HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 20 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bere Katso viesti
    Mites toi raleigh on maalattu? Oon harkinnu ton mun monarkin maalausta kiekkojen vaihdon ohessa. Ehkä jopa käsipelin sprayllä...
    Runko on ensin hiottu paljaaksi ja sitten maalattu pensselillä ja Miranolilla, jolla saa kiiltävän ja tasaisen pinnan jos homma onnistuu oikein.

Nykyään pyörässä on vielä Tektron long-reach jarrut, jotka ovat todella hyvät:

Kesällä lokarit lähtee ja alle vaihtuu Mara Wintereiden sijaan Vittorian 32mm cc-sliksit...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Raleigh Royale...

Ennen:

Jälkeen:

Yläkuvassa tarakalla olevassa pahvissa luki: "vaihdetaan mäyräkoiraan"
    Mulla oli vanhempaa mallia. Hyvä diili, jos kalja kelpaisi valuutaksi. Sileäkarvaisen mäyräkoiramme Mortin pitäisin kyllä ja tarjoaisin vaikkapa rahaa. Onneksi pikkubroidin 5-vaihteinen Raleigh Sprite on tallessa, joten siitä olisi helpompi tehdä sinkula. Spriressa on Huret 1 x 5 vaihteet, kun taas Royalessa ranskalaiset Simplex 2 x 5
    Blogissani italialaisia maantiepyöriä, maantiepyöräilyä ja tyyliä. UUDISTETTU ULKOASU: squadraazzurraciclista.blogspot.com

Kiitokset kaikille tietoiskuista ja vinkeistä. Itsekin olin enemmän entisöinnin kannalla. Nyt pitänee vaan ruveta purkamaan pyörää osiin. Osaatko Jipsu (tai kuka tahansa) sanoa, mistä saisin selville tuon rungon tyypin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika Koivisto
    Kiva naapuri sulla. Ehdottomasti tuo kannattaa entisöidä. Tai sitten vaan pidät hyvässä ajokunnossa.
    Eiks ookin? Pisti vielä mukaan toisen parin kiekkoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuntematon
    Onko vaihtajat myös tuota Shimanon 600-arabeski-sarjaa?
    En nyt pysty varmistamaan kun pyörä on toisessa osoitteessa, mutta muistaakseni olivat.

bere Guest
    Nättiä jälkeä kyllä miranolilla. Omani ajattelin silti maalata spreillä, en tosin mastonilla.
    Beltonilla vissiin. En luota sutimiseeni puoliksikaan niin paljon kuin ruiskimiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti L'una Katso viesti
    Olisko kuvaa laittaa? Mulla oli Royale nuoruudessa 70 - 80-luvuilla, olisi kiva löytää hyväkuntoinen myrkynvihreä yksilö ja laittaa kuntoon.
    No just samanlainen vihreä Royale oli mullakin. Simplex 10 vaihteet, Brooksin nahkasatula ja valkoiset muovilokasuojat.

Minne lie hävitin jonkun muuton yhteydessä
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ärjy Katso viesti
    Laitetaas nyt itsekin tänne kuvia osista runkoa odotellessa.

Jaa jaa, pitäisikö käydä hakemassa itsekin uudet tangon päätytulpat illaksi.
    Olikohan se Havana Club, vai mikä se rommi, jossa oli tuollaiset .
    -

Rakentuu pikku hiljaa...

*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ärjy Katso viesti
    Laitetaas nyt itsekin tänne kuvia osista runkoa odotellessa.
    Et klassisemman mallisia vähän ajettuja '06 Velocekahvoja (sillä oikealla vaihdemekanismilla) haluaisi tuohon?

Ja jottei olisi offtopiccia liiaksi, niin komean näköistä osaa sulla. Klassista tankoa saattais ehkä kaivata vielä, tosin ainakaan 3TTT Paris-Roubaixiin Campan ergopowerit ei oikein istu hyvin.
    Fixed-gear bikes are a gateway drug to all forms of cycling

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaveri Katso viesti
    Et klassisemman mallisia vähän ajettuja '06 Velocekahvoja (sillä oikealla vaihdemekanismilla) haluaisi tuohon?
    Mulla on cyclocrossarissa '06 kahvat enkä ole koskaan oikein pitänyt niiden muodosta. Halusin tarkoituksella nuo uudemmat, koska shimanon kaltaiset isommat kahvat tuntuvat sopivan paremmin käteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaveri Katso viesti
    Ja jottei olisi offtopiccia liiaksi, niin komean näköistä osaa sulla. Klassista tankoa saattais ehkä kaivata vielä, tosin ainakaan 3TTT Paris-Roubaixiin Campan ergopowerit ei oikein istu hyvin.
    Hommaan tuohon varmaan vielä joskus italo-taivutuksella varustetun tangon, mutta kokeilen tuota nyt ensin. Kiitti vinkistä, että Paris-Roubaix ei välttämättä toimi. Kattelin sitä jo vähän sillä silmällä.

Eilen tuli postissa vielä tuollainen Velo Orange Model 6 / Torelli Tipo Uno Sport -satula (524 g). Ei raaskinut mitään Brooksia tms. vielä.

Minä odotan tänne nyt sitten kuvaa Kervelon uudesta projektista... Alkaako se C:llä?

Oma projekti osien osalta kohta kasassa, vielä etuvaihtaja, vaijerit, ketju, tankoteipit ja pulloteline odottavat lähtölupaa maailmalta.

Kyllä se C:llä alkaa...

Rungosta on vasta tilaus sisällä, nyt odotellaan miten homma etenee. Projektin on kuitenkin tarkoitus jatkua vasta kesällä/syksyllä, joten ei kannata pidätellä hengitystä odotellessa.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Rakentuu pikku hiljaa...
    *Kliini Kleini*
    Mitä pitää googlettaa että löytyy tuollainen (triathloniin tarkoitettu(?)) pyöräteline?
    Kaar ittelles vaa

aksu08 Guest

Nauraa

CRC bikes, no juu Ultimate Feedback Rakk.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=12983

Itse ostin kotimaasta, mutta ei taida enää saada.
    CRC näyttää aika ok hinnalta.

Aivan loistava teline! Sopii kaikki fillarit ja pysyy pystyssä, käyttö helppoa!
    Pari tarttis ostaa itselle myös lisää...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Juu, olen kerran päässy testaamaan, kun Tunkkipuolikas heitti autostaan mun pyörälle sellasen jossain Pyynikin kupeessa. Todella hyvä, pitäis hommata ainakin yks.

On näköjään 1 käyttäjäkommenttikin, OJ from United Kingdom. Onko se sinnekin ehtiny

Ja kiitti!
    Kaar ittelles vaa

Tuli tehtyä kammoprojekti ja vaihdoin genesis flyeriin KMCn ketjun tilalle connexin 800 ketjun, painoa lähti pois aika tasan 100g.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punkku Katso viesti
    Minä odotan tänne nyt sitten kuvaa Kervelon uudesta projektista... Alkaako se C:llä?

Oma projekti osien osalta kohta kasassa, vielä etuvaihtaja, vaijerit, ketju, tankoteipit ja pulloteline odottavat lähtölupaa maailmalta.
    Tänne varmaan saadaan aikanaan kuvia Punkunkin projektista...
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=186
    Rule #1: Obey The Rules

opnykanen Guest
    Noniin loput osat saapuivat ja tässä pikaisesti laitoin kasaan että yleisilme selviää. Omaa silmää miellyttää kovastikkin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Tänne varmaan saadaan aikanaan kuvia Punkunkin projektista...
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=186
    Joo, pitää yrittää. Jos vielä oppisi kuvien laittamisen tänne.

Jukkeli84 Guest
    kirjotanpa nyt tämän threadin alle kun en etsimällä löytänyt viisaampaakaan paikkaa. Olen tässä aloittelemassa ensimmäistä maantiepyöräprojektiani, kyseessä on todellinen budjettipyörä mihin tulee käytettyä osaa ja projektilla ei sinällään ole mikään kiire.

rungon olen valinnut, saan käytetyn cicli b crookin ja haarukaksi kaavailin:

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=22932

onko tuosta mihinkään?

ohjainlaakeriasiat on mulle vielä täyttä hepreaa, mistä löytyisi semmonen perus tietopaketti niistä?

tai otetaan vastaan laakerisuosituksia kyseiselle runko+haarukka paketille.

Nykyään pyörässä on vielä Tektron long-reach jarrut, jotka ovat todella hyvät:

Mistä hommasit Tektron jarrut.

opnykanen Guest
    @Jukkeli

ihan passelin näköinen haarukka.

http://www.merlincycles.co.uk/?fn=pr...&categoryId=66

Tuo on hyvä ja edullinen. Mikäli tilaat niin varmista vielä että koko on 1 1/8. Asennukseen tarvitset työkalun, mutta itse (ja moni muu) tein sellaisen 10mm kierretangosta, parista mutterista ja prikasta.

Jukkeli84 Guest
    Cicli B Crook
    Ein Top Einsteiger Rahmen zu einem erstaunlichen Preis, eine spezielle Geometrie mit kürzerem Oberrohr und größerem Steuerrohr für einen hohen Komfort. Rahmen ist ein Sloping Modell mit 3 cm abfallendem Oberrohr, daher sollte der Rahmen ca. 2-3 cm kleiner genommen werden als die klassische Rahmenhöhe.
    Facts:
    7005 T6 Aluminium
    austauschbares Ausfallende
    Steuersatz 1 1/8" Integrated
    Stützmaß : 27,2
    Umwerfer : 31,8 mm
    Farbe: schwarz oder rot

ööh...tälleen sanos rungon valmistajan sivu. eli käypikös tuo wcs?vai pittääkö olla tyyliin tämä:

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=19522

en tajjuu..

Tässä tekstiä Bike24:n sivuilta. Eli noita integroituja "drop in" laakereita löytyy kahta eri mallia, Campa ja Cane Creek. Näiden erona on tuo laakerinkulma, joka muistaakseni Campassa on 45 astetta. Eli nyt pitäisi tietää, että kumpi kulma löytyy sieltä rungon emäputken sisältä.

"The bearing rests directly on the angled (36° or 45°) surface of the steerer tube. The most common "Drop In" versions are called "Drop In Campy" for Campagnolo Hiddensets and "Cane Creek"
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KHP Katso viesti
    Mistä hommasit Tektron jarrut.
    SJS Cyclesistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkeli84 Katso viesti
    Cicli B Crook
    ööh...tälleen sanos rungon valmistajan sivu. eli käypikös tuo wcs?vai pittääkö olla tyyliin tämä:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=19522
    en tajjuu..
    Mun Crookki näyttäis käyttävän Columbus® Type Headsettiä.
    Tuolta infoa:
    http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68

Olisko sitten tämmöisen näköinen
    http://www.evanscycles.com/products/...adset-ec011411

ääshoul Guest
    Ylempänä oli puhetta rungon hionnasta, eli millä olette hioneet rungon ennen miranolilla sutimista? Minkä karkeuksisella paperilla (hiekkapuhallusmahdollisuutta ei minulla ole), ja miten mahdollisten ruostekohtien kanssa toimitaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ääshoul Katso viesti
    Ylempänä oli puhetta rungon hionnasta, eli millä olette hioneet rungon ennen miranolilla sutimista? Minkä karkeuksisella paperilla (hiekkapuhallusmahdollisuutta ei minulla ole), ja miten mahdollisten ruostekohtien kanssa toimitaan?
    Jos idea on sutia Miranolia, niin otat riittävän karkeaa (80 (?)) paperia ja hiot vanhan maalin pois ja sitten vähemmän karkealla (120 - 150 - 240 (?)) viimeistelet. Ruostekohdista ruoste pois ja vaikka Ferrexiä siihen pohjamaaliksi. Hiomatyyny on aika hyvä väline rungon hionnassa.

Mutta jos vanhaa maalipintaa on jäljellä, niin se kannattaa vaan karhentaa (ja tarrat poistaa) ja maalata päälle. Se vanha maalipinta on yleensä paljon kestävämpi kuin uusi käsinmaalattu. Näin ensimmäinen naarmu ei tuo metallia heti näkyviin. Ainakin omat spray-maalatut pinnat ovat olleet aika arkoja kolhuille verrattuna alkuperäisiin tehdasmaalattuihin.

Tuosta rungon maalauksesta sen verran että pulverimaalaus maksoi muistaakseni reilun 10 euroa (jos ei ole kova kiire ja kelpaa joku tavallinen väri mitä sattuu olemaan työn alla muutenkin) Maalit poistin Nitromorssilla joka taisi olla kympin purkki. Ei niitä ehkä spraymaaleilla kannata itse maalailla, vai?

Kuota Kom

Vuodenvaihteen projekti:

Viva l'Italia liberata e riscattata!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •