GarminGiantElectrobike
Sivu 6 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #151
    Eipä ole itse tullut leikeltyä, mutta tällainen artikkeli sattui silmään päivänä eräänä:



    Lähde: http://www.kendatech.blogspot.com/

  2. #152
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Epäilen ettei ne hapsut vaikuta pitoon mitenkään. Jos vetäisi nappuloiden pinnat "auki" hiekkapaperilla / laikalla (tai vaikkapa ihan vaan asvaltilla ja hiekalla ajamalla) niin sillä olisi enemmän vaikutusta.
    Prot on tuunanneet kuvioita xc-hommissakin iät ja ajat mutta 2.2" MK:n perusongelma on siinä että nappulat on liian pieniä eikä se muutu tuunaamalla kovin helposti.

    Semmoinen tuntuma olisi näistä märkä juurakko/kivikko vaatimuksista että renkaassa pitäisi olla kohtuullisen tukevat nappulat joissa on selkeät "terävät" reunat ja paljon kumia alustaa vasten.
    Ja uutenahan toimii melkein mikä vaan, sitten kuluneena alkaa luistelu...

  3. #153
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132

    Punapää

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Et isommaksi saanut?
    No olis ollut vielä SUPER LÄHIKUVA mahdollisuus!

    Valitettavasti megpixeleita ei saa lisää!

    Koitan muistaa rajata tai pienentää kuvaa enskerralla (en kuitenkaan muista).

    ps. Näkyyhän siinä hyvin tuo kruunu.

  4. #154
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Epäilen ettei ne hapsut vaikuta pitoon mitenkään. Jos vetäisi nappuloiden pinnat "auki" hiekkapaperilla / laikalla (tai vaikkapa ihan vaan asvaltilla ja hiekalla ajamalla) niin sillä olisi enemmän vaikutusta.
    Prot on tuunanneet kuvioita xc-hommissakin iät ja ajat mutta 2.2" MK:n perusongelma on siinä että nappulat on liian pieniä eikä se muutu tuunaamalla kovin helposti.

    Semmoinen tuntuma olisi näistä märkä juurakko/kivikko vaatimuksista että renkaassa pitäisi olla kohtuullisen tukevat nappulat joissa on selkeät "terävät" reunat ja paljon kumia alustaa vasten.
    Ja uutenahan toimii melkein mikä vaan, sitten kuluneena alkaa luistelu...
    Sen verran rupesi kiinnostamaan, että tein empiirisiä kokeita käyttäen vaakaa, puun ja kumilevyn palaa.
    Näyttää tosiaan siltä kuten arvelit, että karhennuksella on suurin merkitys pitoon.
    Tiheä uritus pitää huonommin mutta ei lähde niin helposti ata jos paine kevenee luiston alettua. Tosin kaikkein äkkinäisin on harva uritus joka vastannee niitä ohuita nappuloita.
    Voi tosin olla, että jos kokeessa olisi ollut käytettävissä "oikea juuri" niin tulokset olisivat olleet toisenlaisia. Varmaan lian kertymisellä ja laadullkin on merkityksensä.
    Onkohan kukaan rengasvalmistaja käyttänyt pinnassa kumiseosta, jossa olisi kovia pieniä epäpuhtauksia mukana, jotka irrotessaan jättäisivät pinnan karheaksi ja ehkä myös samalla voisivat toimia hiekkapaperin tavoin?

    Keli näyttää siltä, että huomenna pääsee tekemään havaintoja ihan käytännössä.

  5. #155
    Liittynyt
    07/2003
    Paikkakunta
    Etelä-Karjala
    Viestit
    107
    Onkos kokemuksia maxxiksen minion dhf/dhr mountain 2.35 renkaista litkujen kanssa. Pysyykö aineet sisällään ja nouseeko vanteelle? Nykyiset nevegalit,kun tuntuu sortavan hyppyjen jälkeen litkujen kanssa,kun eivät ole tubeleksit ja sivut on aika ohkaiset. Liekkö siitä johtuen. Pirullinen tulla hyppyjen jälkeen,kun rupee vatkaamaan..Vai koittaako suoraan nevegalin 2.1 tubelessia..Mutta se ilmatilavuus..Riittääkö turvalliseen ryskämiseen läpi kivien ja kantojen?
    Walk the line..

  6. #156
    Liittynyt
    01/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.559
    2.1 Nevegal on varmaan lähes yhtä iso ilmatilaltaan kuin 2.35 Minion. Laita ryskäämiseen oikeet USTit. Tavalliset renkaat litkuilla vaatii aina enemmän paineita ettei "sorru alle"
    recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die

  7. #157
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Onkos kokemuksia maxxiksen minion dhf/dhr mountain 2.35 renkaista litkujen kanssa. Pysyykö aineet sisällään ja nouseeko vanteelle? Nykyiset nevegalit,kun tuntuu sortavan hyppyjen jälkeen litkujen kanssa,kun eivät ole tubeleksit ja sivut on aika ohkaiset. Liekkö siitä johtuen. Pirullinen tulla hyppyjen jälkeen,kun rupee vatkaamaan..Vai koittaako suoraan nevegalin 2.1 tubelessia..Mutta se ilmatilavuus..Riittääkö turvalliseen ryskämiseen läpi kivien ja kantojen?
    Minionissa on ohkasemmat kyljet kuin Nevegalissa, takarenkaana ei mulla kestä Minionin kyljet Nevegaliin verrattuna ollenkaan.
    Paineita vajaa 2bar. sisäkumien kanssa ja ajo hidasta kivikko/juurakkoa.

  8. #158
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Onkos kokemuksia maxxiksen minion dhf/dhr mountain 2.35 renkaista litkujen kanssa. Pysyykö aineet sisällään ja nouseeko vanteelle? Nykyiset nevegalit,kun tuntuu sortavan hyppyjen jälkeen litkujen kanssa,kun eivät ole tubeleksit ja sivut on aika ohkaiset. Liekkö siitä johtuen. Pirullinen tulla hyppyjen jälkeen,kun rupee vatkaamaan..Vai koittaako suoraan nevegalin 2.1 tubelessia..Mutta se ilmatilavuus..Riittääkö turvalliseen ryskämiseen läpi kivien ja kantojen?
    On on. Ensinnäkin Minion on aika löysä, joten aika siinä ja siinä oli saiko eturengasta tiivistymään Fulcrumin Redmetal ykköselle. Kompuralla nousi ja runsaalla litkulla tiivistyi parin tyhjenemisen jälkeen. Parempaa märän kelin rengasta en ole vielä ajanut, mutta vastus on hirmuinen. Sopii siis treenaamiseen, syksylle (tai miksei Suomen kesään ) ja Helsingin Keskuspuistoon. Kyljet ovat kestäneet hyvin, mutta mulla tuntuu kestävän kaikki renkaat. Ajan yleensä pahoihin paikkoihin niin kovaa kuin pää kestää ja pomputtamaan pyörää mahdollisimman paljon - tämä ilmeisesti säästää kylkiä, koska 2,4" MK:tkin ovat kunnossa kesän ajojen jäljiltä.
    ( ಠ_ಠ)

  9. #159
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Voisko tuon jättikuvan lähettäjä käydä editoimassa kuvansa pienemmäksi tai kokonaan pois?

    Mistäs löytyy Rubber Queenia 2.2" USTina, ei ole vielä sattunut vastaan omissa suosikkikaupoissa?

  10. #160
    Liittynyt
    01/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.559
    Laitoin priva-viestin marcolle
    recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die

  11. #161
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Voisko tuon jättikuvan lähettäjä käydä editoimassa kuvansa pienemmäksi tai kokonaan pois?

    Mistäs löytyy Rubber Queenia 2.2" USTina, ei ole vielä sattunut vastaan omissa suosikkikaupoissa?
    Parille Queenille olisi itselläkin käyttöä. Voin tulla mukaan tilaukseen jos jostain löytyy.

  12. #162
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Onkos kokemuksia maxxiksen minion dhf/dhr mountain 2.35 renkaista litkujen kanssa. Pysyykö aineet sisällään ja nouseeko vanteelle? Nykyiset nevegalit,kun tuntuu sortavan hyppyjen jälkeen litkujen kanssa,kun eivät ole tubeleksit ja sivut on aika ohkaiset. Liekkö siitä johtuen. Pirullinen tulla hyppyjen jälkeen,kun rupee vatkaamaan..Vai koittaako suoraan nevegalin 2.1 tubelessia..Mutta se ilmatilavuus..Riittääkö turvalliseen ryskämiseen läpi kivien ja kantojen?
    Tämähän ei nyt vastaa kysymykseesi muttaa liippaa aika läheltä. Omaksi yllätyksekseni Nevegal DTC 2.35 on ollut paljon jäykempi kuin 2.1 Nevegal DTC. Minulla oli takana tuo 2.1 versio litkuilla ja se taittui mutkassa alle jo renkaassa oli ale 2.5bar. Nyt kun takana on 2.35 leveä malli niin se ei taitu alle edes 2bar paineella. Olen aika yllättynyt koska odotin päinvastaista.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  13. #163
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Ässä hihasta nettikaupan halpisrenkaitten hyllystä?!?!

    Tioga Square (of) Eight. Ekaa kertaa tänään alla takana ja saatiin puolikuivaa ja kaatosateen kastamaa juurakkoa testattua samalla lenkillä. Yritin etsiä renkaan rajoja vähän kaikessa mitä eteen tuli. Ylä- ja alamäkeen sekä tasaisella onnistui juurakkojen yli keulimiset (sen minkä ne nyt sitten yleensäkään onnistuu) ilman lipsumisia yhtä korkeaa ja isoa kaatosateen kastamaa ylämäessä ollutta juurta lukuunottamatta, siinä hiukan sutaisi tyhjää kun keulimalla yritin, mutta yli meni silti. Ihmeen hyvin käyttäytyvä rengas näin ensimmäisen kerran perusteella.
    ..makes Jack a dull boy...

  14. #164
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Rubber queen USTia on bike-components.dessä. Ei mikään halppis-rengas sitten. Alkoi jo rullaamaankin, kun paineet nosti 1,8/2 bar.

  15. #165
    Liittynyt
    07/2003
    Paikkakunta
    Etelä-Karjala
    Viestit
    107
    Nostin nevegalien paineet eessä lähemmäs 2,5 baaria ja parani hiukan mutta takana ei meinaa kestää. Tuntuu antavan periks kovassa mutkatykittelyssä mut onneks ei ole lähtenyt vanteelta vielä. No jospa ajan espoon enskan vielä näillä ja katsoo ensi kaudeksi sitten muuta. Vaihtoehdot on vaan vähissä 2.35 luokassa. Mutta kiitos vastauksista!
    Walk the line..

  16. #166
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    320

    Fat Albertin litkutus

    Syksylle kaipaisi hieman pitävämpää rengastusta. Kesä on menty aika kevyellä rengastuksella niin hirvittää nuo AM renkaiden painot, hiekkojalkaista
    Miten on Fat Albert F/R Evo Snake Skin 2.25-renkaan litkutus onnistunut? Riittääkö renkaan ominaisuudet vielä alle 2bar paineille? ja uskaltaako odottaa normaalin mittaista elinkaarta?
    Vai mennäänkö tutulla varmalla tyylillä UST+litkut? Paino vain alkaa kertyä lähes kg per pää ja renkaiden metsästys tuntuu välillä olevan ihan mahdotonta. Muitakin hyviä setuppeja tietenkin otetaan vastaan.
    Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

  17. #167
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Mulla on Fat Albert Evo Snakeskin 2,4" litkuilla takana ja hienosti on toiminut. Nousi DT:n kehälle ilman saippuavettä ja hyvin on ilmaa pitänyt. Alle kahen baarin paineilla rullaavuus tosin on juuri niin surkea kun noin leveellä renkaalla voi kuvitella olevan.

    Edessä Big Betty litkuilla pitää aivan järkyttävästi kaikilla alustoilla.

    Fat Albertin painoksi mittasin 804g ja Big Bettyn 827g.
    Att inte cykla är att gå för långt

  18. #168
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Helsinki/Porvoo
    Viestit
    17

    Rubber Queen

    Eilen pääsin testaamaan Espoon enskan maastoissa Rubber Queen 2.2 UST:ä märällä, ja ne toimi oikein kivasti. Onhan ne tosi pulskat ja painavat, mutta keveiden kiekkojen (1520g/setti) kanssa ei tuu kovin paha kokonaismassa. (En oo puntarin kanssa keventäjä.) Vastaa kooltaan Schwalben 2,35-2.4:sta.

    Fillarina Mojo SL, kiekkoina crossmax slr, lusikallinen Doc Bluen litkua. Kyseisillä vanteilla (17mm) renkaan leveys 55mm ja korkeus 54mm vanteen reunasta.

    + pitää erittäin hyvin märässä kivikossa ja juurakossa (+3.3bar)
    + pitää tietty tautisen hyvin kuivalla
    + rullaa ihan hyvin kovilla paineilla myös asfaltilla (+3.3bar)
    + vahvat ja tukevat kyljet, ei taitu alle
    + miellyttävän tukeva ja smootti ajotuntuma juurakoissa
    + etenee hyvin kivikossa ja juurakossa

    - painavat..jotain 840g (ei punnittu)
    - hieman korkea hinta, 37€/kpl Wigglessa
    - en tiedä miten pysyy vanteella 2 barin paineilla
    - kulutuskestävyys voi olla aika heikkoa siirtymäajossa
    - en välttämättä lähtis maraton-kisaan noilla

    Vertailukohtana toimi mm. edelliset all rounderit Mountain King 2.2 UST:t., NBX 2,1:t yms. Sivusta oon seurannu myös Nobby Niccien kylkien hajoamista...
    CK Master

  19. #169
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mekka Katso viesti
    Sivusta oon seurannu myös Nobby Niccien kylkien hajoamista...
    Kyllä. Sivusta seuraamalla kyljen hajoamisen huomaakin paremmin kuin päältä tarkkailemalla...
    Holokki auki ku H. Moilane.

  20. #170
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Helsinki/Porvoo
    Viestit
    17
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Kyllä. Sivusta seuraamalla kyljen hajoamisen huomaakin paremmin kuin päältä tarkkailemalla...
    Kerrankin joku tarttuu noihin mun koukkuihin...ei vaa, en ees itte tajunnu lauseen hienoutta.
    CK Master

  21. #171
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Mulle tuli just uuden karheet Racing Ralphit, jotka ois tarkoitus autotallikuluttaa pinnasta kiilto pois rullahiomakoneella, jos ei tää keli tästä kuivu. Mulla on Nobby Nicit riittäneet mainiosti maastoon kostealle/märälle kelille, mutta niissä rullaavuus tulee vastaan tietyn nopeuden jälkeen. Toki jos ultimaattipitoa haluaa, ois jotkut Maxxisen pehmytkumiseosrenkaat parhaat, mutta ne ei sitten juuri etene mihinkään ja heittää kaiken pikkoroskan silmille.

    Mielestäni märällä juurakossa ja kivikossa nousee ajotekniikka arvoon arvaamattomaan. Ennakoiva ajosilmä, poljentarytmin ajoitus, ajolinjat, ennakkokiihdytys ylämäkiin, BUNNY HOPit, yms tulee toimia ihan toiseen potenssiin. Ei märällä kuivan kelin pitoon pääse, on vain löydettävä se oma kompromissi. Itse annan liukastella pikkasen ja pidän paketin kasassa ja vauhdin päällä mielummin, kuin ylivarustan renkailla hakien maximaalista pitoa... Mageeta, kun on koko ajan vähän niinkuin tilanne päällä ja stonga täynnä käsiä

    Jokainen tavallaan
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  22. #172
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Ei märällä kuivan kelin pitoon pääse, on vain löydettävä se oma kompromissi. Itse annan liukastella pikkasen ja pidän paketin kasassa ja vauhdin päällä mielummin, kuin ylivarustan renkailla hakien maximaalista pitoa... Mageeta, kun on koko ajan vähän niinkuin tilanne päällä ja stonga täynnä käsiä

    Jokainen tavallaan
    Pääsee, pääsee.. ainakin juurakoissa ja pitkospuilla yms niljakkailla puupinnoilla. Nastarenkaat alle niin ei lipsu mihkään. Kallioilla voi sitten olla jännempää...
    ..makes Jack a dull boy...

  23. #173
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Pakasta revityt Shwalben Racing Ralphit 2.25" tuli testattua nyt puolimärässä olosuhteessa. Toimivat riittävän hyvin mulle ja rullaavat pahuksen hyvin..... Nyt on paketti kasassa, saa tulla viivalle koittaan, ohi en päästä
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  24. #174
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Täälläkin testailtiin vähän joo. 2,5" WTB Dissent + 2,35" High Roller 1-ply 60a. Rullaavat siirtymillä hämmästyttävän hyvin edelliseen rengas komboon verrattuna, jossa tuon High Rollerin tilalla oli Intense FRO Edge. Pitoa on riittävästi kosteassakin, jopa hieman kaltevilla niljakkailla kalliopinnoilla pystyi ajamaan kunhan vaan ajoi oikein. Ajovirheet olivat syynä ankarammissa kivikoissa/juurakoissa tapahtuneisiin polulta ulos ajautumisiin, eivät renkaat. Syvässä mudassakin meni aikalailla hyvin. Ei mitkään painon kanssa neiteilevien renkaat kylläkään, mutta kuntoaan ylläpitävälle ihan mainio vaihtoehto 3-4h lenkille... pururata xc:ssä taatusti infernaaliset.
    ..makes Jack a dull boy...

  25. #175
    2.4 Mountain Kingit jo päätin hommata mutta 2.2 Rubber Queen kuulostaa kyllä yhtälailla houkuttelevalta. Minionit kuulostaa postausten mukaan myös pitäviltä. Alkuviikosta olis tarkoitus laittaa tilausta menemään mutta en meinaa löytää paikkoja missä olisi 2.2 normi (ei-UST) RQ:ta varastossa. Onko jollain tietoa mistä niitä saisi tilattua? Parin viikon päästä on taas lähtö pohjoiseen ja ajattelin varustaa pyörän hieman nykyistä isompikuvioisilla renkailla ennen sitä.
    kyprok muokkasi tätä : 29.08.2009 at 19.07 Syy: typo.

  26. #176
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    2.4 Mountain Kingit jo päätin hommata mutta 2.2 Rubber Queen kuulostaa kyllä yhtälailla houkuttelevalta. Minionit kuulostaa postausten mukaan myös pitäviltä. Alkuviikosta olis tarkoitus laittaa tilausta menemään mutta en meinaa löytää paikkoja missä olisi 2.2 normi (ei-UST) RQ:ta varastossa. Onko jollain tietoa mistä niitä saisi tilattua? Parin viikon päästä on taas lähtö pohjoiseen ja ajattelin varustaa pyörän hieman nykyistä isompikuvioisilla renkailla ennen sitä.
    Google löysi tuollaisen: http://www.abbeycycles.com/products....d=m9b0s368p824 ja http://www.leisurelakesbikes.com/pro...aspx?&id=11531
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  27. #177
    Niinpä näyttää. Taisi olla omat hakuparametrit hukassa kun yritin samaa, mutta kiitos. Pirun kalliita ovat kyllä kappalehinnoiltaan.

  28. #178
    Taidan päätyä Maxxiksen Minioneihin. Pari lenkkiä keskuspuistossa luisteltuani tekee tällä massalla mieli saada mahdollisimman paljon pitoa alle. Rubber Queenit ovat tämän hetkisessä tarjonnassa hieman kalliihkoja, jospa kokeilisi niitä kun ne tulevat taas saataville hieman edullisemmin saksalaiseen putiikkiin. Toivon että Minionit toimivat myös hieman isommillakin paineilla.

  29. #179
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    2.4 Mountain Kingit jo päätin hommata mutta 2.2 Rubber Queen kuulostaa kyllä yhtälailla houkuttelevalta. Minionit kuulostaa postausten mukaan myös pitäviltä..
    MK ja Minion DHF on ihan eri kategoriassa pidon suhteen. DHF on ehkä paras yleisrengas mitä löytyy jos paino ei ratkaise. Ja heti seuraavaksi on pakko myöntää etten takanakaan koskaan ole ajanut DHF Minionia yli 35psi paineilla, eli sen yli en osaa sanoa mitään..
    ..makes Jack a dull boy...

  30. #180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    MK ja Minion DHF on ihan eri kategoriassa pidon suhteen. DHF on ehkä paras yleisrengas mitä löytyy jos paino ei ratkaise. Ja heti seuraavaksi on pakko myöntää etten takanakaan koskaan ole ajanut DHF Minionia yli 35psi paineilla, eli sen yli en osaa sanoa mitään..
    Kannattaako siis mieluummin laittaa DHF sekä eteen että taakse, vai ottaa vaihtoehtoisesti DHR taakse? Ilmeisesti DHF toimii hyvin molemmissa päissä yleisrenkaana kuten asian ilmaisit.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •