above_forum

Collapse

Satula vaihtoon

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Iglumies
    vapaajäsen
    • 01/2006
    • 3878

Ei tähän varmaan löydy mitään yleispätevää keinoa, miten se sopiva löytyy.
    Ilmeisesti perse täytyy "tappaa" riittävällä ajamisella, ennen kuin se kestää valittamatta.
    Itse löysin vasta 2-vuotta sitten sopivan satulan (SDG Ti-Fly) jolla istuminen on helppoa, ja kokeita on tehty kohta 20 vuotta.
    Ajomäärät ja -kerrat on varmaan kanssa melko ratkaisevaa asiassa, niin ja mulla on kyse maastopyöristä.

Comment

• tiger
      Vakiovieras
      • 12/2008
      • 122

Uuden fillarini satula rasittaa persettäni tai tarkemmin sanottuna kankkuja. Ihme juttu, koska satula muuten tuntuu hyvältä. Pitää vielä jatkaa (hanurin) sisäänajoa - jospa tuo perse tuohon tottuisi. Kummasti sillä lailla satulan ulkopuolella nuo kankut tuntuvat puutuvan tai rasittuvan. Olen kokeillut säätää satulan kulmaa ja sijaintia etu/taka-suunnassa tuloksetta.
      Verrattuna vanhaan satulaani, niin huomasin että tämä uusi on lähes saman levyinen, mutta aika lailla tasainen / flätti sieltä peräpäästä. Vanha oli selvästi kuperampi takaa - paino jakautuu kenties tasaisemmin mun ahterille sillä?

Comment

• NallePuh

Mulla perse tykkää Max Flitestä.. Aika pirun monta satulaa oli kokeilussa eri frendeltä ja uus Flite oli jo tosi jees, hekutin jo sen ihanuutta, mutta puutuminen alkoi vaivaamaan tossa luokkaa parin tunnin ajon tienoolla. Sitten mun perse sai ekat treffit max Fiten kanssa, se rakastu siihen tyystin.. Nyt ei perse valita pitkistäkään lenkeistä. Satulan etsimiseen kannattaa uhrata aikaa sillä kun SE löytyy, ajaminen on todella kliffaa puuhaa !!

Comment

• Morfoosi
          Nöösi
          • 11/2008
          • 13

Max Fliteä...

tere - oliko se joku noista, tyyppejä tuntuu olevan Max Flite genressä useampia mm. Trans am ja gel flow. Mikä sun paino/pituus? Mainitsemasi satula kyllä näyttää lupaavalta, suht kupera peräpää (minkä havainnut hyväksi) + snadi syvennyt keskellä ja ehkä geeliä hiukan. Kö?

Alkujaan tämän lähetti NallePuh Katso viesti
          Mulla perse tykkää Max Flitestä.. Aika pirun monta satulaa oli kokeilussa eri frendeltä ja uus Flite oli jo tosi jees, hekutin jo sen ihanuutta, mutta puutuminen alkoi vaivaamaan tossa luokkaa parin tunnin ajon tienoolla. Sitten mun perse sai ekat treffit max Fiten kanssa, se rakastu siihen tyystin.. Nyt ei perse valita pitkistäkään lenkeistä. Satulan etsimiseen kannattaa uhrata aikaa sillä kun SE löytyy, ajaminen on todella kliffaa puuhaa !!

Comment

• PatilZ
            Aktiivijäsen
            • 04/2008
            • 1515

Alkujaan tämän lähetti tiger Katso viesti
            Uuden fillarini satula rasittaa persettäni tai tarkemmin sanottuna kankkuja. Ihme juttu, koska satula muuten tuntuu hyvältä. Pitää vielä jatkaa (hanurin) sisäänajoa - jospa tuo perse tuohon tottuisi. Kummasti sillä lailla satulan ulkopuolella nuo kankut tuntuvat puutuvan tai rasittuvan.
            Samat on ongelmat ja ajattelin, että kyllä se hanuri tottuu, kun totutetaan. Nyt on San Marco Blazen päällä istuttu n. 300 tuntia ja yhä tuntuu satula sopimattomalta. Säädetty on vaan tuloksetta. Kyllä tolla penkillä sen tunnin istuu, mutta etenkin pitempien sessioiden loppupuoli on tuskaa (tarkoittaa 3-6 tuntia istumista).

Olen yrittänyt myös kunnon housuilla ongelmaa hoitaa, mutta tässäkin tulokset puhuvat puolestaan. Ja nyt alkaa olla jo ahterissa muutakin ongelmaa kuin vain aristusta istuinluiden ympäristössä. Nämä "saddle sore" (mikä lie suomenkielinen nimitys näille vaivoille) -ongelmat alkavat jo uhata treeniä. Lienee siis vain luovutettava ja etsittävä paremmin ahterille sopivaa satulaa.

Comment

• fiber
              Palstajyrä
              • 10/2006
              • 4256

Tää Fillari-lehden juttu antoi mulle avun, kun ei meinannut löytyä maasturissa sopivaa asentoa: www.fillari-lehti.fi/perus/jutut/2005/Oikeakoko.pdf
              10k-kerhon jäsen

Comment

• J Panula

Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
                Samat on ongelmat ja ajattelin, että kyllä se hanuri tottuu, kun totutetaan. Nyt on San Marco Blazen päällä istuttu n. 300 tuntia ja yhä tuntuu satula sopimattomalta. Säädetty on vaan tuloksetta. Kyllä tolla penkillä sen tunnin istuu, mutta etenkin pitempien sessioiden loppupuoli on tuskaa (tarkoittaa 3-6 tuntia istumista).

Olen yrittänyt myös kunnon housuilla ongelmaa hoitaa, mutta tässäkin tulokset puhuvat puolestaan. Ja nyt alkaa olla jo ahterissa muutakin ongelmaa kuin vain aristusta istuinluiden ympäristössä. Nämä "saddle sore" (mikä lie suomenkielinen nimitys näille vaivoille) -ongelmat alkavat jo uhata treeniä. Lienee siis vain luovutettava ja etsittävä paremmin ahterille sopivaa satulaa.
                Joo, nämä on vaikeita asioita, mä olen siirtynyt vähitellen vähempi topatusta aina vain vähempi topattuun, ja lopulta pitkille maantie matkoille mukavimmaksi on osoittautunut Selle Italian SLR64, jossa ei ole toppausta ollenkaan... kuskilla painoa 85-90kg ... maastossa menee tavan SLR yms. myös, kun ajoasento muuttuu kokoajan...

Suosittelen siis kokeilemaan vähemmän topattua

Comment

• NallePuh

Alkujaan tämän lähetti Morfoosi Katso viesti
                  tere - oliko se joku noista, tyyppejä tuntuu olevan Max Flite genressä useampia mm. Trans am ja gel flow. Mikä sun paino/pituus? Mainitsemasi satula kyllä näyttää lupaavalta, suht kupera peräpää (minkä havainnut hyväksi) + snadi syvennyt keskellä ja ehkä geeliä hiukan. Kö?

http://www.cyclelink.com.au/category393_1.htm
                  Mulla satula on max flite gel flow ja siinä on keskellä halkio. Geeliä ei taida satulassa olla kuin nimeksi.

Comment

• likis

Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti

Mitatkaa ahterinne. Niiden istuinluiden pitää asettua pehmustetulle osalle tai jossan vaiheessa alkaa kivistää ihan penteleellisesti. Lopulta nöyrryin tuohin mittaukseen ja huomasin että ahteri onkin sentti-pari cm leveämpi kuin nuo vakiosatulat... heti helpotti kun oli leveämpi malli alla. Tarkempi kuvaus löytyy haulla tältä foorumilta.

Comment

• znood
                      Aktiivijäsen
                      • 04/2007
                      • 2201

Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
                      Penkkiä ei koskaan siirretä ohjaamon mitan säätämiseksi! Penkki on just siinä mihin jalat sen haluaa.
                      Niin siis se että sinä et siirrä, ei tarkoita sitä etteikö sitä voisi siirtää..
                      Penkki on just siinä mihin kuski sen laittaa.
                      Vanha mutta lihava.

Comment

• AnttiL
                        Vakiovieras
                        • 08/2006
                        • 382

olisi harkinnassa tuo jos ei toi "välimaasto" puutuisi?
                        onko kokemuksia moisesta mallista maastokäytös?
                        www.mckramppi.com

Comment

• PMT

Ei oo tosta mutta Flite genuine gelejä tuolla reijällisenä ollut kaks kappaletta, alle vuoden kestivät, molemmista poikki halkion ja kiinityskiskon takapään edestä halkioon, ainut hyvä puoli takuu on pelannut, nyt on vastaava flite ilman halkiota kestänyt vuoden ja istuma tuntuma ei oo halkiollisesta tohon vastaavaan umpimalliin erilainen. Lupaavat molempien soveltuvan maasto käyttöön. Oma painoni on75 kg ja pyärässä 160mm pehmeetä joustoa.

Comment

• skeba64
                            Vakiovieras
                            • 09/2008
                            • 34

Alkujaan tämän lähetti NallePuh Katso viesti
                            Mulla satula on max flite gel flow ja siinä on keskellä halkio. Geeliä ei taida satulassa olla kuin nimeksi.
                            Nyt pari lenkkiä takana juuri tällä satulalla ja tuntuu hyvältä.

Pitemmänkin istumisen jälkeen sukupuoli tuntui selvältä ilman että asiaa tarkisti ajokorttin printatusta sotun loppuosasta.

Minun bärsseltäni siis yksi ääni tälle Selle Max Flite Gel Flow:lle (tuliko nyt sanat varmasti oikeassa järjestyksessä...)
                            - hnjnmnghh -

Comment

• MakeP

Selle Italia Signo Gel Flow:lle ääni. Yhden epäonnistuneen satulakokeilun jälkeen lähdin valkkaamaan satuloista, joiden esiintymistiheys Pro-teameilla on suurin. Nuo jampat kun kuitenkin viettävät kyseisillä jakkaroilla vastaavan määrän ajastaan kuin me muut konttorituoleillamme, joten kannattaa kuunnella kokemuksen ääntä. Esim. SelleItalian sivuilla kerrotaan kaikkien sponssitallin kuskien käytössä oleva penkki.

Comment

• 100kg:n pyöräilijä

Kaikki pisteet selle italia max flite gel flowlle (131 mm). Lakkasi vehkeet puutumasta kun ostin tällaisset satulat sekä maasto- että maantie pyörään. Kun vielä asettelee satulannokkaa karvan verran alaspäin niin menee yli 4h lenkitkit vaikeuksitta. Näkyvät kirjoitelleen foorumilla jotta paino tulee liikaa käsille ja hartiat puutuu kun satulannokka on käännettynä alaspäin. Puutukoot mieluummin hartiat kuin pelivehkeet. Ei ole kuitenkaan ollut hartiaongelmia. Suomen urheilupyörä myi edullisesti satuloita jotka oli leimattu myymälämalleiksi. Ostin pari satulaa 70 euroa kappale. Hyvin ovat toimineet 97 kg:n painon alla.

Comment

Working...