EfatElectrobikeGarminGiant
Sivu 22 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

koppihelsinki Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juide Katso viesti
    Eteen se kevyempi yksilö, koska

-xc-pyörän ohjautuvuus/sen puute on hyvin suurelta osin kiinni etupään pyörivistä massoista
    -siinä raskaammassa yksilössä on tod. näk. enemmän kumia sivuilla ja kulutuspinnassa, joten se saattaa kestää suuremman rasituksen alla takarenkaana paremmin kuin se kevyt yksilö
    -eturenkaassa on vähemmän painetta kuin takana, missä se vähän paksumpi kumi edelleen kestänee mahdollisia käärmeiden iskuja paremmin.

Nythän oli kysymys samanlaisista renkaista, joiden yksilöillä on painoeroa. Saattaa xc-kumeissakin olla yli 50 g eroja yksilöiden välillä.
    OK. Snadi tulkintavirhe. Pahoittelen häiriötä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ihan varma ei voi olla puhutaanko tässä ketjussa enää XC-kumeista... kannattaa tsekata se "Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat" tjsp. -topic.

Mutta pysyväiskehuttuja on ainakin:
    Kenda Nevegal 2.35
    Maxxis Ignitor 2.35
    Continental Mountain King 2.4
    Schwalbe Fat Albert 2.4
    ...
    Schwalbelta löytyy "pelkkä" Albert 2.25", Fat Albertin pikkuveli.
    Mulla toiminut mainiosti märälläkin Enska henkisessä ajossa, asfaltillakin pystyy ajamaan +10km siirtymät.
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

Kestääkö nuo contin ust kumet paremmin pistoja ku schwalbet?? Totuuksia esiin!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Schwalbelta löytyy "pelkkä" Albert 2.25", Fat Albertin pikkuveli.
    Nykyään Albertti- nimi on pudonnut halpissarjaan, kun kalleinta Fat Alberttia saa 2.25/2.4 -levyisenä. Ennen olikin dual compound Alberttia. Aika sekavaa suo Schwalben nimeämiset kun vielä nykyistä FA:takin saa eri seosversioilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tässä kavereiden kanssa pohdiskeltiin tätä renkaiden valintaa ja sen vaikeutta. Jotakuta voi hämmentää tämä kirjoitusten kirjavuus, kun saman renkaan pitoa voidaan kehua tai haukkua.

Maantiepyöräilystä poiketen maastopyöräilyä voi harrastaa monella eri tyylillä ja se ei välttämättä näy näistä kirjoituksista. Maastopyöräilyssä Maraton, XC ja Enduro eroavat aika paljon toisistaan. Se rengas joka enduro-henkisen kuskin mielestä pitää surkeasti, niin se voi mara-kuskin alla taas pitää vallan hienosti.

Kun lueskelee näitä juttuja, niin pitäisi pohtia, että mihin kategoriaan se oma ajaminen lukeutuu ja sen viitekehyksen pohjalta sitten tehdä ne rengasvalinnat. Mutta ei se silti aina putkee mene.
    Itse olen pari viime kautta ajellut niin enskat, xc:t ja marat pääasiassa noksun renkailla ja todella usein alla on ollut Lite S tai tavallinen Lite. Muutamassa endurokisassa on ollut peräti edessä ja takana Lite S. Mitään pito-ongelmia ei ole ollut ja ihan viimeiseksikään en ole yleensä jäänyt...myöskään maratoneissa ja XC-kisoissa en ole kaivannut alle 400gr renkaita kun noillakin on tuntunut pääsevän ihan riittävän kovaa. Mutta Stanin renkaita houkuttaisi kokeilla...
    https://www.instagram.com/xtranza/

Sinä Antti olet erilainen nuori. Sinusta ei tavallinen ripakinttu voi ottaa mallia.

Ei vain, ihan oikeasti ihmettelen minkälaisiin juttuihin sinä pystyt niillä Lite Ässilläsi. Tuskin siellä enska-kisojen viivalla NBX Lite tai Lite S se yleisin rengas on.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Sinä Antti olet erilainen nuori. Sinusta ei tavallinen ripakinttu voi ottaa mallia.

Ei vain, ihan oikeasti ihmettelen minkälaisiin juttuihin sinä pystyt niillä Lite Ässilläsi. Tuskin siellä enska-kisojen viivalla NBX Lite tai Lite S se yleisin rengas on.
    Nojoo, tosin pitää korjata sen verran tota juttua että olihan miulla esim. jyväskylässä todella painava NBX tubeless takana...sinne ei uskaltanut lähteä ihan ohkaisella renkaalla.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Onkos kokemuksia Kendan Small Block 8:ta?
    Kuvio näyttää rullaavalta (tosin aika tiheältä) ja jos pito on vähäkään kehutun nevegalin kaltainen, niin saattaisi olla hyvä yleisrengas. Mikähän on tuon 2.1 tuumaisen oikea leveys esim Nokian NBX Lite (S) 2.2:een verrattuna?

Bikeradar ainakin on tykännyt, joskin hieman tukkiintumisesta narisevat (mikä tuolla kuviolla ei ole ihme).

koppihelsinki Guest
    [QUOTE=phebis;1216223]Onkos kokemuksia Kendan Small Block 8:ta?
    Kuvio näyttää rullaavalta (tosin aika tiheältä) ja jos pito on vähäkään kehutun nevegalin kaltainen, niin saattaisi olla hyvä yleisrengas. Mikähän on tuon 2.1 tuumaisen oikea leveys esim Nokian NBX Lite (S) 2.2:een verrattuna?

Bikeradar ainakin on tykännyt, joskin hieman tukkiintumisesta narisevat (mikä tuolla kuviolla ei ole ihme).[/QUOTE

SB 8 on mielestäni järkyttävän hyvin pitävä ainakin täällä Puu-Käpylän-Taivaskallion-Koskelan-Veräjänmäen maastoissa. Parempi kuin Nevegal. Pyöreän profiilin ansiosta kaarrepito aivan mahtava. Samoin rullaavuus.

En ole vielä kovin märällä ajanut mutta aavistelen, että syksyn märillä lehdillä voi pikkasen skidata.

Set-uppina tällä hetkellä High Roller 2.35 60a edessä ja SB 8 2.1 DTC takana. Välillä tuntuu, että SB 8 pitää paremmin kuin High Roller. Ehkä kuvitelmaa...? Ajan 4 barin paineilla sekä edessä, että takana. Märälle voisi laskea ehkä tuonne 2,5 bariin.

Small Block 8 on silmämääräisesti yhtä leveä kuin tuo High Roller. Suosittelen SB 8 varauksetta ainakin näille viime aikojen keleille.
    koppihelsinki muokkasi tätä : 26.08.2009 at 12.22 Syy: Jotain ihmeellistä tapahtui tuossa quottauksessa...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VauhtiSusi Katso viesti
    Kestääkö nuo contin ust kumet paremmin pistoja ku schwalbet?? Totuuksia esiin!!
    Totuudesta en tiedä, mutta mulla Nobby Nic puhkesi kerran ja Mountain King on puhjennut jo vaikka kuinka monta kertaa. Ajokilometrejä NN:llä monta kertaa enemmän kuin MK:lla. Litkuilla puhkeaminen ei kovin paljon haittaa mutta on se silti vähän rasittavaa.
    TuomasR muokkasi tätä : 26.08.2009 at 23.01

yypy Guest
    Nobbyssä on myös korkeammat nappulat, kuin Mountain Kingissä ja NN taitaa olla myös painavampi(?).

Nyt kun on enää (ilmeisesti) enää Nuuksion marathon jäljellä niin uskallan rupea kehumaan käyttämäni XC renkaita.Viime kaudella vaihdoin renkaita jatkuvasti mutta kaudelle -09 (paitsi Tahkolla mikä mua nyt harmittaa) olen vain ajannut Bontragerin Revolt X 2,0" litkuilla paino 490g-510g kpl + n.50g litkua per rengas.Kesä on mennyt ilman minkäänlaisia ongelmia paineita olen pitänyt kelin mukaan 1,3bar-2,6bar,märällä kalliolla ja juurakoissa sillä on hämmästyttävä pito ja rullaavuuskin on hyvä rehellisessä mudassa se ei loista mutta yleis-renkaaksi hyvä (ja hintakin oli muistaakseni sopiva).Seuraava rengas mitä haluaisin kokeilla on Hutchinson Python 2,1" Tubeless Ready,mutta se on sitten ensi kesän juttuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Totuudesta en tiedä, mutta mulla Nobby Nic puhkesi kerran ja Mountain King on puhjennut jo vaikka kuinka monta kertaa. Ajokilometrejä NN:llä monta kertaa enemmän kuin MK:lla. Litkuilla puhkeaminen ei kovin paljon haittaa mutta on se silti vähän rasittavaa.
    Mulla ei ole litku paikannu kun kerran pikku välämän. Ja sekin meni umpeen useamman renkaan täyttämisen jälkeen.

Onko kellään kokemuksia Maxxisin Crossmarkista(2.1) tai Larsen TT:stä?(2.0)?

Mä ajoin Maxxisen Crossmarkeilla Tahkon ja oli erinomainen valinta! Tähän mennessä paras yleisrengas 29eriin Ajelen perusrenkaalla (eihän 29siin muuta tosin saakkaan) stanin litkuilla ja toimi erinomaisesti, rullaavuus ihan omaa luokkaa (vertailukohtana: SB8, Bontr XR ja RalliRane *tosin nämä rullas myös hyvin, muttei toimineet tubeleksina*)

Tämä kesä on tullut ajeltua noilla Larseneilla.
    Hyvin rullaavat, tosin asfaltilla melko äänekkäät.
    Kuivalla kelillä pitävät ihan hyvin, mudassa helposti tukossa.
    Huomenna lenkille...

Mulla lojuu tuossa varastossa paketissa olevat Boazat... tai jotain sinne päin. Kuitenkin Noksun valmistamat taitettavat renkaat. Onkohan nämä suoraan viime vuosituhannelta vai uskaltaisikohan näillä ihan maastoon??
    Käyttökokemuksia otetaan vastaan. Ajo on itsellä otsakkeen mukaista xc:tä.
    On olemassa miesten työt ja yhteiset työt...

Crossmarkkeja (26" x 2,1" eXCeption -malli) oon käyttänyt tänä kesänä muutamassa kuivassa kisassa. Kumit rullaa sairaan hyvin, sivuttaispitoa löytyy tarpeeksi, vetosuuntaan pito on aika huono (=ajo tökkii hitaassa ajossa). Teelusikallinen mutaa riittää tukkimaan kuvion. Mun mielestä noi ei oo mitkään yleisrenkaat, mutta tosi nopeat renkaat kuivemmille keleille ja mudattomille poluille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oliskohan ihan noinkaan, vieläkö siellä Lieksassa tehdään fillarinrenkaita? Vai Taiwanistanissa?
    viime pari Nokian NBX:iä oli varustettu pahvilätkällä missä luki:
    - non-toxic compound (tms)
    - hand made in Finland

eli kyllä ne ainkin oli vielä täällä keitetty kasaan...

nyt ku sais tän hemmetin flunssan pois, niin pääsis iteki kunnolla testaa miten ne toimii tuolla maastossa
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    viime pari Nokian NBX:iä oli varustettu pahvilätkällä missä luki: hand made in Finland

eli kyllä ne ainkin oli vielä täällä keitetty kasaan...
    Niin mutta milloin? Jos niissä lukee "Nokian" niin on niiden tekemisestä jo jonkin verran aikaa

Kesän ja kevään ajoin Contin Race King 2.2" WC Supersoniceilla ja se oli tosi hyvä rengas vauhdikkaaseen menoon. Pitoakin oli Black Chili -kumiseoksella ihan ok eikä yhtään rengasrikkoa. Nyt olen ajellut sitten jonkun aikaa Rocket Ron 2.25" (triple nano compund) ja olen aika kyllästynyt mm. sen pito-ongelmiin. Pito lähtee aika arvaamattomasti juurakossa/kaltevalla pinnalla, vaikka on ollut vielä kuivaa. Rengas on myös huomattavasti pienempi ilmatilaltaan kuin RK, joten juurakossa saa olla varovainen ja kerran on jo tullut snakebaitti ja rengas puhki. Niin ja rullaa huonommin kuin RK. Sivut on molemmissa renkaissa aika herkät kulumaan puhki: Race King ohuuden takia, Rocket Ronin kumimateriaali taas kestää huonommin teräviä viiltoja, vaikka muuten paksumpi.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

yypy Guest
    Race King on toiminut täälläkin todella hyvin yleisrenkaana. Pitoa ja rullaavuutta paljon enemmän, kuin Nobby Nicissä ja Racing Ralphissa.

Racing Ralph sanoi äsken tsihhh ja parin sentin viilto kylkeen. Johan ne ehti viis lenkkiä alla olemaankin. Kyseessä oli 2.25" UST-gummi.

melkoisen huonoa tuuria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Racing Ralph sanoi äsken tsihhh ja parin sentin viilto kylkeen. Johan ne ehti viis lenkkiä alla olemaankin. Kyseessä oli 2.25" UST-gummi.
    Uskomatonta ja tosi huonoa tuuria. Minä ajelin samaisella takanakilla, no joo 3kk:ta, ennen kuin muuttui pulkaksi ja reikiä rupesi ilmestymään suoraan kulutus pintaan kiihtyvällä tahdilla. Paras laskutuimitus lenkin jälkeen yhdeksän kohtaa josta stania oli läpi tullut.
    Onko ideaa millä noin ison reijän tukkii?
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hunvo Katso viesti
    Onko ideaa millä noin ison reijän tukkii?
    Visalla? Täytyy kattella huomenna valoisalla vaurioita tarkemmin. Melkein pimeässä lenkin loppupuolella terävä irtokivi sattui pyyhkäisemään renkaan sivua ja se oli siinä. Liimasin renkaan sisäpuolelle Crank Brothersin pumpun mukana tulleen pikapaikan ja laitoin lisäksi sisäkumin, että pääsin pois yön sylistä.

Ite oon onnistun jo saaman Ronin ja Ralphin kyljestä halki. Ralph ehti olla alla Rollon ja Mynämäen kisat ja tais pari muutakin lenkkii ol, Ronille taas riitti Teuvan MTB-O pitkämatka . Orkkis Niccin on mennyt halki.

Onneksi on olemassa Liquisole, sillä on tullut liimattua.

Mitäs kevyttä xc-rengasta suosittelette kun ajosta jonkin verran on asfaltilla? Olen itse katsellut tuota Nobby Nic:iä 1.8" leveänä, mutta se ei ihan varauksetonta suosiota ole saanut. Rengas tulee Mavicin 717 vanteelle, eli kapeahko saisi olla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bobbie Katso viesti
    Mitäs kevyttä xc-rengasta suosittelette kun ajosta jonkin verran on asfaltilla? Olen itse katsellut tuota Nobby Nic:iä 1.8" leveänä, mutta se ei ihan varauksetonta suosiota ole saanut. Rengas tulee Mavicin 717 vanteelle, eli kapeahko saisi olla.
    717:lle menee vielä 2.25" mutta kaipa se on kapea tänä päivänä. Asvaltti syö renkaat äkkiä joten kovin pehmeitä ja vähänappulaisia kummeja ei voi suositella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bobbie
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    717:lle menee vielä 2.25" mutta kaipa se on kapea tänä päivänä. Asvaltti syö renkaat äkkiä joten kovin pehmeitä ja vähänappulaisia kummeja ei voi suositella.
    Kyse oli siis tästä projektista. Mitäs hyväksi havaittuja vaihtoehtoja vähemmän pehmeissä, kevyissä vähänappulaisissa on tarjolla?

No silläpä sillä

Visalla? Täytyy kattella huomenna valoisalla vaurioita tarkemmin. Melkein pimeässä lenkin loppupuolella terävä irtokivi sattui pyyhkäisemään renkaan sivua ja se oli siinä. Liimasin renkaan sisäpuolelle Crank Brothersin pumpun mukana tulleen pikapaikan ja laitoin lisäksi sisäkumin, että pääsin pois yön sylistä.
    Eipä sikäli ole itselläkään parempaa ideaa edellä mainittuun. Taitaa se paikan kesto olla melko koville kun matalalla paineella tuolla kuitenkin ois tarkoitus ajella. Melkeisen rutussa se rengas taitaa aina välillä matkata.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •