FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 4 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 104 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #91
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    Shimano XT M778 vanteet + MK 2.4 Protectionit:

    -Jalkapumpulla ei toivoakaan vanteelle nousemisesta.
    -Kompuralla nousi hieman kikkailemalla.
    -Piti paineet ilman Staneja siten että kolmessa vuorokaudessa laski baarin verran pihalle.
    -Stanien laiton jälkeen ei ole vuotanut yhtään.

    Muuta: Helvetillinen painoheitto noiden kahden MK 2.4 Protectionin kesken; toinen 692 grammaa ja toinen 744 grammaa!!
    DT4.2d vanne/DT:n tubeless kitti ja nuo renkaat nousi hienosti ihan jalkapumpulla.

  2. #92
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    DT4.2d vanne/DT:n tubeless kitti ja nuo renkaat nousi hienosti ihan jalkapumpulla.
    Noille XT:n vanteille ei todellakaan nousseet ihan noin iisisti..

    Itse asiassa vaikka nostatin ensin sisäkumillakin toisen puolen ja koitin toista saada nousemaan jalkapumpulla -> ei toivoakaan.

    Kompurallakin sai olla tosi hyvä sovite venttiiliin (jotta ei falskannut yhtään siitä välistä) ennen kuin sai ne edes sillä nousemaan saippuan kanssa..


    Hieman eri maata kuin viikko sitten laittamani toinen yhdistelmä Mavic 823+Minion Tubeless joka nousi sellaisella minikokoisella käsipumpulla..

  3. #93
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    aika nopeeta? kyllä kahdella "asentajalla" meni eilen tunti noin ja suunnattomia murheita
    saada jalkapumpulla rengas nouseen vanteelle ja tiivistyyn...
    jäi vielä heitolla vähän rengas ja litkuja varmaan yksi kupillinen asvaltilla asennuksen jäljiltä.
    Olihan siinä Vulpinessa haastetta kerrakseen. Venttiilin vierestä meinas ilmat karata saman tien. Lopulta rengas kuitenkin saatiin pullistumaan, kun litkua hölskyteltiin tähän ongelmakohtaan ja toinen asentaja tukki vuotoa kaksin käsin toisen antaessa jalkapumpulle kyytiä... Ilmat alkoi heti pysyä sisällä, mutta yhtäkään poksahdusta ei Vulpine päästänyt asettumisen merkiksi. Race Kingeistä (29) sentään kuului kummastakin ehkä viisi iloista pamahdusta. Vulpine jäikin yhdestä kohdasta liian syvälle ja päästi pienen sihauksen aina kyseisestä kohdasta rengasta käsin vääntäessä. Painetta ei uskaltanut paljoa lisätä, kun toinen asentaja pelkäs korviensa puolesta .

    Lisäksi venttiili tuntui päästävän huonosti ilmaa läpi ja sielun puhdistuskaan ei auttanut . Lopulta keksittiin napata varasielu sisäkumista ja alkoi ilma kulkea. Kun hetken aikaa oli pähkäilty, miten saada Vulpine tasasesti vanteelle, todettiin sen huomioineen asentajien nousevan v-tutuksen ja asettuneen oma-alotteisesti .

  4. #94
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Hei, onko nää tubelesit kaiken tämän "vaivan" arvoiset, kysyn vaan??
    - mitäs sit, jos metsässä tulee ongelmia, pitääkö kutsua lähin marjastaja apuun, että saa kumit pysyyn paikoillaan

    Mutta kun kaikki hehkuttaa, missä niitä voi koeajaa???

    Nimim. Sisäkumi päällä ei satu vahinkoja
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  5. #95
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    On mielenkiintoista lueskella noita ust asennus vaikeuksia.Ite oon ajanut kohta 9 vuotta Ust renkailla Ja ust vanteilla ilman asennus vaikeukksia enkä ole käyttänyt mitään litkuja ,ennen kuin on tullut pieniä reikiä = ilmat rupee häviämaan parissa päivässä. Alusta asti olen käyttänyt vain Mavicin ust vanteita.Olen sivusta seuraillut kavereitten ongelmia ust redy vanteitten kanssa joissa eniten tuntuu olevan noita vaikeukksia. Ehto 1 älä yritä liian leveää rengsta kapeallevanteelle renkaat ei yksin kertaisesti toimi toivotulla tavalla,koska renkaasta tulee pallo. 2. aloita renkaan asennus venttiilin vastakkaiselta puolelta ja nosta venttiilin kohta viimeisenä. 3. Ilman saat renkaaseen kun painat regasa kädellä venttiilin päältä ja katsot ettei vanteen ja renkaan väliin jää ilma rakoa neenepumppauksen aloitusta niin eiköhän ala toimimaan. Omat kokemukset tuolta 9 vouden ajalta, yhden kerran olen joutunutlaittamaan sisärenkaan rengasrikon seurauksena, käuttänyt vain tunnettujen rengasvalmistajien renkaita.Äskenkävin asentamassa uuden Contin rg 2.4 aikaa meni n. 10 min. hukan asennus vahaa renkaan reunoihin ja plops se on paikoillaan. Vielä noista Ust vanteista sen verran Mavic on ilman pinnanreikiä asennus pinnaltaan , suurin osa ust redy vanteista on pinnanreijät jokatäytyy saada umpeen ,vaatii teipin js sen päälle yleensä kumisen vannenauhan joka oitis vaikeuttaa renkaan asennusta ja sitämyöden myös harmaita hiuksia asentajalle. Kokenukseni mukaan ei paluuta sisärenkaisiin.

  6. #96
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Hei, onko nää tubelesit kaiken tämän "vaivan" arvoiset, kysyn vaan??
    - mitäs sit, jos metsässä tulee ongelmia, pitääkö kutsua lähin marjastaja apuun, että saa kumit pysyyn paikoillaan

    Mutta kun kaikki hehkuttaa, missä niitä voi koeajaa???

    Nimim. Sisäkumi päällä ei satu vahinkoja
    Tässä threadissa käsitellään vanteiden asennusvaikeuksia, ei onnistuneita tapauksia.
    Ja ei, en vaihtaisi sisäkumeksia enää takaisin. En mä nyt kauheen isosti ajele, mutta melko röykkiöissä tulee kumminkin ajeltua. UST rengasrikkoja tasan nolla.
    Sisäkumi päällä ei voi metsässä ajaa ollenkaan. Vaikka saisitkin ulkokumin sisäpuolelle, niin viimeistään ekassa juurakossa lipsuis aivan törkeesti.

  7. #97
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Nyt se on todettu että getto tubeless on erinomainen ratkaisu ongelmiin jos haluaa tubelekset mutta vanteet ei ole tiiviit. eilen kävin heittään lenkin ja oli hyvin jännää ajella. pitää samainen operaatio tehdä vielä eturenkaalle niin on molemmat päät si samanlaiset ajaa. ihmettelin eilen et miks en tehny tuota aikaisemmin ku ainoa mitä siihen tartti oli litkupullo ja hieman viitselijäisyyttä.
    Suosittelen kyllä lämpimästi.
    ja vielä renkaan koko 2.25" shimanon wh-m575 vanteella
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  8. #98
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    sisäkumi päällä ei voi metsässä ajaa ollenkaan. Vaikka saisitkin ulkokumin sisäpuolelle, niin viimeistään ekassa juurakossa lipsuis aivan törkeesti.

  9. #99
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Nonii...
    eilinen lenkki meni hyvin, tänään ei menny niin hyvin "iso" reikä nappuloiden välissä jonka luulin paikkautuneen aukesi 3,5h lenkin aikana yli 10krt ja ilmaa lisäilin ain välillä.

    ei paranis juhlii liia aikasi...
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  10. #100
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Nonii...
    eilinen lenkki meni hyvin, tänään ei menny niin hyvin "iso" reikä nappuloiden välissä jonka luulin paikkautuneen aukesi 3,5h lenkin aikana yli 10krt ja ilmaa lisäilin ain välillä.

    ei paranis juhlii liia aikasi...
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  11. #101
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Nonii...
    eilinen lenkki meni hyvin, tänään ei menny niin hyvin "iso" reikä nappuloiden välissä jonka luulin paikkautuneen aukesi 3,5h lenkin aikana yli 10krt ja ilmaa lisäilin ain välillä.

    ei paranis juhlii liia aikasi...
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  12. #102
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Semmonen juttu olis kiinnostanut että voiko ghetto-tubeless virityksen jälkeen käyttää sen saman sisurin kun vaihtaa renkaan?

  13. #103
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    itsellä on 24" Nokian Dh sisuri 26"vanteella mut se vois olla vieläkin tiukempi siin vanteel. ainahan sitä voi kokeilla mut kyllähän vannenauhan pitäis olla tiukka siin vanteel.
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  14. #104
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Min en vaan vieläkään ymmärrä tubelesseja. Kertokaa mikä se etu on, mitä sillä haetaan asennuksessa menetetyn ajoajan takia??...
    Ei asennuksessa menetä ajoaikaa Enemmän "aikaa menettää" sisäkumien kanssa leikkiessä...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    ..Painon säästön ymmärrän, mutta kaikki muu menee yli hilseen....
    Kevennystä ei useinkaan ole tarjolla UST-kumien kanssa. Tai no jaa, olihan mun kevein MK2.2 UST 617g ja RR 2.25 UST 641g. Mutta toisaalta Nevegal 2.1 UST olikin peräti 807g.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Hei, onko nää tubelesit kaiken tämän "vaivan" arvoiset, kysyn vaan??
    Ei ole vaivaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    ...mitäs sit, jos metsässä tulee ongelmia, pitääkö kutsua lähin marjastaja apuun, että saa kumit pysyyn paikoillaan...
    Mitä ongelmia?

    Parahin EsaJ, sinun ei tarvitse laittaa itsellesi tubelesseja jos et halua


  15. #105
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    On mielenkiintoista lueskella ... renkaita.Äskenkävin asentamassa uuden Contin rg 2.4 aikaa meni n. 10 min. hukan asennus vahaa renkaan reunoihin ja plops se on paikoillaan....
    Tappelin itte männä viikolla tuon samaisen Contin RQ2.4:n kanssa (oli ton PMT:n yksilön kaveri...) ja huomasin eilen saman, tarttee jonkun liukasteen kummin reunaan että nousee. Käytin itte rättiin suihkastua silikonispraytä. Ilman liukastetta reuna "hitsaa" kiinni vanteeseen eikä nouse laillisilla paineilla. Liukasteella sai tuon kaivatun plopin kuuluville.

  16. #106
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Liukasteella sai tuon kaivatun plopin kuuluville.
    Onkos tuolla käytetyllä liukasteella jotain vaikutusta renkaan "pysyvyydelle", tai lopulliselle pitävyydelle? Silikoni voi jättää renkaan liukkaaksi, mutta joku fairy-liuos voisi vaikka haihtua pois?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  17. #107
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onkos tuolla käytetyllä liukasteella jotain vaikutusta renkaan "pysyvyydelle", tai lopulliselle pitävyydelle? Silikoni voi jättää renkaan liukkaaksi, mutta joku fairy-liuos voisi vaikka haihtua pois?
    Saas nähdä onko - mietin itsekin tuota mut sattui silikonispray olemaan lähempänä kun Fairy
    Tässä nimenomaisessa tapauksessa en kuitenkaan pidä riskiä renkaan hyppäämisestä pois vanteelta liukasteen takia kovin suurena, sen verran tiukka oli saada tuo RQ alkuasentoonsa (vanne on DTSwissin EX5.1D).

  18. #108
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    joku fairy-liuos voisi vaikka haihtua pois?
    Kuinkahan monta kertaa tää sana löytyy täältä, puhuttaessa renkaista;

    "saippualiuos"

  19. #109
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Sellasen jutun huomasin ilman litkuja ajaessa, että ajon aikana ei vielä toistaiseksi ole ollut ongelmia, mutta muutaman päivän sisällä renkaista karkaa kyllä pikkuhiljaa paineet. Eli eipä ole kyllä aivan täysin ilmatiiviit vaikka onkin oikea UST-kehä ja UST-renkaat.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #110
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Sellasen jutun huomasin ilman litkuja ajaessa, että ajon aikana ei vielä toistaiseksi ole ollut ongelmia, mutta muutaman päivän sisällä renkaista karkaa kyllä pikkuhiljaa paineet. Eli eipä ole kyllä aivan täysin ilmatiiviit vaikka onkin oikea UST-kehä ja UST-renkaat.
    Riippuu ihan renkaasta. Minulla pysyivät Contin Flow ja Maxxis Ignitor tiiviinä ilman litkuja, mutta NBX lite taasen tyhjeni parissa päivässä. Nyt on litkut sisällä ja Noksukin pitää paineet
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  21. #111
    zippo Guest
    Tsekkaa mistä vuotaa.Esim venttiilin juuresta,kostutit varmaankin venttiilin sekä ulkopuolelle tulevan o-renkaan asennusvaiheessa?Meikä on napsinut sivuleikkureilla epämääräiset valupurseet ja hapsut renkaan reunasta.

  22. #112
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    En kostutellut mitään enkä käyttänyt asennusvaiheessa saippuavettä. Eli tätä varten sitä olisi ilmeisesti pitänyt käyttää? Noh, kantapään kautta oppii...
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  23. #113
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    Sillä saippuavedellä pestään suu asennuskiroilujen jälkeen.

  24. #114
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Mitähän ihmeen järkeä on käyttää ust-renkaitakin ilman litkuja? Kevennys ei kuulosta kovinkaan järkevältä vastaukselta kun ust-renkaat ovat kuitenkin niin paljon painavampia muutenkin...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  25. #115
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Sillä saippuavedellä pestään suu asennuskiroilujen jälkeen.
    Jos tuo on se oikea syy, niin miksei saippuavettä kehoiteta varaamaan kaikkien tietokonelaitteiden asennukseen. Siellä sitä eniten kaivattaisiin.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  26. #116
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Jos tuo on se oikea syy, niin miksei saippuavettä kehoiteta varaamaan kaikkien tietokonelaitteiden asennukseen. Siellä sitä eniten kaivattaisiin.
    Siksi että tietokonelaitteiden asennuksessa tähän joutuu käyttämään paljon jytympiä aineita. Nykytrendin mukaan toki löytyy myös "light" versioita jos pelkää liikoja kaloreita, esim tässä täysin rasvaton versio
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  27. #117
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Mitähän ihmeen järkeä on käyttää ust-renkaitakin ilman litkuja? Kevennys ei kuulosta kovinkaan järkevältä vastaukselta kun ust-renkaat ovat kuitenkin niin paljon painavampia muutenkin...
    No itse elin siinä käsityksessä, että pitäisi toimia ilman litkua. Mun renkaissa ainakin on noin 100g ero normaalissa ja UST-versiossa eli ilman litkua kevyen sisäkumin verran. Kevennyksestä ei siis ole kyse. Toi tubeless on kyllä vähän harhaanjohtava nimitys tässä tapauksessa. Käsitin, että se tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että ulkorenkaasta on tehty kestävempi ja tiivis jotta sisärengasta ei tarvita ollenkaan. Jos litkut nyt on kuitenkin joku välttämättömyys niin osuvampi nimitys voisi olla joku litkurengas tai töhnärengas, koska nämä ajavat siis sisurin virkaa näissä "tubeleksissa".
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #118
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    koska nämä ajavat siis sisurin virkaa näissä "tubeleksissa".
    No ei aivan, se ulkorengas korvaa se sisurin. Litku korvaa vararenkaan, paikkarasian ja lenkin keskeyttävän korjauksen aiheuttaman ketutuksen.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  29. #119
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tässä threadissa käsitellään ...asennusvaikeuksia, ei onnistuneita tapauksia...
    Mutta nyt kuitenkin taas onnistuminen

    Vaihdoin eilen takarenkaan syksyisemmäksi (RR 2.25 UST -> Nevegal 2.1 UST)...
    1) kiekko irti ja ilmat pois renkaasta
    2) rengas irti vannekehältä
    3) uusi rengas puoliksi kehälle
    4) paikkauslitkut lusikoitu vanhasta uuden kumin sisään ja lisäksi tilkka uuttakin hyvin ravisteltuna
    5) uuden kumin toinenkin reuna kehälle
    6) ilmat sisään PLOP PLOP PLOP ja pientä ravistelua
    7) kiekko paikoilleen
    8) vanhan renkaan pesu sisäpuolelta odottamaan uutta käyttöä

    Jotenkin vaikeaa? Ei.
    Jotenkin aikaaviepää? Ei. Meniköhän viitisen minuuttia...

    Lisähuomautukset:
    Yllättävän monta (~10) kertaa oli Stan paikannut Racing Ralphin onneksi Stan oli paikalla aina haaverin sattuessa
    Asennettu Nevegal oli uusi, ei siis sellainen "helposti asennettava" kertaalleen asennettu. Kehät Mavic UST.
    Painoa tuli 150g lisää, miksi Kenda ei tee yhtä keveitä USTeja kuin Schwalbe? Pitäisköhän poiketa vitutustopicissa


  30. #120
    mutanaama Guest
    Kerrataan vielä:
    -Poista reunasta kaikki ylimääräinen valujätös
    -Asenna kumi ja venttiili paikalleen käyttämällä saippualiusta
    Oliko tossa jotain vaikeeta häh!
    Rengas tulee noilla jo tiiviiksi. Voit ajaa matalemmilla paineilla, koska rengas on vahvempi.

    Litkulla saa sen renkaan pitämään helpommin, samalla se varmistaa katkeamattoman ajamisen, vaikka renkaaseen tulisikin pieniä reikiä.

    [edit] olinpa hidas

    @jackoja. Noin se vaan toimii

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •