GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 13 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #361
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.322
    S1 on mukana uusimman Cycling Plussan kilpuritestissä. Oli testin ainoa alumiinirunko.
    "Hän löysi vihdoin itsensä", ne sanoivat miehestä, joka vasta varsin iäkkäänä lakkasi kehittymästä. -Samuli Paronen

  2. #362
    JSN Guest

    Cervelo S1

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    51cm, 48cm kun on piänemmillä vanteilla. Inseam tuntuu muuten aika pitkältä kokonaispituuteesi nähden.

    Sen tilapäistä muuttamista helpottaa jos hankkii siihen valmiiksi toisen tolpan johon laittaa Tri-satulan valmiiksi enemmän eteen päin.
    Onko tossa 48:ssa tosiaan pienet vanteet, Cervelon sivuilla wheel size oli siinäkin koossa 700c? Tarkistusmittasin vielä inseam mittani ja sain 77cm, ehkä mulla sitten on suhteessa pitkät jalat, vaikka muuten tuota pituutta ei kauheasti ole.

    Toi toinen tolppa+satula varmaan tosiaan kannattaa hankkia niin ei tartte säätää asentoa erikseen kun vaihtaa setuppia.

    Vielä kun pääsis koeajamaan tuon jossain.

  3. #363
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Taitaa olla sittenkin 700cc. Voin kyllä tarkistaa mutta taulikon tieto on melko selkeä, RS ja P-fillareissa on 650cc kiekot 48cm rungoissa ja S1 700cc. Ei ole ollut hirveästi kysyntää 48cm koolle.

    http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=S12009

    Varatolppia saa helposti eikä ne maksa hirveätikään. S2-S3 ja P-pyöriin mulla on hyllyssäkin, tarvii hankki näköjään S1 tolppiakin.

  4. #364
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JSN Katso viesti
    ...toinen tolppa+satula varmaan tosiaan kannattaa hankkia niin ei tartte säätää asentoa erikseen kun vaihtaa setuppia...
    Tuohon setupin vaihteluun riittää kyllä pelkkä tolpan nuppikin, kokonaista tolppaa et välttämättä tarvitse. Cervelon soloistien (S-sarjan) satulatolpissahan on se nuppi irrotettavaa/käännettävää mallia.
    Rule #1: Obey The Rules

  5. #365
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Muuten ihan hyvä mutta satulan korkeutta joutuu kuitenkin rukkaan samalla ja se tolpan pää ei minusta ole suunniteltu sillain että sitä olisi järkevää irrotella joka kerta. Ja pelkän pään ja tolpan hintaero ei ole huima.

  6. #366
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Jos joku haluaa tyypätä 56cm P4:sta tai 51cm T3:sta niin huomenna Helsingin velolla onnistuu klo 14-17 välillä. Samalla on mahdollisuus vaihtaa netti-spekulaatio ehtaan kokemaan maantiekiekkojen eroista Fast Forward Wheels eli FFWD kiekkomalliston avulla. Ajossa F2, F4, F5 ja radalle F5T takakiekko / ratalevy. Samat kamat esillä myös pe-la rata-SM tapahtumassa.

  7. #367
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Punapää

    Noin taas yleisluonteisesti, jos joku haluaa S2/S3 fillariin penkin tooosi eteen, siihen sopii S1 fillarin tolppa jossa on käännettävä pää. Eli jos hankkii S1:een toisen tolpan maantiekäyttöön S2/S3 tolppa käy ja on nätimpi/kevyempi.

    Ja muuten, S1 rungot painaa 1500-1550g riippuen koosta, tolpan kiristimineen ja hilppeineen, ei laakeria tai keulaa...ei ihan ylipääsemätön paino alumiiniselle ehdalle aeropyörälle (viistoputki 75mm leveä!) jossa on enempi kuin jäykkä runko ja elinikää varmasti yli useamman juhannuksen.

    Eipä muuta.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 12.08.2009 at 20.31

  8. #368
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei kuitu paljon paina...51 ja 54cm P3 painoero on vain 30g.

    1234 vs 1264g. Tulipahan punnailtua.



    Kokovalkia 15cm P3World Champpion painoi siis noin 80g enempi haarukan kanssa. ~60g runko ja +20g haarukka.

  9. #369
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Tulipa sitten tilattua Saldenilta Cervelo S1 Ultegra SL -sarjalla. Toivottavasti myös saan tilaamani eli toivottavasti varastosta löytyy 61 cm runko.

    Ovatpa sitten oikean kokoiset S1:t loppu Saldenilta, Velosportista ja Competitive Cyclistilta.
    fiber muokkasi tätä : 01.09.2009 at 11.59 Syy: Tilaus ei vielä takaa fillarin saamista...
    10k-kerhon jäsen

  10. #370
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358

    Cervelo 2010

    Cervelon uudet värit julkistettu:
    http://www.veltec.nl/News/Cervelo%202010
    Rule #1: Obey The Rules

  11. #371
    Aika itkuisia noi värit. Varsinkin S1 ja R3.

  12. #372
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    +1

    Jollei jostain löydy 2009-väristä S1:stä, taidan päätyä hopea-valkoiseen Wilier Izoardiin. Vaikkei sekään kyllä ihan mun makuuni ole. Eivät vaan Wilierillä suostuneet tekemään mun värimallini pohjalta
    10k-kerhon jäsen

  13. #373
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    316
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tulipa sitten tilattua Saldenilta Cervelo S1 Ultegra SL -sarjalla. Toivottavasti myös saan tilaamani eli toivottavasti varastosta löytyy 61 cm runko.

    Ovatpa sitten oikean kokoiset S1:t loppu Saldenilta, Velosportista ja Competitive Cyclistilta.
    Entäs bikepalast tai kotimainen signature?

  14. #374
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punkku Katso viesti
    Entäs bikepalast tai kotimainen signature?
    Bikepalastissa olisi S1-runko, mutta en löytänyt tietoa mitä kokoja on saatavana. (Izoard on puolestaan siellä törkykallis)

    Signature puolestaan... eikös Samu ole kuituspesialisti? Eikä tuolla signature.fi-sivuilla ollut mitään pyörämyyntiä...
    10k-kerhon jäsen

  15. #375
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830

  16. #376
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Joo kiitos teille privaan + ketjuun postatuista vinkeistä, mutta ei näytä Signaturella olevan S1:tä oikeaa kokoa ja tuppaa tuo hintakin ylittämään meikäläisen lompsan rahkeet.
    10k-kerhon jäsen

  17. #377
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Joo kiitos teille privaan + ketjuun postatuista vinkeistä, mutta ei näytä Signaturella olevan S1:tä oikeaa kokoa ja tuppaa tuo hintakin ylittämään meikäläisen lompsan rahkeet.
    Yritin laittaa privaa, mutta sulla on viestiä pukannut lootan täyteen

    Mulla olisi RS:ään vaihdon vuoksi yksi nätisti pidetty musta Soloist Team 61 runko tarjolla, laita viestiä jos tällainen lompsaystävällinen vaihtoehto kiinnostaa..

  18. #378
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    pitää tunnustaa näin julkisesti... päätin tulla "ulos kaapista" ja liittyä Cervelo-omistajen monipäiseen joukkoon. Eli pitkällisen pohdinnan jälkeen unohdin R3:sen unelmoinnin ja tilasin Horstin alennuskorista tämänvuotisen RS:än.

    Nyt sitten kirpputorille myymään perintöhopeat ja kalustamaan pyörää... onhan tässä toki aikaa ensi kauteen. Ryvetään cc:llä siihen saakka.

  19. #379
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hjalmar Katso viesti
    Aika itkuisia noi värit. Varsinkin S1 ja R3.


    Jaha, tuli ny palattua messuareenoita kotimaahan. Livenä minusta onnistuneimmat olivat S1, S3,RS, P3 ja P4. S2 ja P2 on myös aika kivat. R3 ja R3SL ehkä vaativat silmäilyä eniten. S1 on siis samanvärinen kuin tän vuoden S2 mikä on minusta erittäin nätti.

    Ensivuonna olennaiset muutokset ovat lähinnä S3 takahaarukan vasenta alaputkea, nyt sopivat useammat kiekot joissa pinnaus on silläpuolella leveämmällä. Lisäksi S3/S2 vaijerien vientiä on kehitty helpommaksia asentaa ja "luukkua" ei ole enää viistoputkessa. P3 tulee samalla haarukalla kuin P4 eli ilmanvastusta on viilattu alas siitäkin.

    Hauskin uutuus on P4,S3 ja R3SL valmiit tiimifillarit, Rotor kammet ja Zipp kiekot valmiina. Hinnat myös sen mukaan,11-9,5K€ ja saatavuus saattaa olla rajattua. En ota ainakaa hyllyyn kaikkia kokoja.

    3T julkaisi myös laid pack tolpat 27.2 ja 31.6mm koossa, Pro/Team/LTD ja MTB tangot XC-käyttöön suora ja riser. 640mm max leveys. Pro/Team/LTD. 3T mistral tanko tulee hyllyyn lähiaikoina. Hinta on varmistatta vielä mutta alle 300€, kuitusiipi ja kupit.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 07.09.2009 at 13.22

  20. #380
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti


    S1 on siis samanvärinen kuin tän vuoden S2 mikä on minusta erittäin nätti.
    Makuasioista on hyvä kiistellä. Kyllä ensi vuoden S2 kolahtaa minuun parhaiten, ehkä sellaisen poistan.

  21. #381
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Juu, makujuttujahan nuo. Mutta edelleen jatkuu sama, eivät sitten hankkineet Ikealta kuvaajaa vieläkään eli ovat yhä livenä paremman näköisiä.

  22. #382
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Nää on minusta aika kivoja "valmispyörisksi"...siis ne tulee suoraa noilla kilkkeillä tehtaalta...pistin tehtaan toimittamia kuvia tonne, Veltec:in oli photoshopattuja väärillä osilla.... http://www.signature.fi/Cervelo.html



    Samu Ilonen muokkasi tätä : 08.09.2009 at 09.07

  23. #383
    liekittäjä Guest
    Slurps...kuolausta....

    S2 ja R3 näyttää tyylikkäiltä!

  24. #384
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ajattelin tehdä tästä uuden demofillarin. Väri nyt ei ole ihan vakio mutta Tour de France juhlamalli on tavallaan aika ajaton...R3SL 56cm. Jos tosta nyt sitten rakentelisi talven mittaan jonkun 5kg pelin. Ei se edellinenkään paljoa painanut mutta siinä oli vielä aika painavia leegoja.

    Samu Ilonen muokkasi tätä : 09.09.2009 at 07.33

  25. #385
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    3T julkaisi muuten messuilla kaikkea kivaa kuten UCI-laillisen TT-tangon (saa muuten kyynästuet tosi alas helposti), 25mm laid back tolpan, mtb-tankoja jne. Tuolla lisää. http://www.thenew3t.com/content.aspx?m=Products




  26. #386
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti


    Jaha, tuli ny palattua messuareenoita kotimaahan. Livenä minusta onnistuneimmat olivat S1, S3,RS, P3 ja P4. S2 ja P2 on myös aika kivat. R3 ja R3SL ehkä vaativat silmäilyä eniten. S1 on siis samanvärinen kuin tän vuoden S2 mikä on minusta erittäin nätti...
    Onko mitään tietoa noiden 2010-mallien toimitusajankohdasta: missä vaiheessa alkavat toimittaa uuden värisiä pyöriä?
    Rule #1: Obey The Rules

  27. #387
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    En tiedä, otan ainakin oman ekan varastoerän siinä joulun kiätteillä. Voin kysäistä kyllä sen.

  28. #388
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Onko mitään tietoa noiden 2010-mallien toimitusajankohdasta: missä vaiheessa alkavat toimittaa uuden värisiä pyöriä?
    Taisi tulla vastaus kyssärin mukaan:

    "Generally the 2010 will be available in 2010"


  29. #389
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    156
    Mikäs idea tossa soikeessa rotorin Q-ringissä on?

  30. #390
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti robink Katso viesti
    Mikäs idea tossa soikeessa rotorin Q-ringissä on?
    Minimoi sen "kuolleen kohdan" pyörityksestä (vaikkei ihan kokonaan poistakaan.) Ilmeisesti ihan toimiva keksintö.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •