ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 38 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 2535

Aihe: Kuopion maantielenkit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Kävin kuin kävinkin maantiepyörällä reissun heittämässä. Ei tuo ollut hienohelmojen hommaa. Lähinnä soraa ja kuraa ja pyörästä lähti varmaa vuosi käyttöaikaa loppupäästä pois. Ajoin hiekotussoraistapyörätietä Kallansilloille, josta eteenpäin pyörätiet ovat kertaalleen puhdistettu. Räimää vähän matkaa ajoin ja välialapesun sain tehtyä TimoTeen pihassa. Lentokentän ja Uuhimäen kautta munkkikahville STykköselle. Kallantietä takaisin tullessa ajoin sitten tietä pitkin. Krylionit kestivät hiekotussoran ihan hyvin. Vaikka pyörä ja mies olivat yltäpäältä kurassa, niin kannatti lähteä. Jäätä ei ollut kuin TimoTeen kotitiellä. Siis Kallansilloilta alkavat "puhtaat" pyörätiet, jos jotakin kiinnostaa. Märkää ja kuraista kyllä on siitäkin eteenpäin.
    Olin saanut kutsun lähteä mukaan, mutta en sitä tajunnut kun olin koiran kanssa ulkona. Jotenkin ymmärsin alunperin, että oli tarkoitus lähteä kello 10, mutta eihän se niin ollut. Mutta eipä tuo kelikään kovin mainio ollut. Kokeillaan ensi viikolla uudestaan.

Laitetaan tänne nyt tästä "yhteislenkistä" oma osani.
    Neljän kunnan kierros CC-pyörällä Siilinjärvi, Lapinlahti (Alapitkä), Maaninka ja Pielavesi(Löytynlohi).
    Ei rapa eikä muukaan haitannut, takki vaan oli aika tyhjä kun kotio tulin n.105km neljään tuntiin. Ja en käyny kahvilla kertaakaan (oon niin nuuka).
    Maaningalla oli yksi pelto jo sula, joten ei enää ole talvi, ei muuta kun tien päälle.
    Laitan kuvan kun saan sen kännystä ulos.

Nyt sain!

TimoT muokkasi tätä : 05.04.2009 at 20.12
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Onko Puutossalmen lossilla näin kevään alussa makkaranpaistomahdollisuutta = polttopuita ja nuotiopaikkaa?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Timo heittänyt ihan kiitettävän lenkin minä olen ainakin alkuviikon etelässä, joten ajelen täällä..
    High Fidelity

Keskiviikon lenkki alkaa huomisesta alkaen klo 18.00 ja ainakin itsellä kalustona maantiepyörä. Jos sillä ei pysty ajamaan, niin en tule. Märkyys tai sade ei ole esteenä. Puolen metrin hanki ja jäinen tie on. Tempokauden alettua toukokuun 14. siirrytään ajamaan arkilenkki tiistaisin.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Suuresta kärsimästäni laiskuudesta huolimatta lähdin keskiviikkolenkille maantiepyörällä. Paikalle ilmestyi Siilinjärven herramiesliigasta TimoT. Ajettiin Timon jälkiä takaisin Räimälle, josta minä palasin yksin "sivistyksen" pariin. Edelleen kuraista, mutta edistystä oli tapahtunut Kallantien pyörätien siivouksen osalta. Osa pyörätiepätkistä on vielä jäässä, joten maantieslickseillä ajaminen on aika haasteellista. Pitkiä sorapätkiä vielä löytyy, joten heikkorenkaisten ei kannata vielä mennä renkaitaan rikkomaan. Seuraava reissu siis maanantaiaamun lähtö 200 km matkalle.

Vai oisko junnuliigasta. Siilinjärven sinisorsat.
    Kiitokset vaan lenkkiseurasta,olihan mukava ajaa asiantuntijan seurassa.

Minä joudun ajamaan yksin täällä etelän "lämmössä" maanantain kakssatanen jää kyllä välistä. Syynä sopimaton kunto ja mökillä olo.
    Ensiviikolla vois lähteä lenkille, jos en joudu takaisin tänne
    High Fidelity

Puutossalmen lossin Kiritupa aukeaa huomenna ja on kuulemma avoinna pääsiäisenä joka päivä. Kysyin muitakin aukioloaikoja, vappuun asti on avoinna pe-su. Vapusta eteenpäin joka päivä.

Hieno oli keli ajella ensin Pellosmäkeen, sieltä lossille ja lopuksi takaisin kaupunkiin. Kuivat ja pääosin puhtaat reitit.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Ajoin tänään maantiepyörällä Lapinlahdelta Kuopioon. Pyörätiet Luvelahden risteyksestä (pohjoinen pää) asti on harjattu, lukuunottamatta Vuorelan pätkää. Eipä nuo kyllä tänään ihan kesäkunnossa olleet, mutta hyvillä renkailla kesti ihan hyvin ajella.

*Ändi* Guest
    Me haukuttiin tänään sen kirituvan ukkelin kanssa tätä kevättä. En oo vielä ajanut metriäkään maantiepyörällä (voisi kyllä ajaa, lrapaista vain). Joskohan huomenna? Maantantaina ois kyllä kivaa päästä sille kakssataselle.

Muistakaa huomenna Paris-Roubaix klo 15:00, Eurosportilta! Tänä vuonna on hyvä 2,5 tunnin lähetys.

Huomenna startti 200 km Brevetille siis 9.00 Teboililta. "Etelän" miehet voivat liittyä mukaan vaikka ABC-aseman nurkilla 9.35. Rauhallinen reissu tiedossa, joten kirivaihteen voi jättää kotiin.

Huomenna startti 200 km Brevetille siis 9.00 Teboililta. "Etelän" miehet voivat liittyä mukaan vaikka ABC-aseman nurkilla 9.35. Rauhallinen reissu tiedossa, joten kirivaihteen voi jättää kotiin.
    Voisko "ei ihan niin etelän" ( eli Ändi ja minä) miehet liittyä mukaan vaikka Leväsen Shellin kohdalta? Minä voisin olla siinä vaikka 9.15. alkaen ja odotella kunnes tulette. Ändin kanssas voitais nähdä vaikka 9.05. meidän pihakadun risteyksessä jos olet lähdössä?
    Parempi kulua kuin ruostua.

Kylläpä näin käy. Nyt pitää ruveta hakemaan eilen hukattua "kuntoa".

Jos en nuku pommiin voin lähteä kirittämään alkumatkasta. Koitan osua vartin yli yhdeksäksi Leväsen Shellille. Meneekö pohjoisesta tulijat Kolmisopen kautta?

Kuopion Brevetti onnistui hyvin. 200 km meni alta kahdeksan tunnin. Koko matka minulla 217 km. Kylmä oli kuin Siperiassa. Perässäpeesajat olivat huippuluokkaa.

Kuopion Brevetti onnistui hyvin. 200 km meni alta kahdeksan tunnin. Koko matka minulla 217 km. Kylmä oli kuin Siperiassa. Perässäpeesajat olivat huippuluokkaa.
    Hyvä lenkki! Vaikka aika kova noin kevään ekaksi maantiepyörälenkiksi, minulla 209 km. Veto oli hyvää ja sitä riitti!

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKT Katso viesti
    Hyvä lenkki! Vaikka aika kova noin kevään ekaksi maantiepyörälenkiksi, minulla 209 km. Veto oli hyvää ja sitä riitti!
    Niin oli hyvä lenkki ja hyvä veto Jorma "Noudatetaan-Fleche-sääntöjä-niin-kaikilla-on-mukavaa" TheMäniltä. Helppohan siinä oli ajaa. Palelsi vaan melkein koko lenkin ajan. Reittivalintakin osui hyvin. Positiivista oli sekin, että tie oli suurimmaksi osaksi kuiva. Silmät muuten näytti vekkulilta lenkin jälkeen: ihan sika-isot pussit alla ja kipeät. Kylmä ilma vaikutti, vaikka lasit päässä olivatkin.

BTW: Laitan tähän lenkinjälkeisen energiavajeiden täytön illan aikana: lohipastaa 3 lautasellista, vajaa lautasellinen katkarapuja/vihanneksia, 2 suurta päärynää, 1 appelsiini, 2 kulhollista mysliä jugurtilla/rahkalla, mansikkarahkan jämä, 1 mokkapala, pikkuisen jäätelöä ja 3 leipäpalaa kinkulla. Kyytipojaksi vettä ja hiukan colajuomaa. (Ei riittävästi).

Eipä tarvinnut lähteä hakemaan energiavajetta Kuopiosta asti. Saman tai pahemman saa pari päivää ja yötä sängynpohjalla maatessa. Välillä oli jo urheilusuoritus päästä vessaan. Paino olisi nyt lähempänä tavoitetta, vaan eipä taida pysyä.

Kyllä on särkenyt jokaista niveltä tänään. Se kylmyys on varmaan syynä. Painoa lähti vajaa pari kiloa. Juominen talvella ei oikein onnistu, vaikka omasta mielestäni sitä harrastin tasaisin väliajoin. Yhtään kunnon kramppia ei matkalla tullut. Se on ihme, se. Näille kevään reissuille mielummin liikaa vaatetta, kuin liian vähän. Me oltiin Ändille vähän liian hidas matkaporukka. Kaikki oli kuitenkin pelissä koko ajan.

Kyllä on särkenyt jokaista niveltä tänään. Se kylmyys on varmaan syynä. Painoa lähti vajaa pari kiloa. Juominen talvella ei oikein onnistu, vaikka omasta mielestäni sitä harrastin tasaisin väliajoin. Yhtään kunnon kramppia ei matkalla tullut. Se on ihme, se. Näille kevään reissuille mielummin liikaa vaatetta, kuin liian vähän. Me oltiin Ändille vähän liian hidas matkaporukka. Kaikki oli kuitenkin pelissä koko ajan.
    Minulta ei vielä lähtenyt paino tippumaan, mutta ei kyllä noussutkaan. Illalla ei niin hirveästi ruoka vielä maisutunut, lautasellinen spagettia kastikkeella ja salaattia ja yksi 0,5 l Sandels.

Minua ei reissun aikana päässyt pahasti palelemaan varsinkin kun vaihdoin välillä kuivat aluskäsineet ja huppumyssyn. Aika hyvin tosin olin varautunut pukeutumalla ja vauhtia oli ihan riittävästi. Turhautumisen määrä oli kohtalainen kun Ändi meni heittämällä ohi Pihkainmäessä ja huikkasi, että otan vähän lämmintä. Itsellä jo liikkeellä pysyminen vaati kaikki peliin.

Tänään ei niin kauheasti ole sattunut mihinkään, mutta kyllä silti tietää mitä on tullut tehtyä: niska jäykkänä, maha sekaisin, puistattaa ja nukuttaa.

Ei muuten mullekaan tullut oikein mitään kramppeja matkalla, join tosin aika tunnollisesti koko matkan.

*Ändi* Guest

Punapää

Kuten Dionysius sanoi: "It is pleasant, when the sea is high and the winds are dashing the waves about, to watch from the shores the struggles of another". Varsinkin kun kyseessä ovat keski-ikäiset miehet orvaskesivaiheessa.

Eiku tuo oli hyvä lenkki, just sopiva tommoseks, eikä tarvinnu juurikaan vetää. Mua on ittee väsyttänyt ja haukotuttanut koko päivän. Päätä on jomottanut välillä.

Kävin tänään kurjuuttamassa itseäni. Koskaan ei ole ollut niin paljon rapaa maantiepyörässä kuin tänään lenkin päätteeksi. Puijolla on muuten vielä hiukan jäätä ja lunta siellä pihassa. Positiivinen asia tälle päivälle oli se että keskustan pyöräteitä putsattiin kovasti kun lähdin liikkeelle.
    Onkos huomenna porukkalenkille lähtijöitä? Startti ilmeisesti klo. 18?

Kyllä, joo. Suuntana vastatuuli eli pohjoinen. Käyn ennen lähtöä Männistön Valinnassa säätämässä pyörää. Pientä ongelmaa kiekoissa tai luulotautia. Tulossa olen kyllä.

[QUOTE=*Ändi*;1120365]Kuten Dionysius sanoi: "It is pleasant, when the sea is high and the winds are dashing the waves about, to watch from the shores the struggles of another". Varsinkin kun kyseessä ovat keski-ikäiset miehet orvaskesivaiheessa.

Kuka rinnallas ruikuttaa
    Takaisin mennä saa
    Mistä tunnet sä ystävän ?
    Onko oikea sulle hän ?
    Ajat ankeimmat selvittää
    Kuka viereesi jää
    Kun on sinulla vaikeaa
    Ja kun tarvitset auttajaa
    Silloin ystävyys punnitaan
    Menee muut menojaan
    Siitä tunnet sä ystävän
    Kun on vierelläs vielä hän
    Turhat tuttavat luotas ois
    Hävinneet pian pois.

Sanat: Juha Vainio

Tätähän se aina on, umpikieroja välikirejä ja yllättäviä irtiottoja pudotuspelin välissä

Kyllä, joo. Suuntana vastatuuli eli pohjoinen. Käyn ennen lähtöä Männistön Valinnassa säätämässä pyörää. Pientä ongelmaa kiekoissa tai luulotautia. Tulossa olen kyllä.
    Kävisikö jos minä tulisin käymään siellä Männistön Valinnassa? Mulle passaisi Uuhimäen kiekka. Olisi semmottinen sopiva iltalenkki.

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKT Katso viesti
    Kuka rinnallas ruikuttaa
    Takaisin mennä saa
    Mistä tunnet sä ystävän ?
    Onko oikea sulle hän ?
    Ajat ankeimmat selvittää
    Kuka viereesi jää
    Kun on sinulla vaikeaa
    Ja kun tarvitset auttajaa
    Silloin ystävyys punnitaan
    Menee muut menojaan
    Siitä tunnet sä ystävän
    Kun on vierelläs vielä hän
    Turhat tuttavat luotas ois
    Hävinneet pian pois.
    No minkä sille mahtaa, jos koittaa tulla vetämään ystävää takas porukoihin, mutta se ei pysy peesissä tasasellakaan???

Lainaus Alkujaan tämän lähetti *Ändi* Katso viesti
    No minkä sille mahtaa, jos koittaa tulla vetämään ystävää takas porukoihin, mutta se ei pysy peesissä tasasellakaan???
    Eihän sille muuta voi kun ukko treenaamaan, että pysyy mukana. Hyvin minä vetoapua sain, tippumiset tuli aina just sopivasti ennen tankkauspistettä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Kävisikö jos minä tulisin käymään siellä Männistön Valinnassa? Mulle passaisi Uuhimäen kiekka. Olisi semmottinen sopiva iltalenkki.
    Tule meidän talon eteen 17.25 niin ajetaan "kaikkein pyhimmän" kautta. Uuhimäki ei onnistu, koska pyörätie on remontissa siinä nurkilla. Käydään vaikka Räimäntien tienhaarassa kääntymässä.

Tule meidän talon eteen 17.25 niin ajetaan "kaikkein pyhimmän" kautta. Uuhimäki ei onnistu, koska pyörätie on remontissa siinä nurkilla. Käydään vaikka Räimäntien tienhaarassa kääntymässä.
    Selvä juttu... minä huomasin että yksi sinun kirjoista oli jäänyt vielä tänne. Voin tuoda sen samalla. Eipähän jää tänne.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •