Talvi meni hyvin kun ei lenkkeilijöitä paljoa maantiellä näkynyt. Nyt sitten pitää taas alkaa moikkailee ja kattoo ketä moikkaa. Aikas ärsyttävää kun moikkaan aina vääriä tyyppejä. Oltaisiin vaan suomalaisia. Turpa kiinni ja "minä en ainakaan moikkaa". heh
Perjantaina aloitin tervehtimisen ja tuolloin moikkasin kahta maastokuskia. Toinen oli ihan omissa maailmoissa kun katseli Ison Omenan seiniäja takas tullessa samassa taloyhtiössä asuva kuski oli lähdössä lenkille ja hän vastasi tervehdykseeni. Saldo siis 2-1
Nappulakenka muokkasi tätä : 06.04.2009 at 14.37
Still rides with 26er
Minä olen nyt polkenut viime elokuun lopusta pikkasta vajaa 3000 km työmatkoja ja olen sen verta putkiaivo etten edes kavereille moikkaa kun ajelen.
Muutenkin on välillä sellanen tappamisen maku siinä hommassa (Paino tällä hetkellä 107 kg. Nousee vaan mitä enemmän pyöräilen :F) että saa taistella kaikkien jalankulkijoiden ja niiden narunjatkona kulkevien karvatuppojen kanssa, että saa hillitä keskisormea nousemasta. Ja ne prkl rullaluistelusauvahiihtäjät!
Hallo eiku moro, vai mitensenyoli.
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Tänään ja eillen tuli lenkeillä yhdet maantiepyöräiliät vastaan, nostin reippaasti kummallekkin kättä ja kumpainenkin nosti takaisin.![]()
Jos tie on tarpeeksi kapea eikä tarvitse huutaa, olen huomannut että suurin osa vastaantulevista (käyräsarvi)pyöräilijöistä nyökkää/tervehtii kädellä + sanoo "bonjour".
Maastopyörällä kun on liikkeellä, hyvä että jo tutut käyräsarvistit edes tervehtivät. Rajansa kaikella!![]()
Tänään ajoin siirtymätki täpärillä ja kolmesta vastaantulleesta käyräsarvettajasta yksi vastasi tervehdykseen. Ihme tiukkapipoja....![]()
Riippuu varmaan ajan koostakin, minä hihkaisen kaikille kilpurimiehille/naisille: ale ale ale, kerran nousi keskari takaisin.
Vanhat jermut jotka tuntevat entisen kilpakamun pysähtyvät rinnalle ja vaihdetaan kuulumiset.
Miun lapa se ei helpolla nouse.
Maantiellä tulee nostettua kättä toisille pyöräilijöille (maastossa en koskaan tapaa ketään), muttei juuri arkiliikenteessä. Sehän olisi sama kuin tervehtiä toisia autoilijoita jossain hämeentiellä.
A Gentleman will walk but never run
Olisikohan ollu foorumilaisia liikkeellä tänään, kaksi kolmesta fillaristista moikkasi iloisen hymyilevästi kun kohdattiin. Voi että tuli hyvä mieli!
Siinä puolenpäivän jälkeen keskuspuistossa. Meni mukavaksi kuntoajoksi kolmituntinen, kun alusta on aika pehmeää ja kuraista, jeeeeSilloin musta muuttui ruskean harmaaksi. Paloheinän kieppeillä oli vielä lumi-jää sohjoa.
Ja tietysti paluumatkalla silmukka Velosporttiiin kuolaamaan yltä päältä kurassa, hiihiiii.
Tänään Säijän lenkillä vastaan 2 maastopyöräilijää - ei vastatervehdystä. Yksi kilpuristi, Säijän mäen päällä keltainen takki, musta pipo ja lasit, mustat housut ja pyörä. Ei morjenstanut.
Uimonen sensijaan tervehti![]()
Tuo morjestelu on kyllä mukava tapa. Vieläkin muistan yhden täpärillä vastaan ajaneen viime kesältä. Heitti kättä pystyyn ja piristi muuten huonoa päivääni. Tervehdin ainakin itse jos kohdalle sattuu..
Te ootte kuvistanne päätellen pääosin niin rumia että en kehtaa tervehtiä. Joku luulee vielä että tunnen teiät. Kebnea kyllä tervehtisin ujosti mutta en juuri ajele samoilla suunnilla. Vaikka vaimo on kyllä kieltänyt kaiken kanssakäymisen naiseläjien kanssa. Joten en siis ketään. Niih.
Orimattila-Lahti välillä tuli morjestettua yhtä ja Haltonin risteyksen tienoilla kahta pyöräilijää, tervehtivät takaisin.
Eikös tämä ole lajikumppanien välinen juttu.
Rekkakuskit morjenstaa toisiaan, motoristit samoin, ja linja-autokuskit ( ainakin saman firman toisiaan). Maantiepyöräilijät ( pyörä voi silti olla cc tai maasto tai muu..) tervehtii toisiaan.
Autoillessa moikkaan kyllä jos vastaan tulee toinen punainen mazda 323Fja itse samanlaisella liikenteessä.
>>mk kiitos![]()
Ne muutamat joita olen tänä keväänä moikannut ovat vastaneet tuijotuksella, eikä taida yllä yhtäkään joka olisi moikannut takaisin. Ei tätä jaksa täällä sarvikuonojen maassa. Mutta lupaan täten vastata jakaiseen moikkaukseen kyllä.
Kellun kesälomalla sen lenkit menee täälläpäin. Sitä aion moikata kyllä.![]()
Vanhalla Lahdentiellä tuli eilen vastaan yksi pyöräilijä, morjestin ja vastaus tuli toiselta puolelta.
Eilen ekaks Velskolantiellä ja tunnin kuluttua Takkulantiellä moikkasin samaa maastopyöräilijää ja nii hääki tek![]()
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Kolmea aktiivia moikkasin jotka vastaan tulivat, ai niin ja sitten yhtä jonka ohitin. Kahdelta tuli vastaus takaisin.
Don't ride faster than your guardian angel can fly!
http://pd.kuvat.fi/
Ne mitään moikkaa;( Mutta ei luovuteta, Higg
MOOOooooiiiii![]()
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
HiiiiiHoi sinnekin!![]()
tänään ei sipoo helsinki vantaa helsinki sipoo lenkillä ollut paljon moikattavia, yhdelle hybridiheebolle moikkasin , oli varmaan liian käkenä moikkaamaan takaisin
Sydänhymiömies vartioi vierelläsi
Seutulan t-risteyksessä moikkasin hyrpiigikuslia. Se mulkaisi hämmästyneenä, mutta heilautti vasenta kättä saman tien - ja kääntyi vasemalle![]()
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Eilen tuli noin parinkymmenen ajajan peloton vastaan Myrskylän ja Artjärven välillä, ja niistä varmaan yli puolet heilautti kättään ihan spontaanisti. Olin ihan äimän käkenä; yleensä nää succishiilikuituolmoilijat pitää mun filojani niin agraarisina, ettei niistä saa minkäänlaista reaktiota irti, spontaanisti tai ei-spontaanisti.
"Uusimman henkilöliikennetutkimuksen (HLT 04–05) mukaan pyöräilyn osuus kulkutapaosuuden mukaan tarkasteltuna on noin 9 prosenttia."
Kirjanmerkit