ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 12 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #331
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tuli Korkeammalta taholta avitusta, P4 lähti tulemaan tänne päin! Sen tahon nimi lukoo jokaisen Cervelon takahaarukassa....



    Mikä on saattaa juuri ja juuri keritä SM-kisoihin... onneksi geometriat on samat kun mun P3:ssa niin ei tarvi totutella taas mihinkään erilaisuuteen. Ja voisi jopa kokeilla sen taskumattin toimintaa ja ihan kisassa.

  2. #332
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki / Chamonix Mont-Blanc
    Viestit
    332
    Mikäs olisi oikea hinta S2- tai S3 -rungosta? Toisena vaihtoehtona olisi 1400 eurolla Look 586 -runko... Tai sitten jatkaa vain nykyisillä pyörillä (mikä olisi varmaanki se fiksuin veto...)

    / Panu.

  3. #333
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743

    Vink vink

    Osta se Look, niin erotut tästä markettiporukasta.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  4. #334
    Jamix Guest



    Hankin tämän kuukausi sitten. Kokonaispaino on 6,8 kg (avorenkaat ja Super Record). Ajo-ominaisuudet ovat sitä luokkaa, että en jäänyt kaipaamaan entistä pyörää.

  5. #335
    Ohjaan Guest
    Kannattaisi varmaan tehdä satulan asennolle jotain, niin olisi varmaan vielä parempi ajaa .

  6. #336
    Lasse Vahvakäsi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohjaan Katso viesti
    Kannattaisi varmaan tehdä satulan asennolle jotain, niin olisi varmaan vielä parempi ajaa .
    Niin, tai vaihtaa samantien satulaa, jos nykyinen puristaa liikaa.

  7. #337
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Punnailin tossa 56cm P4-runkosettiä.

    Koko setti, sis. runko,keula,laakeri,tolppa, pulloteline,pullo, takajarru painoi 2335g.

    Kuulostaa ehkä painavalta? No kuitenkin esim. Taxc 0,75l pullo tyhjänä on 87g ja esim King Cage SS teline 48g. Jos esim. Red:in jarru on n. 140g,laakeri 80g, tolppa 270g ja keula näytti olevan leikkaamatta 420g ( =+~50g vs. P2/P3 Funda Pro:t), jää pelkälle rungolle 1280g mikä on about sama kuin P3:lla minusta aika vähän kun puhutaan isoimmasta kooosta jonka pystyy tunkemaan järkevästi U.C.I mittoihin. 58cm Cervelelo kun ei sääntöihin mahdu ( tooosi pitkä vaakaputki ), paitti laittamalla liian lyhyet extensionit TT-tankoon. Eli mun TT-fillari on edelleen siinä 7,5kg kisakuosissa ja kisakiekoilla ilman kummia kikkoja.

    Ehkä kuitenkin tärkeämpi juttu on että toi P4 on kyllä nähtävä että tajuaa sen hianoudet...aivan omaa luokkaansa TT-runkojen repertuaarissa.


  8. #338
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Ehkä kuitenkin tärkeämpi juttu on että toi P4 on kyllä nähtävä että tajuaa sen hianoudet...
    Joko se on tänään näytillä?
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  9. #339
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ensiviikolla kun palaamme Kuusamosta. Tere tuloa kahtomaan.

    Samu

  10. #340
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    325
    Pitääkö mikään suomalainen firma cerveloja varastossa? s1 kiinnostaa, mutta velosportilla ei ole yhtään varastossa joten koeajo ei onnistu. Osaako kukaan arvioida mikä koko olisi sopivin 175 cm, 79 inseam? Cervelo teamissa olevat minun mittaiset kaverit ajelevat pääsääntöisesti 51 runkosella, mutta minä en mikään kilpa-ajaja ole, joten olisiko tuo 54 kuitenkin sopivampi?

  11. #341
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Pitääkö mikään suomalainen firma cerveloja varastossa? s1 kiinnostaa, mutta velosportilla ei ole yhtään varastossa joten koeajo ei onnistu. Osaako kukaan arvioida mikä koko olisi sopivin 175 cm, 79 inseam? Cervelo teamissa olevat minun mittaiset kaverit ajelevat pääsääntöisesti 51 runkosella, mutta minä en mikään kilpa-ajaja ole, joten olisiko tuo 54 kuitenkin sopivampi?
    Kysy Samu Iloselta

  12. #342
    MarkC Guest
    Toivottavasti ilonen jaksaa/muistaa/viitsii vastata sulle.

  13. #343
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    175cm/79cm inseam huutelee minusta 54cm runkoa maantielle, 51cm aika-ajoon. Mulla on pari sen kokoista demofillaria (RS ja S3) joten koeajo onnistuu koon kokeiluun. Meillä on tällä hetkellä kaikki Cervelon mallit paitsi S1 näytillä.

    Riihimäen tempoiluissa on sitten P4 nähtävillä ensilauantaina jos jotain kiinnostaa. Toki myäs P3, +P2 jos pyytää etukäteen että otetaan mukaan.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.06.2009 at 22.26

  14. #344
    Rupulikumi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Pitääkö mikään suomalainen firma cerveloja varastossa? s1 kiinnostaa, mutta velosportilla ei ole yhtään varastossa joten koeajo ei onnistu.
    Kyllä ainakin tänään Velosportin hyllyssä näytti olevan yksi S1. Oliskohan ollut kokoa 56.

  15. #345
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Korpesi sitten eilen Shitmanon kurakeskiöt niin paljon että pistin Campan Utra Torquen Keraamipäivityksella mun D-A TT-kampiin. Johan pyärii!



    Muutenkin testiajo sujui hyvin, joku rata-enkan tapainen kai tuli. Pirun helppo ja vaivaton fillari ajaa ja kun tuuppaa niin kulkee kuin Hajabusa motarilla....täysin vilpittömästi voin sanoa että on varmasti nopein TT-fillari mitä olen päässyt kokeilemaan!

















    Kuva on cool-down:ista, siksi pullo ei ole ihan pohjassa. Sitä nääs on oikiasti käytetty...tosinkellon pysäyttämisen jälkeen.


  16. #346
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    149
    Upea Cervelo! Tuskin maltan odottaa että näkee lauantaina livenä Riihimäellä.
    http://zeus.sporttisaitti.com/

  17. #347
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Hesa
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Korpesi sitten eilen Shitmanon kurakeskiöt niin paljon että pistin Campan Utra Torquen Keraamipäivityksella mun D-A TT-kampiin. Johan pyärii!
    Mikäs tuo etujarru on? Muistuttaa kovasti Cane Creekiä.
    ex box lux

  18. #348
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Se on 91' mallin Cane Creek 200SL. Vipusuhteen takia taatusti ei laapi jarrupalat millään kiekolla eikä lukkuidu jarruttaessa. KCNC jarrukengät ja D-A kuitupalat. Siroin mitä sattui käteen.

  19. #349
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Teimpä sitten ohjainlaakerilla vähän linjakkaamma yläkoolin. Ja on se puolet kevyempikin kuin orginaalin. Täyttä kuitua nääs.



    Samu

  20. #350
    Sidi2 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Teimpä sitten ohjainlaakerilla vähän linjakkaamma yläkoolin. Ja on se puolet kevyempikin kuin orginaalin. Täyttä kuitua nääs.





    Samu
    Upeaa työtä!

  21. #351
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Tour de France Limited Edition



    Noita on S3 ja R3SL fillareista omansa.

  22. #352
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tänään tuli myyntiin pohjoismaihin 11kpl R3SL ja S3 Tour De France 09' runkoja. Eivät varmaan kauaa vanhene hyllyssä.

  23. #353
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti


    Aika aerodynaaminen jarru

  24. #354
    MarkC Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Aika aerodynaaminen jarru
    Katoin kans että pilalla on. Tulee nääs semmoset pyörteet tosta jarrusta että ei tolla kokonaisuudella tee mitään.

  25. #355
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Jarrun tehtävä on jarruttaa. Muuten vaarana on, että nopeus kasvaa exponenttiaalisesti ja yhdistelmä siirtyy hallitsemattomaan poimuajoon päätyen linnunradan ulkopuoliseen tähtisumuun.

  26. #356
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Juu, se jarru onkin talven rojekti. On mulla tossa Zero Gravity,KCNC, Red ja D-A jarruja mutta ne oli kyllä livänä viälä karumpia vaihtoehtoja, uusi ZG-hiilarijarru voisi olla soiva kun rapsii siitä turhat säädöt pois. Tosin joku 600€/pää on sellainen juttu että integroitu takajarru on ihan kiva olla jo rungon hinnassa...

  27. #357
    Lasse Vahvakäsi Guest
    Shimanon D-A jarru jostain 80-luvun lopulta sopisi tuohon keulaan mitä mainiommin. Rungosta ulkonevia palikoita ei tuosta mallista löytyisi.

  28. #358
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Juu, tai Campan Delta-jarru. Niissä vain ei sitten jarrutehoa olekaan mutta painoa senkin edestä. Modolon Crono jostain kasarikaudelta voisi olla kanssa siro ja kevyt mutta ei juurikaan tehoa ja Ventuksen kaffojen oivatoiminta tarjoaa enempi voimaa kuin ne kestää.

    Mulla on omasta TT-jarrusta suunnitelma mutta se on vielä piiroksen asteella.

  29. #359
    JSN Guest

    Cervelo S1

    Ensimmäinen maantiepyörä olisi hankinnassa budjetilla 2000-3000 euroa ja S1 kiinnostaa, onko siitä vielä kellään kokemuksia? Varsinkin tuo mahdollisuus saada samalla triathlon/aika-ajopyörä kiinnostaa, jossain testissä (http://www.bikesportmichigan.com/rev...oS1-2009.shtml) väittivät että kätevä kaveri muuttaisi pyörän parissakymmenessä minuutissa maantiepyörästä triathlon pyöräksi jos osat on valmiina. Pyörä tulisi minulla ihan perusmaantielenkki käyttöön (yksin ja ryhmässä), ehkä joihinkin kuntoajoihin ja triathlon kisoihin, tosin ihan kuntosarjassa mutta tavoitteena tietty päästä mahdollisimman kovaa. Kokemukset ko. pyörästä kiinnostavat kovasti.

    Alumiinirunko hiukan mietityttää, olin alustavasti ajatellut hiilikuiturunkoista pyörää n. Ultegra tasoisilla osilla (Giant TCR Advanced 2, Wilier Izoard, Basso Astra, ...).

    Minkäkokoinen rungon pitäisi olla? Pituus 165 cm / inseam 77,5 cm.

  30. #360
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    51cm, 48cm kun on piänemmillä vanteilla. Inseam tuntuu muuten aika pitkältä kokonaispituuteesi nähden.

    Sen tilapäistä muuttamista helpottaa jos hankkii siihen valmiiksi toisen tolpan johon laittaa Tri-satulan valmiiksi enemmän eteen päin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •