GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 3 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 215

Aihe: Vedenpitävät pyöräilykengät maastoon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wallu Katso viesti
    .... Eikä täällä etelässä juurikaan enää sellaisia pakkasia koe
    F****** Ilmastonmuutos.

Toiset syyttää auringonpilkkuja, toiset ihmisten puuhasteluja

[QUOTE=Wallu;1221714]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Kyllä monot ja popot ovat ihan eri asia. Hiihtäessä jalkaterä liikkuu ja veri kiertää niissä hyvin. Pyöräillessä ei. Hiihtäessä jalkineeseen ei tule samanlaista vetoa kuin pyöräillessä ja loska ei lennä.

En usko ennen kuin näen ja koen Kyllä se veri sielläkin kiertää, niin kuin muuallakin ruumiissa, eri asia jos seisoo eikä tee mitään.

Enkä kyllä yli kymmenen asteen pakkasessa polje kuin tohon kauppaa, ehkä en yli viiden. Eikä täällä etelässä juurikaan enää sellaisia pakkasia koe
    Hannupulkkinen puhuu asiaa.
    Varmaankin yksilöllistä miten veri kiertää, mut mulla ainakin -10-15C pakkasella menee n.45min ennenkuin alkaa jalat lopettaa palelemisen.
    Sama pätee mulla myös sormiin
    Pitäis aina lämmitellä hyvin ennen lenkkia

Metsä ajelut sujuu hyvin tonne -20C asti, siellä kun ei ole samanlaista viimaa kuin aukealla.
    Tällä meilläpäin ainakin on tosi hyvät talvipolut
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

Wallu Guest
    Bike24 sivuilla oli Shimono-kenkien yhteydessä teksti:

Please note: Shimano shoes are quite small. We strongly recommend to take one size larger than usual.

Onkohan tilaamani MT90 kokoa 42 nyt sitten liian pienet

Saa luvan mennnä, vähä varpaat ottaa kii ja puristaa... mut kai ne vähä muotoutuu, ja jos vaihtais ton pohjallisen tai ottais kokonaan pois.

Onhan ne kevyemmät kuin 43, joka gramma talteen

En usko ennen kuin näen ja koen Kyllä se veri sielläkin kiertää, niin kuin muuallakin ruumiissa, eri asia jos seisoo eikä tee mitään.
    No ensitalvenahan saat kokea. Älä palelluta pottujasi.
    Jos et aja et voi ottaa!

Wallu Guest
    Ostan sitten uudet popot jos alkaa paleltaa

Mutta nyt, anteeksi tyhmyyteni, kiinnitystapit on SM-SH56 ja ohjeen mukaan ne voidaan vapauttaa myös nostamalla ylöpäin. Ne eivät sovellu ajotapaan jossa polkimia nostetaan ylöspäin eikä hypätessä.

Onko nyt väärät kiinnitystapit maastoajoon?

Ja en taas ymmärrä, eikös noiden lukkopolkmien tarkoitus ole saada voimaa myös ylöspäin polkiessa??

Kyllähän ne lähtee jos vetäsee oikein kovaa, esim jos vetää OTB:n niin pyörä ei tule perässä vaan irtoaa jaloista. Tavallisessa mäen kiipeämisessä ym. pysyy hyvin kiinni.

Kiinnitystapit on muuten Shimanon oma, mielenkiintoinen termi klosseille.

Saa luvan mennnä, vähä varpaat ottaa kii ja puristaa... mut kai ne vähä muotoutuu, ja jos vaihtais ton pohjallisen tai ottais kokonaan pois.
    Kuulostaa kovin tutulta... Kokemuksen syvällä rintaäänellä: palauta ja osta sopivan kokoiset. Jos varpaat on puristuksessa, niin veri ei kierrä, ja kylmä tulee. Paksumpi sukka vain pahentaa tilannetta. Been there, done that, ja halvalla myin vähän käytetyt popot...
    www.kaupinkanuunat.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Kyllähän ne lähtee jos vetäsee oikein kovaa, esim jos vetää OTB:n niin pyörä ei tule perässä vaan irtoaa jaloista. Tavallisessa mäen kiipeämisessä ym. pysyy hyvin kiinni.
    Erehdyinpä joskus aikoinaan tuollaisetkin ostamaan. Ajattelin, että menevät hyvin työmatkapyörässä (crossari). Kun oli pari kertaa rotwallin ylityshypyn jälkeen päätynyt munien varaan vaakaputkelle, niin lähti noi klossit hevon nevadaan.
    www.kaupinkanuunat.net

Wallu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xcakke Katso viesti
    Kuulostaa kovin tutulta... Kokemuksen syvällä rintaäänellä: palauta ja osta sopivan kokoiset. Jos varpaat on puristuksessa, niin veri ei kierrä, ja kylmä tulee. Paksumpi sukka vain pahentaa tilannetta. Been there, done that, ja halvalla myin vähän käytetyt popot...

Oikeassa olet, täytyy palauttaa ne mutta mitkä tilalle...noi tuntuivat muuten niin hyviltä

Ostan sitten uudet popot jos alkaa paleltaa

Mutta nyt, anteeksi tyhmyyteni, kiinnitystapit on SM-SH56 ja ohjeen mukaan ne voidaan vapauttaa myös nostamalla ylöpäin. Ne eivät sovellu ajotapaan jossa polkimia nostetaan ylöspäin eikä hypätessä.

Onko nyt väärät kiinnitystapit maastoajoon?
    Jep, SH-51 aukeaa vain sivulle. On uutena musta ja kuluu käytössä kiiltäväksi. Klossia uusiessa saattaa vähän hämätä, kun toi 56-klossi taitaa olla semmonen kiiltävä jo uutena. Piti asiasta kerran väitellä kauppiaan kanssa kun halusin ne mustat.

Oikeassa olet, täytyy palauttaa ne mutta mitkä tilalle...noi tuntuivat muuten niin hyviltä
    Mun vinkki on ottaa kaks numeroa isommat. Jos 42 oli varpaat kärjessä, niin "oikea" koko kesäkenkään on tn. 43 ja talvikenkä saa olla siitä ainakin yhden numeron suurempi, mahtuu sukkia sisään ja jää vielä ilmaa ympärille. Siis 44. On vähän kolho, mutta ei palele niin helpolla.

Wallu Guest
    Niin, mun jalan oikea US koko on 9 urheilujalkineissa, olishan se 44 shimanon kokotaulukon mukaan yhtä paljon liian iso kuin nämä 42:set pienet. Pahus kun pääsis sovittelee... Helsingin Urheiluvälineessä on näköjään myynnissä noita MT-90:siä, täytyy huomen soittaa mitä kokoja siellä olisi.

Kuitenkin käyttö olisi enempi syskyä ja kevättä, ja kun täällä etelässä ei talvea ole kuin muutama viikko niin ei niitä villasukkia paljoa luulisi tarvitsevan.

Wallu Guest
    Joo-o, ihmetyttää noi Shimanokenkien koot, kävin kokeilemassa Urheiluvälineessä... ja jossakin mallissa oli 44:nenkin sopiva koko. Että tuntuu siltä ettei noita voi oikein sovittamatta ostaa.

No laitoin 42:set vaihtoon 44:iin, toivotaan etteivät ahista

Kyllä mä sanoisin että mitään kenkää ei kantsis ostaa ilman sovittamista

Mutta eiköhän 44:et ole passelit.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Wallu Guest
    Näinhän se on...eikä oikeestaan kannata ostaa mitään näkemättä tai kokeilematta.
    Wallu muokkasi tätä : 03.09.2009 at 08.23

Sattuuko kukaan tietämään jotain nettikauppaa mistä saisi noita spessun kenkiä sopuhintaan?
    <- Wasa Natural Born Riders ->

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nailoni Katso viesti
    Sattuuko kukaan tietämään jotain nettikauppaa mistä saisi noita spessun kenkiä sopuhintaan?
    Monet kaupat ei myy toiseen maahan Spessun määräysten johdosta mutta esim. bike24.de taitaa toimittaa ihan normaalisti.

Mä oon hämmästykseni huomannut, että myös tuolta kannattaa kysyä hintaa... tosin se nyt on mun lähikauppa joka tapauksessa eikä nettikauppa lainsinkaan

Mää ainakin olen parina viime vuonna ostanut Spessun kenkiä ihan liikkeestä Suomessa samalla hintaa kun maailmalla myydään

Wallu Guest
    Nyt on kokoa 44 SH-MT90:set ja ei sinne kyllä villasukkaa mahdu, kokeilin ja puristaa sivuilta... paksu urheilusukka ehkä kylläkin, että aika sopivat 42:sen jalkaan. Onneksi vaihdoin

No tilasin klossit SH51 samaan kyytiin, mutta sainkin SH56... muuten meni kaupat ja vaihdot ihan hyvin Suomen Urheilupyörän kaa.

Shimanon lestit on aika kapeita. Ei sinne kenkään paljoa tarvii eikä kannata sukkia tunkea. Tarkenee kunhan sukka pysyy kuivana ja lämmin veri kiertää.
    Nilkka pitää suojata ekana, ettei varpaita palele. Olen käyttänyt villaisia nilkanlämmittimiä menestyksellä (pelkkä sukanvarsi ja kuminauha).

Peukalo ylös Mp66w

Positiivisia kokemuksia Shimanon MP66:sta. Tänään kengät olivat jalassa hiukan vajaat viisi tuntia ja epäilykset liian löysästä pohjasta voi unohtaa.

Eivät kovin kauaa tuolla mudassa puhtaan valkoisina pysy, mutta tuntuvat puhdistuvan aikast hyvin. Lisäksi se mitä todella näistä hain eli pito kallioilla jalkautuessa - aivan eri luokkaa kuin vanhoissa kovamuovipohjaisissa Northwaveissa. Kohtalaisen syvällä voi kahlatakin ilman, että tulee vettä kenkään. Toistaiseksi en ole siis saanut vettä kengän sisälle.

Ja se mitä epäröin hieman olivat nauhat. Hiton paljon paremmin se kenkä vaan nauhoilla jalkaan istuu kuin kolmella tarralla tai kahdella tarralla ja räikällä kiristettynä... ei voi mitään, näin vaan on.

Naurettavan hyvät kengät siihen hintaan mihin CRC näitä myy. Ja koko/lesti tosiaan poikkeaa Shimanon normaalista, eli nämä ovat lähempänä todellisuutta ilmoitetun kokonsa kanssa.
    ..makes Jack a dull boy...

MP66W kengät vedetty tänään paketista, komppaan edellistä kehuissa. Kenkä on lestiltään leveä, eli siis itselleni täydellinen muoto. Jalassa tuntuma on melkeinpä skeittikenkää muistuttava, mutta jämäkkä pohja vakuuttaa kyllä. Tunnin verran ehdin noiden kanssa ajella, eikä ollut kengät hiestä märkänä vaikka voisi kuvitella tuollaisen mallin kanssa. Kaikenkaikkiaan hieno ostos kyllä, joka sentin arvoinen.

Niin, ja koko oli omassa sen 42 kun normaalikengissä tuppaa olemaan sekä 41 että 42, eli ei se paljon ainakaan normikenkää lyhyempi ollut.

Miten shimanon koko menee noissa SH-MW80 -mallissa, eli onko lesti kuten muissakin malleissa? Suomesta kyseistä kenkää ei tunnu löytyvän, mutta itselläni on ollut alkukesän alennuksesta ostetut Shimanon SH-MT-41, eli koko on tiedossa jos lesti vain on sama. Nyt parin lenkin ajan on sivujen verkoista tullut kaikki kosteus läpi ja syksyn mittaan ois jalat mukava pitää kuivina ja tilaus olisi viittä vaille valmis kunhan saisin varmistuksen että totuttu koko myös pitää.

Samoin kysyisin kyseistä kenkää käyttäviltä että millainen pohja SH-MW80 on? Onko kovinkin liukas ja pitääkö esim. märällä kalliolla yms.?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Miten shimanon koko menee noissa SH-MW80 -mallissa, eli onko lesti kuten muissakin malleissa? Suomesta kyseistä kenkää ei tunnu löytyvän, mutta itselläni on ollut alkukesän alennuksesta ostetut Shimanon SH-MT-41, eli koko on tiedossa jos lesti vain on sama. Nyt parin lenkin ajan on sivujen verkoista tullut kaikki kosteus läpi ja syksyn mittaan ois jalat mukava pitää kuivina ja tilaus olisi viittä vaille valmis kunhan saisin varmistuksen että totuttu koko myös pitää.

Samoin kysyisin kyseistä kenkää käyttäviltä että millainen pohja SH-MW80 on? Onko kovinkin liukas ja pitääkö esim. märällä kalliolla yms.?
    Itse ostin saman kokoiset (45) kuin muutkin shimanon kengät. Saattaa olla jopa aavistuksen tilavammat kärjestä kuin kesäkengät.

Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta mukavan karkea kuvio näkyisi olevan pohjassa. Ja muutenkin tuntuu olevan ihan käypänen kalossi. Tulis vaan nyt nopeasti jo sitä loskaa.
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Itse ostin saman kokoiset (45) kuin muutkin shimanon kengät. Saattaa olla jopa aavistuksen tilavammat kärjestä kuin kesäkengät.

Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta mukavan karkea kuvio näkyisi olevan pohjassa. Ja muutenkin tuntuu olevan ihan käypänen kalossi. Tulis vaan nyt nopeasti jo sitä loskaa.
    Kiitos, uskallanpa sitten laittaa kyseiset kalossit tilaukseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Ja se mitä epäröin hieman olivat nauhat. Hiton paljon paremmin se kenkä vaan nauhoilla jalkaan istuu kuin kolmella tarralla tai kahdella tarralla ja räikällä kiristettynä... ei voi mitään, näin vaan on.
    Itse olen aivan samaa mieltä. Olin jo jonkin aikaa harkinnut Shimanon MW80 -kenkäparin ostoa ja lopulta niitä tilatessa itseäni arvelutti juuri nauhojen puute. Omissa (myöskin shimanon) kesäkengissä on nauhat ja pidän kuinka tasaisen tiukkaan ne saa jalkaan kiinni koko nauhoituksen mitalta. Kuitenkin olin vailla vedenpitävää kenkää ja kun parin syksyisemmän lenkin aikana vesi tuli heti lenkin alussa sivuverkoista läpi päätin oitis tilata MW80:t. Päättelin että pysyyhän moni muukin malli ilman nauhoja jalassa.

Uudet MW80:t saapuivat viime viikolla ja vaikka ne ovat alkutuntumaltaan hyvät, on ensituntuma se ettei kolmella tarralla sitä kenkää vain saa yhtä hyvin kiinni kuin nauhoilla. En tosin ole niillä vielä päässyt lenkkiäkään ajamaan, mutta jotenkin nauhattomuus ei vain anna samaa napakkuutta istuvuuteen kuin mitä nauhoilla saavuttaa. Muuten Shimanon lesti istuu omaan jalkaan erinomaisesti ja kenkä itsessään tuntuu lämpimiltä. Pitää nyt kokeilla niitä muutaman lenkin ajan ennen kuin uskaltaa sanoa niistä mitään alkutufiilistelyä konkreettisempaa.

Mulla on normikenkinä SH-MT41 koko 43. Nyt SH-MW80 talveksi kokoa 44. Ainakin itselleni 43 tuntui ehdottomasti liian pieneltä. Tarrakiinnitys on yhden testilenkin perusteella ihan toimiva.

Mulla on SIDIn Diablo Gore-tex -kengät. Toimii jo lämpöisilläkin keleillä (olen ajanut näillä kesällä), ja talvella paksumpaa sukkaa laittamalla olen hyvin tarennut -15° pakkasillakin. Lesti on leveämpi kuin shimanossa. Mulla on omat kooltaan 45 (tilaa sukille) ja kesä-shimanoissa puolestaan 44. Tuttua lainaten: "harmi ettei tullut ostettua aiemmin".

SIDIt on tyylikkäät ja toimivat. Pieni mutta: jos on tullut tilanne "kumisaapas hörppää vettä" niin kuivuminen on hidasta ja saattaa muodostaa hajua kenkään. Olen pariin otteeseen pistänyt pyörimään kengät pyyhkeiden kanssa pesukoneeseen, jolloin nuo tulevat raikkaaksi ja puhtaiksi ja lisäksi kuivuvat nopeammin. 1,5 vuotta olen noita käyttänyt ja ovat edelleen uudenveroiset.

No nyt meni hermot kesäkenkien ja kengänsuojien kanssa. Shimanoja en jalkaani tunge. Normi kengät on kokoa 43,5-44 riippuen mallista ja 45 shimano on liian kapea.

Hakusessa siis sovituksen kanssa joko Sidi Diablo tai Northwave Celsius, miksei myös spessu, jos ovat leveitä lestiltään. Velosportissa ei Diabloa ole tällä hetkellä oikean kokoisena (44-45). Mistäs pääkaupunkiseudulla voisi kuvitella löytävänsä noita kenkiä. Google ei toistaiseksi ole osannut auttaa.

Kiittäen ja kumartaen Oikean Tiedon Lähteelle

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •