Kinetic Road Machine tuli aamulla ja pitihän se heti kasata testiä varten. En laittanut (vielä) prikkoja, kun sen säätönupin ja vastuksen rungon välissä on kuitenkin prikka. En ihan heti usko että jousen päihin kaipaa erityisemmin prikkoja?
Ensikokemus laitteesta olikin sitten todella positiivinen. Pyörän kiinnitys on tukeva ja laitteen runko ei näyttäisi joustavan yhtään. Tacxin sai keinumaan sivuttain, mutta tämä ei keinu yhtään. Vastuksen rulla on helppo säätää sopivaksi rengasta vasten. Sitten se tuntuma! Ääntä lähtee vain vähän, voi olla että oma puuskutus on melkeinpä se kuuluvampi ääni
. Uskoisin, että ääni hiljenee vielä hieman trainerirenkaalla. Vastusta on heti ilman viivettä ja se tuntuu lineaariselta. Tacx Swingissä polkee aluksi melkein tyhjää ja sitten se lyö kaamean kuminauhavastuksen päälle. Kiekko jää rullaamaan pienestäkin vauhdista polkemisen lopettamalla. Ei oikeastaan ollenkaan kuminauhamaista tuntumaa.
Rungon korkeutta voi säätää, mutta 700C-kiekolla ainoa sopiva on ylin asento, jolla rengas jää muutaman sentin korkeudelle lattiassa. Eli etupyörän alle tarvitaan kuitenkin koroke. Mukana tulee vastuksen runkoon jämäkästi sopiva pikalinkku ja esim. ratapyörän mutteriakseliin (tms.) soveltuva vaihtopalikka vasemmalle puolelle. Toinen vaihtopalikka on pikalinkun pään huomioivaa mallia.
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Kirjanmerkit