FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 17 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #481
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    melkoista grammanpunnerrusta... aihetta sivuten mikä kampisarja olis hyvä ja huokea sarjassa 750 grammaa? muu kuin XTR? (joka on rapiat sekin?)
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  2. #482
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.145
    Aerozineltä löytyy.. Tosin saatavuudesta en tiedä. Hi5bikesissä noita olis joskus hyllyssä ja punnitsin muistaakseni faijan kampisatsin 768g keskiön kanssa. Hintaa en tosin muista, kun en noita maksanut.

  3. #483
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Mites nämä:


  4. #484
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    RaceFace Next?
    Hinnasta en tiedä, jossain lehdessä oli kirjastossa mainos niistä, oli XTR kammet ja Nextit rinnakkain vaa'alla, niin jäin sitten ihmettelemään että mitäs mainostusta tämä on kun kilpailian tuotteitakin omaan mainokseen sullotaan.

    Olivat vissiin 30g kevyemmätkin.

  5. #485
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    30
    Onpa hienon näköiset kammet noi ROTORit. Mistä noita mahtaisi saada?

  6. #486
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S-Works Katso viesti
    Onpa hienon näköiset kammet noi ROTORit. Mistä noita mahtaisi saada?
    Täältä olen itse tilannut: http://www.velotechservices.co.uk/ac...TB_cranks.html ja http://www.velotechservices.co.uk/ac..._Bracket_.html. Jos Suomesta löytyy jälleenmyyjä niin kertokaa toki.

    Rotorilla oli jotain laatuongelmia yhden (?) valmistuserän kanssa. Ilmeisesti vasemman kammen pintakäsittely oli hieman epäonnistunut jonka seurauksena se löystyy. Rotor (ja tuo jälleenmyyjä) hoiti homman ihan asiallisesti (vaihto uuteen) mutta homma on kyllä kestänyt aika kauan (reilu kuukausi). No, alkuviikosta pitäisi uusi kampi olla kotosalla...

    Muuten olen enemmän kuin tyytyväinen kampisettiin (2x9 kammet, SABB-keskiö ja rattaat). Itse asiassa niin tyytyväinen, että vaihtokammen mukana tulee toinen identtinen setti toiseen pyörään.

  7. #487
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Timo

    Jos joskus kerkiät/jaksat, niin otapa kuva jommasta kummasta fillaristasi, jossa on nuo Rotorin kammet.

  8. #488
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mites nämä:

    on ainakin vaikuttavan näköiset
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  9. #489
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Hienot on kammet. Harmi kun menin alkuvuodesta ostamaan noi XTR:t Sinkulaan, kun en muutakaan keksinyt.

    Omalla puuhastelulla olen päätynyt samoille painoalueille topicin varsinaisen puheenaiheen kanssa. Tosin multa puuttuu, molemmat joustot ja vaihteet.
    Suo, kalja ja läski.




  10. #490
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    jollaiset nämä 24-grammaiset kiekkojen kiristimet eivät ole.
    Osaako joku sanoa kuinka paljon noissa Tunen ruuvattavissa renkaidenkiristimissä pitää kierteen mennä tuon pultin sisälle jotta se pitää varmasti renkaan kiinni?

    Omissani kierrettä ei montaa kierrosta pääse pultin sisälle ja jää about puoleen väliin pultin leveyttä vain --> en ole uskaltanut niitä käyttää. Pinassa vissiin sen verran paksummat noi haarukanpäät. Gigantissa aikoinaan noi kävi ja kukkui ihan ok sen mitä niitä kokeilin. Noi mun road versiot painaa 19g. Jos on tarvetta niin yv:tä vaan ko näyttää olevan liian kaposet Pinan haarukoille noi.

    Ja noiden ruuvattavien huonona puolena lienee se että se varmaaan ajan kanssa syö haarukan hiilikuitua jos on kuitudropoutit? Sitä kun joutuu kiertämään kuin ruuvia, toisin kuin pikalinkut joka kiristetään "painamalla" linkku kireäksi dropouttia vasten.

    Kevyethän noi olis kuin perkeleet ja sopis kultaisen värisenä keltaiseen pyörään vallan mainiosti. Pitänee kierrättää nykyiset cc:n zippin titaaniset kiristimet emännän pyörään, laittaa Tunen nykyiset ne 49 grammaset cc:hen ja ostaa Tunen noi uudet 39 grammaset Pinaan... 10g/90e painontiputus on vielä suht hyväksyttävää.

  11. #491
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> greenman

    Mahtaa liikahtaa kohtuullisen kepeästi tuo sinkula. Onko rungon merkki Pedalforce?

    --> Vesa

    Sparkissa tuota titaaniakselia on riittämiin. Jopa sahata voisi, jos haluaisi. Saattaa olla, että kuitu-dropoutit hiukan kärsii, mutta toisaalta yksi kausi on jo nyt ajettuna Spin Stixeillä, jotka nekin on kierrettävät, ja ihan hyviltä nuo dropoutit näyttävät toistaiseksi.

  12. #492
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    --> greenman

    Mahtaa liikahtaa kohtuullisen kepeästi tuo sinkula. Onko rungon merkki Pedalforce?
    Kyllä ja kyllä. Lähtee kuin se kuuluisa jänis makuulta (32:17 välitys).
    Suo, kalja ja läski.




  13. #493
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    Tune taisi lapussaan itse kertoa, että 1,5 kierrosta pitää olla kierrettä MUTTERIN JÄLKEEN näkyvissä. Vai miten se ny oli. BH:n drop-outeilla puikoista jää vielä sahattavaakin. Pitäisköhän...
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  14. #494
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683

    Tässä Offaria

    Bikeradarin sivuilta löytyi tälläinen juttu . Meridan 18" maastorunko 930 g, jäykkäperä kylläkin. Kuinkahan kevyen tuosta saisi Ilosen comboilla ja muilla virityksillä...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Bikeradarin sivuilta löytyi tälläinen juttu . Meridan 18" maastorunko 930 g, jäykkäperä kylläkin. Kuinkahan kevyen tuosta saisi Ilosen comboilla ja muilla virityksillä...
    Jos topikin aloittaja nakkaisi parkki-rungon pyörästään jonnekin roineen takapusikkoon ja laittaisi tuollaisen sen tilalle, vekotin painaisi noin 7060g listausten mukaan eli sallituissa luvuissa oltaisiin vielä .

  16. #496
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Bikeradarin sivuilta löytyi tälläinen juttu . Meridan 18" maastorunko 930 g, jäykkäperä kylläkin. Kuinkahan kevyen tuosta saisi Ilosen comboilla ja muilla virityksillä...
    Hieno runko. Tuollaiseen verrattuna tonnikeijuteräsrungoilla ajavana olenkin aina ihmetellyt, miksi lähes kaikki hiilarijäykkikset käyttävät paksuja satulatolppia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #497
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    175
    Isompi ulkohalkaisija mahdollistaa ohuemman seinämä vahvuuden, kestää paremmin ulkohalkaisijaltaan pienempää tolppaa.

  18. #498
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hepe Katso viesti
    Isompi ulkohalkaisija mahdollistaa ohuemman seinämä vahvuuden, kestää paremmin ulkohalkaisijaltaan pienempää tolppaa.
    Aiheen vierestä viedään, mutta juu ja alurungoista voidaan tehdä kevyempiä, kun tehdään paksummalla isuinputkella, mutta hiilarirungossa ei luulisi olevan vastaavaa hyötyä. Sen sijaan ajomukavuuteen tolpan paksuudella on todellakin suuri merkitys.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #499
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kävin pitkästä aikaa Sparkilla metsässä, ja lenkin jälkeen täytyi tietenkin huuhdella pölyt pois. Kuvan kokoonpanon massa on melko tarkasti 8.3 kg.

    Alkuperäinen tavoite "7.x-kiloisesta maratontäysjoustosta" on nyt periaatteessa saavutettu, sillä varastosta löytyvillä Furious Fredeillä (2.0") päästään juuri alle kasin. Mutta koska en halua luopua noista isoista Racekingeistä, hanke on muuttunut muotoon "7.x-kiloinen Tahko-täysjousto". Hanke on nyt kuitenkin jäissä, ja ehkäpä tuota kahdeksaa kiloa kunnollisten renkaiden kera voisi tavoitella Tahkolle 2010. Nyt pitää taas vaihteeksi yrittää vähän ajaakin.


  20. #500
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kävin pitkästä aikaa Sparkilla metsässä, ja lenkin jälkeen täytyi tietenkin huuhdella pölyt pois. Kuvan kokoonpanon massa on melko tarkasti 8.3 kg.

    Alkuperäinen tavoite "7.x-kiloisesta maratontäysjoustosta" on nyt periaatteessa saavutettu, sillä varastosta löytyvillä Furious Fredeillä (2.0") päästään juuri alle kasin. Mutta koska en halua luopua noista isoista Racekingeistä, hanke on muuttunut muotoon "7.x-kiloinen Tahko-täysjousto". Hanke on nyt kuitenkin jäissä, ja ehkäpä tuota kahdeksaa kiloa kunnollisten renkaiden kera voisi tavoitella Tahkolle 2010. Nyt pitää taas vaihteeksi yrittää vähän ajaakin.

    On se kyllä hurjan kevyt fillari sulla. Minulla on Furious Fredit (2.0) ja Stanin litkut. Eli ei sisärenkaita. On tosin 130 edessä joustoa ja takana 140 mm, mutta aika kevyistä osista tehty fillari (triple ti eggbeaterit, DT 240 navat Mavicin 819 vanteet varustettuna ohennetuin pinnoin, Flite SLR, Thomsonin stemmi ja tolppa, uuttaa XTR-palikkaa pääosin, hiilikuitu riserbar, Intensen 5.5 FRO...). Painoa on ajokunnossa 10.9 kg optimistisella digitaalisella Rapalan kalapuntarilla mitattuna.

    En voi noilla renkailla Tahkolle lähteä. Aika kovat paineet saa olla, jotta ei lyö vanteille. Käytännössä kolme baria tarvitaan, kun itse pidän noin kahden barin paineilla ajelusta.

    edit: Tänään lähti renkaat vaihtoon. FF oli liian "piukka". Nyt on Bontragerin 2.2" UST readyt.
    Mika Hollström muokkasi tätä : 19.05.2009 at 22.14
    MH

  21. #501
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hepe Katso viesti
    Isompi ulkohalkaisija mahdollistaa ohuemman seinämä vahvuuden, kestää paremmin ulkohalkaisijaltaan pienempää tolppaa.
    Väärin?

    Sen tulee toimivien kuituisten runkoputkien mitoista, niitä pitäisi pienentään rajusti yläpäästään että saisi järkevän tolpan sopimaan. Ei se ongelma ole ja olisi suotavaakin mutta taitaa "muati" rajoittaa järjen käyttöä? Paksu tolppahan on joidenkin mielestä kivan näköinen.

    Esim. Cervelo palasi takaisin 27.2 tolppaan ilman ongelmaa kaikissa pyöreä tolppaisissa rungoissaan. Ennen niissä oli mm. 32.4mm tolppia.

    Esim. Scottien naurettavan paksut vakiotolpat ei pysty ylhäällä kovin hyvin ja kuitutolpasta täytyy tehdä turhan paksu seinämästään että se kestää puristuksen. (Esim Syntacen P6 sisältää siksi pätkän aluputkea...ei hjyvä mutta halpa tehdä) Ohuempi olisi kivempi ajaa... ja kevyempi. Akin stydeemissä on yritetty kurittaa lay up:ista irti ominaisuuksia joilla kumottaisiin möhköputken aiheuttamia juttuja. Ja se pysyy yhäällä.

    Mun Scalen vakiotolppa onkin aika kamala....joskus itellekin siihen jotain kivaa...

  22. #502
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Huomattiinpa tuossa trohin kanssa erään kanuunalenkin lähtöpaikalla, että Schmolke TLO -ohjaustangossa näytti olevan (ainakin) pintavaurio. Lähempi tarkastelu paljasti, että Syntacen stemmi on syönyt tankoon ihan selkeät kolot, jotka käynevät ainakin jossain määrin ilmi seuraavista kuvista. Punaisella ympäröidyistä kohdista löytyy halkeama, joka kuitenkin vaikuttaisi olevan vain tangon pinnassa. Tosin Schmolkessa ei juuri muuta ole kuin pinta, sillä seinämänvahvuus lienee millin luokkaa.

    Nyt tarttis sitten arpoa, uskaltaako tuolla lähteä Korsoon. Olin jo vaihtamassa varatankoa tilalle, mutta kun eilen koputtelin ja kohtuullisen väkivaltaisestikin vääntelin tuota Schmolkea, kovin vahvalta se edelleen vaikutti. Oleellistahan tässä on nimenomaan se, että tuolla tangolla piti yrittää horjuttaa Korson lähtöviivalla erityisesti Olmin ja Antti K:n henkistä tasapainoa, joka lienee vielä tällä hetkellä kohdallaan ja korkealla, sillä nää miehethän majaili juuri useita päiviä (YLEn teksti)telkkarissa.



  23. #503
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Huomattiinpa tuossa trohin kanssa erään kanuunalenkin lähtöpaikalla, että Schmolke TLO -ohjaustangossa näytti olevan (ainakin) pintavaurio.
    Eihän tämä rikki voi olla, koska yyber-super-guru-mestari-Ilonenkin nauro mulle päin naamaa kun ihmettelin ääneen tuollaisen tikun kestävyyttä.

    Pistät sen parikyt rammaa painavamman kepin paikoilleen ja annat hanaa!

  24. #504
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Eihän tämä rikki voi olla, koska yyber-super-guru-mestari-Ilonenkin nauro mulle päin naamaa kun ihmettelin ääneen tuollaisen tikun kestävyyttä.
    Turha tästä on lähteä Samua kritisoimaan, sillä kyseessähän on ihan selkeesti yhteensopivuusongelma tangon ja stemmin välillä. F99 on piirun verran liian ahdas Schmolken tangolle. En oo varma, kumman toleranssi on pielessä, mutta tiedän ainakin yhden kaverin, joka sai Syntacelta uuden stemmin liian ahtaan tilalle. Saattaa siis olla, että stemmiä tässä tulisi syyttää eikä tankoa.

  25. #505
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tietysti kaikkien tälläisten yhteensopivuus yms toleranssiheittojen merkitys kasvaa, kun kaikki viedään lähelle niitä kestävyysrajoja. Eli kevyillä osilla pelaaminen vaatii suurempaa tarkkuutta (ja osaamista) asennuksessa.

    Vaikka maasturissa alumiiniosia käytänkin, niin silti hion kaikki mahdolliset purseet pois putkiosien kiinnityspintojen reunoista, stemmistä, satulatolpan kiinnityspinnasta yms kohteista...

    Ps. Tarkoitus ei ole vihjaista etteikö Akilta osaamista löytyisi, ei missään nimessä, ennemmin päinvastoin.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  26. #506
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Nauraa AX Stemmi?

    Heh nyt keksin mitä Akilla on mielessä! Yrität perustella itsellesi AX stemmin ja tangon hankintaa

    Itse hommasin myös F99n ja molken keväällä. molken ohjeissahan oli erikseen korostettu että f99n kanssa kiristys momentti oli pienempi kuin muilla stemmeillä? Ihmettelinkin asentaessa kuinka pirun tiukka tuo tanko oli saada stemmiin ja pois. Siinä kun on se kumituttikin.
    Olisikohan sittenkin pitänyt hankkia Ultraliten stemmi?

    Mikä kävyn korvike ankkuri sulla Aki oli käytössä, muistelin että ei ollu normi käpy?
    Itse kokeilin Tunen GumGumia mutta sillä ei kyllä tosiaankaan tee mitään. Ultraliten UltraStar on varmaan samaa luokkaa tunen kanssa, ehkä hiukan parempi mutta tuskimpa riittävä? Tosin stemmin olen kiristäny vasta noin 5,5nm kuuden sijaan. Nyt lähden paukuttamaan perinteistä käpyä kaulaputkeen. Joku tuollainen helposti irroitettava malli olisi vaan niin paljon kätevämpi.

    ps. NoSaint oli eilen 7,99kg 2.2 RaceKingeillä ja litkuilla! Tosin pakka 11-23 pitäisi vaihtaa viimeistään ehkä Jyväskylään 12-27 +23g ja ketju kympistä ysiin +30-40g
    Edessä 28T/40T

  27. #507
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Mitkä Race-Kingit sulla on alla? Pysyykö jossain supersoniceissa litkut yhtään sisällä, vai tuleeko ne kylkien läpi samointein, eli suomeksi, kannattaako siirtyä suosiolla tubeless kingeihin?


  28. #508
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Meikeläinen on sen verran heiveröinen, että aika kevyillä momenteilla on pärjännyt. Stemmit on pysyneet sellaisilla 4-5 Nm kireyksillä ja ohjaustangot jotain 3-4 Nm. Tanko on kyllä ilman nousukahvoja...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  29. #509
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> Ohiampuja

    Oon jo useita kertoja onnistunut eri yhteyksissä osoittamaan sen, että osaaminen on välillä yllättävän vahvasti kateissa. Tässäkin tapauksessa Schmolke-vaurio olisi todennäköisesti ollut vältettävissä huolellisemmalla asennuksella.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Heh nyt keksin mitä Akilla on mielessä! Yrität perustella itsellesi AX stemmin ja tangon hankintaa
    Äärimmäisen taitavaa rivien välistä -lukutaitoa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    molken ohjeissahan oli erikseen korostettu että f99n kanssa kiristys momentti oli pienempi kuin muilla stemmeillä?
    Tä? Ei mulla tullu mitään manuaalia. Pelkkä tanko muovipussissa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    Mikä kävyn korvike ankkuri sulla Aki oli käytössä, muistelin että ei ollu normi käpy?
    23-grammainen FRM:n systeemi. Se on toiminut ihan ongelmitta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    NoSaint oli eilen 7,99kg 2.2 RaceKingeillä ja litkuilla!
    No kylläpä on kepeetä. Mahtaa olla lentoa tarjolla Korsossa.

  30. #510
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Mitkä Race-Kingit sulla on alla?
    Mulla on ihan normi-Raceking Supersonicit sisärenkaiden kera. En siis käytä litkuja.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •