GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 27 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #781
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Käväsin tuossa eilen aikani kuluksi paikallisessa kierrätyskeskuksessa ja silmiini osui varsin potenttiaalinen projektikohde.
    Tuosta olisi tarkoitus tehdä valkoinen fixi mustan fixin kaveriksi.
    Osina olisi tarkoitus käyttää mahdollisimman alkuperäisiä Campan osia. Tuosa olikin yllättäen ihan hyvät osat kiinni Campan kammet, ohjainlaakeri, keskiö, polkimet ja satulatolppa. Stemminä ja tankona on 3TTT:n colnago leimatut versiot.

    Kuvia raadosta ja osista.








    Hirmuisella puunaamisella kaiken lian alta löytyi todella hyvässä kunnossa olevat laakerit. Stemmissä, tangossa ja kammissa on pientä ajan patinaa mutta eipä se haittaa.

    Tähän mennessä projekti ei ole maksanut mtn. Harmittaa todella paljon tuo maalipinta kun olisin halunnut säilyttää alkuperäisen, mutta pintaruosteen poiston jälkeen ei vanhasta maalista ollut oikein mitään jäljellä.

    Lisäilen tuonne kuvia kun projekti etenee: http://terwis.pinkbike.com/album/Fixie-project-3/
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  2. #782
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    ei hitto teidän kanssa... just ku sain maasturiprojektin valmiiks (hmm... tuleeko ne oikeesti koskaan valmiiks?), niin nyt alko himottaa tollanen kierrätysprojekti, tai siis tarkemmin sanottuna tollanen vintage tai ainakin retro maantie-italiaano

    rouva on muutenki jo ihan hajalla tästä touhusta, ku mikään ei tunnu riittävän, joten eiköhän toiki menis sillä samalla hajotuksella

    jos nyt kuitenkin pitäis budjetin aisoissa ja tekis vaikka maatiesinkulan (tai jopa fiksin! ku onhan se sinkula jo testattu...) ja haalis palikkaa vaikkapa ebayn ihmemaasta, kierrätyskeskuksen jälkeen
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  3. #783
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    päässä kilahti taas ja nyt on jo toimituksista sovittu parinkin vintage-rungon omistajien kanssa... jos huudot menee putkeen, niin ainakin yksi pitäis suuntaa matkansa kohti Suomea
    väijyssä on useampia runkoja joissa komeilee mm. seuraavat merkit: Colnago, Pinarello, Eddy Merckx, Chessini, Basso...

    kaverit alkaa pitää mua ihan kahelina, mutta eipä se ole eka kerta

    kelasin että tollasesta vintage kilpurista sain kivan kesäkelin fiilistelyfillarin, jolla vois hyvin vaikka lähtee espressolle Porvooseen tai ihan vaan stadiin kruisailee
    pitää nyt vielä miettiä laittaisko vintagevaihtajaa kehiin vai pitäiskö sinkuloida/fiksata fillari, mut ehtiihän noita miettii vielä jos jonku noista onnistuu nappaa...
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  4. #784
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    379
    Iltaa.
    Mitäs olette mieltä tämmöisestä Cuben rungosta? Ajattelin alkaa rakentelemaan retkipyörää ja tuossa vaikuttaisi olevan ihan asiallinen runko. Saksaa kun en osaa niin voisiko joku valaista saako tuohon levyjä taakse? mielestäni kuvassa näkyy korvakot. Ja voiko tuo olla oikeasti noin halpa, 99e? Jos on, ja jos tuo on asiallinen niin siitä tulee seuraava projektini Kiitokset.

    ps. Jos tämä viesti nyt on väärässä paikassa niin voivoi. En viitsinyt tehdä uutta keskustelua retkipyörän rungosta. Ja tavallaan tämähän liittyy projektiin

  5. #785
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    kuvassa näkyy ainakin levyjarrukorvake, joten näyttäis saavan
    lihavoituna haluavat sanoa vielä Auslieferung ohne Sattelklemme und Steuersatz eli toimitus ilman satulatolpan kiristäjää ja stemmiä
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  6. #786
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    ihan oikeesti... tää homma lähtee ihan lapasesta!

    onko teillä ollu vastaavia oireita että puol iltaa menee surffaillessa ebayn sivuja bongaten vintage teräsrunkoja ja niihin sopivia campan palikoita?
    lähtöhinnat on jotain 1€ ja viikko aikaa huutaa, mut loppuhinnat vielä mietityttää... noh, kohtahan sen näkee!

    rouva repii kyl pelihousut ku alan tollasta projektia väsää seuraavaks... mut nyt ei voi mitään, kuumotus on taas päällä!
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  7. #787
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    379
    Joo kiitokset. Täytyy alkaa laskeskelemaan kustannusarviota

  8. #788
    epeli Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    ihan oikeesti... tää homma lähtee ihan lapasesta!

    onko teillä ollu vastaavia oireita että puol iltaa menee surffaillessa ebayn sivuja bongaten vintage teräsrunkoja ja niihin sopivia campan palikoita?
    lähtöhinnat on jotain 1€ ja viikko aikaa huutaa, mut loppuhinnat vielä mietityttää... noh, kohtahan sen näkee!

    rouva repii kyl pelihousut ku alan tollasta projektia väsää seuraavaks... mut nyt ei voi mitään, kuumotus on taas päällä!
    Hätäisen tie on monesti kallis Noita teräsrunkoja arvostetaan Suomessa melko vähän kaikkialla paitsi vaihteettomalla puolella, ja siksi täällä on mahdollista tehdä melkoisia löytöjä. Pitkän linjan Pyöräkauppojen vanhemmilta myyjiltä kannattaa kysellä varaston perukoille unohtuneita runkoja... Mulla on parvekkeella yksi todiste tästä tältä vuodelta. Sain täysin ajamattoman 20-vuotiaan pyörän noin takavaihtajan hinnalla.
    epeli muokkasi tätä : 19.09.2009 at 08.35 Syy: typo

  9. #789
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Kyllä nykyään alkaa alurungotkin vaihtaa omistajaa rahtikulujen hinnalla.

  10. #790
    Tullut lueskeltua näitä eri projekteja ja pari kysymystä tullut mieleen, ku emmä mitään näistä tiedä.
    Miksi pyörien painot aina punnitaan ja ilmoitetaan ilman polkimia?
    Näissä rakenteluissa haettava keveys kovallakin rahalla, onko sillä oikeasti merkitystä painaako se fillari 9kg vai 10,5, nuo viimeiset grammat maksaa vissiin ison kasan euroja, kuitenkin pyärän päälle laitetaan oma kroppa joka ainakin pyäräteillä katsellessa monella on mallia vähän ponttooni. Jos ottaisi ne ylimääräiset kilot pois mahasta, sehän olisi säästöä ruokakaupassakin.
    Jos kokonaismassa on pyärän kanssa vaikka 90kg, onko sillä oikeasti merkitystä jos pyörästä saa kilon pois?
    Eiköhän tälläkin forumilla asiaa ole käsitelty, en kyllä löytänyt.

  11. #791
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Polkimien jättäminen laskuista johtuu varmaankin siitä, että kunkin kuskin olemassa olevat kengät ja mieltymykset määräävät tulevien polkimien merkin ja mallin. Täten ei tarvitse fillarin speksejä katsellessa miettiä, paljonko pyörässä olevat polkimet painavat ja paljonko on niiden ja ehkä jo olemassa olevien pyörään tulevien polkimien painon erotus. Polkimien poisjättäminen laskuista on usein myös erinomainen tapa päästä alle maagisen 10kg rajan.

  12. #792
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Polkimien jättäminen laskuista johtuu varmaankin siitä, että kunkin kuskin olemassa olevat kengät ja mieltymykset määräävät tulevien polkimien merkin ja mallin. Täten ei tarvitse fillarin speksejä katsellessa miettiä, paljonko pyörässä olevat polkimet painavat ja paljonko on niiden ja ehkä jo olemassa olevien pyörään tulevien polkimien painon erotus. Polkimien poisjättäminen laskuista on usein myös erinomainen tapa päästä alle maagisen 10kg rajan.
    Eiköhän suurin syy polkimien poisjättöön massasta ole se, että suurin osa yli 500e pyöristä myydään ilman polkimia. Näin voidaan helpommin verrata kaupasta ostetun ja itsekasatun pyörän painoa. Samoin joissakin polkimissa itse poljin voi olla tosi köykänen ja vastaavasti klossi vähän painavampi kun taas toisessa tilanne on päinvastoin, jolloin pitäisi siis ottaa painoon mukaan molemmat. Myöskään mahdollisia lokareita, valoja, lukkoa, jne ei yleensä kyllä lasketa pyörän painoon mukaan.
    Ride and Smile!

  13. #793
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Eiköhän suurin syy polkimien poisjättöön massasta ole se, että suurin osa yli 500e pyöristä myydään ilman polkimia. Näin voidaan helpommin verrata kaupasta ostetun ja itsekasatun pyörän painoa. Samoin joissakin polkimissa itse poljin voi olla tosi köykänen ja vastaavasti klossi vähän painavampi kun taas toisessa tilanne on päinvastoin, jolloin pitäisi siis ottaa painoon mukaan molemmat. Myöskään mahdollisia lokareita, valoja, lukkoa, jne ei yleensä kyllä lasketa pyörän painoon mukaan.
    Ja miksi ne myydään ilman polkimia? Aiempi postaukseni ehkä valottaa myös tätä puolta asiasta?

  14. #794
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Ostin Jurppikselta tollasen rojektin. Jos kasais vaikka pojalle koulupyöräks:

  15. #795
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270

    Sunn Radical

    Tämä projekti sai osittain alkunsa Jkl Endurokisasta. Kisa oli meinaan mitä mainioin ratansa puolesta, mutta itselleni käsittämättömästä syystä jotkut kuitenkin haukkuivat hommaa lähes "DH meiningiksi".

    Ajattelin että jos tämä on lähes sitä "DH:ta", niin mahtaa se semmoinen varsinainen DH olla sitten hauskaa! Lisäksi kun työkaveri oli moisen lajin harrastajan yrittänyt käännyttää minua jo useamman vuoden, niin ajattelin että kai sitä moista DH:ta täytyisi sitten koittaa kun sitä sivu silmällä oli jo pidemmän aikaa muutenkin tullut seurattua..


    Ensimmäinen kosketus lajiin tuli vanhalla enskapyörällä johon vaihdettiin vain stemmi lyhyempään. Kokeilu oli kohtalokas, tosin ei ihme kyllä fyysisesti vaan taloudellisesti - tätähän täytyy saada lisää! Seuraava testikerta taas oli huomattavasti järeämmällä vuokrapyörällä ja kunnon varusteilla. Tästä jäi tosin hieman huono maku suuhun, pyörä kun ei istunut mitoitukseltaan ja ominaisuuksiltaa yhtään omaan makuun ja mieltymykseen.

    Eihän siinä sitten auttanut kuin alkaa funtsia omaa pyörää.Pikku hiljalleen sitten toiveet/mielihalut kirkastuivat runkoon jossa olisi pitkä/suora ja sopivassa kulmassa oleva satulaputki, ei välttämättä maailman loivin keulakulma, sekä suhteellisen kevyt/poljettavissa oleva. Ykkösvaihtoehto oli Intensen Socom ja vanhempaa Santa Cruzin VP Freetäkin tuli pohdittua (tosin painavana tippui laskuista pois). Kakkosvaihtoehto oli Sunn Radical jonka yksinkertainen ja konstailematon muotoilu mielytti silmää. Ainut mikä Sunn:issa hieman epäilytti/arvelutti oli single pivot perä, mikä ei ajatuksena monilinkkuisiin tottuneena heti mielyttänyt

    Socomin runkoa ei kuitenkaan löytynyt muutamaan kuukauteen mistään käytettynä järkevään hintaan (ja uutena se on taas niiiiin poskettoman hintainen että..), mutta kun kuulin että yksi kesän ajettu Sunn Radicalin runko olisi myynnissä "edukkaasti" niin ajatus moisen koeponnistamisesta alkoi tuntua vastustamattomalta.


    Eli lopulta tuli ostettua käytettynä Radicalin runko, Vivid 5.1 iskari ja Holzfellerin kammet. Loput osat tuli sitten haalittua ympäri maita ja mantuja ja niitä odotellessa tuli sitten runko hiottua ja lakattua uudestaan, maalattua vanteet, kruunut, jne.. jne... paremmin kokonaisuuteen sointuvilla väreillä (tuli taas siis saunalle käyttöä!). Myös WC Boxxeriin tehtiin paremmin sointuvat tarrat, kuten moneen muuhunkin osaan.

    Lopulta pyörä alkoi olla valmis ja se sai ristimänimekseen "Pyhimys", joka juontaa juurensa valkoiseen ulkoasuun (kuten Simon Templairin "Pyhimys-Volvokin" oli ennen muinoin), sekä Saint-sarjaa olevista voimansiirron osista.


    Nyt fillaria on koeponnistettu jo parikertaa alamäessä ja onpo sillä vedetty ihan piruuttain muutama enska lenkkikin! Helkkarin painavahan tuo enskahommiin on, vaikka alamäkipeliksi kevyt onkin, mutta on sekin nyt todistettu että voi sillä polkea mäkiäkin, vaikkei se kyllä mitään eriyisen hauskaa olekkaan..

    Ja mitä itse alamäkiajoon tulee, niin ei jumangegga ollut Jkl:n Endurokisa mitään DH:ta! Ei tulis pieneen mieleenkään ajaa tätä lajia ilman täydellisiä crossivarusteita.. Ja yhtä tyhjän kanssa on nekin kommentit ettei DH:ssa tarvita kuntoa.. Meikäläiseltä se ainakin nimittäin loppuu jo puolessa välin laskua ja parin tunnin rynkytuksen ja kaatuilun jälkeen on paikat niin kipeät ettei mitään rajaa..


    Mutta hiton hauskoja lajeja kummatkin, vaikka kylläkin totaalisen erillaisia jos minulta kysytään..






    http://i638.photobucket.com/albums/u...l_Pyhimys2.jpg

    http://i638.photobucket.com/albums/u...l_Pyhimys1.jpg

    http://i638.photobucket.com/albums/u..._Handlebar.jpg

    http://i638.photobucket.com/albums/u...l_Crankset.jpg

    http://i638.photobucket.com/albums/u...dical_Hubs.jpg


    Ja eiku näkkileipää loppuvuosi...
    -W- muokkasi tätä : 22.09.2009 at 13.27 Syy: poistettu turhia linkkejä

  16. #796
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    tuli sitten runko hiottua ja lakattua uudestaan, maalattua vanteet, kruunut, jne.. jne... paremmin kokonaisuuteen sointuvilla väreillä (tuli taas siis saunalle käyttöä!). Myös WC Boxxeriin tehtiin paremmin sointuvat tarrat, kuten moneen muuhunkin osaan.
    Ihme touhua, eihän pyörän nätti kuulu olla. Tuohan on kuin joku akkojen korurasia.
    Ohiampuja muokkasi tätä : 22.09.2009 at 13.01
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  17. #797
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ihme touhua, eihän pyörä nätti kuulu olla. Tuohan on kuin joku akkojen korurasia.


    Mutta arvaa kauanko tuossa lajissa pysyy "akkojen korurasiana"..? Toisella kerralla repesi jo voltin jälkeen penkin kiskot irti (ja tuli jopa läpi penkistä)... Et ei se kauaa tossa kuosissa pysy, älä siitä huolehdi..

    Enkä mä nyt niin kauheksi miinukseksi sitä laske jos pyörä näyttää joltakin muulta kuin kaupan standardiosilla kasatulta sekasikiöltä..

    edit. Sitäpaitsi jos Sunn:in historiaa ja merkkiä hieman edes tuntee, niin nehän suorastaan velvoittavat pyörästä tekemään "nätin korurasian".. Joku Intense olisi sitten jo esimerkiksi ihan eri juttu..
    -W- muokkasi tätä : 22.09.2009 at 13.29 Syy: lisäys

  18. #798
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.229
    Kerrassaan nätti Sunn mr -W- ! Tyylikäs kokonaisuus.
    www.kaupinkanuunat.net

  19. #799
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Raleigh-Rojekti on hieman edennyt.
    Satula sai uuden keinonahkan pintaansa kun vanha oli hyvin huonossa kunnossa





    Satulatolppa oli pahasti happettunut/naarmuinen ja hinkkasin sen uuteen kuosiin. Lisäksi nuo ruostuneet satula kiinnikkeet sai uutta maalia pintaansa:





    Stemmiksi tuon 3TTT-Colnago-stemmin tilalle vaihdoin pidemmän Cinellin version.



    Kammet, polkimet ja laakerit tuli puhdistettua/huollettua ja olivat yllättävän hyvässä hapessa.









    Etunavaksi tulee tuo orkkis Campa, mutta takanapa on viellä hakusessa. Vaikka aluksi suunnittelin että laitan tuon takanavan, niin ratasta testatessa huomasin että kierrettä ei ole riittävästi lukkorengasta varten.



    Rungosta sain tänään vanhan maalin pois. Maalin alta paljastui melkoinen määrä pieniä ruostetäpliä. Kaamean hiomis-session jälkeen sain pohjamaalin pintaan.



    Pyörätohtorilta löytyi melkolailla samanlainen keula, kuin mitä tuo orkkis on ja se pitäisi saapua tämän viikon aikana.

    Takanapa, vanteet, renkaat ja häkit polkimiin on vielä hankkimatta. Pitää jossain vaiheessa laittaa tilausta germaaniaan.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  20. #800
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Meikeläisen ruudulla Terwiksen Raleigh-kuvat ei näy. Tai jos siinä siis kuvia piti olla... Näkyykö muilla?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  21. #801
    yypy Guest
    11 kuvaa näkyy.

  22. #802
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    27
    Löysin tällaisen projektin, ennenkuin teen päätöksen mihin tämän kanssa mennään olisi kiva tietää minkä merkkinen tämä pyörä on ollut. Myyjä väitti peugeotiksi. Mitään tarroja ei ole, Dropautissa lukee vitus, runko on terästä ja ohuen tuntuista. Vaihtajan puoli takahaarukasta on kromattu. Takajarruvaijeri menee osan matkaa rungon sisällä. Kammet Mavicin starfish, etujarru Weinmann 501 takana Mavic. Stemmi Mavic, stonga cinelli. Eikä aavistustakaan onko nuo osat originaaleja. Kaikki apu tunnistamisessa on tervetullutta. Netistä etsimällä en ole tuon väristä Peugeottia löytänyt.

  23. #803
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lukaise tuosta, itse en kahlannut kaikkia läpi...

    Anybody ever heard of a Vitus?

    http://www.bikeforums.net/archive/in.../t-138232.html
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  24. #804
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941

    Runko alkaa saamaan palasia ylleen. Kaikki on putsattu ja huollettu.

  25. #805
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    146
    Tehdäkö Sinkula vai Nopeahko Jäykkäperä? Vaihtaja ja eturattaat on siis vaan muodon vuoksi paikallaan.

    Juha Rämälä muokkasi tätä : 25.09.2009 at 08.34 Syy: Pienempi kuva

  26. #806
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Rämälä Katso viesti
    Tehdäkö Sinkula vai Nopeahko Jäykkäperä? Vaihtaja ja eturattaat on siis vaan muodon vuoksi paikallaan.
    Vaihteet!
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #807
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Vaihteet!
    Komppaan,
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  28. #808
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Sain projektissa vihdoin osia hieman paikoilleen.
    Tuosta keulasta syntyi sitten ongelma. Kaulaputken sisähalkaisija on niin ohut ettei stemmi mahdu sisään. Kokeilin toisellakin stemmillä eikä sekään sopinut.
    Pitää nyt keksiä mitenkä tuon homman hoitaisisin. Jos jostain tai joltain lyötyisi "oikea" maantiekeula niin sillähän siitä selviäisi.
    Pyörätohtorilta löytyi yksi hieman pidempi keula joka olisi tarkoitus sijoittaa pyörään alle talvella jotta saa nastat mahtumaan.

    Kiekot on vielä hieman hakusessa. Etunapa toinniin on olemassa, mutta takanapa ja vanteet on tilaamatta.

    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  29. #809
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906


    Tästä se alkaa. Centauria ja xt napoja ja openpro kehiä ja avidjarruja ja muuta mitä sattuu edukkaasti löytymään.
    Jos et aja et voi ottaa!

  30. #810
    yypy Guest
    Hienon värinen ainakin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •