GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 6 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #151
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Cervelo RS näyttää olevan mukana Tourin keväisessä runkotestissä.

    Wiggle myy paria kokoa RS-rungoista alessa:
    http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Ce...08/5360039992/
    Rule #1: Obey The Rules

  2. #152
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Cervelo RS näyttää olevan mukana Tourin keväisessä runkotestissä.

    Wiggle myy paria kokoa RS-rungoista alessa:
    http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Ce...08/5360039992/
    Yllättävän kehnosti oli pärjännyt; miksiköhän eivät testanneet R3:sta tai R3 SL:ää. No, taisivat olla toistetkin rungot samaa hintaluokkaa - esim. Storck.

  3. #153
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    http://www.competitivecyclist.com/ro...o-rs-5951.html

    ... ja jokunen RS runko löytyy myös täältä 1500$.

  4. #154
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Pervåå
    Viestit
    139
    juuei juuri RSlle kehuja satanut. Haarukkaakin moittivat. Mollaavat mun unelmarunkoa....
    Satunnainen piilopyöräilijä

  5. #155
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Minusta on suhteellisen sama mitä rikkinäiselle rungolle tekee. Noin se mahtuu roskikseen paree. Toi ei ole kun uusi, ei ole vaihtajan korvakettta yms. korvaketta, puuttuu maalia yms.

    OK, anteeksi maalaisuuteni. Meni kyllä ihan täydestä.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  6. #156
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Niin, eikös noita rikkinäisiä runkoja ole ennenkin paloiteltu vaurioiden selvittämiseksi?
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  7. #157
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a.miller Katso viesti
    Teippejä en pätkinyt, riippuu varmaan siitä, kuinka paljon limittäin teipin kiepittää tangolle...
    Mää olen poistanut Fizik-teipestä päistä rei-ittämättömine pätkien verran. Ei näytä minusta nääs hyvältä fillarissa muuten. Ne on kyllä aika ohuet mutta minusta kivat ajaa.

    Zippin teippi oli 36g eli sika sippoiset ja tulpat 8g. Ne tulpat on kyllä pakkohankinta jos on sekaisin kuidusta. Mää en niin välitä...

  8. #158
    juppepuputti Guest

    tourin runkotesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti walesi Katso viesti
    juuei juuri RSlle kehuja satanut. Haarukkaakin moittivat. Mollaavat mun unelmarunkoa....
    Juu, sun täytyy vaihtaa unelmaa. Se on ihan paska runko kun tour näin sanoo.Tehdään Suomesta Canyonin kimppatilaus kaikille. Canyonissa on vielä sekin jyvä puoli, että jos laittaa painoa tourin testeille, niin voi olla aina varma että Canyon voittaa siellä. Ellei niillä satu olemaan uus malli tulossa, silloin poistuvaa voi vähän kritisoida jostain.

  9. #159
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Pervåå
    Viestit
    139
    Ja sit täytettä mukaan.
    Satunnainen piilopyöräilijä

  10. #160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juppepuputti Katso viesti
    Juu, sun täytyy vaihtaa unelmaa. Se on ihan paska runko kun tour näin sanoo.Tehdään Suomesta Canyonin kimppatilaus kaikille. Canyonissa on vielä sekin jyvä puoli, että jos laittaa painoa tourin testeille, niin voi olla aina varma että Canyon voittaa siellä. Ellei niillä satu olemaan uus malli tulossa, silloin poistuvaa voi vähän kritisoida jostain.
    Muuten hieno teoria, mutta ei tarvitse mennä edellistä testiä edemmäksi, niin kaava rikkoutuu. Viime kevään testinhän voitti juurikin Cervelo ja Canyon jäi kahdeksanneksi. Ettei vain olisi niin, että testissä olisi mahdollista pärjätä merkistä riippumatta, jos vain suoriutuu hyvin arvostelukohteista.

  11. #161
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Ei noita testejä kannata liian vakavasti ottaa. Testien lopputulos myös vaihtelee sen mukaan, minkälaisia painoarvoja kukin niille eri osa-alueille haluaa antaa. Ei muuta kuin testin pisteet taulukkolaskentaan ja painoarvoja viilailemaan, saattaa lopputulos olla hyvinkin erilainen.
    Rule #1: Obey The Rules

  12. #162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Ei noita testejä kannata liian vakavasti ottaa. Testien lopputulos myös vaihtelee sen mukaan, minkälaisia painoarvoja kukin niille eri osa-alueille haluaa antaa. Ei muuta kuin testin pisteet taulukkolaskentaan ja painoarvoja viilailemaan, saattaa lopputulos olla hyvinkin erilainen.
    Näinhän se on kaikissa testeissä. Siksi onkin mielestäni hienoa, että Tourin testit tarjoavat lähinnä mittadataa tietyistä rungon ominainsuuksista. Sellaista tietoa mitä muuten on hankala saada. Tämän luulisi auttavan jokaista itselleen sopivan rungon valinnassa. On erikoista, kun iso osa porukasta kokee tällaisen testin jotenkin hyökkäykseksi omia suosikkejaan kohtaan. Onhan tällä toki pitkät perinteet essonbaareissa. Kaikki testitulokset voidaan kieltää ottamalla esiin puolueellisuuskortti.

    Toinen ääripää on ajoelämykseen perustuva testi, jossa kaikki on ainoastaan amazing ja superb. Ei tarvitse ottaa kenelläkään nokkiinsa, kun kaikki on niin hienoa. Dollari kiertää markkinoilla ja kaikilla on kivaa.

  13. #163
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    En tiedä hakeeko HMB taas juttuseuraa vai referoi Pro Cyclingin Wurst-makkara "kaikki on fantsua-testejä"...



    Just äimistelin vanhempaa Pro Cycling numeroa jossa oli ihan kiva Indipendent Fabricationsin kuitufillari, ~11 000$, ja siinä 3TTT halvimmat alustemmi ja alutanko...olisi voinut olla edes kuitutangolla.

    Minusta ajokokemus on kuitenkin se mikä ratkaisee. En mää ainakan käy lenkillä testinumeroilla vaan fillarilla. Ja kun kerää kokemusta, kaikki ei ole aina niin Superb...testituloksista on hauska etsiä syitä sitten että miksi, että taas voisi tehdä alustavia päätelmiä fillareista joita ei vielä ole päässyt ajamaan. Eli luotettavat ja vertailukelpoiset testit on pop.

    Sit on erikseen porukka joka ei testejä lue eikä kokeile. Kunhan on kuitua ja halvalla kun kaikki on samanlaisia kuitenkin. Vaikka olisi väärä kokoa yms. Kunhan sai halvalla.

    Näiltä tyypeiltä sitten tulee tälläsiä,korjasin just yhen "Pro Racen" hiilarihaarukkaa ja sen kruunu asetti ihan uuden standardin mulle kuinka vino alakoolin asennuspinta voi olla. Ei uskaltanut rotsata ihan NIIN paljon...

  14. #164
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Ja kyllä se horsti jotenkin aina pelaa taulukot siten että germaanikansan tuote on ykkösenä... sehän on nyt selvä. Jokainen, joka on asunut jonkin aikaa Saksakka voi todeta tämän muissakin asioissa.

    Niin... ja kai se Helkama sitten pitää runnoa F-lehden testissä voittajaksi - ihan vaan vastapainoksi.

    Samu myy muuten Cervelo RS:ää puoli-ilmaiseksi: http://www.signature.fi/bike.html

  15. #165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Minusta ajokokemus on kuitenkin se mikä ratkaisee. En mää ainakan käy lenkillä testinumeroilla vaan fillarilla. Ja kun kerää kokemusta, kaikki ei ole aina niin Superb...testituloksista on hauska etsiä syitä sitten että miksi, että taas voisi tehdä alustavia päätelmiä fillareista joita ei vielä ole päässyt ajamaan. Eli luotettavat ja vertailukelpoiset testit on pop.

    Sit on erikseen porukka joka ei testejä lue eikä kokeile. Kunhan on kuitua ja halvalla kun kaikki on samanlaisia kuitenkin. Vaikka olisi väärä kokoa yms. Kunhan sai halvalla.
    Eikö noiden testien funktio ole nimenomaan tarjota informaatiota niistä tuotteista, mitä ei ole itse päässyt ajamaan? Tai voivathan ne tarjota jotain lisäinformaatiota omastakin pyörästä. Tietenkin oma ajokokemus on se mikä ratkaisee, mutta ikävä kyllä sitä ei ole aina tarjolla. Ainakin testien perusteella voi alkaa haarukoimaan niitä vaihtoehtoja, joita kannattaa koekeilla. Jos joku toinen taas kuvailee omaa ajokokemustaan, niin siinä on ongelmana se, että se on aikamoista arpapeliä. Ihmiset kokevat asioita eri tavalla ja menetelmässä ei ole juuri mitään vertailukelpoista muiden tekemiin testeihin. Väheksyä ei sovi myöskään edellisillan tarjoilusta (valmistajan tarjoama) johtuvan krapulan laadun ja pr-henkilön kuppikoon vaikutusta mielikuvaan pyörästä.

  16. #166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Ja kyllä se horsti jotenkin aina pelaa taulukot siten että germaanikansan tuote on ykkösenä... sehän on nyt selvä. Jokainen, joka on asunut jonkin aikaa Saksakka voi todeta tämän muissakin asioissa.
    Aloitetaanpa vaikka tällä: http://www.moch-sports.com/Meine_Bil...203%202008.pdf
    Tuliko Horstilla virhe vai miksi ykköspaikka meni ulkomaiselle merkille?

    Mietitäänpä sitten vielä lisää. Nuo arvostelukohdathan ovat hyvin yksiselitteisiä. Otetaan vaikka paino. Kun tietystä painosta saa tietyn määrän pisteitä, niin miten on edes mahdollista suosia jonkin maan tuotteita? Mitataanko painot väärin vai valehdellaanko tuloksista? Kaikki muukin noissa testeissä on samanlaista "punnitsemista".

  17. #167
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536

    Punapää

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    ...Tai voivathan ne tarjota jotain lisäinformaatiota omastakin pyörästä.
    Nimenomaan! Siten syntyy sitten korrelaation koetun ja testiarvojen suhteen. On sitten helmpompi mieltää millainen mahtaisi se vielä koe-ajamaton rakkine olla.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 07.03.2009 at 16.52

  18. #168
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tollasta niputtelin...8,27kg, ei paha teräs-aksilapetaaleilla ja "äijä"-koossa. Ei viä ihan valmis mutta kokeilin laittaa O-renkaan sifterin vaijerikuoriin niin pysyvät ruodussa. Täytyyy leikata haarukkaa kun nyt kokeillaan ensin. Zippin golf-pållotuubit oli aika vekkulin oloiset. Toi on sh. hinnoilla joku 5K€ fillari. Tuppaa menemään pirusti aikaa kun tollasen niputtaa hualella. Tekisi mieli kokeilla, toi kun on mun kokoa mutta hankia piisaa liikaa viä.



    Samu Ilonen muokkasi tätä : 07.03.2009 at 17.02

  19. #169
    juppepuputti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Muuten hieno teoria, mutta ei tarvitse mennä edellistä testiä edemmäksi, niin kaava rikkoutuu. Viime kevään testinhän voitti juurikin Cervelo ja Canyon jäi kahdeksanneksi. Ettei vain olisi niin, että testissä olisi mahdollista pärjätä merkistä riippumatta, jos vain suoriutuu hyvin arvostelukohteista.
    jos luet teoriani hieman tarkemmin, niin kaiketi huomaat miksi se kattaa myös tuon viime kevään testin ...

  20. #170
    juppepuputti Guest
    kyllä se vähän niin tuppaa olemaan että saksassa voittaa saksalainen merkki eli Canyon ja esim ranskassa ranskalainen (siellä tosin ei yllättävää kyllä Time eikä Look). Englannin kielisellä alueella ei juuri Canyonin ylistyslauluja näy, mikä on pirun kummallista kun se on kuitenkin maailman paras fillari.

  21. #171
    juppepuputti Guest
    ja vielä selvenyksen vuoksi, en myy mitään merkkiä enkä sano että Canyon on huono runko missään tapuksessa, nuo sammakkojen ja horstin touhut vaan välillä nyppii. omalta kohdalta Tourin testit saivat oman paikkansa sen jälkeen kun pääsin testaamaan edellistä paljon hypetettyä ja testivoittoja saanutta Canyonia. ei huono todellakaan, mutta mietin että onko niillä testikuskeilla ollut betonia hanurissa vai eikö ajotuntumalla, tai lähinnä sen puutteella ole merkitystä..

  22. #172
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    ei kai nykyään ihan scheissea taideta myydä... jokaiselle tuote halunsa ja mieltymyksensä mukaan.

    Eiköhän ole muuten näin että vaikkapa Lance A. voittaisi monta kisaa vaikka polkisi halvimmalla "betoniass" Radonilla tai muulla alumiinivispilällä... turhaa hienostella - just do it!

  23. #173
    juppepuputti Guest
    hah, Lance ei voita yhtään kisaa, ihan sama millä se sotkee. ja miksei, paskaa myydä? koska ollaan niin valveutuneita kuluttajia nykyään? koska valmistajat ja myyjät ovat niin eettiisiä? No huh, huh. Tämä ei siis tarkoita että Canyon on paskaa edelleenkään, mutta ei tuosta kannata sitä yleistä johtopäätöstä tehdä että paskaa ei ylipääänsä myytäisi!

  24. #174
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juppepuputti Katso viesti
    hah, Lance ei voita yhtään kisaa, ihan sama millä se sotkee. ja miksei, paskaa myydä? koska ollaan niin valveutuneita kuluttajia nykyään? koska valmistajat ja myyjät ovat niin eettiisiä? No huh, huh. Tämä ei siis tarkoita että Canyon on paskaa edelleenkään, mutta ei tuosta kannata sitä yleistä johtopäätöstä tehdä että paskaa ei ylipääänsä myytäisi!
    ... ja kyllä Lance voittaa. Se kun on taas pop.

  25. #175
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Pervåå
    Viestit
    139
    No johan tuli Pandoran lipas avattua...
    Satunnainen piilopyöräilijä

  26. #176
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    kokeilin laittaa O-renkaan sifterin vaijerikuoriin niin pysyvät ruodussa
    Itte laitoin mitäpäs muutakaan kuin jekkulankaa! Hoitaa tehtävän.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  27. #177
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288

    OT, Tourin testiin liittyen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Siksi myös hankin sellaisen rungon itselleni kuin itse haluan. Kaikki on olleet hyviä!
    Ittellä ollut kallista hiilikuitua, kallista cromoa, halpaa hiilikuitua, halpaa cromoa, halpaa alumiina ja minun mielipide on edelleen (kuten olen monta kertaa ennenkin sanonut) että kiekot ja renkaat on ehdottomasti tärkeimmät.
    Toki mittatuloksia saa ja niitä voi verrata, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä ja kolmannelle kelpaisi molemmat, mutta miten paljon rungon ominaisuudet eroaa toisistaan kuin ääritilanteissa. Eli 98% ajosta kuitenkin ajetaan suhteellisen samalaisilla rungoilla (kunhan jotain järkeä vertailussa käytetään) kiekot ja renkaat ratkaisevat ajomukavuuden. Muutakin toki voi väittää, ja mittatuloksiakin esitellä.

    Eli minun mielestä, valitse pyörä josta tykkäät ja joka on just sun olonen ja näkönen. Kaupan esittelypyörän koeajo on ihan turha, jollet saa oman kokoista omilla säädöillä olevaa pyörää muutaman sadan kilometrin ajoa varten koeajoon, siis jos tiedät omat mitat. Muuten osaava paikallinen kauppias on erittäin tärkeä neuvoineen, että saat sellaisen rungon jollaisen olemuksen pyörääsi haluat. Tämä tosin omana kokemuksena, muut voivat olla eri mieltä (ja ihan varmaan ovatkin)..
    villef muokkasi tätä : 07.03.2009 at 00.15 Syy: Tuo rungon kokojuttu lisäyksenä

  28. #178
    Millaisia kommentteja tuosta uusimman Tourin ylemmän luokan tri-pyörien testeistä löytyy? Siinähän saksalaiset merkit olivat sijoilla 3, 5 ja 6. Ulkomaiset merkit veivät siija 1,2 ja 4. Onko Tourin kotiinpäinveto vain hetkittäistä vai tapahtuiko toimitukselle virhe "taulukkojen kanssa pelatessa"?

  29. #179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juppepuputti Katso viesti
    omalta kohdalta Tourin testit saivat oman paikkansa sen jälkeen kun pääsin testaamaan edellistä paljon hypetettyä ja testivoittoja saanutta Canyonia. ei huono todellakaan, mutta mietin että onko niillä testikuskeilla ollut betonia hanurissa vai eikö ajotuntumalla, tai lähinnä sen puutteella ole merkitystä..
    Mikä ajotuntumassa oli vialla ja mikä Canyon oli kyseessä?

  30. #180
    juppepuputti Guest
    juu,eikä siinä ollut kumma kyllä Canyonin huippumallia ollenkaan.. noitten pyörien markkinat ei ole niin isot niin ei tartte tukea oman maan tuotteita.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •