ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 27 / 97 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2881

Aihe: Maastopyöräily Oulussa - MTB Oulu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Vaan oli mulla asiaakin, mistäs se ePa suunnitteli niitä titaanipultteja jne tilailla?
    Täytyy vähän sulatella ajatusta, mutta ei mikään mahdoton ajatus. Tässähän on piiiitkä talvi aikaa speksailla ja tuunailla 2/4-pyöräisiä.

Eilen viimeksi tuli ruuvattua värivastusta pienemmäksi ja pestyä muovi siihen malliin ettei tänään raaskinut tulla sotkemaan. Ei nyt sentään, töissä meni oikeasti pitkäksi.

Toivottavasti viikonloppuna olisi passelit säät, kun on mökkivkl tiedossa. Samaan syssyyn aateltiin kelien salliessa ajaa Syötteen reitit läpi, kun edellinen startti meni mönkään. Katotaan jos törmää tuttuihin lähtöpaikalla / reitillä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Mites se sulla Ibis kasautuu? Kai se tulee jollain wtf / sramin xx setillä?
    Pyörä on kasassa, mutta ei nyt sentään millään tuommoisella ihan hipo paketilla. Perus XT:tä Oikeaa keulaa se vielä uupuu, tällä hetkellä lainassa vanhasta pyörästä.

Noita titaanipultti juttuja olen itsekin katellut. Varmaan halvimmalla saa, kun tilaa ebay:stä. Hongkongin suunnalta näyttäis tulevan ilman postikuluja, mikä kuullostaa oudolta, mutta näin siellä luki Pitäisi ottaa vain mitta käteen ja mittailla minkä kokoisia pultteja sitä tarvitsee.

Niin, nuo muovithan on jo wanhaa vuosi kertaa. Taitaa xx/wtf setti olla vasta ens keväänä/kesänä oikeasti tarjolla. Olis kyllä mielenkiintoista päästä kokeilemaan ko settiä.

Eiköhän taas saada joku kimppatilaus menemään noistaki pulteista. Nyt oon taas arponu 88g/35e keskiön ja 87g/33e o-leekerin kanssa. Ei voi kestää millään tuohon hintaan...

Vai pitäiskö välillä odotella tilipäivää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ePa Katso viesti
    87g/33e o-leekerin kanssa.
    Mikäs tällainen on? WCS?

Uusi harrastus alkuun

Morjens,

Ajattelin tässä esittäytyä kun tarvis kokeneemmilta vähän neuvoja ja ajoseuraa olisi mukava myös saada kunhan ensin sen fillarin ja vermeet saan hankittua.

Nimeni on siis Pekka, kaverit sanoo pekuksi ja asustelen täällä Oulussa Höyhtyällä.
    Maastopyöräily harrastus olisi nyt tarkoitus aloittaa, on ollut mielessä jo monta monta vuotta mutta nyt vihdoin ja viimein rahallinen ja aikapuoli kunnossa niin päätin ottaa "härkää sarvista" alkaa katsomaan fillaria ja perehtymään aiheeseen
    En koko threadia ole lukenut/enkä paljoa tätä fillari foorumia muutenkaan mutta jotain olen jo täältä saanut irti mutta varmasti nyt kysyn sellaista mitä on kysytty useasti ja vastaus löytyisi täältä fillarin foorumilta. Ajattelin silti että kysynpä ensin näiltä oman kylän pojilta

Pyörän hankinta on siis edessä ja en osaa alkuunkaan päättää millainen hankkisin jäykkäperä vai täysjousitettu? Vanhemmat mallit kelpaa myös niin kuin käytetytkin, tarkoituksena olisi löytää passeli pyörä metsissä ja poluilla rymistelyyn mitä nyt yleensä Oulun seudulta löytyykään (te tiedätte sen varmasti paremmin) valmis olen sijoittamaan max 1400e.

Tietty tuo pyörä on se tärkein mutta mitä muuta olisi myös hyvä huomioida varustepuolella ja mitä tarvisin lenkillä yms?

Ilmeisesti käytte säännöllisen epäsäännölisesti ajelemassa porukalla ympäri vuoden? Onko teidän reissut kuinka rankkoja että voisko tälläinen aloittelija kuvitella mahtuvansa mukaan?
    Tais melkoinen romaani tulla mutta jospa joku jaksaisi sen lukea avittaa vähän.

-Pekka M
    Mettis muokkasi tätä : 17.09.2009 at 12.58

Morjensta vaan pöytään!

Täällä Oulussa pyörii useampiakin porukoita maastopyöräilyn tiimoilta ja osa polkee itsekseen kaikessa rauhassa. Tässä topikissa kirjoittelevat ovat pääsääntöisesti ns. rauhallisemmin ajavia ja ainakin omana toiveena on pitää aloitus kynnys mahdollisimman matalana ja helppona uusille kuskeille. Siitä voi sitten halutessaan käydä vaikka Ellinmaan kisoissa kokeilemassa miten täysii pääsee muita vastaan. Ja jos ns rauhallisesti ajaminen ei tunnu riittävältä, niin varmasti saa seuraa myös vauhdikkaammille lenkeille.

Paikallisista liikkeistä löytyy ihan varmasti sopiva pyörä Sinullekin ja osalla palstatyypeilläkin saattaa olla hyviä käytettyjä kaupan. Tuolla mainitsemallasi budjetilla pääsee alkuun ja pidemmällekin.

Varusteissa kannattaa alkuun laittaa kypärä, joka on ehdoton turvavaruste. Kaikki muu tulee sitten sitä mukaa, kun kilometrejä ja kokemusta karttuu lisää. Esimerkiksi ajohousut varmaan tulee hankintalistalle ekan lenkin jälkeen kun persus on hiertynyt...

Siinä mielestäni on tärkeimmät varusteet joilla pääsee alkuun. Näiden lisäksi kannattaa harkita:
    -lukkopolkimet+kengät
    -hanskat
    -ajolasit
    -juoma(reppu)
    -ajovarusteet eri sääolosuhteisiin

Tervetuloa mukaan lenkeille. Itse olen kulkenut lenkeillä jotka maanantaisin lähtee 17.30 Höyhtyän grillin edestä, keskiviikkoisin 17.30 Linnanmaan liikuntahallilta ja lauantaisin 15.00 Linnanmaan liikuntahallilta.

Tämä porukka ei ole mikään seura tms. ja lenkki muovautuu paikalle saapuneiden mukaan. Itse pyrin lenkkiä vetäessä etenemään ns. hitaimman ehdoilla. Joka tapauksessa välillä pidetään hengähdystaukoja ja poristaan niitä näitä mitä mieleen juolahtaa.

Juu, eikun mukaan vaan. Ite kyllä tuppaan suosittelemaan täysjouston hankintaan jos pudjetti vaan antaa periksi. Tietenkin homma on ihan täysin makuasia, mutta tää onkin se meikäläisen mielipide

Ensimmäisen pyörän hankintaan itse suosittelen paikallisia pyöräliikkeitä, harrastuksen ja tarpeiden kehittymisen mukaan sitten jatkossa varmasti netin ihmeellinen maailma tulee tutuksi... Toki tietenkin käytettykin on oiva valinta myös alussa, etenkin jos pääseepi koeajolle ja tekemään kauppaa luotettavan asianharrastajan kanssa.

Kävin eilen vähän varioimassa vanhoja lenkkipolkuja ja muutamaa vähän vähemmän ajettua pätkää - suurin osa toki tuttua tämän kesän ke-lenkeiltä. Mokomaa kierrosta voisi jollakin keskiviikkolenkillä ainakin soveltaa, aika tarkkaan 2h meni itsellä kiertäessä, keskinopeus jokseenkin 15kmph.. Ei vaan jaksanut vesisateessa tykitellä kummemmin. Kertaalleen sukelsin saha-alueella mahalleni kuralammikkoonkin. Loppuu se pito Speed Kingistäkin kun tarpeeksi luikasta on
    member of #tou mtb team

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Loppuu se pito Speed Kingistäkin kun tarpeeksi luikasta on
    Vai oliko gumeksen nimen mukaisesti kuningas vauhdit?

Vatasen jalat, mutta omat kädet...

KD: KEIL merkkisiä kapistuksia ihmettelin.

Vatasen jalat, mutta omat kädet...
    Tuohan se on. Into valtavaa, osaaminen olematonta
    member of #tou mtb team

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Nimeni on siis Pekka, kaverit sanoo pekuksi ja asustelen täällä Oulussa Höyhtyällä.
    Sulla onkin sit mainiot polut lyhyen matkan päässä.
    Äkkiä löytää useaksi tunniksi ajettavaa kesät talvet, Höyhtyä, Lintula, Kaketsu, Hiironen, Tahkis, Maikkula ja Iinatti -alueelta. Käy kattoo vaikka Suvalasta joku tonnin Cube alle ja eikun poluille.

Tutun kuuloista tarinaa. Muutama viikko maastopyöräharrastusta takana. Tässähän saadaan kohta kunnon nöösi-possujono tuonne mehtään.

Morjens,

Ajattelin tässä esittäytyä kun tarvis kokeneemmilta vähän neuvoja ja ajoseuraa olisi mukava myös saada kunhan ensin sen fillarin ja vermeet saan hankittua.

Maastopyöräily harrastus olisi nyt tarkoitus aloittaa, on ollut mielessä jo monta monta vuotta mutta nyt vihdoin ja viimein rahallinen ja aikapuoli kunnossa niin päätin ottaa "härkää sarvista" alkaa katsomaan fillaria ja perehtymään aiheeseen
    En koko threadia ole lukenut/enkä paljoa tätä fillari foorumia muutenkaan mutta jotain olen jo täältä saanut irti mutta varmasti nyt kysyn sellaista mitä on kysytty useasti ja vastaus löytyisi täältä fillarin foorumilta. Ajattelin silti että kysynpä ensin näiltä oman kylän pojilta

Pyörän hankinta on siis edessä ja en osaa alkuunkaan päättää millainen hankkisin jäykkäperä vai täysjousitettu? Vanhemmat mallit kelpaa myös niin kuin käytetytkin, tarkoituksena olisi löytää passeli pyörä metsissä ja poluilla rymistelyyn mitä nyt yleensä Oulun seudulta löytyykään (te tiedätte sen varmasti paremmin) valmis olen sijoittamaan max 1400e.

Tietty tuo pyörä on se tärkein mutta mitä muuta olisi myös hyvä huomioida varustepuolella ja mitä tarvisin lenkillä yms?

Ilmeisesti käytte säännöllisen epäsäännölisesti ajelemassa porukalla ympäri vuoden? Onko teidän reissut kuinka rankkoja että voisko tälläinen aloittelija kuvitella mahtuvansa mukaan?
    Tais melkoinen romaani tulla mutta jospa joku jaksaisi sen lukea avittaa vähän.

-Pekka M

Sellanen tuli mieleen, että Facebookissahan näyttää yhteisö jo olevan, mutta käyttääkö täällä muut ircnettiä? Jos tehtäs sinne kanava #mtboulu?

tuleekai tuolla irkissä notkuttua kuten signaturestaki voi ehkä päätellä
    member of #tou mtb team

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Sellanen tuli mieleen, että Facebookissahan näyttää yhteisö jo olevan, mutta käyttääkö täällä muut ircnettiä? Jos tehtäs sinne kanava #mtboulu?
    Aika hyvin onnistunut erkaantumaan siitä.

Nyt kaipaisin kommentteja!
    Kävin muutamassa liikkeessä katsomassa vaihtoehtoja ja yhdestä liikkeestä
    tarjottiin vähän käytettyä tämän vuoden Giant trance x4 hintaan 1290e.
    Pyörä oli mielestäni aivan hyväkuntoisen näköinen ja tuntui ajossa juuri sopivalta!
    Mitä mieltä olette hinnasta hyvä/huono/mitä kannattaisi tarjota vastaan?

Edit: Oisko kellään heittään pikaista arviota tuosta? Jos kysessä hyvä setti niin vois hakea vielä tänään parempaan kotiin;-)

-Pekka
    Mettis muokkasi tätä : 17.09.2009 at 18.03

Peukalo ylös

Transu on aivan oikeanlainen kampe Oululaisten juurikivipolkujen ajeluun. Etenee kätevästi tasaisella, röykkyisellä ja mäkeen niin ylös kuin alas. Hyvä polkupolkupyörä mitä vähän trancea kokeillut ja noista lueskellut kun oli yhdessä vaiheessa itselläkin trancen hankinta kiikarissa.

Hiukan kallimmaksi tulisi ostaa uusi tuolta mistä euroopan halvimmat? Giant:it saa:
    http://www.pedalon.co.uk/acatalog/giant_trance_x4_.html

Mutta kyseessä lienee liikeen demopyörä, jolla ehkä olen itsekkin demopäivänä virpiniemessä kokeeksi ajanut. Ei noilla hirveästi kilsoja taida olla takana mikäli tuommoinen koe pyörä on kyseessä.

Vaikka tuo on trancen hinnat alkaen malli niin siinä on kuitenkin hyvä keulakin jota ei tarvi olla heti vaihtamassa. Muuta osaa voi sitten tunailla kevyemmäksi ja hifimmäksi kun mopo karkaa käsistä tän harrastuksen kanssa Tuohon hintaan ok paketti. Trance X runko ja Reba keula erikseen ostettuna maksaa tuon hinnan verran.

Ostaisin ja lähtisin pyörällä lenkille jos olisin pyörää hankkimassa tuonsuuntaisella rahasummalla.

Juu, ei liene X4 ransu laisinkaan paha hankinta. Tuolla ajelee mutkaista polkua näkymättömiin kummasti. Ainahan voi vähän tuosta hinnasta vielä yrittää tinkiä, jos kykyä on
    member of #tou mtb team

Trance X4

Tuo TranceX on oikein hyvä tuohon hintaan mutta ainahan kannattaa tietenkin tinkiä, tärkeintä kumminkin on että runko on sulle oikean kokoinen, että ei kaupat tuu sillä että "tämä on sulle just oikea koko ja on muuten viimeinen kappale". Itse olen ajanut tämän kesän Trance X 2lla ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Olen 181cm ja ajan L koon rungolla johon olen vaihtanut 1cm lyhemmän(90mm) stemmin. Olen kokeillut M kokoa ja todennut sen itselle liian pieneksi. Omani tilasin silloin viime talvena tuolta pedal-onista.
    120mm joustolla varustettu kampe on tosi hyvä jokapaikanhöylä. Se on rento ajaa mutta ei liian sohva XCmäiseen tykittelyyn. Omallani olen ajanut maastolta helppoja XC-kisoja sekä myös yhden endurokisan, jossa muuten useampi kärkimies ajoi samalla pyörällä.
    Giantin maestro takapää on kerännyt ylistystä monessa testissä. Tuolla paketilla on hyvä lähteä liikkeelle koska tuo runko on tosi hyvä aihio. Jos tulevaisuudessa tuntuu että tekee mieli päivittää parempaan niin silloin ei tarvi ruveta koko pyörää vaihtamaan vaan keventelyt ja parannukset onnistuu yksittäisiä komponentteja päivittämällä kuten esmes kiekot..
    JanKar muokkasi tätä : 17.09.2009 at 22.23

JJf Guest
    Tässä ilmoittautuu yksi uusi maastopyörän omistaja. Maastopyöräilyni loppui aikoinaan armeijaan ja sen jälkeen tapahtuneeseen paikkakunnan vaihtoon. Sen jälkeen olen harrastanut vain hyötypyöräilyä ja joskus katsellut maisemia satulasta, mutta ei sen kummallisempaa. Kesällä pääsin kokeilemaan tuttavan maastopyörää polulla, muistin kuinka hauskaa touhu on ja kolmisen viikkoa sitten hankin itselleni pyörän. Olen ajanut vehkeen jarruja yms sisään kaupunkiajossa, mutta polkujakin on tullut kokeiltua. Viihdyn yleensä yksin ja lisäksi kuntoni on huono, pyöräni ei ole niin erikoinen että sitä kannattaisi esitellä ja ajotaitokin on heikonlainen. Siksi en ajatellut vielä uskaltautua yhteislenkeille enkä tiedä lähdenkö moisille koskaan.

Voi kuitenkin olla, että haluaisin joskus tutustua polkuihin jonkun asiantuntijan kanssa. Tähän asti olen käyttänyt vaistoa ja retkikartta.fi:tä. Polkujen lisäksi olisi kyllä joskus hauska jutella jonkun harrastajan kanssa esimerkiksi siitä, kuinka jarrut ilmataan ja miten tuollaisia levyhirviöitä yleensä huolletaan. Olen tottunut huoltamaan pyöräni itse, mutta levyjarrut ovat uusi ilmiö. Minut muuten saa kiinni ircnetistä, joten siksi kannatan ehdotusta omasta kanavasta. Ai niin, minulla ei ole myöskään lukkopolkimia, sukkiksia tai ajolaseja ja kypäräkin on halpismalli jonka saa kyllä sopivaksi päähän jos oikeen säätää mutta silti se ahistaa.

Olen viime viikkoina muistanut taas, kuinka paljon asioita olisi kätevä olla olemassa jos pyöräilee.

Lenkille vaan! Siellä se kunto paranee!

Ja ihan sama millaisella kalustolla ajelee, pääasia on että tykkää pyöräillä! Yhteislenkeille tulo ei saa jäädä siitä kiinni millaisella kalustolla ja varustuksella ajaa (paitsi kypärä pitää olla). Joskushan me kaikki ollaan tämä aloitettu nollasta.

Täältä palstalta saa joskus jopa hyviä neuvoja esimerkiksi huoltoihin Ei fillarin tekniikka mitään rakettitiedettä ole.

Kuinkas moni uskaltaa kertoa ekan maastopyöränsä?

Itsellä se oli n. 20kg Tunturi Kayapo jossa oli sellane hölömön näkönen runko. Siihen sitte piti ostaa barendsit. Ja voi että ku oli hianoo. sitä ennen oli ajettu esim Helkama hulivilillä paikallista santamontun polkuja edestakaisin ja hypitty hyppyreistä. Wuaah. Ikinä ei kotona kerrottu jos kaaduttiin...

Kaikki tämä joskus 80-90-luvulla...

Melko tarkkaan kymmenen vuotta sitten... Teräsrunkoinen Marin, Manitou Magnum R:llä ja jollain LX-Deore -sekoituksella.

Nimenommaan, ennemmin kokeilee sillä pyörällä minkä käsiinsä saa tykkääkö koko touhusta kuin ostaa kalliin pyörän pölyttymään varaston nurkkaan.

Kunto kasvaa noilla porukkalenkeillä varmasti, alkuun tietenki parin tunnin maastoajon jälkeen voi vähän palautuminen kestää mutta se menee nopeasti ohi. Ajotekniikan parantuessa koko kropan kattava jumi ehkä hieman höllää.

Eka maastopyörä oli vm 1994 Diamond Back, varustettuna elastomeerikeulalla mikä meni jumiin vissiin kolmannella ajokerralla Painoa noin puolet kuskin massasta ja sillä tuli jonkun verran tykiteltyä mettäpolkuja mutta kyllä se melko tuskaa oli kun kavereilla oli kevyttä konaa ja cännäriä jotka maksoi noihin aikaan vissiin keskikokoisen auton verran.

Taisi olla kesä -92 ollut kun tuo nykyisin työmatkatykin virkaa toimittava hybridi (Scott San Francisco) tuli taloon - toki alkuperäisestä ei ole enää jäljellä kuin runko ja keula No, sillä alkoivat sitten Haukiputaan polkujen kiertelyt laajemmassa määrin.

Olihan sitäkin ennen, heti Puttaalle muuttamisen jälkeen ja mainioiden rossipolkujen myötä annettu runtua Tunturin Ponille, Vipille, 6v nopsalle ja ties mille, käyttö oli varmaan suhteessa paljon kovempaa kuin mitä DH-konkeli saa osakseen nykyään Ehkä tuo scott nyt voitaneen laskea kuitenkin harrastukselliseksi aluksi, sitä ennen leikittiin.

Scottilla mentiin melko pitkälle, -98 hankin sitten sen ekan supervirallisen maastopyörän, eli Raleigh M80, keulana Rokspoks Jett C. Samalla alkoi myös tunaus vallata mieltä enemmässä määrin, tuli XT:n vannejarruja ja vaihtajia ja kaikenmoista pientä. Kunnes 2001 torppaan talutettiin pari nollaa lisää eli Raleigh M8000 täysjuusto, keulalla RS Psylo ja jarruina Maguran Juliet jotka pääsivät melko nopeasti kitisevistä tuskistaan. Tilalle Heiskasta.

Tuollaista tapahtui syvällä keskiajalla. 2001 jälkeen on tapahtunut suhteessa varmasti paljon enemmän, kuriositeettina kerrottakoon että myös tuo M80 on sinkulana edelleen ajossa. M8000 puolestaan autotallin seinällä, takahaarukka murtui - sai ehkä vähän kovempaa kohtelua osakseen mihin oli tarkoitettu
    member of #tou mtb team

IncBuff Guest
    Täysjäykkä teräsrunkoinen Marin Muirwoods n. 1995, jonka hukkaaminen harmittaa vieläkin

Tuon jälkeen menikin melkein kymmenen vuotta ilman maastopyörää kunnes tänä kesänä tuli aloiteltua uudestaan. Porukkalenkeille en ole vielä saanut itseäni raahattua mutta ehkä joskus vielä

Muistaakseni -88 Keinäsen pyöräkorjaamolta Torniosta Monark ATB, josta lokarit, tarakka ja muu ylimääräinen pois ja kovaa ajoa. Jostain syystä takapään linkkutikkuja, mitälie nimeltään, meni silloin poikki säännölisesti.

-90 ostin Ouluun muutettuani Imprex-merkkisen ihan oikian maastopyörän jostain puoliepämääräisestä jenkkikaman myyntiloukusta Toppilan teollisuusalueelta. Jäykkä keula ja Deore LX. Tolla ajettiin sitten ensimmäiset yhteislenkit ja kisat.

T
    Keep it succis.

Kysynpä taasen kommenttia tälläisestä setistä/tarjouksesta minkä netistä pongasin:
    http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Fe...60044008/#more
    tässä on nyt tosin tietty se huonopuoli, että kokeileen ei pysty.

Kysynpä taasen kommenttia tälläisestä setistä/tarjouksesta minkä netistä pongasin:
    Omat pennini laittaisin kiinni aikaisemmin mainitsemaasi Tranceen, mutta valinta on loppukädessä siellä päässä.

Ensimmäinen maastopyörä, jos 80-luvun Tunturi ATB:tä 20" renkailla ei lasketa, oli Konan Lava Dome ~1996. Täysjäykkä ja ajoasento mallia "race". Nykyinen lenkkipyörä jatkaa samalla linjalla, mutta ilman vaihteita. Saa nähdä tuleeko tilanteeseen muutosta talven aikana...

Katotaan jos törmää tuttuihin lähtöpaikalla / reitillä
    Roger that.
    To ride, shoot straight and speak the truth

Jeez,

Pitää osalistua historiikkiin itselläkin. Eka maasturi taisi olla Scott Montana, joskus vuonna -94, joka piti saada "ku kaikilla muillaki on maastopyörä". Oli kaks pullotelinettä ja kaikki. En tainnut sillä metriäkään maastossa ajaa kuiten. Mitä nyt jotai poikien kanssa rymyttiin. Seuraavaksi alle vaihtui rentikkään keltainen Tunturin Equillar, jonka selässä kruisailtiin seuraavalle vuosituhannelle ja käytiin jopa polkujakin kokeilemassa satunnaisesti. Oli niin sikamagee pyörä, että kelpasi Puokkarin pojille, eivätkä jostain syystä palauttaneet. Onneksi vakuutus oli kunnossa ja pyörä korvattiin "vastaavanlaiseen", joka pienten neuvottelujen jälkeen sovittiin olevan Cannondalen F500. Runko on elossa vielä, ja ihan käytössäkin varapyöränä. Fatty on tosin poljettu syvimpään suohon, eikä sieltä esiin kaiveta ellei ihan pakko ole.
    www.lauhaa.com/mtbo

Aikalailla joka alueella jää tuolle tranceX4lle. Tsiikailin tuossa 2010 vuoden giantteja niin ainakin tranceX malleissa on havaittavissa jonninmoista down greidausta osasarjoissa 2009 malleihin verrattuna.

JJf Guest
    Joo, eihän se porukkalenkille lähtö ole varusteista kiinni - ainakaan minun itsetunnollani Enemmän kai siitä, että viihdyn aivan hyvin yksikseni, ja monesti jopa paremmin kuin porukassa. Pitänee joskus kuitenkin hakeutua porukkaan vaikka ihan vaan vaihtelun vuoksi. Onhan minulla oikeasti jo sen verran kokemustakin tältä vuodelta, että kertaalleen on tangon yli lennetty.

Ensimmäinen maasturi oli Kuwahara, mallia en muista. Siihen oli liikkeessä asennettu heppoinen tarakka yms kuraa, jotka putosivat kyydistä jo ensimmäisissä kaatumisissa. Sillä tuli rymyttyä pusikoissa oikein reilusti. Painoi varmaan tonnin, mutta sen kanssa opettelin kaiken korjaamisesta. Takavaihtaja (joka oli muistaakseni Shimano 300 tjsp) oli vähän väliä solmussa ja sitä asi ruuvailla ja prässätä koko ajan parempaan muotoon. Se on jäänyt elävimmin mieleen kyseisestä pyörästä. Myös jarrujen säätäminen ja palojen vaihto tuntuu olleen jokapäiväistä, mutta ehkä se vain jälkikäteen tuntuu siltä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •