6 kaveria äsken maantielenkillä(Vaarala-Itäsalmi-Söderkulla-Nikkilä-Vaarala) tuli vastaan, 5 moikkas. Se yks ei varmaan huomannut tai jotain....
6 kaveria äsken maantielenkillä(Vaarala-Itäsalmi-Söderkulla-Nikkilä-Vaarala) tuli vastaan, 5 moikkas. Se yks ei varmaan huomannut tai jotain....
"Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-
Tänään Haltialassa oli hauska tapaus, vastaan tuli apurataspyörällä cc-faijansa perässä nappula, ikää öbaut 2-3v, kaukaa oli jo käsi pystyssä pikkupojalla, isänsä nyökkäs toki myös![]()
Morotusprosentti oli tänään 50: toinen vastaantulija tervehti jo melko kaukaa. Toinen puristi sarvia melko tiukkaan eikä nähtävästi uskaltanut päästää irti![]()
Iisalmen tienoilla tuli tänään kolmea maantiemiestä tervehdittyä. Yhden kanssa jopa muutama mukava sana vaihdettua Lapinlahdella.
Ride the snake, he's old, and his skin is cold.
Minä oon nykyisin lapa pystyssä aina. Tänään joku maantiepyörällä hiitopuku vastatuulessa lepattaen tuli vastaan ja kun moittasin niin säikähti ja oli menettää ajokkinsa hallinnan. Pitäisköhän moikkailla vain kunnon tiimikostyymissä suhaavat?
Jos et aja et voi ottaa!
Ajaessani Lieto Aura väillä vastaan tuli ryhmiä TVC:n paidoissa . Kyse näytti olevan tempoleiristä. Ryhmät olivat rauhallisella lenkillä suunta Aura- Lieto. Tervehdin jokaista, mutta yksikään ei tervehtinyt takaisin.
Jos olisi tehnyt hätäisen johtopäätöksen, niin olisi tullut siihen tulokseen, että seura on kieltänyt tervehtimiset rahvaanomaisena käyttäytymisenä ?
No .. itse ainakin tunnen itseni aivan pelleksi, ellen tervehdi pyöräilijöitä jotka minua tervehtivät.
Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on
Nuo meikäläisen brevetit nyt mitään superia ole. Aika raahustamista. Aika siellä pitkäksi käy, joten kyllä pyrin kaikille kypäräpäisille kättä nostamaan. Pitäähän sitä sivistynyt yrittää olla. Se juttukaverin oli sivistynyt - senhän huomasi jo hänen pyörästään (Bianchi).![]()
Ride the snake, he's old, and his skin is cold.
Minä täällä Uudellamaalla olen pikkuteitä autoillessa säikytellyt vastaantulevia pyöräilijöita moikkaamalla. Tänä vuonna ei yhtään vastausta![]()
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Oulussa oli vissiin jokku maastoajohommakisat eilen päivällä, maastopyörämäisiä ihmisiä valkoisine numerolappuineen polki vastaan alakyläntiellä, mutta jokainen morjesti ja tytöt hymyilivät korvasta korvaan moikatessa - olipa kivaa! Lisäksi värikkäissä ajoasuissa ajavat maantiepöyräilijät moikkailivat kans (:
Minä ajan kaikki moikkaajat kiinni ja annan keltaisenkortin. Syy: yhdellä kädellä ajo.
skeptinen realisti
Olipas tänään paljon pyöräilijöitä liikkeellä. Eritoten maantiepyörillä liikkujia. Hienosti vastattiin tervehdyksiin välillä Kaustinen - Jylhä - Alaveteli vaikka olinkin cyclocrossarilla liikkeelläKetälie .. oisko ollu käläviäläisiä sunnuntaiajelulla
![]()
-- not fast but furious --
Lapanen nousi taas kaikille jotka käyttivät rexonaa.....eiku kypärää. Ainut vastaan tullut vähänkin pröön näköinen, valkoisen Bianchin kuljettaja suojasi päätään vain harmailla hiuksilla, joten jäi lapanen nousematta.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Tänäänkään en ajanut joten kaikille jotka olisin voinut nähdä TERVE!! Jaa , mutta Recadon taisin tunnistaa lahdentiellä , joten erikois MOIIIiiiii
![]()
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
Tänään Oulun seudulla tervehdysprosentti oli aika hyvä, useat maantiepyöräiliät nostivat kättä takaisin, vaikka meikäläinen oli maastopyörällä maantielenkkeilemässä.
Yhdellä maastopyöräiliällä jäi käsi nousematta, katsoi vain nyrpeänä kun meikäläinen moikkas.![]()
Tässä kevään mittaan ainakin turun suunnalla porukalla lapanen on noussu meikäläiselle, ite vielä tuollaisella "maastopyörällä" ajelen. Kyllä se kivaa on kun morjestetaan, siis tämä niiltä joille pyörä on muutakin kuin "mummopyöräilyä"
Tänään Snettansintiellä moikkasi maantiepööräilijä, hää ehti jopa ennen mua lapansa nostaa - ajo nääs myötätuuleen. Lakistontiellä ei vastatuuleen puskeva pro reagoinut mitenkään tervehdykseen.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Täällä Helsingissä sais sitte ajella koko työmatkan yhdellä kädellä jos jokaista rupeis morjestaa LOL
Kolme ajelijaa moikkasi tänään vähän päälle tunnin lenkillä tuolla Uudella Porvoontiellä edes takas. Terveiset heille. Kaikki moikanneet taisivat tulla myötätuuleen eli kohti itää. Kaikkiaan noin 10 maantiepyöräilijää tuli varmaan yhteensä vastaan lenkin aikana ja kaikkia moikkasin, mutta vastausprosentti oli melko pieni. Okei eihän siinä mitään suuria eleitä tullut tehtyä, mutta sormet nyt ainakin irtosivat.
Tämä moikkailu lienee kuitenkin aina jonkinlaisen ryhmän sisäistä? Yleisesti en ole koskaan nähny kenenkään moikkailevan satunnaista vastaantulijaa tai sitten mulla ei ole tarpeeksi hienoa fillaria ja vaatetuksenakin on vanhat verkkarit.
Varmaan ois eri juttu jos pyörä on status-merkkiä ja trikoot päällä?
Metsäpoluilla ei ole ketään tullut vielä mua vastaan mutta kyllähän sitä tulis moikattua toista pöljää jos joku mun poluille eksyisi. Välillä nimittäin olen sellaisessa maastossa että ei sinne pitäisi ajaa![]()
Polku-pyörällä ajetaan polku:lla.
Joo eiköhän se auttais et pyörä ois statusmerkkiä ja ajoasu näyttäis siltä et pyöräily ois harrasteena. :sarcastic:
Niinkuin monesti jo sanottu ettei vastaantulijoiden lavat nouse jos ajelen tuolla farkut jalassa ilman kypärää.
Kylläpä sitä tietenki morjestaa, jos joku vastaan rymistelee polkuja pitkin. Mutta joku roti siihenki hommaan, en ainakaan itse nää tarpeelliseks moikkailla jokaiselle jopolla vastaan sotkevalle jeebolle, mitä Suomenmaa päällään kantaa.
Hulluna pidettäis jos nyt ihan jokaikistä fillaroitsijaa morjenstelisi. Eihän kaikki kävelylläkään olevat kaikkia muita kävelyllä olijoita morjenstele jne
Luulen että mua on aiemmin pidetty metsissä eksyksissä olevana eikä hengenheimoilaisena maastopyöräilijöiden kesken
Kypärä on AINA päässä pyöräillessä kyllä mutta mun fillarit ja varusteet on ollu aiemmin vähän köyhemmästä päästä.
Nykyään alta löytyy ihan "oikea" maastopyörä mutta kuteita ja suojia pitää vielä hommata lisää kun vauhti vaan kasvaa ja maasto muuttuu haasteellisemmaksi.
Heh, tuon myötä viittoilukin vähenee mutta kyllä mä ääneenkin tervehdin.
Yleisesti ottaen minusta pyöräilijöiden tervehtimiset suomessa on kuten minkä tahansa muunkin porukan tervehtimiset. Ite jos kävelen kitaralaukku kädessä kaupunnilla ja vastaan kävelee toinen ranttali niin yleensä eivät tervehdi takaisin ellei kyseessä ole joku vanhempi herrasmies.
Moikkailkaa ihmiset, se piristää päivää!
Polku-pyörällä ajetaan polku:lla.
Moikkailin aamulla ahkerasti, mutta vastausprosentti oli 0. Tais olla aamuäreitä vastaantulijoita
Tai sitten mun morotus oli liian huomaamaton. No täytyy ens kerralla vispata kättä oikein kunnolla...
![]()
Pitihän mun kuitenkin tulla avautumaan tännekin...kun tänään työmatkalla sattui kaksi aiheeseen liittyvää "kokemusta" täällä pyöräilyn luvatussa pikku kaupungissa.
Tervehdys Nro 1. Kaupungilla joku "hella-poliisi" yritti väkisin pysäyttää mut koiransa avulla, mutta kun kuitenkin tilaa oli paljon, leveällä joenranta alueellaa kun ajelin, niin onnistuin miekkosen koirineen väistämään. Takaa kuulin vain piipitystä suuntaan "älä aja tässä kun vieressä on pyörätie", päätelmä lieneen vanhan höperön miehen ihan oma kun sen suuntaisia liikennemerkkejä ei paikalle ole aseteltu.
Tervehdys Nro 2. Vanhalla Helsingin tiellä vastaa tuli maantiemies, joka vaan tuijotti vaikka morjenstin hänelleOnko se siis kielettyä morjenstaa maastopyörällä ajaessa maantiemiehiä? Toisinpäin yleensä kyllä saan vastauksen käden heilautukseen siis kun itse ajan maantiesykkelillä ja morjenstan maastopyöräilijää.
Kyllä helpotti kun sai purkautua, kiitoksia![]()
Kirjanmerkit