GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 8 / 97 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 2881

Aihe: Maastopyöräily Oulussa - MTB Oulu

  1. #211
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Rokrok. Itse ajattelin lähtä illalla sinne yöpyöräilyyn, jos kotoa saa vain luvan
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  2. #212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ePa Katso viesti
    Köykkyri unohtui kokonaan. Sori!
    Mutta sitä ei mihinkään oululaisten cuppiin annetakaan noin vain, prkl. Trailipyöräilkää te vaan rajan sillä puolen, ni.

    On muuten Mikalla niiiiiin hieno pyörä.

  3. #213
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Tämähän vaikuttaa, nyt siltä, että maastopyöräily on sellasta, että joka paikasta pitää pystyä ajamaan satulassa istuen ja kädet suorana. Jos se onnistuu, niin on oikeanlainen pyörä juuri siihen kohtaan. Mitenhän ihmeessä tuo mun Luciferi on kolunnu joka helevetin polun ilman jalkakosketuksia? Ehkä mää oon vaan niiiiiiiin hyvä!
    Freude am Fahren.

  4. #214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liraren Katso viesti
    Tämähän vaikuttaa, nyt siltä, että maastopyöräily on sellasta, että joka paikasta pitää pystyä ajamaan satulassa istuen ja kädet suorana. Jos se onnistuu, niin on oikeanlainen pyörä juuri siihen kohtaan. Mitenhän ihmeessä tuo mun Luciferi on kolunnu joka helevetin polun ilman jalkakosketuksia? Ehkä mää oon vaan niiiiiiiin hyvä!
    Äläpä nyt tule hiihtäjä tänne hämmentämään. Korkein totuus on saatu ja siinä pysytään. Minäkin pistän kaikki pyörät myyntiin ja lähden viikonlopuksi speksaamaan sellaista railipyörää, että oksat pois ranskanleivästä. Enää kukaan ei pysy mun perässä kohta oululaisilla poluilla.

  5. #215
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Joo jos vanhakin kävis yöpyöräilyssä kokeilemassa ja ihmettelemässä, kun ei olleskaan kulje. Pyörän vika tietty ei eturepun tasi paskan kunnon -> myyn tuon uuden nyökin poies ja vedän Juhannuksen aikana semmoiset koomat/meditaatiot, jotta alkaa uusi ajokki speksaantua sinne oikeaan suuntaan
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  6. #216
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    974
    Nyt täytyykin vakavasti harkita illan yömaastoiluun lähtemistä/lähtemättä jättämistä. Sehän saattaa käydä terveyden päälle.

    Sehän saattaa nimittäin käydä niin, että nämä tarinat pölähtää mieleen jäykkis-Nakiksella esim. nyt kalimenojan vartta ajellessa. Siinähän voisi tapahtua vaikka harmillinen naurukohtauksen aikaansaama polulta ulosajo tai jopa jalkautuminen. Tai hyttynen voi mennä henkeen siinä suu ammollaan ajaessa. Siitä onkin sitten nauru kaukana.

  7. #217
    Jaa,pitäiskö tulla katkomaan ketjutNääh,taidan lämmittää saunan ja ottaa sidukan
    - fitteekki, hierontaa ja henkilökohtaista valmennusta-

  8. #218
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Olipahan Yöpyöräilyt. Kun lenkkien määrän taitaa tälle vuodelle voida laskea sormin, niin jonkin verran oli tekemistä, kun matkaa tuli ihan kohtuudella kasaan. Lopussa kun alkoi määräaika painamaan päälle, niin huomasi miten mukavasti nuo Speed Kingit ovat kanttauskestävät, kun riskitasoa tuli mm. jarrujen käytön suhteen kasvatettua. Pitänee jatkossa vain entisestään lisätä säälimättömyyttä ja koskea entistä vähemmän jarrukahvoihin. Teknisesti tuntui menevän poluilla eteneminen tosiaan ihan mukavasti, toki ilman 130-millistä etujoustoa olisi voinut tuolla tyylillä tulla hyvinkin ongelmia useampaankin otteeseen. Kuntokin oli hieman jopa yllätys siihen nähden mitä on tullut lenkkeiltyä.

    Kiitokset kanssalenkkeilijöille ja järjestäjille.

    Pitää kyllä joku kerta vielä tälle kesälle lähteä polkemaan tuo koko kierros, etelän ja pohjoisen polut.
    forlon muokkasi tätä : 19.06.2009 at 12.07

  9. #219
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    ....Lopussa kun alkoi määräaika painamaan päälle, niin huomasi miten mukavasti nuo Speed Kingit ovat kanttauskestävät, kun riskitasoa tuli mm. jarrujen käytön suhteen kasvatettua. Pitänee jatkossa vain entisestään lisätä säälimättömyyttä ja koskea entistä vähemmän jarrukahvoihin...
    Riskitasoa Jos niitä jarruja tulee tosiaan entistä vähemmän käytettyä niin eikös olisi oiva paikka vähentää pyörän painoa poistamalla jarrun/jarrut? Riskitasokin nousisi melkoisesti.

    Kyllä vain, jussit on juhlittu ja tänään Höyhtyältä lenkille, mikäli tuo kaveri vain uskaltautuu mukaan isompaan porukkaan. Jos ei, niin täytynee käydä opettamassa joitain lenkkipolkuja uudelle alottelevalle nöösille!

  10. #220
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaamiBoy Katso viesti
    Riskitasoa Jos niitä jarruja tulee tosiaan entistä vähemmän käytettyä niin eikös olisi oiva paikka vähentää pyörän painoa poistamalla jarrun/jarrut? Riskitasokin nousisi melkoisesti.
    Pitkälti on tosiaan niin, että mitä vähemmän tarvitsee käyttää jarruja, sen mukavampi reitti. Mutkia, kivikkoa, juurakkoa, kuoppia, mäkia ja laskuja voi ja pitääkin reitillä olla, mutta niiden olemassaolo ei tietysti vaadi oletusarvoisesti jarruttamista. Kysehän on vain yksinkertaisesti siitä, että kuinka jyrkkiä mutkat ovat suhteessa nopeuteen, jolla niihin tullaan. Jyrkkyyttä voidaan tietysti sitten lisätä pengertämällä reunaa.

    Jos lähtisin vartavasten tekemään reittiä, niin suunnittelisin sen niin, että periaatteessa uskaliaimmat polkijat voisivat ajaa sen läpi jarruttamatta, jos muiden vuoksi ei tarvitsisi hidastaa.

  11. #221
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Jos lähtisin vartavasten tekemään reittiä, niin suunnittelisin sen niin, että periaatteessa uskaliaimmat polkijat voisivat ajaa sen läpi jarruttamatta, jos muiden vuoksi ei tarvitsisi hidastaa.


    Tottakai vähänkin veloa teknisemmällä radalla pitää olla jarrutuspaikkoja. On se oikeanlainen jarrujen käyttö yksi tärkeä osa pyöräilyä ihan siinä missä itse kampien pyörityskin.

  12. #222
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    28
    Hyvä paikka etsiä uusia reittejä ja tulostaa karttoja mukaan:
    http://www.retkikartta.fi/

  13. #223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Tottakai vähänkin veloa teknisemmällä radalla pitää olla jarrutuspaikkoja. On se oikeanlainen jarrujen käyttö yksi tärkeä osa pyöräilyä ihan siinä missä itse kampien pyörityskin.
    Kyllä! Nimenomaan.

    Taitaa mennä maastopyöräilystä idea, jos jarruja ei tarvi.

  14. #224
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    http://www.youtube.com/watch?v=mIygwolIHjg

    Periaatteessa uskaliaimmat polkijat voisivat ajaa pätkän jarruttamatta. Periaatteessa. Tietenni on myös niin, että Samuelilla ei taida olla älyä iskareissa, jotennii käy sitten loppujen lopuksi niinkuin käy
    member of #tou mtb team

  15. #225
    Sehän ajaa kuin Vorloni.

    Ihan yhtä pomppiavan ilmavasti ja lopussa nenälleen.

  16. #226
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Juu ei SE brain taida ollakaan SE juttu
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  17. #227
    Älkää nyt poijjaat. Samulille ei vaan kukaan ollut kertonut, että tilanteen olisi voinut paikata 130-millisellä keulalla. Se oli kuitenkin mennyt uskomaan valmistajan suosituksia ja noinhan siinä sitten käy...

  18. #228
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Normaalistihan helposti voidaan ajatella, että jarrutuspaikat ovat hyvän reitin ehto. Vauhdin hidastumista saadaan kuitenkin aikaan mm. ylämäillä, kivikoilla, juurakoilla, kuopilla ja hyppyreillä. Jarrua vaativat mutkat ovat tosiaan siten vain yksi keino rakentaa reittiin teknisyyttä. Esim. moottoriurheilussa jarrujen käyttö on tietysti hieman eri juttu, kun voimaa ei tarvitse itse tuottaa, tiukoilla mutkilla saadaan siten helposti reittiin haastavuutta.

    Luonnollisesti asiasta saa olla perinteisempääkin mieltä.
    forlon muokkasi tätä : 22.06.2009 at 17.38

  19. #229
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Vauhdin hidastumista saadaan kuitenkin aikaan mm. ylämäillä, kivikoilla, juurakoilla, kuopilla ja hyppyreillä.
    Köykkyrin juurellekin vain hitonmoinen louhikko tai kunnon hyndä, niin ei tarttee jarruja sieltäkään alas tultaessa. Kyllä se sinne kivikkoon sit aikanaan pysähtyy... Viimestään näin...

  20. #230
    Olipa lenkura!

    Töistä lähtiessä oli "eniten vituttaa kaikki fviivis", mutta lenkillä kaikki tuommoiset ajatukset katosivat totaalisesti.

    Taisi olla kävijä ennätys (ainakin tälle kaudelle), mahtaako porukka potea moraalikrapulaa keskikesästä vai olikohan kesän parhaimmalla säällä jotain osuutta asiaan?

    Mukaan sattui ekakertalaisia ja wanhoja jääriä. Saatiin ajettua yhdessä porukassa kiltisti eikä kenelläkään ollut kiire jonon kärkeen. Tyttöjäkin oli mukana jopa 18,1% koko porukasta!!!

    Hauskaa oli. Nyt voi hyvillä mielin odottaa viikonlopun koitosta.

  21. #231
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    55

    Peukalo ylös

    Joo hyvin se ePa lenkin veti alusta loppuun saakka. En tiiä oonko nöösi vai jäärä, mut kesän ekaksi lenkiksi varsin mukava. Uutta polkuakin oli löytynyt oikeen mukavasti.

    Kalustotappioita ei tullut, ainut vaan et natina saatiin paikallistettua ja jarruja vähän ajeltua sisään remontin jäljiltä. Jospa tässä taas jokukerta...
    ConD
    #tou mtb team
    Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa

  22. #232
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    589
    Juu iso letka teitä näytti olevan. Hieno homma! Meikä tuli tuossa vajaa tunti sitten kotiin, joten lenkille tuli mittaa

  23. #233
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ConD Katso viesti
    ....Kalustotappioita ei tullut, ainut vaan et natina saatiin paikallistettua ja jarruja vähän ajeltua sisään remontin jäljiltä. Jospa tässä taas jokukerta...

    Joo, ja ilmestyi uusia ääniä pyörään. Ja kalustotappion tulo ei kovin kaukana ollut, sen verran iso kapula kiilautui tuonne takavaihtajan seudulle, että ei ollu enää ku kevyestä polkasusta niin ois saanu XT:n tilalle sramin X9:ä speksata

  24. #234
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaamiBoy Katso viesti
    Joo, ja ilmestyi uusia ääniä pyörään. Ja kalustotappion tulo ei kovin kaukana ollut, sen verran iso kapula kiilautui tuonne takavaihtajan seudulle, että ei ollu enää ku kevyestä polkasusta niin ois saanu XT:n tilalle sramin X9:ä speksata
    Ihan hyvä tuo X.7 on mulla ollu, eikä sillä... ei sen iso kapula tarvi olla mikä vaihtajan solmii. BTDT. Alle pikkusormen paksuinenki riittää.
    ConD
    #tou mtb team
    Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa

  25. #235
    No jos vaihtoehtoina on xt ja x9, niin melkein kävisin jo ite vääntämässä vaihtajan sököksi

    Sen verran hyvin tuo x9 pelittää. Eihän toki äksteessäkään mitää vikkaa ole...

  26. #236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ePa Katso viesti
    Eihän toki äksteessäkään mitää vikkaa ole...
    Siinä vaan on S:n jälkeen liikaa kirjaimia... Se tunnetusti haittaa toimintaa.

  27. #237
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    28
    Rupesin vielä specsaamaan renkaita Tahkolle paremman tekemisen puutteessa ja pahasti myöhässä.. mutta kumminkin koin valaistumisen.
    Jos vaihtais nykyiset Kenda Nevegalit (2.1 stick-E, 622g.) Continentalin Speed king supersoniceihin (2.1, 413g.) niin tippuis painua ainakin yhen varttitunnin verran.perk.

  28. #238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanKar Katso viesti
    Rupesin vielä specsaamaan renkaita Tahkolle paremman tekemisen puutteessa ja pahasti myöhässä.. mutta kumminkin koin valaistumisen.
    Jos vaihtais nykyiset Kenda Nevegalit (2.1 stick-E, 622g.) Continentalin Speed king supersoniceihin (2.1, 413g.) niin tippuis painua ainakin yhen varttitunnin verran.perk.
    Ja tulisi rengasrikkoja kahden varttitunnin verran / kierros. BTDT.

  29. #239
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanKar Katso viesti
    Rupesin vielä specsaamaan renkaita Tahkolle paremman tekemisen puutteessa ja pahasti myöhässä.. mutta kumminkin koin valaistumisen.
    Jos vaihtais nykyiset Kenda Nevegalit (2.1 stick-E, 622g.) Continentalin Speed king supersoniceihin (2.1, 413g.) niin tippuis painua ainakin yhen varttitunnin verran.perk.
    Itsellä on ollut nyt viime kesästä asti olleet käytössä Speed King 2.3 Supersonicit ja ovat toimineet mukavasti, ovatko rengasrikot jopa nollissa. Lateksikumit vain alle, paineet vain 2 baarin tai jopa alle ja säälimätöntä menoa, ei ongelmia. 2.1 ja 2.3 välinen painoero on sen verran pieni, että päädyin jälkimmäisiin isomman ilmatilan vuoksi.

  30. #240
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Noista viimekesäisistä otb:eistä tein havainnon, että ne tapahtuivat käytännössä yksinomaan helpossa maastossa, jossa tuli ajeltua, vaikkakin jopa hitaammin, niin vähemmän keskittyen, ikäänkuin autopilotilla.

    Tuo Hillin meno näyttää hillittömän hauskalta, joskus aiemminkin tuohon videoon törmännyt. Pitää kyllä jossain vaiheessa hankkia se dh/fr-laite, kun onhan tuo selkeästi eniten viihdeliikuntaa pyöräilylajeista.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •