Oli kyllämahtavaa päästä Tahkolle ja kelikin oli parempi kuin os oisi vettä satanut.
Loppu mäessä vauhti oli kyllä aika hurjaa.. Sigma ilmoitti vauhtia olleen liki 70km/h :O
Oli kyllämahtavaa päästä Tahkolle ja kelikin oli parempi kuin os oisi vettä satanut.
Loppu mäessä vauhti oli kyllä aika hurjaa.. Sigma ilmoitti vauhtia olleen liki 70km/h :O
Meidän porukassa kaikilla mittarin omistavilla reitti näytti olevan yli 60 km. Oliko muillakin kokemusta tästä?
Mihin hävisi Mika Myllylä, kun en häntä tuloslistalta löytänyt?
Kivaa oli, kun ajo sujui ihan kohtuullisesti ja voimia oli ajella koko el Grande satulasta pyöritellen. Tuntui kyllä melko pitkältä nousulta jälleen.
Mika Hollström muokkasi tätä : 28.06.2009 at 18.24 Syy: typo
MH
Olihan se vähän kuuma ajokeli, mutta mielummin kuuma, kuin kylmä ja sateinen.
Tuli lähdettyä vaan vähän turhan kaukaa siinä ysin ryhmässä ja joutui aikasta paljon ohittaan ja kinahmin päällä sumppuun ja ns. hitaampien perään pitkäksi aikaa. Mut jos ensi vuonna olisi vähän viisaampi. Lopussa oli kiva ajella, kun sai ajella sitten omaa vauhtia ja ohitukset onnistuivat, kun ei ollut kuin yksittäisiä tai muutaman ajajan ryhmiä edessä.
Kiitos järjestäjille hienosta tapahtumasta!
Kiitos Terolle ja muille järjestäjille!
Ratahan oli tuttua Tahkoa ja ilmat taas kerran kohdallaan!! Merkkauksessa ei ollut parantamisen varaa ja huollotkin toimivat tuttuun tyyliin.
Eka kierros meni letkoissa ajellen ja tokalla kiekalla saikin ajella yksin. Matkaa kertyi polarin mukaan 124,6km...
"Mihin hävisi Mika Myllylä, kun en häntä tuloslistalta löytänyt?"
Huhu kertoo kohtalaisen rajusta nurinmenosta käännyttäessä hiekkatieltä polulle ekalla Kinahmilla ja mäen päällä puhjenneesta renkaasta. Jos jollain on faktaa niin saa korjata.
Olipas kuumaa, mutta tosi mukavasti jaksoin ajaa silti. El Grandessa alkoi päätä särkemään indikaationa nestevajeesta. Muuten ei ollut ongelmia fysiikan kanssa.
Olisi varmaan pitänyt mennä eri ryhmään, koska 9:30 ryhmässä lähdin ja sen verran myöhään saavuin lähtöön, että jäin sinne loppuun. Sieltä sitten aika paljon piti ohitella kun oli pelkoa että tulee tukkoa polulla. Tästä huolimatta aikamoista jonotusta oli touhu siinä kinahmin alussa ja päälläkin mentiin hitaassa jonossa. Mutta ensivuonna kuumaan starttiin, niin luulisi että polku vetää vähän paremmin. Mitenkäs siellä ykkösryhmässä? Ajetaankos siellä se Kinahmin eka nousu ylös, vai talutetaanko?
Rengasvalinta oli sopiva. Vähän jännitti vaihtaa alle ohutta 2.1 kumia, kun olen ajanut 2.35 isolla nappulalla tähän asti kaiken. NBX Lite & Nobby nic oli kuitenkin sopiva yhdistelmä. Pito oli riittävä. Ei siellä poluilla ollut tosin mitään märkiä juuria joten ei ihme että pito riitti.
Tulokseeni olen erittäin tyytyväinen. Laskeskelin hiljaa mielessäni ennen kisaa, että 4:20 on realistista saavuttaa. Viime Tahkon (60km) jälkeen ajetut treeni ja lenkkeilykilometrit eivät ole menneet hukkaan. Aika parani reilusti: 7:33:55 -> 4:00:27.
Ajoikos joku harhaan? Siellä loppupäässä ennen tuulivaaraa oli sellainen y risteys. Siinä tuli melkein eksyttyä sinne alaspäin vievälle tielle, kun reitti jatkoi oikealle yläviistoon. Mutta kiitoksia hyvin toimineelle kisaorganisaatiolle kisasta. Oli taas mahtava fiilis päästellä porukassa hyvää polkua. Vähän oli se painepesuhomma huonontunut, kun aggrekaatti pisti vikavirtasuojan päälle kun kolmannen pesurin starttasi, mutta pyörä tuli pestyä. Kylmävesi saavi oli hyvä. Jalat tuntuivat heti sen jälkeen vähemmän tönköiltä eikä minkäänlaista jumia ollut havaittavissa seuraavana aamuna.
Erityiskiitos paarmoille kannustuksesta, nopein renkaanvaihto ikinä.![]()
Olipa rankka koitos...Eka rinki olis ollu ajollisesti aika hyvä, mutta määräaikaishuollot (renkaanvaihto ja ketjuliittely) veivät 27minsaa pois.
Toinen kierros olikin sitten muuten yhtä tuskaa. Kuumuus pisti aivan miehen veteläksi. n. 80% kierroksesta oli kramppien kourassa. Aivan sisulla väännin maaliin. Aika huononi viimevuodesta 45minuuttia.
Kiitokset täytyy antaa numero 6026 ritarille joka lahjoitti mulle pumppunsa (palautin pumpun toki hetken päästä takaisin) kun oma ei yllättäen toiminu.
Vielä suuremmat kiitokset eräälle 45km mieskuskille(nimeä en valitettavasti muista) joka tuli auttamaan ketjujen liittämisessä.(yllättäen oma ketjunkatkaisija meni rikki)
Toistakymmentä minuuttia väännettiin hänen kanssa ketjuja kiinni.
Meni häneltäkin turhaa aikaa mutta ei lähtenyt pois ennenkuin saatiin pyörä kuntoon.
No mutta onhan Tahko kuitenkin hieno koitos jossa on aina ilo olla mukana. Vaikka toisella kierroksella oli keskeytyskeijo tooooosi lähellä niin aattelin vaan että sisulla läpi. Ei Tahkolle yksinkertaisesti lähdetä keskeyttämään.![]()
Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!
Kiitokset mahtavasta tapahtumasta! Järjestelyt ja huolto pelasivat oikein mallikkaasti.
Reitti oli tosi hieno. Sellainen "helppo mutta vaikea"eli hyvää ajettavaa, mutta töitäkin sai silti yhden päivän edestä tehdä aivan riittävästi. Itse lähdin ensikertalaisena 60km matkalle viimeisessä erässä kun ei ollut mitään käsitystä reitin todellisesta vaikeudesta. Reilun 4 tunnin ajalla kuitenkin tuli maaliin selvittyä ja todella tyytyväisenä. Ohitteluahan tuo "väärä" lähtöryhmä minulle aiheutti, mutta onneksi tietä annettiin mukavasti ja osallistujien keskuudessa vaikutti olevan todella hyvä henki.
Ensi vuonna ehdottomasti uudestaan.
Mikaa haastateltiin eilen maalialueella ja kertoi, että oli keskeyttänyt toiseen rengasrikkoon noin 48 kilometrin kohdalla. Ilmeisesti ei ollut vararenkaita (sisäkumeja) mukana. Kaatumisesta en kuullut tuossa haastattelussa puhuttavan, mutta en sitä kokonaan kuullutkaan.
Itsellä oli ensimmäinen kerta Tahkolla ja ihan mukavasti tuo 60 kilometriä meni siellä helteessä. Pyörä kestija mieskin aika hyvin.
Olipa (jälleen kerran) rankka koitos. Täytyy olla tyytyväinen että jaksoi loppuun asti, ja selvisi lähes ehjänä läpi. Saavutus sekin että sai takareidet kramppaamaan ensimmäistä kertaa ikinä.
Polarin GPS mittasi 61,42 km.
Arviolta sijan 70 paikkeilla suurin osa talutti. Kakkos-Kinahmia koitin polkea vähän matkaa, mikä osoittautui pahaksi virheeksi. Sykkeet nousi kielletylle alueelle heti kun yritti edetä hidasta kävelyvauhtia ripeämmin.Mitenkäs siellä ykkösryhmässä? Ajetaankos siellä se Kinahmin eka nousu ylös, vai talutetaanko?
Tapahtuma muuten yleisen onnistunut, mutta kyllä tuo paita on minusta aivan ÄLYTTÖMÄN RUMA!
Musta teksti harmaalla pohjalla, heräkkääs nyt! Staffipaitakin 500x hienompi.
Vanha mutta lihava.
Aivan samat sanat.
Mutta tuskin viimeiseksi kerraksi jää.
En olisi uskonut taluttavani lähes tasaisella, mutta pakko oli kun mahaan koski ja matkan piti taittua, "tuleen ei saa jäädä makaamaan". Onneksi helpotti ja loppua kohden sitten sai paremmin ajettua.
Ruuhkiin jonkin verran helpottaa kun, esimerkiksi ennen ensimmäistä huoltoa tekee pakollisen rengastyön ja jää koko porukan hännille, eipähän Kinahmi ykkösessä ole tungostaja tarvitse sitten muualla räplätä renkaita (itsellä ainoastaan lisäksi takavaihtajan oikaisua).
Kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille, fiilis on lepoisampi 120 matkalla kuin 60 ainakin toisella kierroksella ja häntäpäässä(vink, vink).
Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.
Olinko ainoa, joka ajoi tänä vuonna täysjäykällä sinkulalla? t: Mr. 7050
Ja pahoittelut kaikille, jos kiroilin liikaa ja liian äänekkäästi.
Loukkulammentiellä, todella huonosti opastettu
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...l=lahin_osoite
Vanha mutta lihava.
Mää ajoin harhaan ennen toisen kierroksen loppulaskua. Grande kun ollaan noustu, alkaa soratie vuoren päällä. Siitä vasemmalle alas lähetevän polun opaste jäi näkemättä ja ajoin ylös. Alkoi ihmetyttää ettei siellä ekalla kierroksella hiihtohissejä näkynyt, ja karja-aidan nauhassa ei luekaan japanialaisen auton nimeä. No 5 min sinne taikka tänne...
Ainakin Matti H ajoi 120km sellasella valkosella täysjäykällä sinkulalla.
Ja se T-paita jakaa kyllä mielipiteet. Omasta mielestäni tää harmaa tummanharmaalla tekstillä on hieno kun taas en sellasta sinistä ihan mielelläni laittaisi päälle.
Hieno tapahtuma vaikka tungos reitillä on alkuun kova. Kiitos järjestäjille!
No niin, nyt on kotiin päästy, kassit purettu ja pyörä pesty.
Kaiken kaikkiaan hyvä reissu. Polut hyvässä ja kuivassa kunnossa, reittimerkinnät sekä huoltopaikat hyvin järkätty. Lisäksi oma ajokin meni hienosti, en kaatunut kertaakaan eikä tullut minkäänlaisia teknisiä vikoja pyöräänkään. Lisäksi kaikki vanhat kivut ja kolotuksetkin pysyivät piilossa ja hyvä niin. Sen se lämpö tekee vanhoille luille. Siis selälle ja polville.
Nestettä meni aika lailla, ekan huollon ohitin, mutta sen jälkeen joka taukopaikalla 2 mukia urheilujuomaa ja Camelin täytin reitillä kolme kertaa. Olisikohan nestettä mennyt kaikkiaan noin 5 litraa, aikaa meni noin neljä ja puoli tuntia. Sekin taisi parantua melkein tunnilla.
Niin, myös kämppä ja matkaseura oli ykkös-luokkaa. Siitä kiitos kavereille.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Hatunnosto neljän kierroksen kuskeille. Oli kyllä hieno ajaa se öinen sakkokierros.
Ja onnittelut tietysti kaikille varsinaisissa kilpailusarjoissa menestyneille.
Tuolla on kuvia sakkokierrokselta + pari kuvaa 180 alkukiihdytyksestä. http://picasaweb.google.fi/ejappine/Tahko240#
lähtekää ensi vuonna viidelle kierrokselle, kun ei miehet näytä kuvissa yhtään väsyneiltä..
Vanha mutta lihava.
Eikö tarvinnut valoja yöpyöräilyssä?
Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.
Mä ajoin harhaan toisella kierroksella. Käännyin siltä yhdeltä maantienpätkältä liian aikaisin oikealle ja kun vihainen kultainen noutaja juoksi haukkuen vastaan ni heitin u-käännöksen ja palasin takaisin maantielle. Eipä kyllä ollu opasteiden vika, vaan alkoi olla jo pää niin jäässä ja ajatukset harhaili jossain ihan muualla. Tulihan siinä ajettua ylimääräistä ylämäkeä parisataa metriä, mutta nousipa vauhti kummasti alaspäin tullessa kun se vahtikoira ei halunnut ihan heti luovuttaa xc-koiran jahtaamista...
JTG:n juoksema 45km oli aika kova juttu.
"Mitähän sitä nyt tekis...jaa no jos nyt vaikka muuten vaan juoksisi 45 km".
Ohessa otoksia Uphillin kalkkiviivalta. Oli aika haastava kumpu pienen alamäen lopussa juuri ennen maalia.
http://picasaweb.google.com/niko.luo...hkoUphill2009#
Oli ne vaan koneita![]()
Kirjanmerkit