Retkitunnelmissa ajelin kaksi kierrosta; ekalla kierroksella oli toki ruuhkaa mutta toisella kierroksella varsin hienoa; omaa tilaa, maisemia ja polku - ei muuta (paitsi pari paarmaa). Jos ekan kierroksen ruuhka harmittaa, niin ongelman voi ratkaista joko ajamalla kuuman ryhmän kärjessä tai sitten useampia kierroksia kuten täällä on jo todettu
Järjestelyt olivat todella hienot, kaikki toimi aivan loistavasti. Erityiskiitokset maastossa päivystäneille huoltoryhmille, näille kaikkien janoisten sankareille, jotka paarmoja ja aurinkoa uhmaten kaatoivat mukeihin uutta juomaa kuutiometri toisensa perään.
Itse reitti oli ehkä hieman erilainen kuin odotin. Reittikuvauksen "hienompi kangasmetsäosuus aivan järvenrantaa sivuten" jossain +40/+100km vaiheilla oli mielestäni reitin parasta antia. Lakiosuuksien huikeat näköalat toki palkitsivat, mutta "hakkuuaukoilla heinikossa" kulkevat polut eivät kuulu omiin suosikkeihini, ja tällaistahan oli Kinahminkin päällä valitettavan pitkät pätkät. Voin vain kuvitella, miten upeaa tuollakin on ollut ennen metsän kuskausta sellukattilaan...
Kiitokset vielä ajo- ja juttukavereille joita matkan varrella riitti. Ilman teitä olisi monta hauskaa hetkeä jäänyt kokematta!
"Käyn Tahkon laitaa, minä ilman paitaa,
ei auta mikään, kun krampin saan
Vaan Kinahmin, minä menneen luulen
sen kohta kiipeen, mie uudelleen"
- Tomi
(punainen Klein, 10:45 (04:45 + 06:00) , ei sykemittaria, ei teknisiä vikoja, yksi kramppi melkein muttei ihan kuitenkaan )
Kirjanmerkit