FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 40 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 90 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidi2 Katso viesti
    Älkää nyt herranjumala tuntemattomia moikkailko! Ei täällä tapoihin kuulu minkäänlainen sosiaalisuus. Parempi kääntää pää toiseensuuntaan hyvissä ajoin. Sehän voi vaikka kuvitella että haluat lähempää tuttavuutta. Kyllä se ottaa itse kontaktia sitten kun se tarvii sun työkaluja. Miksi ottaa mitään riskejä. Ja entäs jos se sanoo jotain. Mitäs sitten teet? Pitäis keksiä joku vastaus. Ei, kyllä se on niiden ulkomaanpellejen hapatuksia, tervehtiä. Jumalauta jopa hotellisssa aamulla tervehditään tuntemattomia! Mikä helvetti siinä on! Eihän me tunneta! Sukulaisia voi tervehtiä. Tai tarkemmin ajatellen nimenomaan niitä ei tervehditä, helvetti, mehän tunnetaan vaan syntymän kautta. No työkavereita kai pitää, tai miksi oikeastaan, jotain ne kuitenkin vaan kyttää. Naapureita en ainakaan tervehdi. Jumalauta nehän tulis kohta rimputtamaan ovikelloa ja änkeis kylään. Parempi kuin ei tervehdi ketään.
    Tämä on niin totta. Jos pyöräily sikiöasennossa itkien olisi mahdollista, se olisi ainut oikea etenemismuoto.

Hyvä mieli tuli tänään kun vammainen henkilö nosti peukun pystyyn tullessani maantiepyörällä vastaan, piti ehtiä itse nostaa käpälä ensin. Olivat liikkeellä mielenkiintoisella laitteella, kaksi henkilöä polki vierekkäin istuma-asennossa...enpä ole tuollaista kulkupeliä ennen nähnyt.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Yritimpä tossa eilen erään toisen fillaristin rohkaisemana moikata muutamaa maantiefillaristia ja tervehdykseksi tuli kummastuneita katseita ja pään pudistamista. Tunsi itsensä taas oikein idiootiksi. V#ttu mä moikkaa enää ketään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amadeus Katso viesti
    Yritimpä tossa eilen erään toisen fillaristin rohkaisemana moikata muutamaa maantiefillaristia ja tervehdykseksi tuli kummastuneita katseita ja pään pudistamista. Tunsi itsensä taas oikein idiootiksi. V#ttu mä moikkaa enää ketään.
    Kyllä tänään ainakin moikattiin kun Kakskerran lenkilllä tuli pari kuskia vastaan. Tai ainakin toinen moikkasi
    Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

No hei, eihän tuossa mitään ihmeellistä ole? -tehän ootte siellä suomen turuussa!!
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

mutanaama Guest
    Semmonen cool™ sormien venytys, tai kypärän heilautus. Jos ei moikkaa takasin nii ei sitten.

Ehkä toi pään pudistelu oli se tervehdys? Joskus saa sellaisia moikkauksia, että sen voi tulkita vaikka hyttysen hätyyttelyksi, ettei nolota, jos toinen ei moikkaakaan takaisin.

Ot. Tänään saimme ja moikkailimme varsin reippaasti vastaantulevia seurueita HePo-lenkillämme. Mm. Zeuksen jätkät tulivat vastaan jossain päin Nurtsia. Oli siellä muitakin jengejä. Ja sit yks suloinen pikkutyttö, joka oli nojakkia ajavan isänsä kanssa liikkeellä
    Festina lente

JariV Guest
    Älä luovuta vielä Mä ainakin yritän morottaa, joka kerta vastaantulijoita tai vastata morotukseen jotakin ruumiin osaa heiluttamalla. Täytyy tosiaan ottaa huomioon, että turkulaiset on vähän outoa porukkaa

Supermario Guest
    Sulla oli alle 3000euron pyörä.

Aika heikosti tervehdittiin eilen Valkeakosken-Kangasalan välillä. Joku Cervelo Test Teamiläinenkään ei moikannut vaikka ajelin Cervelolla vastaan.

No onneksi seurakaverit (kanuunat) sentään moikkasivat
    You'll Never Ride Alone

Tein pyöräretkellä tutkimusta kohtaamieni fillaristien tervehtimisestä,itse en ensiksi tervehdi kuin vastaantulevia retkipyöräilijöitä eli vastaantulija nosti kättään ensin,tietenkin vastaan tervehdykseen.Etelässä ei kukaan,mutta Pohjanmaalla nosti kättä jokainen vastaatuleva maantiepyöräilijä ja joku muukin,Oulun seudulla kädet tiukasti ohjaustangossa,pohjoisempana taa kädet nousi ja jopa huudeltiin hyvää matkaa
    retkupyöräilijä

Ensimmäiset moikkaamiset elämässäni havaittu! Reissasin eilen kerava - orimattila ja tänään toiseensuuntaan ja useampi moikkasi jo. On se hienoa, karavaanarihenkeä

Ilmeisesti ajoasusteeni ei ole vielä niin In, että useampi moikkaisi

Kolme fillaristia bongasin päivän lenkillä ja kaikki moikkas takaisin. Sorry Lohjan mies jos säikäytin poljin takaa rinnalle ja sanoin moi.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Ainakin Itä-Uudellamaalla maantiepyörän näköisellä kulkineella kulkevat moikkaavat toisiaan käytännössä poikkeuksetta. Eipä tule mieleen vastaantulijaa, joka ei olisi moikannut viimeisten viikkojen aikana

Tänään lenkillä kaikki joita moikkasin, huomasivat sen. Ei välttämättä moikanneet takaisin, aina ei huomaa.

Eilen Sammatissa meni pyöräilijöitä Turun motarin sillan kohdalla. Tultiin kaverin 59 Fairlanella, olisin mielelläni moikannut, mutta kun en tiedä minkä reaktion olis aiheuttanut. Hyvä fiilis, niin Fairlanessa kuin maantietsygän päällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plehti Katso viesti
    Ainakin Itä-Uudellamaalla maantiepyörän näköisellä kulkineella kulkevat moikkaavat toisiaan käytännössä poikkeuksetta. Eipä tule mieleen vastaantulijaa, joka ei olisi moikannut viimeisten viikkojen aikana
    Näin oli tänäänkin.
    Ville Ilves

Aika huonoa oli tervehtiminen tänään välillä Kuopio - Jyväskylä - Muurame. Myrtsinaamoja liikkeellä, vaikka aurinko lämpimästi paistoi ja kättä nostin! Erityiskiitos nojapyörällä Lievestuoreella vastaan tulleelle. Lapanen nousi reippaasti!
    The Race is not always to the swift!

Kaikki maantiekuskit moikkas tänään Vantaa-Hki välillä

(Retro-Olmo asiaankuuluvalla Olmo-ajoasulla vakiomaasturin sijaan saatto vaikuttaa asiaan)

Tänään(sori eilen) en jaksanut tervehtiä toisia kun oli hitusen kiire tuonne työpaikalle, mutta toisaalta ei kukaan minuakaan tervehtinyt..
    Still rides with 26er

luonto Guest
    Itse olen huomannut että ne jotka eivät moikkaile takaisin ovat keski-ikäisiä, vakava ilme kasvoilla (= veren maku suussa) vetäviä äijiä, tai sitten keski-ikäisiä pyöräilyn juuri aloittaneita (= häpeävät kokemattomuuttaan)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti luonto Katso viesti
    Itse olen huomannut että ne jotka eivät moikkaile takaisin ovat keski-ikäisiä, vakava ilme kasvoilla (= veren maku suussa) vetäviä äijiä, tai sitten keski-ikäisiä pyöräilyn juuri aloittaneita (= häpeävät kokemattomuuttaan)
    Mulla on samanlaisia kokemuksia.
    Nuoret kuskit morjestelee yleensä poikkeuksetta. Tässä Pirkanmaalla pyörii joku keski-ikäinen kolmikko maantiepyörillä jotka eivät koskaan tervehdi. Outoa, kun tullaan viikoittain vastakkain. Emmä silti öisin sitä murehdi.

Moikkailen kaikkia aktiivin näköisiä, yleensä kippurasarvisia.

Eilen oli mukava ele, kun odottelin kaveria Kehä III:n yläpuolella pyörätien laidassa kaiteeseen nojaten ja Bodomjärven suunnasta tullut maantiekuski pysähtyi kysymään, tarviinko apua. Enkä ollut edes huonossa kunnossa Kiitos siitä, en häkeltyneenä saanut juuri sanaa suusta.
    Pelotonin paksuin hanska

eipä tuu paljon morjesteltua muita pööräilijöitä, ellei vastaan satu tulemaan joku tuttu ..en moikkaile tuntemattomia kävelijöitäkään kävelylenkillä tai muita hölkkääjiä, hiihtäjiä jne..

Joo, kyllä tulee melkein aina sormii (käpälää) nostettua. Ihan kiva sitä on morjestaa...tulee kuuluvuuden tunne johonkin.
    Yksi ryhmä joka ei hirveesti moikkaile on tuo triathlonistien joukko, en tiedä onks nuo treenit niillä aina päällä ettei voi vai mikä... voi olla että olen väärässäkin, muttei ainaskaan kuusijärven suunnalla lapanen nouse ... ei sen puoleen, jos itsekkin olen putkelle noussut verenmaku suussa ei hirvesti tuo käpälä enään irtoa
    "Mäet on edelleen pahoja"
    http://sportstracker.nokia.com/nts/user/profile.do?u=ikonta

Tämä seniori-ikäinen kyllä moikkailee (edelleen) innokkasti, tosin en ole juuri aloittanut eikä veren maku ole huuliani koskenut.

Nolottaa kyllä vieläkin kun joku aika sitten moikkasin Velskolantiellä reippaalla kadennssilla vauhdikkaasti etenevää vastaantulijaa. Vasta tervehdyksen jälkeen huomasin, että kaverilla oli pyörässä suora tanko eikä jalassa mitkä lie halpisshortsit! Ja - kehtaanko sanoakaan - pyörän perässä oli tavarateline!! Puolustuksena täytyy sanoa, että oma vauht oli alamäessä kova, joten tilanne tuli yllättäen. Ja ehkä auringossa poljetut kilometrit olivat pehmentäneet aivotoimintaa.

Triathlonistit eivät tietenkään moikkaile, kun niiltä on periaatteessa peesaaminen kielletty. Maantiehemmolle moikkaaminen on luontevampaa, kun ei koskaan tiedä, kenen perästä sitä itsensä löytää.

Minä en morjesta vaan hätistelen kädellä kärpäsiä.

Ajettiin tuossa heinäkuun alkupuolella vaimon kanssa Treelta Kankaanpään kautta Merikarvialle, sieltä edelleen Vaasaan pikkuteitä ja takaisin tänne kolmosta vältellen, kaikkia pitkämatkalaisen näköisiä moikattiin, ja kaikki moikkas takaisin. Vaikka montaa, varmaan alle kymmenen, ei nähty.
    Kyllä mä pääsääntöisesti moikkasin ensin, kaikki vastasivat.
    Emme ajaneet vaimon kanssa peesissä.

Tänään moikkasin yhtä hemmoa Nöykkiössä vähän ennen niitä venemyymälöitä(Onko se jo Nöykkiötä?). Sit Minimanin lähellä tuli yksi hemmo lähettilaukku selässä vastaan vissiin Focuksen Mares Rushilla tai Discillä. En oo ihan varma. Jos oot voorumilainen niin sooori. Ens kerralla sit
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Supermario Katso viesti
    Sulla oli alle 3000euron pyörä.
    Toi on varmaan yksi syy, mutta yleensä ne kaukaa katsoo että kippuratanko eli voi morjestaa kunnes huomaavat joustohaarukan. Seuraavaksi katsovat että mikä helvetti tuo vaihtajaviritys oikein on ja sitten katsovat vielä "ajoasua" joka käsittää colleget, limenvihreän t-paidan joka on kokoa liian suuri ettei perse näy takaa. Housuina toimivat colleget, jotka on saksilla leikattu sopivan mittaisiksi ja ommeltu saumat. Sitten ne katsovat vasta minua ja huomaavat että sehän on joku teiniräkänokka ja jättävät morottamatta. Näin se yleensä menee. Pitäiskö ostaa semmonen pallopaita että saisin enemmän rispektiä ja joku ehkä morottas.

Eilen oli aika paljon pyöräilijöitä liikenteessä hämeenlinnan suunnalla ja tuli ihan kiitettävä määrä tervehdyksiä vaikka kalusto ja mies on ihan ripulia. Erityisesti jäi mieleen kovaa vetävä pariskunta joka tuli kahdesti vastaan kun ajettiin samaa reittiä eri suuntiin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •