ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 44 / 124 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 3709

Aihe: Chainreactioncycles

Tanska näyttäisi olevan se paikka, jossa tavara usein makaa useammankin päivän.

Minulla väärän etuvaihtajan vaihto kävi kivuttomasti. Tein palautuksen 3.9. ja 14.9 postipoika oli tuonu kupongin, että oli yrittänyt laittaa pakettia luukusta. Kamat hain päivää myöhemmin postista.

tässä oli kyseessä ns oma moka, kun ruksasin epähuomiossa väärän tyyppisen vaihtajan. olen ihan tyytyväinen crc:n toimintaan myös tässä.
    - A man got to know his limitations - Harry Callahan -

Siis jumankekka...

Eilen aamulla tilasin vähän pikkurompetta CRC:stä ja tänään klo 11.10 tuli tänne duuniin perille. Eli pikkasen päälle vuorokauden kesti.
    Aivan uskomattoman ripeää toimintaa. Pistin kyllä vaihtoehdoksi sen "UPS express saverin" joka maksoi pari euroa enemmän kuin normaali UPS.

Evansilta tilasin 3 viikkoa sitten kamaa jota Royal Mail ei ole saanut perille vieläkään...
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

poppeli Guest
    Nyt jurppii. Metsästin käsiini ParcelForce:n käytämän paikallisen toimijan, GLS:n. Soitin sinne ja annoin odottamani paketin lähetysnumeron.

Heidän mukaansa paketti on saapunut Tanskaan Kolding:in varastoon, josta se on lähetetty Taastrup:iin. Siellä paketti on pudotettu jakelun kyytiin ja lähetys on saapunut ovelleni.

Mutta...

Talossamme on ovipuhelinjärjestelmä, jonka tietotaulussa on asunnon omistajan sukunimi. Tämä nimi on eri, kuin minun nimeni. Koska kuljettaja ei ole löytänyt minun nimeäni alaovelta, hän on nostanut paketin takaisin kyytiin ja ajanut pois?! Tämä kaikki minun ollessani kotona!!

Minkä ihmeen takia tilaustietoihin annetaan puhelinnumero, jos jakelu ei siihen tarvittaessa soita? Nyt minä asiakkaana soittelen logistiikan yritykselle (jolle kuljetuspalvelusta on maksettu), annan ohjeita toiminnasta ja sovin uusia jakeluaikoja viikon päähän.

Pöh. Kuten englantilainen sanoisi "Common sense it not too common".

Käytä UPS:sää...
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

29h tilauksesta tavarat kotiovella.
    Taas kerran mahtavaa ja edullista palvelua.

Tilaus sisään 7.9, sitten varmistettiin aiemmin kuvatulla tavalla kortin tiedot & haltijan osoite kahdesti. Nyt Pascal Forcen seuranta näyttää että tavarat ovat alkaneet matkanteon eilen. Eli toiveita on että pienten vastoinkäymisten jälkeen paketti joskus tulee tänne asti.

Huutomerkki! Tilauksen seuranta suomen maassa?

Terve kaikille,

Mites käy/onnistuuko mitenkään tilauksen seuranta CRCstä Suomen rajojen sisällä?

Näyttää tällä hetkellä tilauksen statukseksi P-F:n sivuilla:
    Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country

Kyseessä on siis Parcel Forcen matkustusmuoto.

Pitääkö minun nyt pyytää sitten sitä GLS-Holdingin numeroa CRCn asiakaspalvelusta?

Vai onnistuuko mitenkään tietää tarkemmin, että millon on saapunut kotikaupunkiin?

BTW, tuleeko paketti siis lähimpään postiin vai miten tämä menee?

yst. terkuin

-Antsu-

---------------------------------------
    Edit:

Näköjään GLS-Holdingin sivuilla näkee myös CRCn Parcel Forcen koodilla missä paketti menee, mutta
    en oikein ymmärrä tuosta GLS:n sivujen ilmoituksesta mitään:
    16/09/2009 21:51 FI2020 , Finland 2.0 Inbound to GLS location
    Saako tätä väännettyä Itellan pakettiseurantaan mitenkäänpäin?

t: antti

Itella käyttää omia numeroitaan. GLS'n (suomen) asiakaspalvelusta saa Itellan seurantakoodin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Itella käyttää omia numeroitaan. GLS'n (suomen) asiakaspalvelusta saa Itellan seurantakoodin.
    Kiitokset dropille!

pitääpä alkaa heti kokeilee.

-antsu-

Itse itseäni lainaten. Muistelinkin, että tästä oli joskus puhetta, mutta olipas se kyllä hautautunut syvälle ketjuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    GLS on luovuttanut paketit postille jaettavaksi, joten postin toimipisteestä olen hakenut tavarat kuittausta vastaan.

Tämä löytyy tuolta edeltä, mutta laitetaan tähän, jos siitä olisi iloa:
    ParcelForcen seurantatunnus toimii GLS:n seurantatunnuksena, kun PF:n kohdalla näkyy, että paketti on kohdemaassa. GLS:n seurantapalvelu generoi uuden tunnuksen (11 numeroa), joka toimii sitten postin seurantanumerona, kun siihen alkuun liittää JJFI612515. Näin omalla kohdallani on asiat toimineet.
    Toimisiko vieläkin näin. Tämä siis Jyväskylään tulevilla paketeilla. Onkohan tuo JJFI... koodi sama kaikkialle Suomeen tuleville paketeille?
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    Itse itseäni lainaten. Muistelinkin, että tästä oli joskus puhetta, mutta olipas se kyllä hautautunut syvälle ketjuun.

Toimisiko vieläkin näin. Tämä siis Jyväskylään tulevilla paketeilla. Onkohan tuo JJFI... koodi sama kaikkialle Suomeen tuleville paketeille?
    Juurikin näin tämä toimi.

ja vielä lisähuomautuksena tuohon, että Itellan koodin saa todella nopealla vastauksella GLSn asiakaspalvelusta myös GLSn yhteydenottolomakkeella. (vastausaika alle puoli tuntia)

Myös GLSn puhelimesta koodin sai saman tien.

Mutta sinänsä jännä, että kaikilla tulee tuo sama 6125... koodi eteen ,nytpähän tietää jatkossa että ei tarvitse kysellä GLSltä sitä enempää.

Onpahan opettavaista touhua tämä ulkomailta tilailu

Deve Guest
    Kyllä tuli nopeasti paketti kun valitsi ton UPS Expressin. Eilen tilasin ja tänään tuli kamat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A_K Katso viesti
    Myös GLSn puhelimesta koodin sai saman tien.

Mutta sinänsä jännä, että kaikilla tulee tuo sama 6125... koodi eteen ,nytpähän tietää jatkossa että ei tarvitse kysellä GLSltä sitä enempää.
    Ei tule. Siis sama koodi kaikkialla suomessa siihen eteen. Riippuu missä päin on vastaanotto osoite.

Parcel Forcella pikkupaketti viikon ja yksi päivää matkalla. Nyt onnellisesti tassussa.

poppeli Guest
    Murinaa- murinaa...

Kolme pakettia ovat olleet matkalla Chainreaction:ilta UKsta Tanskaan jo jonkin aikaa. Kaksi pakettia on tilattu 7.9. ja nyt kalenteri näyttää 22.9. päivää.

Ovikello soi ja paikallisen kuriiriyritelmän GLSn sankari toi paketin. Yhden paketin. Kaksi muuta ovat edelleen jääneet matkalle kahteen eri varastoon ympäri Tanskaa.

Olin soittanut männäviikolla kyseiseen fakiiriyritykseen ja nimenomaan sopinut, että kaikki paketit tuodaan samalla kertaa tänään 22.9. Vaan kun ei. Rähjäsin intialaisressukalle, joka ajoi autoa. Vaan minkäs hän mahtaaa, kun vain yksi paketti oli annettu kyytiin.

Puhelin käteen ja soittamaan asiakaspalveluun. "Juu, meillä on käynyt pieni erehdys. Käykö, että tuomme huomenna?", sanoo naikkonen sen jälkeen, kun minua on pomputeltu henkilöltä toiselle 4 kertaa! No kun ei käy! Olen kotona tänään, en huomenna. Vaan antautuahan sitä pitää, kun ei muu auta.

Huomenna tuovat molemmat puuttuvat paketit, jos luoja suo ja GLS antaa. Kunhan nyt keräilevät ne eri varastoistaan samaan (?) autoon ja ajelevat tänne. Minähän odotan toki, ei tässä mitään. Mitäs sitä muuta tekemistä aikuisella miehellä olisikaan...?

Jos tapanani oli kiroilla, niin nyt päästelisin ärräpäitä. Voihan sitä pidellä kädessään uutta pyörän lukkoa ja suunnitella, miten sen kiinnittää siihen uupuvaan pyörään...

poppeli Guest
    Tämä ei voi olla totta...!?

Olen odottanut koko päivän kotona uupuvia CRCn paketteja saapuvaksi GLS:n tuomina. Paketit ovat olleet matkalla 12. ja 16.9. lähtien.

Kun alkoi näyttämään huonolta, kurkistin seurantajärjestelmään. Toisen paketin kohdalla lukee "Stored" and toisen "Inbound to GLS location".

Jos ne olisivat tulossa, tilan pitäisi olla "Out for delivery on GLS vehicle "

Soitin heille ja hups, juu, olivat taas jääneet varastoihin. Kahteen eri varastoon... Mutta tuovat kyllä huomenna.

Niin varmaan, mutten voi enää odottaa kolmatta (!) päivää kotona heidän rikottuja lupauksiaan. Olin hieman pahana, koska tämä oli toinen kerta peräkkäisinä päivinä, kun sopimuksesta huolimatta jakelua ei tehdä.

Vaan minkäs mahtaa. Koettavat saada jakelun suoritetuksi ensi viikolla maanantaina.

Korvauksista he eivät suostuneet keskustelemaan, joten lähetin pitkän mutta tiukanystävällisen viestin CRClle. Valitin heidän palvelutarjoajansa onnettoman huonoa suorituskykyään ja kysyin, miten CRC aikoo tulla vastaan.

Saa nähdä, mitä kirjoittelevat. Tästä riippuu, tulenko koskaan käyttämään tätä yritystä pyöräilytarvikeostoihini...

Minua ei kiinnosta, onko logistiikkatoiminnot ulkoistettu vai ei. Minua kiinnostaa palvelutaso, josta olen maksanut CRClle. He hoitavat asiat eteenpäin.

Huh, johan helpotti...

Uskokaa jo hyvät ihmiset, että se muutaman euron lisäsijoitus UPS:iin kannattaa.

poppeli Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Uskokaa jo hyvät ihmiset, että se muutaman euron lisäsijoitus UPS:iin kannattaa.
    Uskon, uskon... Vaan tähän tilaukseen ei kielilläpuhumisestakaan taida olla enää apua.

Auttaisikohan, jos te veljet, uskossanne vahvat, tekisitte puolestani esipyyntöjä yläkertaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Tämä tuli koettua itsekin kantapään kautta ja suosittelen samaa.
    kyprok muokkasi tätä : 24.09.2009 at 13.11 Syy: typo.

poppeli Guest
    Tarina jatkuu...

Tänään Tanskan posti toi kirjeen General Logistics System Denmark A/S:ltä (GLS). Kirjeessä kerrotaan, että he ovat yrittäneet tuoda yhtä paketeistani, mutta jakelu on epäonnistunut. Minun tulee otaa yhteyttä heihin uuden jakeluajan sopimista varten. Erityisesti huomatetaan, että jakelua yritetään vain kaksi kertaa...

Soitin GLS:lle, taas, ja kysyin kirjeen todenperäisyyttä. Nainen ilmoitti, että jakelussa on ollut osoitehäiriö, joten tietokoneen mukaan paketti tuodaan ensi viikon maanantaina. Aivan, kuten eilen puhelimessa sovin... Hyvä näin. Mutta kysyin, "Mikä ongelma osoitteessa voi olla, kun teidän kirjeenne tulee samaan osoitteeseen perille?". Vastaus oli epämääräistä mutinaa ja hyminää.

Kuka haluaa lyödä vetoa siitä, tulevatko paketit perille maanantaina? Vai päätyykö toinen paketti takaisin UK:hon? Tai molemmat paketit tuodaan, mutta ne ovat väärät? Tai, tai, tai...

Tästä saisi kafkamaisen tarinan, jota ei todeksi usko.

On kyllä melkoinen selviytymistarina.

Itse tein elokuussa tilauksen, joka käsitti tekstiilikamaa ja pyörän osia. Kaikkien tuotteiden tuli sivujen mukaan olla varastossa. Tein tilauksen 16.8. Tästä kolme päivää eli 19.8. sain sähköpostin, jossa kerrottiin että erästä tuotetta ei ollutkaan varastossa, vaikka sivusto toisin väitti. Vaihdoin tuon tuotteen sitten toiseen vastaavaan ja sain hyvityksen paypal-tililleni, jolta olin tilauksen maksanut. Toimitus lähti CRC:ltä 21.8. ja saapui perille vajaassa viikossa.

Kokonaisuuten positiivinen kokemus, vaikka vähän harmittikin että tavaraa, joka sivujen mukaan on varastossa, ei lopulta löytynytkään.

Aikaisemmin ei ole kyseisen kaupan kanssa ollut ongelmia, mutta viime tilauksesta puuttui kampisarja ja takavaihtaja. Mailasin kaksi kertaa CRC:lle, mutten saanut vastausta. Puuttuvat osat saapuivat kuitenkin viikon päästä. Voipi tosin olla että Welhon spammisuodatin luulee Chainreactionilta tulevia viestejä ketjukirjeeksi...

poppeli Guest
    Maanantaiaamun tila: "Out for delivery on GLS vehicle". Molemmilla puuttuvilla paketeilla...

Keskiviikkona tein tilauksen ja tänään posti oli jättänyt laatikkoon lähetyksen. Nopeemmin tuli mitä Saksasta.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

poppeli Guest
    No niin. Kaikki paketit ovat tulleet perille asti.

Jatkan vielä CRCn kanssa vääntöä siitä, oliko tämä heidän käsityksensä hyvästä logistiikkapalvelusta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
    Keskiviikkona tein tilauksen ja tänään posti oli jättänyt laatikkoon lähetyksen. Nopeemmin tuli mitä Saksasta.
    Sunnuntaina 20.9 tilaus sisään, maanantaina kyseltiin luottokortista ja laskusta kuvaa, jotka sain lähetettyä vasta illalla. Tiistaina tuli maili, että homma ok tavarat lähtee piakkoin. Keskiviikkona ne sitten vihdoin lähti -- klo 10 aamulla tuli viesti, että osa tavaroista on lähtenyt ja klo 15, että loputkin lähti. Tänään saapui tuo ensimmäinen osa eli polkimet Royal maililla.

Loput roinat onkin tulossa surullisen kuuluisan Parcel Forcen/GLS:n kuljettamana. Ja ei kovin lupaavalta näytä, jos huomenna tai viimeistään keskiviikkona pitäisi paketin olla täällä ns. palvelulupauksen mukaan:

25/09/2009 20:55 GB0100 , United Kingdom 0.0 Data transferred to GLS System
    25/09/2009 20:55 GB0100 , United Kingdom 1.0 Outbound from GLS location
    24/09/2009 19:23 GBNOPC , United Kingdom 2.0 Inbound to GLS location
    23/09/2009 12:04 GB0035 , United Kingdom 1.0 Outbound from GLS location

Jännittyneenä odotan, mitä tulevan pitää. Toivottavasti ei samanlaista säätämistä kuin poppelilla...

Tilasin eilen, tänään tuli sähköpostilla tämä täysin käsittämätön vaatimus kortin kuvasta ja laskusta. Ei paljon vähemmän turvalliseksi voisi mennä.

Pyysin peruuttamaan tilauksen ja ohjeistin turvallisuusvaihtoehdoista tulevaisuuden varalle.

Vaikuttaiskohan tohon mun tilaukseen mitenkään se että maksoin Paypallin kautta. Meinaan ei multa kysytty mitään luottokortista ym...
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •