Rokrok. Itse ajattelin lähtä illalla sinne yöpyöräilyyn, jos kotoa saa vain luvan![]()
Rokrok. Itse ajattelin lähtä illalla sinne yöpyöräilyyn, jos kotoa saa vain luvan![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Tämähän vaikuttaa, nyt siltä, että maastopyöräily on sellasta, että joka paikasta pitää pystyä ajamaan satulassa istuen ja kädet suorana. Jos se onnistuu, niin on oikeanlainen pyörä juuri siihen kohtaan. Mitenhän ihmeessä tuo mun Luciferi on kolunnu joka helevetin polun ilman jalkakosketuksia? Ehkä mää oon vaan niiiiiiiin hyvä!
Freude am Fahren.
Äläpä nyt tule hiihtäjä tänne hämmentämään. Korkein totuus on saatu ja siinä pysytään. Minäkin pistän kaikki pyörät myyntiin ja lähden viikonlopuksi speksaamaan sellaista railipyörää, että oksat pois ranskanleivästä. Enää kukaan ei pysy mun perässä kohta oululaisilla poluilla.
Joo jos vanhakin kävis yöpyöräilyssä kokeilemassa ja ihmettelemässä, kun ei olleskaan kulje. Pyörän vika tietty ei eturepun tasi paskan kunnon -> myyn tuon uuden nyökin poies ja vedän Juhannuksen aikana semmoiset koomat/meditaatiot, jotta alkaa uusi ajokki speksaantua sinne oikeaan suuntaan![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Nyt täytyykin vakavasti harkita illan yömaastoiluun lähtemistä/lähtemättä jättämistä. Sehän saattaa käydä terveyden päälle.
Sehän saattaa nimittäin käydä niin, että nämä tarinat pölähtää mieleen jäykkis-Nakiksella esim. nyt kalimenojan vartta ajellessa. Siinähän voisi tapahtua vaikka harmillinen naurukohtauksen aikaansaama polulta ulosajo tai jopa jalkautuminen. Tai hyttynen voi mennä henkeen siinä suu ammollaan ajaessa. Siitä onkin sitten nauru kaukana.
Jaa,pitäiskö tulla katkomaan ketjutNääh,taidan lämmittää saunan ja ottaa sidukan
![]()
- fitteekki, hierontaa ja henkilökohtaista valmennusta-
Olipahan Yöpyöräilyt. Kun lenkkien määrän taitaa tälle vuodelle voida laskea sormin, niin jonkin verran oli tekemistä, kun matkaa tuli ihan kohtuudella kasaan. Lopussa kun alkoi määräaika painamaan päälle, niin huomasi miten mukavasti nuo Speed Kingit ovat kanttauskestävät, kun riskitasoa tuli mm. jarrujen käytön suhteen kasvatettua. Pitänee jatkossa vain entisestään lisätä säälimättömyyttä ja koskea entistä vähemmän jarrukahvoihin. Teknisesti tuntui menevän poluilla eteneminen tosiaan ihan mukavasti, toki ilman 130-millistä etujoustoa olisi voinut tuolla tyylillä tulla hyvinkin ongelmia useampaankin otteeseen. Kuntokin oli hieman jopa yllätys siihen nähden mitä on tullut lenkkeiltyä.
Kiitokset kanssalenkkeilijöille ja järjestäjille.
Pitää kyllä joku kerta vielä tälle kesälle lähteä polkemaan tuo koko kierros, etelän ja pohjoisen polut.
forlon muokkasi tätä : 19.06.2009 at 12.07
RiskitasoaJos niitä jarruja tulee tosiaan entistä vähemmän käytettyä niin eikös olisi oiva paikka vähentää pyörän painoa poistamalla jarrun/jarrut? Riskitasokin nousisi melkoisesti.
Kyllä vain, jussit on juhlittu ja tänään Höyhtyältä lenkille, mikäli tuo kaveri vain uskaltautuu mukaan isompaan porukkaan. Jos ei, niin täytynee käydä opettamassa joitain lenkkipolkuja uudelle alottelevalle nöösille!
Pitkälti on tosiaan niin, että mitä vähemmän tarvitsee käyttää jarruja, sen mukavampi reitti. Mutkia, kivikkoa, juurakkoa, kuoppia, mäkia ja laskuja voi ja pitääkin reitillä olla, mutta niiden olemassaolo ei tietysti vaadi oletusarvoisesti jarruttamista. Kysehän on vain yksinkertaisesti siitä, että kuinka jyrkkiä mutkat ovat suhteessa nopeuteen, jolla niihin tullaan. Jyrkkyyttä voidaan tietysti sitten lisätä pengertämällä reunaa.
Jos lähtisin vartavasten tekemään reittiä, niin suunnittelisin sen niin, että periaatteessa uskaliaimmat polkijat voisivat ajaa sen läpi jarruttamatta, jos muiden vuoksi ei tarvitsisi hidastaa.
Hyvä paikka etsiä uusia reittejä ja tulostaa karttoja mukaan:
http://www.retkikartta.fi/
http://www.youtube.com/watch?v=mIygwolIHjg
Periaatteessa uskaliaimmat polkijat voisivat ajaa pätkän jarruttamatta. Periaatteessa. Tietenni on myös niin, että Samuelilla ei taida olla älyä iskareissa, jotennii käy sitten loppujen lopuksi niinkuin käy![]()
member of #tou mtb team
Sehän ajaa kuin Vorloni.
Ihan yhtä pomppiavan ilmavasti ja lopussa nenälleen.![]()
Juu ei SE brain taida ollakaan SE juttu![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Älkää nyt poijjaat. Samulille ei vaan kukaan ollut kertonut, että tilanteen olisi voinut paikata 130-millisellä keulalla. Se oli kuitenkin mennyt uskomaan valmistajan suosituksia ja noinhan siinä sitten käy...![]()
Normaalistihan helposti voidaan ajatella, että jarrutuspaikat ovat hyvän reitin ehto. Vauhdin hidastumista saadaan kuitenkin aikaan mm. ylämäillä, kivikoilla, juurakoilla, kuopilla ja hyppyreillä. Jarrua vaativat mutkat ovat tosiaan siten vain yksi keino rakentaa reittiin teknisyyttä. Esim. moottoriurheilussa jarrujen käyttö on tietysti hieman eri juttu, kun voimaa ei tarvitse itse tuottaa, tiukoilla mutkilla saadaan siten helposti reittiin haastavuutta.
Luonnollisesti asiasta saa olla perinteisempääkin mieltä.
forlon muokkasi tätä : 22.06.2009 at 17.38
Olipa lenkura!
Töistä lähtiessä oli "eniten vituttaa kaikki fviivis", mutta lenkillä kaikki tuommoiset ajatukset katosivat totaalisesti.
Taisi olla kävijä ennätys (ainakin tälle kaudelle), mahtaako porukka potea moraalikrapulaa keskikesästä vai olikohan kesän parhaimmalla säällä jotain osuutta asiaan?
Mukaan sattui ekakertalaisia ja wanhoja jääriä. Saatiin ajettua yhdessä porukassa kiltisti eikä kenelläkään ollut kiire jonon kärkeen. Tyttöjäkin oli mukana jopa 18,1% koko porukasta!!!
Hauskaa oli. Nyt voi hyvillä mielin odottaa viikonlopun koitosta.
Joo hyvin se ePa lenkin veti alusta loppuun saakka. En tiiä oonko nöösi vai jäärä, mut kesän ekaksi lenkiksi varsin mukava. Uutta polkuakin oli löytynyt oikeen mukavasti.
Kalustotappioita ei tullut, ainut vaan et natina saatiin paikallistettua ja jarruja vähän ajeltua sisään remontin jäljiltä. Jospa tässä taas jokukerta...![]()
ConD
#tou mtb team
Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa
Juu iso letka teitä näytti olevan. Hieno homma! Meikä tuli tuossa vajaa tunti sitten kotiin, joten lenkille tuli mittaa![]()
No jos vaihtoehtoina on xt ja x9, niin melkein kävisin jo ite vääntämässä vaihtajan sököksi
Sen verran hyvin tuo x9 pelittää. Eihän toki äksteessäkään mitää vikkaa ole...
Rupesin vielä specsaamaan renkaita Tahkolle paremman tekemisen puutteessa ja pahasti myöhässä.. mutta kumminkin koin valaistumisen.
Jos vaihtais nykyiset Kenda Nevegalit (2.1 stick-E, 622g.) Continentalin Speed king supersoniceihin (2.1, 413g.) niin tippuis painua ainakin yhen varttitunnin verran.perk.
Itsellä on ollut nyt viime kesästä asti olleet käytössä Speed King 2.3 Supersonicit ja ovat toimineet mukavasti, ovatko rengasrikot jopa nollissa. Lateksikumit vain alle, paineet vain 2 baarin tai jopa alle ja säälimätöntä menoa, ei ongelmia. 2.1 ja 2.3 välinen painoero on sen verran pieni, että päädyin jälkimmäisiin isomman ilmatilan vuoksi.
Noista viimekesäisistä otb:eistä tein havainnon, että ne tapahtuivat käytännössä yksinomaan helpossa maastossa, jossa tuli ajeltua, vaikkakin jopa hitaammin, niin vähemmän keskittyen, ikäänkuin autopilotilla.
Tuo Hillin meno näyttää hillittömän hauskalta, joskus aiemminkin tuohon videoon törmännyt. Pitää kyllä jossain vaiheessa hankkia se dh/fr-laite, kun onhan tuo selkeästi eniten viihdeliikuntaa pyöräilylajeista.
Kirjanmerkit