ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 98 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 148 198 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Peukalo ylös

Hongongin ihmelampun akkuun on nyt vaihdettu suomalaiset sähköt ja lamppu on käyty testaamassa melko pimeillä mettäpolulla. Kiinnitys siis kypärään ihan vaan tuolla mukana tulleella kumilenksulla, ja hyvinhän se pysyi. Lamppua ei mitenkään huomannut, sen verran kevyeksi se on saatu. Lampun lämmöt pysyivät myös hyvin kurissa tuolla reilu 10 asteessa ajellessa.
    Alkuperäisellä johdolla ei aivan riitä pituus, jos haluaa juomarepun yläosaan laittaa tuon akkupaketin, mutta itse laitoin sen repun olkaimeen, jossa se kulki aivan huomaamattomasti, eli itselle ei ole tarvetta millekään jatkojohdoille. Paketin saa tukevasti kiinni vaikka putkeen tai olkaimeen pussukan omalla tarranauhalla. Valokuvioon olen aivan tyytyväinen ja tehoa on varmasti riittävästi omaan käyttöön (kunnes keksin ostaa toisen samanlaisen tankoon jollain hajottavalla linssillä.
    Nyt vain toivotaan, että mitään laatuongelmia ei tule.
    Kyseessä siis:

Minullekin on tulossa tuollainen Tesla-kopio. Tänään tuli lähetysilmoitus, joten odotan pakettia saapuvaksi ensi viikolla.

Tankoon ajattelin sen laittaa ja kypärään DX:stä viime syksynä hankitun P7-taskulampun. Eiköhän noilla pärjää tämän pimeäkauden.

MTBR:n keskustelussa http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=521241 on mainittu, että http://www.geomangear.com/ myy lamppua 120cm johdolla, joten se soveltuu kypärään. Myös asennustarpeet kypärään ovat tekeillä, mutta myös muiden valmistajien (Lupine?) vastaavien pitäisi sopia. Lamppua ja akkua myydään näköjään myös irrallaan.

DX:n hitaan alun jälkeen loppu sujui ripeästi ja postista noukin tänään tuon suosituksi tulleen mallin. Tankoon tuo kiinni ja Fenixin PD30 kypärään ja metsään oravia säikyttelemään.

DX:n härvelin valoteho oli positiivinen yllätys! Valitettavasti Fenix jäi niin kaukaiseksi kakkoseksi (toiseksi isoin teho 117 lumenia, jotta akku kestää), että siitä ei ihan hirveästi lisäiloa ollut kun silmät adaptoituivat tuohon DX:n kirkkaaseen spottiin. Pitää ensi kerralla kokeilla PD30:n maksitehoa 220 lumenia, vaikka siinä menettää sekä tehomoodien pikavalinnan että syö akkua ripeällä tahdilla.

Toisaalta tuo DX:n valo on niin halpa, että taitaa mennä toisen tilaukseksi...

Hieman offtopikkia nyt, mutta voisiko joku kertoa miten tuolta dealextremestä tilaus onnistuu
    ilman luottokorttia, tms. ? siis ihan rautalangasta vääntämällä

käviskö Electron?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roadie Katso viesti
    Hieman offtopikkia nyt, mutta voisiko joku kertoa miten tuolta dealextremestä tilaus onnistuu
    ilman luottokorttia, tms. ? siis ihan rautalangasta vääntämällä
    Jaa-a, mutta Visa Electron kortin voi myös rekisteröidä PayPal:n. Jos hirvittää tuo numeron nettiin laittaminen voi avata uuden tilin ja ottaa siihen oman Electronin johon sitten siirtää rahaa vain ostosten verran. Taitaa maksaa aika vakion 1€/kk tuo Electron
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viesti
    Näin ainakin tämän jälkimmäisen perusteella oletin ja laitoinkin vetämään samalla myös tuon kiinnikkeen tilauksen, voin toki kertoa miten kävi kun molemmat paketit kotiin saapuvat
    Kyllä, kokemuksia aina mieluusti lukee
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhake Katso viesti
    On olemassa kahdenlaisia lamppuja: niitä, joilla ympäröivää maailmaa autetaan näkemään sinut, ja niitä, joiden avulla näet ympäröivän maailman.
    Juuri näin. Itse pitkälti kaupunkialueella ajavana panostan valoihin joilla minut nähdään.
    Ihan säkkipimeää kun ei ole.
    hyötypyöräilyn puolesta!

Minkälaisella valokuviolla P7-fikkari kannattaa tilata Tesla-kopion rinnalle? Ajatus on käyttää yhdistelmää poluilla ja pelkkää fikkaria crossarissa.

Valoa kaipailen pääosin työmatka fillarointiin kaupunki alueelle, joten mitään mielettömiä kokonaisuuksia en ole pyörään hommaamassa. Hieman katsellut mm. Fenixin Ld 20... Onko kokemuksia tuosta tai vastaavista malleista? Suosituksia? Mielipiteitä mitä pitäisi lamppua valitessa ottaa huomioon? Tuolla nyt luulisi ihan kohtuu hyvin pärjäävän ja siinä olisi lamppu myös yleikäyttöönkin ilman fillaria liikuttaessa. http://www.fenixvalaisimet.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Makke Katso viesti
    Hieman katsellut mm. Fenixin Ld 20... Onko kokemuksia tuosta tai vastaavista malleista? Suosituksia? http://www.fenixvalaisimet.fi/
    Itselläni on työmatka-ajossa ja sitten lenkillä varavalona tälläinen Fenix L2D Premium Q5 -valaisin. Oikeen hyvin pelittää työmatkavalona, ladattavilla paristoilla olen tuota käyttänyt. Pakkasilla tosin kirkkain moodi antaa melko lyhyet käyttöajat, mutta toiseksi kirkkaimmallakin näkee melko hyvin
    -- not fast but furious --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti

Oliko joku täällä viritellyt tuon DX:n lampun kypärään? Oon pohtinut jos tuon ostais ensijaisesti kypärälampuksi vai toimiiko tuo paremmin tankovalona.
    Onko kukaan vielä kokeillut tuota DX-valoa otsalamppuna (siis ei kypärävalona, vaan ihan suoraan päähän)? Kiinnitys näyttää niin samanlaiselta kuin Teslassa, että sopivia pääpantoja luulisi löytyvän (Lupine, ym.).

Kuinka paljon tuo itse lamppu painaa (tuo yllä kuvassa oleva osa)?
    Rule #1: Obey The Rules

Itsellä myös toi Fenix L2D Q5 ja loistopeli. Ja kätevä kun on sitten pirun kirkas taskulamppu kaikkeen muuhunkin käyttöön. Bikemount on hieman kuraa mutta sillä pärjää. Tilasin juuri myös tuon DX:n lampunkin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Makke Katso viesti
    Valoa kaipailen pääosin työmatka fillarointiin kaupunki alueelle, joten mitään mielettömiä kokonaisuuksia en ole pyörään hommaamassa. Hieman katsellut mm. Fenixin Ld 20... Onko kokemuksia tuosta tai vastaavista malleista? Suosituksia? Mielipiteitä mitä pitäisi lamppua valitessa ottaa huomioon? Tuolla nyt luulisi ihan kohtuu hyvin pärjäävän ja siinä olisi lamppu myös yleikäyttöönkin ilman fillaria liikuttaessa. http://www.fenixvalaisimet.fi/
    Et tule pettymään Fenixin valaisimiin. Omasta mielestäni niissä on kyllä hinta/laatusuhde enemmän kuin kohdillaan. Valaisimet kestävät kovaa käyttöä ja tuntuvat toimivan kelissä kuin kelissä Itselläni töissä käytössä TK 11(vanhempi malli) ja pimeänä aikana myös maasturin stongalla. Kaupunkiajossa huomannut 60 lumen tehojen riittävän mainiosti. Etelä-Suomen talvi on usein piemeä ja lumeton, joten jos eksyy väylälle mitä ei ole valaistu jää 60 lumea vähän vaisuksi(ei ole lunta heijastamassa valoa), mutta silloin ei myöskään ole kovia pakkasia niin voi käyttää 225 lumen tehoja. Mulla on talvella aina toinen 18650 akku mukana varalta.

Toissa yönä oli melko sakea sumu tuolla Kirkkonummen suunnalla ja auton valoilla näki jotenkuten sen n. 8 metriä ja loput 20-30 metriä oli todella sumeata ja vauhti piti pitää alle 40 km kun oli mutkatietä jne. Ei ollut väliä ajoiko pitkillä tai lyhyillä yhtä huonosti näki. Kohteella TK11:sta(225 lume) kanssa näki ainakin sen 10-15 metriä ellei pidemmällekin. Valo siis tuntui hyvin läpäisemän sumua.

Akkuparistoja saa yleisesti latureineen todella halvalta tuolta DealExtremestä ja toimituskin on nopea.

En tiedä vastasiko tämä tuohon sinun kysymykseen, kun meni taas vähän yleiseksi hehkutteluksi
    Still rides with 26er

En jaksa enää kaivaa tietoa, joten kysyn:

Voiko tällä ajaa hyvin XC:tä täysiä metässä syksyllä ja talvella, kun sen virittää kypärävaloksi?
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
    Freude am Fahren.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liraren Katso viesti
    En jaksa enää kaivaa tietoa, joten kysyn:

Voiko tällä ajaa hyvin XC:tä täysiä metässä syksyllä ja talvella, kun sen virittää kypärävaloksi?
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
    Jos tuosta oikeasti 900 lumenia lähtee niin aivan takuulla voi. Tod.näk. ei lähde?!?! Lumihangilla riittää jopa joku 12W halogeenikin.
    Pistäkää ihmiset kuvaa siitä miten noi halpisvalot pimeää syysmetsää valaisevat. Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa vai miten se meni..
    ..makes Jack a dull boy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Jos tuosta oikeasti 900 lumenia lähtee niin aivan takuulla voi. Tod.näk. ei lähde?!?! Lumihangilla riittää jopa joku 12W halogeenikin.
    Pistäkää ihmiset kuvaa siitä miten noi halpisvalot pimeää syysmetsää valaisevat. Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa vai miten se meni..
    Ei siitä kuulemma voi lähtä yheksääsataa, mutta mulle on numeroille ja arvoille ihan sama, koska en sähköstä enkä mistään candeloista ja muista mitään tajuaa. Mulle riittää tieto, toimiiko se valo ja riittääkö valoteho ajamiseen. Mää haluaisin kans nähdä valokuvia sysipimiästä mettästä tähän tyyliin.

Tällä hetkellä mulla on vuosia vanha Mica SL, josta loppuu potku liiaan aikaisin. Siinä on 10W ja 20W-halogeenipolttimot. Kakskymppisellä pystyy ajaan hyvin täysiä XC:tä mutta paloaika ei taho riittää hyviin lenkkeihin ilman aivan kohtuuttoman painavaa ja isoa akkua. Haluan kypärään tehokkaan valon tarpeeksi laajalla ja pitkällä keilalla, 3-4 tunnin paloajalla täydellä teholla ja suht keveällä akulla.

Voisinkohan käyttää tuota mun nykyisen lampun 6V 9000mah akkua tuollasen ledilampun käyttöön? Vai onko jännite väärä? Uittu ku menee nuo sähköhommat korkealta ja kovaa yli.
    Freude am Fahren.

...Mää haluaisin kans nähdä valokuvia sysipimiästä mettästä tähän tyyliin...
    No Lupinen sivuilta löytyy hianot kuvat valastuksesta eri lampuilla eri tehoilla.

Niinku:

Haluan kypärään tehokkaan valon tarpeeksi laajalla ja pitkällä keilalla, 3-4 tunnin paloajalla täydellä teholla ja suht keveällä akulla.

Olisko tuossa speksit täyttävä valo? Tuu testaileen joku ilta, kohta alkaakin olemaan tarpeeksi pimeää ihmisten aikaan.

Tai jos haluut rakennella niin pääsee selvästi halvemmalla. Kharik rakensi viime talvena dealextremen virityksen, ja mun mielestä siinä on aika terävä spotti, ja spotin ja hajavalon raja on aika terävä. Tossa Hopessa ei ole sellasta spottia vaan valoa tulee laajalle alueelle paljon. Joskus jos on suora polku, jonka reunoilla on vitikkoa niin ne reunavitikot on melko kirkkaita ja tummaa polkua niiden välissä ei sen takia näe kovin kauas.

Kuitenkin helvetin paljon kauemmas kuin 20W halogeenilla. Vähänkään mutkaisemmilla osuuksilla ei sitten paljon tarvikaan päätä käännellä valoa saadakseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Onko kukaan vielä kokeillut tuota DX-valoa otsalamppuna (siis ei kypärävalona, vaan ihan suoraan päähän)? Kiinnitys näyttää niin samanlaiselta kuin Teslassa, että sopivia pääpantoja luulisi löytyvän (Lupine, ym.).

Kuinka paljon tuo itse lamppu painaa (tuo yllä kuvassa oleva osa)?
    MTBR:ltä luetun perusteella pitäisi käydä Lupinen kypärämounttiin, miksei siis pantaankin?

http://www.geomangear.com/index.php?...roducts_id=138
    Weights: Lighthead: 4.2oz/120g, Battery Pack: 7.4oz/205g, Total: 11.6oz/325g (approx.)
    Tiedä sitten onko tuossa painossa kaapeli mukana ja jos on niin minkä mittainen. Lienee aika lähellä totuutta kuitenkin?

Joo mutta halpaa kaveria houkuttaa aina halpa hinta. Ja rakennella...minä...sähkövehkeitä? Ei ehkä. Ei pysty nyt 300 euron valoja osteleen, mutta en kyllä halua enää ajella tuolla vanhalla systeemilläkään. Vanhalle sarjalle on heti ostajakin, joten uus lamppu, akku ja laturi ei haittaa.

Toisaalta vois yrittää rakennella, jonku hyvän lampun mutta sitten tarvin täydellisen ostoslistan ja rakennusohjeet. On mulla Biltsun kolviki.

Voiskohan joku tuollasen Dealextremen lampun omistaja käydä yrittään näpsästä jotain kuvaa pimeässä? Jos tuo on Lupinen Teslasta kopio ja valo on vähänkäään sellasta ku tuolla, kun valitsee valikosta Teslan ja katsoo kuvaa, niin riittää mulle hyvin.
    Freude am Fahren.

Joo mutta halpaa kaveria houkuttaa aina halpa hinta. Ja rakennella...minä...sähkövehkeitä? Ei ehkä. Ei pysty nyt 300 euron valoja osteleen, mutta en kyllä halua enää ajella tuolla vanhalla systeemilläkään.

Toisaalta vois yrittää rakennella, jonku hyvän lampun mutta sitten tarvin täydellisen ostoslistan ja rakennusohjeet. On mulla Biltsun kolviki.

Voiskohan joku tuollasen Dealextremen lampun omistaja käydä yrittään näpsästä jotain kuvaa pimeässä? Jos tuo on Lupinen Teslasta kopio ja valo on vähänkäään sellasta ku tuolla, kun valitsee valikosta Teslan ja katsoo kuvaa, niin riittää mulle hyvin.
    hankalahan tuota on kuitenkaan verrata kun kuvauspaikka on lupinella erilainen (kuin mitä itse löytäisi tuolta takapihalta tms) ja kameran asetuksetkin pitäisi saada samoiksi yms..
    mitä nyt itse testasin niin dx-kiinanihme voitti jopa ford focuksen perus valot kantomatkassa ja valonmäärässä (spotin alueella) mutta toisaalta focus myös levittää valoa enemmän ja suuremmalle alueelle.
    eli dx:n valo on "spottimaisempi" ja aivan renkaan "alle" ei riitä valoa jos lamppu on suunnattu eteenpäin niin että hotspot olisi noin 15-20m päässä. mutta sinne minne valo osuu niin valoa on niin paljon että aivan kuin päivällä ajaisi. maantie käytössä jopa puoliteho on liian kirkas

tuossa yksi kuva http://www.el34world.com/Misc/bike/images/DX2High.jpg mutta tuokaan ei kerro kaikkea sillä tuossa valo töksähtää tuohon kumpareeseen kun oikeastihan valoa piisaa vielä paljon pitemmällekkin jos vain kumparetta ei olisi
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Ostan siis tuollaisen.

Mun vanhalla valolla on pystyny ajaan täysiä sysipimiässä, vaikka se ei näytä hyvin ku 15-20 m päähän. Sun kuvailun mukaan tuossa DX:n valossa on varmaan 10 x valoa taloon.
    Freude am Fahren.

Mulla on tuo lamppu. Pikasesti kävin hämärässä testailemassa ja itse tykkäsin. Mutta hae vaikka joku ilta lainaan niin näet itte livenä.

Teoriassa olis mahdollisuus järjestää valovertailu kun mösjöö Mutiksella on nuo DX:n valot, Shimanskilla Lupine(t),mulla on Dinottet ja varmaan muitakin löytyisi.....
    Mutta eiköhän noi DX:t ole todettu jo hyviksi valoiksi jo moneen kertaan. Ainoa puute kai tuo virtajohdon lyhyys, talvella olis hyvä saada akku takin alle / reppuun lämpimään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Ainoa puute kai tuo virtajohdon lyhyys, talvella olis hyvä saada akku takin alle / reppuun lämpimään.
    Piuhaa nyt on helppo jatkaa tarvittaessa.
    Ite rakentelin viime syksynä noista dx:n P7 taskulampuista vastaavan kun mitä tuo valmissatsi on. Valoa kyllä riittää todella mainiosti. Arvelin kyllä tilata itekin kokeeksi ton valmiin fillarisetin, eihän noi maksa juuri mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Mulla on tuo lamppu. Pikasesti kävin hämärässä testailemassa ja itse tykkäsin. Mutta hae vaikka joku ilta lainaan niin näet itte livenä.
    Oulunsaloonkin tuli yksi eilen jotta testattavia varmaan löytyy...

- JSalok -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    MTBR:ltä luetun perusteella pitäisi käydä Lupinen kypärämounttiin, miksei siis pantaankin?

http://www.geomangear.com/index.php?...roducts_id=138
    Weights: Lighthead: 4.2oz/120g, Battery Pack: 7.4oz/205g, Total: 11.6oz/325g (approx.)
    Tiedä sitten onko tuossa painossa kaapeli mukana ja jos on niin minkä mittainen. Lienee aika lähellä totuutta kuitenkin?
    Yksi mietityttävä juttu on tuolla aikaisemmin mainittu kuumeneminen: ei ole kiva, jos kulmakarvat kärähtävät otsalampun kanssa. Noissa kiinanihmeissä ei välttämättä ole tuota juttua mietitty, pyörälamppuja kun ovat.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jsalok Katso viesti
    Oulunsaloonkin tuli yksi eilen jotta testattavia varmaan löytyy...

- JSalok -
    Otas joku pvä työmaalle matkaan jos kehtaat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Otas joku pvä työmaalle matkaan jos kehtaat.
    Yritän muistaa huomenna...

- jsalok -

Agatha Sofia Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Hongongin ihmelampun akkuun on nyt vaihdettu suomalaiset sähköt ja lamppu on käyty testaamassa melko pimeillä mettäpolulla. Kiinnitys siis kypärään ihan vaan tuolla mukana tulleella kumilenksulla, ja hyvinhän se pysyi. Lamppua ei mitenkään huomannut, sen verran kevyeksi se on saatu. Lampun lämmöt pysyivät myös hyvin kurissa tuolla reilu 10 asteessa ajellessa.
    Alkuperäisellä johdolla ei aivan riitä pituus, jos haluaa juomarepun yläosaan laittaa tuon akkupaketin, mutta itse laitoin sen repun olkaimeen, jossa se kulki aivan huomaamattomasti, eli itselle ei ole tarvetta millekään jatkojohdoille. Paketin saa tukevasti kiinni vaikka putkeen tai olkaimeen pussukan omalla tarranauhalla. Valokuvioon olen aivan tyytyväinen ja tehoa on varmasti riittävästi omaan käyttöön (kunnes keksin ostaa toisen samanlaisen tankoon jollain hajottavalla linssillä.
    Nyt vain toivotaan, että mitään laatuongelmia ei tule.
    Kyseessä siis:
    Kertokaas viisaammat nyt mummollekin:

Mitä viritystä tuolle käytännössä täytyy tehdä että sen voi tökkäistä samaan pistorasiaan kuin nokialaisen laturin? Tuntuu olevan kaikille itsestäänselvää ja helppoa mutta täällä raavituttaa päätä. Tilailu vinkuintiasta ei sinänsä ole outoa minulle mutta se tuunaus ja virittely kyllä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •