Ihan oikeesti?
Laitanko Wilman lihoiks...?
Ihan oikeesti?
Laitanko Wilman lihoiks...?
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Onhan keilan valonjakaumassa selvä ero. Teslassa on selkeä kirkas keskispotti ja tasainen hajavalon alue, jonka äärireuna leikkaantuu terävästi. Kun taas Wilman tuottama Lumen määrä leviää tasaisemmin ja laajemmalle.Nyt on testattu Wilma ja Tesla rinnakkain lenkillä....
Tesla vie kyllä pisteet kotiin.
Ei mitään huomattavaa eroa, Tesla riittää aivan täydellisesti.
Molemmat ovat n.s. "riittävän" tehokkaita.
- Näillä lumikeleillä pärjää pikku tuikuillakin, ei noillakaan tarvitse käyttää kuin puolivaloja. Testi on parasta toistaa kun olosuhteet ovat extremissimo.
Lupinea parempi on tietysti kaksi Lupinea.
Tesla on hyvä pitää kypärässä, koska muuten sen kapeampi spotti ei pysy polulla. Onhan se kevyempikin.
Wilma (tai B.. ) valaisee lähi tienoota laveammin, joten tankovalona parempi.
On testattu myös lumettomassa vesisateessa.
Totta Teslassa on spotti keskellä, mutta kun suuntaa spotin noin 5-6m päähän eturenkaasta on jakauma hyvä.
Keskellä tietä seisoessa ja molemmilla vuoronperään tietä osoittaen en havainnut mitään järkevää eroa miksi maksaa enemmän Wilmasta.
Onneksi tuli ostettua Wilma ensin, koska ei Teslan hintaista kehtaa itse käyttää... se on vaimolle.
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Olisko kukaan Lupine Teslan omistaja liikkeellä tällä viikolla joku ilta klo 22 jälkeen Keskuspuistossa? Kiinnostaisi nähdä ko. lampun tuottama valomäärä livenä vaikka ihan pikaisesti.
Kertokaas vielä onko eroa valon värissä Tesla vs. Wilma?
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
LED:ien värisävyt vaihtelee. EI kannata tämän perusteella valita Tesla/Wilma välillä, koska se mitä saat, saattaa olla erilaista kui se, mitä kaverilla on.
Mistäs te ostatte Lupinen valonne? UK'ssa näyttäis vähän halvemmalta, mutta kypärätelinettä ei ilmeisesti Teslan kanssa tule. Saksassa taas taitaa tulla tilpehöörit mukaan?
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Uusi 50W HID-valaisin Suomen markkinoille. Tehokkaampi ja edullisempi kuin Polarion PH40.
Testi:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bn5...-valaisin.html
Kaikki testini:
http://www.kuvaboxi.fi/profiili/27z7x-vesa.html
No nyt on Tesla tilattu, toivotaan että valaisee.
Mites tuo Lupine Tesla kiinnitetään OS tankoon? Pitääkö sitä kuminauhaa vaan venyttää niin paljon vai? Ohjekirjassa mainitaan että jossakin(?) on 7 asteen säätövara "downhill tankoja varten", muttei oikein selviä missä.
Kyy -yllä se normitankoon tarkoitettu kuminauha venyy OS tankoonkin mutta vois olla ideaa hakea vaikka Etolasta (eimainos) vähän isompi kumilenksu ettei tarvii hampaat irvessä venytellä.
Muoks: löytyy se lenksu valotukustakin kuten alla todetaan ja sieltä määki omani ostin ja koin vähän myöhemmin Etolassa (eitokimainos) ahaa-ilmiön....
Shimaani muokkasi tätä : 18.02.2009 at 19.51
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Argh... Kokeillaan sitten venyttäaä ettei viikonlopun ajelut jää väliin. Olishan se pidempi kuminauha varmaan liian kallis lisätäväksi laatikkoon mukaan.
Lenksu kyllä venyy, helpointa on pitää lenkin päätä paikallaan ja vääntää valopäätä sitä kohti. Normitankoon kyllä käy väljäksi venytyksen jälkeen.
Ooo-rengas ajaa asian varalenksuna, vaihto käy hetkessä.
Love the Ride!
AAA paristotesti:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bka...istotesti.html
Tutustu miten 23 erilaista paristoa käyttäytyvät 0,5W Led-valaisimessa, huoneenlämpöisessä ja -19 asteen pakkasessa.
Tuli mieleen tossa kun kattelin Lupine Bettyä, että mikä estäis Lupinea tekemästä siitä uutta versiota seitsemällä P7-ledillä? Liika lämmöntuotto?
Ai että 7 x P7?![]()
Juu, lämpö saattais olla ylitsepääsemätön ongelma, ainakin jos täydellä teholla niitä loimottais. Tai voishan sitä jäähdytyspinta-alaa toki kasvattaa riittäväksi, mutta voisi mennä aika epäkäytännölliseksi fyysisiltä mitoiltaan.
Vaan mitäpä jos syöttäis niille P7 ledeille riittävän maltillista virtaa jotta jäähdytys riittäisi niin paranisikohan hyötysuhde ja sitä kautta valon määrä?
....ja valoa ei enää pahemmin tarvita, ikävä kyllä. Kuten vuosi sitten keväällä näihin aikoihin lupasin valaistui tämän syksyn/talven aikana Tampereen talviset polut eri tavalla Wilma 7:n ansiosta. Ehdottomasti paras ostos jonka olen pyörääni hankkinut, mitä pimeämpi metsä sitä leveämpi oli hymy kuskin naamalla. Nyt alkaa suupielet kääntyä alaspäin kun tosiaan tuo valaisuntarve vähenee päivä päivältä, senpä takia kysyisin viisaammilta onko siinä perää että akkua olisi paras säilyttää pitemmät jaksot täyteen ladattuna viileässä esim. jääkaapissa? Tarviiko suorittaa täydennyslataus jossain vaiheessa kesällä? Eli kuinka säilytät Lupine valosi valoisan ajan parhaassa iskussa tulevan syksyn/talven haasteisiin?
-Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-
@Dalmore
Mää laitoin viime keväänä Lupinen varusteineen kaappiin akku ladattuna ja syksyllä latasin akun ja lähdin ajelemaan. Hyvin on toiminut. Akussa tuntuis olevan täydet tehot.
Jotkut ohjeethan, olikohan peräti Lupinen sivuilla, sanovat, että pitäisi olla puoliksi ladattu akku ja laittaa säilöön ilmatiiviisti pakattuna viileään paikkaan.
5 Fenixin lamppua testissä. Lisää tulee myöhemmin..
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bzc...nix-testi.html
Kirjanmerkit