GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 37 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 2535

Aihe: Kuopion maantielenkit

Jos joku ystävällinen sielu kävisi tänään keskiviikkolenkin ajamassa lähtien normaalisti klo 17 Teboililta, kun oikein Savon Sanomissa lenkkiä mainostettiin. Harmi, että en tänään pääse. On varmaan tungos.d

Edit. Joku jo aamutuimaan soitti ja sanoi olevansa tulossa ajamaan. Sanoin, että meidän lenkeillä ajetaan kieli vyön alla ja ikenet veressä...Eipä aikonut enää tulla.
    StantheMan muokkasi tätä : 01.04.2009 at 11.45
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Thänk's but no thänk's. Jos ennakkosuunnitelmat pitää kutinsa, niin meillä on tuona päivänä Sa Calobran (10km, +700m nousua) mäkitesti. Kilsoja tulee luultavasti "vaan" n. 180km

-Make
    Ohhoh! Jos olisin saanut suunnitelmasta vihiä aikaisemmin, niin olisin lisännyt tehoja puolella spinningissä!
    The Race is not always to the swift!

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Thänk's but no thänk's. Jos ennakkosuunnitelmat pitää kutinsa, niin meillä on tuona päivänä Sa Calobran (10km, +700m nousua) mäkitesti. Kilsoja tulee luultavasti "vaan" n. 180km
    Make sie saat siellä hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirmuusen kakkitaudin, etkä yhtään kilsoja. En ole yhtään kateellinen. Kuka täällä ravassa voisi olla?

Varokaa poijjaat jäätä, jos ajelette maantiepyörällä. "Sula" tie ei ollut eilen ollenkaan sula.

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKT Katso viesti
    Kirittäjäksi voisin siis lähteäkin, mutta minulle ehkä tuo pääsiäisen aika voisi sopia jopa paremmin. Reittiehdotusta hiottu e-mailissa, mutta tuohon ehdotukseen muutoksena minulla oli ehdotus, että ajettaisiin viitostietä Kotalahteen ja siitä Lempyyn kautta ysitielle. Jos jättää Rautalammin pois ja ajaa Iisveden kautta Vesannolle on matka n. 211 km eli ihan passeli.
    Lähden muuten mukaan, jos oon pääsiäisen Kuopiossa. Luultavasti olen.

Ilmoitin KuoPys-joukkueen Flecheen. Kolme ajajaa - mukaan vielä mahtuu. Kiire matkalla ei pitäisi tulla. Epäselväpoishakukuskin on alustavasti hommattu (peruu tietenkin, joten halukasta Vääksystä meitä poisnoutajaa kaivattaisiin vielä. Auto on tarjolla, ja ateria-/kahvittelukulut korvaan kyllä.) Kahden sadan reittikin on selvä, nyt vain pitäisi pysyä terveenä. Menen lähipäivinä ajamaan maantiepyörällä - mukaan voi ilmoittautua, niin noudan autolla. Ajan autolla jonnekin mukavalle pätkälle "uutta" pyörää säätämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti *Ändi* Katso viesti
    Lähden muuten mukaan, jos oon pääsiäisen Kuopiossa. Luultavasti olen.
    Tervetuloa!

Ainakin viitostien reuna moottoritien päästä Kotalahteen oli tänään sula ja kuiva.
    Parempi kulua kuin ruostua.

Onko Länsisaamaisentie ja Itäsaamaisentie päällystettyjä vai sorapintaisia teitä? Suunnitelmissa on pääsiäislenkki.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Minun muistin mukaan hiekkatietä.
    Korjata saa / pitää jos olen väärässä.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Hiekkatietä ainakin osin. Autolla olen viime / edellisenä kesänä ajanut. Asiallista pätkää muuten.

Kiitos! Pitää jättää myöhemmin kesällä ajettavaksi. Nyt saattaa olla turhan rapaista ja pinnalta pehmennyttä. Maasturilla ajattelin jyrätä...
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Mites sunnuntaina, ajaako kuopiolaiset kuopiossa maantietä vai tuletteko tänne? Mulla olis reilun parintunnin pyörittely maantiellä mielessä...
    High Fidelity

Kyllä olisi tarkoitus maantielle päästä. Voi olla, että olen autotta, joten pitänee ajaa riskillä maantiepyörällä keskustasta. Teille päin vois tulla. Sovitaan huomenna tarkemmin.

Palataan huomenna asialle. Nyt otan oluen ja unicum-paukun ja lähden katsomaan eilistä talvisodan jaksoa, Eläköön
    High Fidelity

Loppuunjuossut Guest

Siipeilyä

Olisin hyvin kiitollinen sivutoiminen (voi meitä olla muitakin) pyöräilijä, jos te päätoimiset urheilupyöräilijät laittaisitte palstalle julki aiempaa enemmänkin missä tahdissa teiden puhdistus etenee. Vastineeksi toki osallistun yhteislenkille kun hiihtokausi totaalisesti loppuu. En sentään esim ala puhdistamaan pyöräilykenkiänne, sen verran jaksaa odotella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Kyllä olisi tarkoitus maantielle päästä. Voi olla, että olen autotta, joten pitänee ajaa riskillä maantiepyörällä keskustasta. Teille päin vois tulla. Sovitaan huomenna tarkemmin.
    Voisin olla sunnuntai-aamuna autolla-ajo-kunnossa vaikka nyt en KalPan tappion jälkeen ihan täysin olekkaan Eli jos irroittelen Erneston tekeleen trainerista ja laitan rönttäkelinkiekot alle niin voisin lähteä autolla->pyörällä sunnuntaina hakemaan tuntumaa pitkään lenkkiin. Isoimmat tiet on kuivimpia. Jos tulee taivaalta jotain yllätyksiä kuin JYPin maalit niin sitten en ilman lokareita aja.

nimim. Roudasta rospuuttoon eli hyvin menee taas.
    TKT muokkasi tätä : 03.04.2009 at 23.02

Täällä voisi ajaa Siili-hamula-kehvo-räimä-kasurila-siili. Siinä olis varmaan lähemmäs 50km. Mutta maaningantie on kyllä kuiva, eli suoraankin pääsee. On vaan pirun tylsä palata samoja jälkiä takaisin...
    High Fidelity

*Ändi* Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Loppuunjuossut Katso viesti
    Olisin hyvin kiitollinen sivutoiminen (voi meitä olla muitakin) pyöräilijä, jos te päätoimiset urheilupyöräilijät laittaisitte palstalle julki aiempaa enemmänkin missä tahdissa teiden puhdistus etenee. Vastineeksi toki osallistun yhteislenkille kun hiihtokausi totaalisesti loppuu. En sentään esim ala puhdistamaan pyöräilykenkiänne, sen verran jaksaa odotella.
    Kyllä tänne varmaankin tulee kommenttia, kun maanteillä ajaminen alkaa sujua tai kun pyöräteitä on siivottu. Savon Sanomissa teiden puhdistus (joku vastaava ingenjöör-viranomainen haastateltavana) oli ilmoitettu tehtäväksi 5. tai varalla 13.4. Tuskin tuo 5. toteutuu, kun ulos kattelee.

Tänään oli muuten poijjaat polut vielä ihan hyvässä kunnossa. Jäiset, mutta suurimmaksi osaksi kovat. Siellä täällä maa ja kivet ovat sulaneet esiin, mikä helpottaa ajamista, mutta mutaäksön lisääntyy. Särkiniemi-Vänäri-Rönö-Itkonniemen kerkesin ajaa, mutta sitten alko menemään renkaita.

Kelihän on Prseestä, mutta olen huomenna Maaningantiellä ajamassa maantiepyörällä puolen päivän aikaan. Kävin jo maastopyörän takapihalle hautaamassa, joten siihen en enää koske. Jos tie on huomenna yhdentoista aikaan sula, niin lähden maantiepyörällä kokeilemaan autotietä pitkin pohjoiseen. Jos TKT on autolla ajokunnossa ja riittävän hullulla päällä, niin kyllähän se autokyytikin kelpaisi. Jos ajamaan ei pääse, niin ajan kellarissa rullila. Siis en ole kymmenen aikaan lähdössä "talvilenkille".

Tuo se pyörä mulle niin Laitetaan se tahkokuntoon minä en ole varma monelta ajelen. Ilmoittelen illanmittaan...
    High Fidelity

Kelihän on Prseestä, mutta olen huomenna Maaningantiellä ajamassa maantiepyörällä puolen päivän aikaan. Kävin jo maastopyörän takapihalle hautaamassa, joten siihen en enää koske. Jos tie on huomenna yhdentoista aikaan sula, niin lähden maantiepyörällä kokeilemaan autotietä pitkin pohjoiseen. Jos TKT on autolla ajokunnossa ja riittävän hullulla päällä, niin kyllähän se autokyytikin kelpaisi. Jos ajamaan ei pääse, niin ajan kellarissa rullila. Siis en ole kymmenen aikaan lähdössä "talvilenkille".
    Ilmoitelkaa minullekin jos olette menossa ja mihin aikaan... jos ei ole ihan eskimokeli niin kyllä minä lähden ainakin pyörän likaamaan.

Ei siitä Räimän-Hamulanlenkistä tule kun n.40km.
    Maaningalle voi ajaa ja kiertää Maaninkajärven, jos vielä huvittaa lisätä niin Kinnulanlahdesta Alapitkälle. Harjoituspäiväkirjasta kyllä matkatkin löytyy jos tarvii tarkemmin tietää.
    Uskoisin että sulat tiet löytyy noilta suunnilta, kun siellä on liikennettä kuitenkin kohtuudella.

Edittii: näyttäs tuo kehvon lenkki Hamulankautta ajettuna olla 33km.
    TimoT muokkasi tätä : 05.04.2009 at 10.26
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannibaali Katso viesti
    Tuo se pyörä mulle niin Laitetaan se tahkokuntoon minä en ole varma monelta ajelen. Ilmoittelen illanmittaan...
    Pääsiäisen jälkeen voidaan pitää taktiikkapalaveri ja säätää maastopyörää. Onhan tuolla jo talvi tahkottu ilman sen kummempia huoltoja.

Kuullostaa hyvältä:-) minä pääsen huomenna liikenteeseen vasta klo16 pintaan. Tiet ovat jo tuolloin ehkä hiukan kuivaneet...onko mukaan lähtijöitä?
    High Fidelity

Minä panen aamulla tekstarin lähdenkö maantielle. Jos on märkää niin en lähde vaan ajelen itsekin iltapäivällä sisällä ja katson loppuja siitä Tour de France-satsista mikä oli tämän talven tavoitteena satulassa katsoa.

Lange58 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKT Katso viesti
    Minä panen aamulla tekstarin lähdenkö maantielle. Jos on märkää niin en lähde vaan ajelen itsekin iltapäivällä sisällä ja katson loppuja siitä Tour de France-satsista mikä oli tämän talven tavoitteena satulassa katsoa.
    Onpa ollut hyvää ajaa koko talvi ja nyt nämä märät kelit CC:llä - eipä ole tarvinnut arpo missä on kuivaa - lokarit pyörään ja lenkille.Perinteisesti kilpapyörä kausi on avattu 10:nen päivän tienoilla - tunnetustihan minulla on tavoite ettei pyörä tai vaatteet likaannu - vai mitä Stantheman ?

Kävin tsekkaamassa Maaningantien. Se ei ole jäässä, mutta märkä. Eli minä lähden klo16-17 aikaan tästä länteen..
    hannibaali muokkasi tätä : 05.04.2009 at 09.19 Syy: Aikataulu
    High Fidelity

Kävin kuin kävinkin maantiepyörällä reissun heittämässä. Ei tuo ollut hienohelmojen hommaa. Lähinnä soraa ja kuraa ja pyörästä lähti varmaa vuosi käyttöaikaa loppupäästä pois. Ajoin hiekotussoraistapyörätietä Kallansilloille, josta eteenpäin pyörätiet ovat kertaalleen puhdistettu. Räimää vähän matkaa ajoin ja välialapesun sain tehtyä TimoTeen pihassa. Lentokentän ja Uuhimäen kautta munkkikahville STykköselle. Kallantietä takaisin tullessa ajoin sitten tietä pitkin. Krylionit kestivät hiekotussoran ihan hyvin. Vaikka pyörä ja mies olivat yltäpäältä kurassa, niin kannatti lähteä. Jäätä ei ollut kuin TimoTeen kotitiellä. Siis Kallansilloilta alkavat "puhtaat" pyörätiet, jos jotakin kiinnostaa. Märkää ja kuraista kyllä on siitäkin eteenpäin.

Kävin kuin kävinkin maantiepyörällä reissun heittämässä. Ei tuo ollut hienohelmojen hommaa. Lähinnä soraa ja kuraa ja pyörästä lähti varmaa vuosi käyttöaikaa loppupäästä pois. Ajoin hiekotussoraistapyörätietä Kallansilloille, josta eteenpäin pyörätiet ovat kertaalleen puhdistettu. Räimää vähän matkaa ajoin ja välialapesun sain tehtyä TimoTeen pihassa. Lentokentän ja Uuhimäen kautta munkkikahville STykköselle. Kallantietä takaisin tullessa ajoin sitten tietä pitkin. Krylionit kestivät hiekotussoran ihan hyvin. Vaikka pyörä ja mies olivat yltäpäältä kurassa, niin kannatti lähteä. Jäätä ei ollut kuin TimoTeen kotitiellä. Siis Kallansilloilta alkavat "puhtaat" pyörätiet, jos jotakin kiinnostaa. Märkää ja kuraista kyllä on siitäkin eteenpäin.
    Onneks en sitten lähtenyt. Oli kyllä vähän sääli näin hienolla kelillä sisällä istua, mutta täytynee lähteä vielä tänään ulkoilemaankin. Kaksi ja puoli tuntia, 76,7 km takkahuoneessa Colnagolla. Ei mitään järkee.... mutta ihan hyvin sen jaksoi kun ei turhia miettinyt ja katteli samalla 2004-05 Tour de Franceja. Mutta nyt alkaa sisäpyöräily riittää tälle talvelle, ehkä kerran vielä.

Hyvä kun ymmärsit ketä tarkoitan. Ei ihan "nimeltä" viitsinyt laittaa "kehuja".

Minä ajoin kehvoräimän kautta kuopioon. Piti auto tulla hakemaan täältä...en kastunut enkä juuri likaantunutkaan. Kannatti lähteä vähän myöhemmin pääosin ajoin tienlaitaa...
    High Fidelity

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •