Jaaha. Ei helevetti.
Jaaha. Ei helevetti.
Freude am Fahren.
Loistavuutta, taas kerran!!!
Minä en kyllä tajunnut tuosta vorlonin lenkkiraportista yhtään mitään.
Mutta jos lenkeillä BERSEILLÄÄN tuolla tavalla, niin voipi olla varma että lenkit jää vähiin.
Jneed muokkasi tätä : 07.07.2009 at 14.54 Syy: täydennys
voisko joku tehä vielä yhen oulun yhteislenkkitopikin niin ois jokasella fillarilla BERSERKKEILEVÄLLÄ oma topikkinsa!
asiallista, jatkakaa! Forloordin kommenttia jo ootellaan epan tunteenpurkauksen vastineeksi!!
Huoh... Joku ei näköjään ikinä opi.
Mä olen tältäkesää säästynyt niiltä lenkeiltä missä herra f on ollut läsnä. Ehkä hyvä niin. Tämä foorumi- ja pyörän selässä keuliminen ei ole vissiin vähentynyt yhtään sen reilun vuoden aikana mitä olen ollut tietoinen kaverin olemassaolosta.
Asioista on keskusteltu niin lenkeillä kuin foorumeilla, ja mielipide on hyvin yhtenevä monelta suunnalta. Kumma vain ettei foorumilla nimimerkkiä forlon käyttävä asiaa ymmärrä. Leppoisat lenkit muuttuu yhdessä hetkessä tympeäksi kokemukseksi jos asiat tekee väärin tai lähtee vähän koheltamaan/esittämään.
Mukavimpia lenkkejä mitä on tullut ajeltua on ollut ePa:n vetämät lenkit missä vauhti passaa mulle vallan mainiosti, ja porukasta pidetään huolta. Itse ajelen omituisilla lenkeilläni vähän kovempaa ja enempi kieli vyön alla eikä se ole haitannut kuin paria satunnaista langatonta koiranulkoiluttajaa joiden vuffen on vahingossa pelästyttänyt.![]()
ConD
#tou mtb team
Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa
Ko. henkilö ajoi sivusta toista reittiä tälle lenkin viimeiselle pätkälle ja hidastin melko rajusti ennen häntä (takana tulleet voinevat todistaa). Katsoin tarkkaan paikan mistä päästä ohi, ajoin ohi, mutta ymmärrän täysin, että henkilö saattoi säikähtää ja pahoittelut hänelle siitä. Pahoittelinkin heti tilanteen jälkeen tilannetta, kun havaitsin miten hän oli tilanteen kokenut. Tarkoitus oli nauttia pienestä alamäestä kovemmilla vauhdeilla, eikä ollut sinänsä tarkoitus ohittaa ketään, vauhti olisi vain pitänyt pudottaa aika lailla nollaan, jotta tuota ohitusta ei olisi tapahtunut. Tietysti niin olisi pitänyt tehdä, kun näin jälkeenpäin tilannetta arvioi.
Yhteislenkeillä ei ohitella polulla, ellei joku satu pysähtymään polun viereen, sehän on selvää, tuossa vain oli erikoistilanne (henkilö tuli alunperin toista reittiä), jossa tuli tehtyä virhearviointi. Edelleen pahoittelen tapahtunutta.
Nykyään olen kiinnittänyt erityishuomiota turvaväleihin, jos muualla kuin etummaisena olen ajanut, ne eivät siis ole mitään tour de france peloton -luokkaa. Rengaspusut ovat historiaa. Lenkin rasittavuus ei varmasti niin ikään ylittänyt kenenkään kipukynnyksiä, sen verran hitaasti porukka kaiken kaikkiaan meni, vaikka vaikeammissa kohdissa tietysti tulee eroja ja siten jonkin verran enemmän taukoa etummaisille.
Et vissiin vieläkään ole matkustanut leville missä voi vuokrata pyörän ja ostaa lipun ja ajaa alamäkeen siihen sopivalla kalustolla? Koita se kolme laskua, ja katso jos vaikka saisit ajan otettua.
Vähän samaa tuo porukkalenkillä alamäestä nautiskelu kuin moottoritiellä ajelisit 180km/h nautiskellen vauhdintunteesta. Ymmärrätkö pointin?
ConD
#tou mtb team
Tuossa loppujen lopuksi menin radikaalisti hitaampaa ohi kuin siinä aiemmin enemmän tasaisella rinteessä tuli ajettua. Ohitus oli turvallinen, vaikka se varmasti muulta saattoi tuntuakin, eikä sitä olisi pitänyt mennä tekemään, vaikka kuinka oli kyseessä erikoistilanne, se on selvää.
Eli et ymmärrä. Selvä.
Eiköhän tuosta taas jokainen osaa tehdä omat johtopäätöksensä.
Ajatus kuitenkin on siinä että ihmisen pitäisi olla edes jossainmäärin oppiva otus. Eli jos se huomaa tehneensä jotain väärin, tai edes kuulee että on tehnyt jotain väärin voisi se mennä itseensä ja tutkia tapahtunutta ja ottaa oppia. Itse olen näin huomannut tekeväni jo joitain kertoja tämän 27v taivalluksen aikana.
Tässä polkupyöräilyyn liittyvässä keskustelussa taas tuntuu että joku ei taaskaan ymmärrä tehneensä mitään väärää tai väärällä tavalla. Eli minä olen aina oikeassa, niinkö? Olkoonkin niin että en tuolla lenkillä mukana ollut mutta tässä nyt jo pari tarinaa puhuu forlonin yhtä vastaan ja omat kokemukset vielä päässä niin... kukkuluuruu.
ConD
#tou mtb team
Voi saatana, mitä menoa.
Numerolappu kiinni, niin saa nauttia vauhdin tunteesta, eikä edes välttämättä tarvitse noilla jaloilla hirveästi miettiä ohittamistakaan. Eikä tarvitsisi edes enää arvailla täällä ääneen, kuinka sitä juomapulloa kisatilanteessa käytetäänkään.
Ford-lordillekin on monesti tarjottu lenkkiä, missä voisi nauttia vauhdin tunteesta. Valitettavasti vaan useimmiten viimeistään tunnin jälkeen on ollut "väärä pyörä", "väärät renkaat", "selkä kipeä" tai "aikataulullisia ongelmia".
Eipä muuta. Ajellaan taas.
Huh mitä sankareita palsta täynnä. Haloo! Joku järki palstahurjasteluihinkin.
Oikeesti, kolmetoistako sitä ollaan?
www.lauhaa.com/mtbo
Huh, täällähä on padot murtunu!
Pyörät tuli Suomeen kuriirilla noin viikossa. Maksun suoritn Visalla. Todella asiallista ja joustavaa palvelua minun mielestäni. Sähköpostia vaihdettiin kuin tsätissä konsanaan ja hyvin osasivat vastailla kysymyksiin. Ymmärsivät jotain kaupankäynninkin päälle kun tinkasin täyshintaista pyörää. Tilaisin uudestaankin jos ois jotain tilattavaa.
Tässä on henkien taistelua, tuo anthem x3 kiinnostaisi vähän(ihan pirusti siis, mutta en tiedä raaskinko). joustomatka vähän epäilyttää, riittääkö 100mm. tosin jos se perä toimii niin hyvin kuin sen hypetetään toimivan, niin varmasti olisi hyvä rassi kun keulille pistäisi pari senttiä lisää.... niin saikos siitä hintaa heivattua alas yhtään :O?
en tiiä sale pyöristä mutta ainakin täys hintaisista voi tingata. Tsekkaappa tuo sale osio uudestaan. Nyt ois Trance X2 -30% alennuksessa!!! Meikän mielipide ois että läsäytä kerralla semmonen pyörä ko hyvältä tuntuu eläkä tyydy kompomisseihin, nyt on väärä paikka säästää muutama satanen, se menee heittämällä kö alkaa myöhemmin sitten päivittelemään. Anthem on varmasti tykki mutta jos kaipaat rennompaa ajoasentoa niin sen voit varmaan tuolla pyörällä unohtaa. En usko että sen geometria tykkää hirveen hyvää jos keulille menee vaihtamaan pidempää pumppua. Tranceen se saattas vielä onnistua ko runko näyttäs aika yhtenevältä Trance X:n kanssa. Kaverilla tosiaan on se M kokoinen Trance Advanced (melkeen sama ko Trance) jos halut testata. Onko se sun giant M vai S koko. Kannattaa kyllä käydä kokeileen se kaverin M koon pyörä ennen tilausta.
..niin ja tarkastelin vielä tuossa, Anthem X 3 keulilla on RS Tora 302..ei mikään mainitsemisen arvoinen keula, vielä painava ko synti. (muistaakseni jotain pääle 2,5kg) Trance 2:han näyttäs olevan melko halvalla(-33% 899£) , siinä on ihan kohtuu palikatkin.
JanKar muokkasi tätä : 08.07.2009 at 09.26
Joo, no tuo trance 2 on vähän niin ja näin,, runko painaa sen vajaa 3kg googlettelujen mukaan ja joustoa on se 100mm. Ja ei saa podium pointseja ollenkaan. Ja juu, tuo trance x2 oli kyllä halvalla tuolla, ei sekään nyt mahoton ajatus olisi.. mutta nelisensataa euroa kalliimpi kun tuo anthem x3. Tosin uuden keulan laittaminen anthemiin nostaa sen hinnan samaksi. Rungon paino tuossa anthemissa vaan houkuttaa, siitä sais vaikka kuinka kevyen pyörän jos vaan on mielenkiintoa vaihtaa palikkaa. Se minun giantti on S-koko, isompi se sais olla lenkkiajossa, mututuntumalta arvioisin että vois tuo m-koko olla passeli, stemmiä tieten saattaa joutua vaihtamaan.
Niin, noista painoista sen verran, että taitaa se kilo olla eroa trance x2:lla ja anthem x3:lla. Renkaat ja keulan vaihtamalla ero sitten kasvaa varmaan reilulla puolella kilolla.
Sitte toinen vaihtoehto olis käytetyt vehkeet, yhtä mulle jo kaupiteltiin tässä
Mutta joo, saahan sitä speksailla, tosin nälkä kasvaa syödessä:P
Saamiboy:
Käyppä tsekkaa Joutsensillan Intteri. Sielä on(/oli) M-kokoinen anthem x2 ja S/M-kokoinen Trance.
Varmaa naamatusten saa tingattua kohtuu hinnat sieltäkin (jos osaa). Myyjä tuntui ihan asialle omistautuneelta.![]()
Viime viikolla Joutsensillan Intterissä Lassi kertoi, että noita Tranceja pitäisi olla ihan vuokrattavaksi astikin. Ja Lassi lupasi hyvittää vuokraushinnan ostohinnasta, mikäli päivän vuokrauksen jälkeen pyörää ei halua enää palauttaa liikkeeseen.
http://www.intersport.fi/oulujoutsen...spyoraily.html
-Heli
"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."
Olipahan märkä lenki. Vaikka ei edes satanut juurikaan. Kengät panoivat lenkin päätteeksi varmaan kilon enemmän. Mukavia noi pusikotLettoniemessä kävästiin ja sieltä tultiin kuivasojan vartta takaisin. Siinä ojan varressa on kyllä hieno polku. Meinasi vain välillä hieman jännittää, kun on märkiä juuria vinossa polussa ja alla se oja...
Nyt allekirjoittaneen osalta tulee hieman tauko sillä kohta on loma loma loma...Jospa sitä käväisisi tuolla eteläsuomessa ulkoiluttamassa tuota pyörää ensi viikolla.
No huhuh mitä menoa taas. Onneksi on Pequlinon kanssa todettu tilanne jo aikaa sitten ja vain sitkuteltu tää kesänä jokunen pidempikin lenkki sinkuloilla - ihan Peace and love meihingeillä eli taukoja kauniilla paikoilla ja soppelin leppoisa vauhti muutenkin. Epa liikuskelee aika samassa hengessä pienellä konepyörälisällä vauhdissa, ainakin näin uskoisin vanhoista kokemuksista.
Sunnuntaina käytiin reilu 3h polkemassa kauniissa ilta-arskan paisteessa ympäri ytimen ja eilen täällä pohjoisessa pidettiin hieman lyhyempi sessio juuri sopivasti kaatosateen aikaan, rakeitakin hieman matkalla saatiin ja shortsit eivät olleet pop asuste. Anyways, kerpeleen mukavaa oli ja eivät päässeet turhan innokkaat ja kaikkitietävät avaruusoliot latistamaan hyvää fiilistä.
Niin se vaan muuten tarkemmin ajatellen on, notta tosi harrastajat ajaa välillä yksin/vähemmän/rauhallisemmin ja välillä yhdessä/enemmän/kovemmin, mutta järki päässä - ja vuosikymmenien ajan. Tähdenlennot sitten erikseen..
Krossikommuuni / Syöte MTB
Eipä ehdi tällä(kään) viikolla lenkeille. Ja BD tilauksestakaan ei ole kuulunut mittään. Taas niin maanantai että...
Tulipa viikonloppuna tiskattua Liquid kuntoon, jota sitä kehtaa riiputtaa varastossa käyttämättömänä. Kummajuttu, kun vaihteiden säädöt ei osunut kohdilleen, kun laittoi vaijerit kiinni samoihin kohtiin ennen irroitustaJoutunee säätämään joskus vähän paremmalla ajalla sitäkin.
Kirjanmerkit