupesin neiteilemään painon ja hinnan kanssa. Eteen Maxxis Minion DHF 2.35 ja taakse Maxxis Minion DHR 2.35. Molemmat ohutkylkiset 1-ply versiot, kumi on super tacky st 42. Saas nähdä kuinka pelaa kotipoluilla...
    Traktori sai eilen syyskumit alleen. Tunnin koeajon tulokset:
    - maasto juurakkoista ja kivikkoista. Paikoin avokalliota.
    - keli oli kuiva
    - Pito on hämmästyttävä! Tuntuu, ettei mikään ole mahdotonta.
    - Ajovastus asvaltilla on tajuton. Näillä kyllä kunto kohenee.
    - Renkaat ovat kapeat. Maxxis Ignitor 29x2,1 on leveämpi. Korkeutta näissä kyllä riittää. Myös merkinnältään samankokoinen, mutta vanhempi Minion DHF on leveämpi kuin tämä uusi.

    Kaikkiaan positiivinen yllätys. Voisivat olla leveämmät, mutta pito on mahtava. Painoa on 840g ja 820g. Hintaa parilla oli 50€ Joensuun ihmekaupassa, Et Sportissa.

    Märkää keliä odotellessa...
    fob muokkasi tätä : 22.09.2009 at 15.19

  17. #257
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    - Ajovastus asvaltilla on tajuton. Näillä kyllä kunto kohenee.
    Jos löytyy semmoista 10% asfaltoitua ylämäkeä, niin kannattaa kokeilla. Etenee ihan toisella tapaa se pyörä kuin tavallisilla kumeilla.. sitä oikein tuntee kuinka ne renkaat rullaa...
    ..makes Jack a dull boy...

  18. #258
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Jos löytyy semmoista 10% asfaltoitua ylämäkeä, niin kannattaa kokeilla. Etenee ihan toisella tapaa se pyörä kuin tavallisilla kumeilla.. sitä oikein tuntee kuinka ne renkaat rullaa...
    Puijon nousu kutsuu...

  19. #259
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Riihimäki/Kuopio
    Viestit
    60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Syyskumit ja traktori kohtaavat toisensa toivottavasti perjantai-iltana. Suunnitelmat pettivät, kun rupesin neiteilemään painon ja hinnan kanssa. Eteen Maxxis Minion DHF 2.35 ja taakse Maxxis Minion DHR 2.35. Molemmat ohutkylkiset 1-ply versiot, kumi on super tacky st 42. Saas nähdä kuinka pelaa kotipoluilla...
    Et viitsisi millään mitata kuinka leveät nuo oikeasti ovat vanteella. Itseäkin kiinnostaisi, mutta tuleekohan cännärissä takana tilanahtaus. Menisivätkö siihen sun vanhaan jäykkäperä cännäriin.

    nimim. 2.25" Nobby Nic mahtuu juuri taakse.
    Not all who wander are lost.
    -J. R. R. Tolkien

  20. #260
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Äikäs Katso viesti
    Et viitsisi millään mitata kuinka leveät nuo oikeasti ovat vanteella. Itseäkin kiinnostaisi, mutta tuleekohan cännärissä takana tilanahtaus. Menisivätkö siihen sun vanhaan jäykkäperä cännäriin.

    nimim. 2.25" Nobby Nic mahtuu juuri taakse.
    Yritän (muistaa) mittailla illalla. Mielikuva on että nämä asentamani Minionit ovat paljon kapeammat kuin 2,25" Nobby Nicit. Itselläni nämä ovat 19 mm vanteilla.

    Edit: Viivaimella mitattu leveys noin 55mm. Rinnakkaisvertailu ystävän Nobby Nic 2,25" kumeihin tuotti tuloksen: Maxxis Minion on hitusen leveämpi. Nappulakuvioiden muodot luovat optisen harhan juuri päinvastaisesta.
    fob muokkasi tätä : 29.09.2009 at 09.45 Syy: Mittausta ja vertailua

  21. #261
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espåå
    Viestit
    17
    mroo,
    neuvokaas nyt mistä pääkaupunkiseudulla voi noita legendaarisia NBT gummeja saa ostaa ?

    - Jamo -

  22. #262
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Eikös NBT ollut alun perin mallinimi Nokian taiwanissa tehdyille kumeille? Kun asiaa vähän mietin niin joka puolella löytyy haukkuja niistä verrattuna NBX'iin.

    Jos muistan oikein, niin aika erikoinen siirto ruveta yhtäkkiä tuottamaan hyviä kumeja tuolla huonoksi havaitulla mallinimellä (ei sillä että se minua yllättäisi).

  23. #263
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    NBT taisi tosiaan olla mallinimike aikaisemille taiwanissa tuotetuille halvemman pään renkaille..mutta eikös "gazza" nimimerkillä kirjoitteleva kaveri kirjoittanut että nimi muuttuu takaisin NBX:ksi jossain vaiheessa? Renkaat tuntuvat kuitenkin olevan ihan ehdat NBX:t omien lenkkien pohjalta arvioituna, vaikka kyljessä hämäävästi NBT lukeekin...

    ->Infjarm

    Kysäsehän tuolta minun allekirjoituksessa mainitusta kaupasta...tai mistä vaan pyöräliikkeestä, tilaamallahan noita saa varmasti joka kauppa. Ja noita 2.2" malleja houkuttelevampi kumi syksyksi voisi olla 2.3" leveä versio...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  24. #264
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Kellään shwalben big bettyjä UST:ina ajossa, kokemuksia?
    -Usot sie jot myö uitiin?

  25. #265
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    214
    Nyt olen kolmisen viikkoa ajellut WTB weirfolf edessä jaProwler XT takana ja melkoinen parannus Racing Ralpheihin verrattuna. Siitä ovatko "hyvät" en osaa sanoa, sillä rullaus on aikalailla heikompaa RR:n verrattuna.

  26. #266
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Tuli poimittua Wiggleltä koriin 1kpl WTB:n Prowler MX Team DH 2.5" rengasta. Saas nähdä miten julma se on.. High Grip DNA (slow rebound 40a)... luulis olevan hauskaa kun sen eturenkaaksi lykkää, painoakin ihan sikana, mut sitä voinee ajaa about tyhjänä.
    ..makes Jack a dull boy...

  27. #267
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Tuli poimittua Wiggleltä koriin 1kpl WTB:n Prowler MX Team DH 2.5" rengasta. Saas nähdä miten julma se on.. High Grip DNA (slow rebound 40a)... luulis olevan hauskaa kun sen eturenkaaksi lykkää, painoakin ihan sikana, mut sitä voinee ajaa about tyhjänä.
    Testiraporttia odotellaan...

  28. #268
    Itselläni on 2.4" Rubber Queeneista aikalailla samanlaiset kokemukset kuin mitä Kiituri yllä jo kirjoitti: pitää kuin tauti eri pinnoilla jo pakasta vedettynä, mutta vaatii reilusti kuntoa ajaa. Siirtymätaipaleista ei ole paljoa kokemusta koska kokeilin RQ:ta lähinnä reissussa parilla pidemmällä lenkillä ja siirtymätaipaleiden rullaamattomuus kovalla hiekka/sorapohjalla taisi mennä enemmän kuskin voimavarojen loppumisen piikkiin. Ainakin itselläni renkaan paino tuntui selkeästi kun edelliset kumit jotka olivat huomattavasti sirommat ja kevyemmät. Kumit ovat erittäin pulskat ja ilmatila on iso. Kumeilla uskalsi runtata tosissaan kun ilmatilaa ja pitoa riitti.

    Harmikseni en päässyt kokeilemaan kyseistä kumia vakiopoluilla, kaksi kertaa oli takarengas tyhjentynyt lenkin jälkeen pyörän seistessä säilytyksessä, molemmilla kerroilla kohdasta jossa sisäkumi "kohtaa" ulkorenkaassa vanteen kohdan (ei kuitenkaan samasta kohtaa vannetta). Molemmilla kerroilla tarkistin vanteen ja ulkokumin sisäpuolen roskien varalta, mutta mitään ei löytynyt (toisella kerralla jo neuroottisen tarkasti). Snakebite ei kyseessä olla, koska omalla elopainolla (115) ajan yleensä lähellä maksimipaineita, ja lenkkien jälkeen kumit olivat kunnossa (ja reikä oli yksittäinen, toisella kerralla pienempi, toisella isompi). Itse arvelin että voiko kyseinen ongelma johtua siitä että RQ:t ovat erittäin pulskat ja omat vanteeni ovat erittäin kapeat, mikä voisi aiheuttaa ongelman sisäkumien kestävyydelle kun paineet ovat korkeat?

    En tiedä oliko kyseessä vain huono tuuri vai ulkokumi/sisäkumi/vanne -kombinaation sopimattomuus. Hieman kyllä harmittaa koska olin odottanut että pääsisin kokeilemaan niitä enenmmänkin. Nyt ne odottavat laatikossa parempia kiekkoja joille niitä voisi kokeilla. Mielessä pyörii myös josko 2.2 -tuumaiset versiot toimisivat.

    Joka tapauksessa en halunnut riskeerata tulevia lenkkejä vaan asensin alle Maxxiksen Minion DHF:t jotka näyttävät todella pieniltä Rubber Queeneihin verrattuna. Hyvät kumit pitäisi niidenkin olla, nyt vain pitää odottaa että paranen flunssasta jotta pääsisin niillä ajamaan.

    EDIT:

    Rubber Queenit näyttävat huomattavasti isommalta kumilta kuin 2.4 -tuumaiset yleensä, tai ainakin paljon isommilta kuin esim. 2.35 -tuumaiset. Ehkä käyttämäni Continentalin perus MTB sisäkumi, vaikka speksattu koolle 2.5 saakka, joutui liian äärirajoille eikä siksi kestänyt. Mitä sisäkumeja te muut käytätte näin isoille renkaille? DH -sisäkumit alkavat jo painamaan aikalailla paljon.

    No huh, tulipa postaukselle mittaa.
    kyprok muokkasi tätä : 29.09.2009 at 17.22 Syy: typo.

  29. #269
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Testiraporttia odotellaan...
    Tänään Iteljooni kantoi Wigglen laatikon ihan ovelle saakka. Eli eturenkaan vaihtamiseksihan se meni...

    On muuten tosi hauskaa vääntää maalatulle Spankin Subrosalle tuollaista teräslangalla reunoitettua slow-rebound 40a DH rengasta... kyllä sai äheltää ja Tacxin rengasmuovit olisivat satavarmasti katkenneet jos niillä yksinään olisi loppuun asti homman vienyt. Eli siinä ensikosketus siihen pitoon/kitkaan joka tuolla kumiseoksella saadaan aikaiseksi.

    Matkalla sateesta märille mutaisille niljaskokallioille ja juurakoille oli sitten 2008 vuoden SM-maantiereitin isoin ylämäki (mikä täällä päin maailmaa ei tarkoita mitään oikeaa mäkeä) 4m/s vastatuulessa. Ei kun putkelta runtaten vaan koko mäki, ei olis muuten varmaan noussut ollenkaan ja nytkin vauhtia oli lähemmäs 10km/h kuin 20km/h.

    Metsässä pehmeillä pinnoilla Prowler MX 2.5" Team DH oli vain raskas eturengas, jossa toki pitoa riittää. Märissä kivikoissa ja juurakoissa sillä on pitoa, ei voi muuta sanoa. Toki huonolla ajamisella senkin sai lipsumaan esim. pitkittäisestä mutaan uponneesta puunrungosta, mutta yksi verrattain ilkeä sivulle kalteva ja niljakas kalliomäki meni kuin junalla olisi ajanut vaikka kokeeksi hiukan jarruttelinkin. Vielä kun kerron, että siinä mäessä on sivulle viettäviä noin 10cm korkeita puunjuuria, niin alkanee renkaan pitokyky tulla jossain määrin ilmi. Jollain tavallisella xc-kisarenkaalla en tällä kelillä olisi välttämättä edes harkinnut.

    Loppuun ajelin vielä vähän superlimaisia märkiä pitkospuita. Kyllähän niissäkin lukkojarrulla luistamaan sai aika helpostikin, muutoin ei lipsunut yhtään.

    Kaikkein "hauskinta" on ehkä se, että nyt tuon 1300g(+sisuri) ihanuuden parina on takana sticky seoksella oleva Intensen 1240g painava Edge FRO Lite, jossa toki sisällä vielä Intensen 400g sisuri. Varovaisen arvion mukaan on pyörässä siis pelkkää rengasta 3.1kg.. ja kun kiekotkaan ei tosiaan ole siitä kevyemmästä päästä...

    Kyllä tällekin kombolle se oma käyttönsä on. Marakisoihin en välttämättä heti laittaisi alle jos podiumille olisi tarkoitus päätyä..
    ..makes Jack a dull boy...

  30. #270
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    itsellä o michelinin dh 24AT 26x2,5" päälyskumin alla iha perus maasturin sisuri tais olla 1.5"-2.0" hyvin on kestäny.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •