GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 6 / 125 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 3734

Aihe: Fillareita muksuille

Hmm... nyt kun tarkemmin ajattelen, niin tulee tietysti mieleen, että 20-tuumaisissa alkaa valikoimaa olla jo paremmin.

Ensi kesänä 7 vuotta täyttävälle, mutta ikäisekseen hieman pienikokoiselle ja vain 20-kiloiselle fillari. Nätti. Pistäkäättens suosituksia. Beinn tulisi maksamaan aika tarkalleen 300 €, joten hintaa alle sen. Kiitos.
    MoreCowbell++

Islabike Tilaus

Olen tilaamassa pojalle Cnocia. Olisiko kiinnostuneita kimppatilaukseen? Toinen pyörä tulisi samassa laatikossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miska Katso viesti
    Olen tilaamassa pojalle Cnocia. Olisiko kiinnostuneita kimppatilaukseen? Toinen pyörä tulisi samassa laatikossa.
    Jaa, taasko ne rahtaa niin? Ens vuoden puolella olisin mukana kyllä, nyt alkaa jouluvisa olla notkollaan...

EDIT: Kysyin Islalta ja tällä hetkellä rahti on £30 per pyörä eli paljousalennusta ei tule. Mutta ensi vuoden puolella hän neuvottelee uuden rahtarin kanssa. Tuskin tuo punta tuosta nousuunkaan lähtee äkkiseltään..?
    finbred muokkasi tätä : 16.12.2008 at 12.53
    MoreCowbell++

Rahdista

EDIT: Kysyin Islalta ja tällä hetkellä rahti on £30 per pyörä eli paljousalennusta ei tule. Mutta ensi vuoden puolella hän neuvottelee uuden rahtarin kanssa. Tuskin tuo punta tuosta nousuunkaan lähtee äkkiseltään..?

Ei mulla kiirettä ole asian kanssa. Helmikuussa olisi pojan synttärit. Talvea ei näy joten fillarikelit pihassa jatkuu.

En selvitellyt asiaa sen enempi. Uskoin vanhaan tietooni kahden vuoden takaa, kun tilasin Islalta Rothanin. Tuolloin tuli kontissa kaksi yhden hinnalla tai yksi kahden hinnalla, kuinka vain. Kiitos nykytila selvityksestäsi. Katsotaan tammikuun lopussa, kuinka tilaus kannattaa hoitaa.

Nostetaas vanhaa ketjua ylöspäin. Talvea ei oikein näy edelleenkään, tai ei ainakaan kelkkakelejä, joten fillarit on hyvinkin mielessä.

Meidän vanhempi poika täyttää keväällä 5v. ja katselin että tuollainen Beinn 20 small Islabikesiltä olisi kovinkin houkutteleva menopeli. Varsinkin jos vertaa tuollaiseen lähikaupan Tunturiin.

Hinta lapsen pyöräksi on vähän suolaisen tuntuinen, mutta onneksi on noita nuorempia sisaruksia jatkokäyttäjiksi. Ja eipä sitä itsekään millään markettipyörällä suostuisi polkemaan, niin miksi rankaista lasta moisella.

Mutta olisko arvon Fillarifoorumilaisilla tarjota Beinille vakavasti otettavaa haastajaa vai pistänkö yksin teoin tilauksen saarivaltakuntaan vetämään?

Minulla on kahden pyörän osto edessä ja ajattelin tilata Islabikeltä Cnoc 14 ja Cnoc 16 pyörät. Kuinkas tuonne maksu suoritetaan? Tilauslomakkeelle tilauksen ja luottokortin tiedot ja toivotaan sitten parasta, että posti löytää oikeaan osoitteeseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Minulla on kahden pyörän osto edessä ja ajattelin tilata Islabikeltä Cnoc 14 ja Cnoc 16 pyörät. Kuinkas tuonne maksu suoritetaan? Tilauslomakkeelle tilauksen ja luottokortin tiedot ja toivotaan sitten parasta, että posti löytää oikeaan osoitteeseen?
    Itse olen ainakin soittanut ja laittanut mailia perään. Olen tilannut 3 kertaa (Rothan, Cnoc 16 ja Beinn 20 small) tuolta ja joka kerta kaikki on mennyt loistavasti. Maksu siis luottokortilla, jonka numeron olen luetellut puhelimessa.

Isla kertoi juuri, että neuvottelee uuden rahtarin kanssa viikon päästä eli 27.1. Ilmoittelen hetimiten kun selviää, josko kimppatilauksista heruisi olennaista aletta.
    MoreCowbell++

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Itse olen ainakin soittanut ja laittanut mailia perään. Olen tilannut 3 kertaa (Rothan, Cnoc 16 ja Beinn 20 small) tuolta ja joka kerta kaikki on mennyt loistavasti. Maksu siis luottokortilla, jonka numeron olen luetellut puhelimessa.
    Minkä kokoisella tuo Beinn teillä on? Itsellä harkinnassa, mutta muksu on nyt 113 ja kasvaa lujaa vauhtia, ison Beinnin alamitta on 116... pitää tuo sisäreisi vielä mitata (51 cm alaraja).
    MoreCowbell++

Moi

Täällä harkittu beinn 24 tilaamista, joten jos siitä kimppatilauksesta on jotain hyötyä niin voisin tulla mukaan.

Täällä tuo Cnoc 16 kiinnostaa, pojalla 4-v synttärit maaliskuussa. Mikäs on sen kimppatilauksen vs normitilaus etu tällä hetkellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti finbred Katso viesti
    Minkä kokoisella tuo Beinn teillä on? Itsellä harkinnassa, mutta muksu on nyt 113 ja kasvaa lujaa vauhtia, ison Beinnin alamitta on 116... pitää tuo sisäreisi vielä mitata (51 cm alaraja).
    Melkein ottaisin isomman Beinnin. Viime keväänä hankin 2 kpl Beinnejä (pieni & iso). Vanhempi poitsuista oli silloin ~120 senttiä ja nyt muistaakseni 126 senttiä. Jalan sisämittakin jää vielä reilusti alle 61 sentin, joten tuleva kesää menee vielä tuolla pyörällä.

Nuorempi on nyt ~116 senttiä (jalan sisämittaa en muista) ja ajaa pienemmällä Beinnillä, mutta voisi hyvin ajaa myös isommalla.
    M: Islabikes Cnocc 14", vitosella wanha teräksinen Tunturi Retki-Super runko.

Kiitos Ville.

Olen pistänyt Islalle kyselyä rahtihinnoittelun mahdollisesta muutoksesta, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut...
    MoreCowbell++

Itselläni olisi sellainen kysymys että mistäköhän saisi laadukkaan 24" kevyen vanteen levyjarrulle??
    Kummipojan pyörästä on vanne solmussa ja itsellä olis uus jarru napa ja pinnat siihen mutta kehää oon vailla katsoin mavicin ja sun rimsin sivuilta mutta ei vaan osunu silmään muuta ku sunrimsin singletrack joka on liian painava 540g!
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

On varmaan jo ollut puhetta sen sata kertaa, mutta kysyn silti.
    Olenko ymmärtänyt oikein, noissa Islan pyörissä ei ole jalkajarrua?
    Jos/ kun ei ole, niin millä saan vaimon uskomaan että homma toimii meidän 4v. pojalla, kun nykyisessä cykkelissä on jalalla käytettävä jarru ja käsijarrua ei ole painelllut kuin tuosta isin trainerissa olevassa pöörässä.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoT Katso viesti
    Jos/ kun ei ole, niin millä saan vaimon uskomaan että homma toimii meidän 4v. pojalla,
    Ei sun sitä vaimolle tarvi opettaa vaan sille lapselle. Oppii homman 5:ssä minuutissa kun selität sen ensimmäisenä, etkä päästä käsistä ennen kuin jarrutus on kokeiltu muutamaan kertaan.

Kyllä skidit oppiii. Virittää vaan kahvan pienelle kädelle sopivalle vedolle ja säätää jarrut kohdilleen. Lapsi voi alussa nykiä etujarrua lukkoon, mutta äkkipysäys opettaa nopeasti. 4-vuotiaan kanssa ajelua ei muutenkaan kannata jättää lukkojarrutusten varaan. Lapsi itseasiassa on aika hanakka taluttamaan vähänkin jyrkempää mäkeä oma-aloitteisesti jos ei vielä luota kykyihinsä. Omilla skideillä pahin läheltä piti tapahtui jalkajarrullisella kun alamäessä taaksepäin polkeminen ei yllättäen muistunutkaan mieleen.

Huomasin tuossa juuri, että punnan kurssi on vahvistunut euroon nähden sen verran, että parille pikkupyörälle postituskuluinen on tullut lisähintaa reilut parikymmentä euroa viikossa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi T. Katso viesti
    Omilla skideillä pahin läheltä piti tapahtui jalkajarrullisella kun alamäessä taaksepäin polkeminen ei yllättäen muistunutkaan mieleen.
    Meillä poika veti jalkajarrullisella takapyörän lukkoon kunnon alamäessä. Hoplaa. Kypärä meni halki, mutta muuten jäi vauriot vähäisiksi. Vanhempi poika oppi käsijarrun käytön heti ja ensimmäisen pannun jälkeen on aina muistanut mistä pyörä pysähtyy.

Lasten pyörissä nuo käsijarrut ovat valitettavan usein pelkkiä koristeita. Meillä ainakin pienimmässä pyörässä ne olivat täysin käyttökelvottomat. Olisipa aikanaan tiennyt tuosta Islasta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Omien kokemusten mukaan käsijarrukypsyys tulee suunnilleen kouluiässä.

Jalkajarrusta siirryttäessä ensimmäinen refleksi aika pitkään on polkaista taaksepäin. En luottaisi siihen, että 4 vuotias analysoi tilanteen rauhallisesti tyhjän polkaisun jälkeen ja siirtyy hallitusti jarruttamaan käsijarruilla. Veikkaan, että paniikki siinä iskee. Kaupungissa harjoittelumaasto on sen verran haastavaa, että pidän transitiomallia tuplajarruilla hyvänä. Ehkä tilanne on toinen paikassa, jossa "läheltä piti" tilanteen seurauksena on "vain" syöksy orapihlaja-aitaan.

Olen myös tehnyt samanlaisia havaintoja pienten käsijarrujen luotettavuudesta. Valitettavan usein osat ovat pellistä väännettyjä viritelmiä, jotka eivät oikein toimi alkuunkaan, mutta viimeistään ruostuvat jumiin. Käsijarrut vaativat myös enemmän huoltoa ja jatkuvaa tarkkailua. Huoltomies (=Isi) ei ole aina katsomassa, millaisilla vehkeillä matkaan lähdetään. Huollon tarve saattaa selvitä lähestyttäessä alamäkeen Mannerheimintietä..

Jarruista: Molempi parempi. Vaikka itse olen kyllä taipuvainen käsijarrujen puoleen. Kuusveen seuraavassa ei sitten olekaan kuin ne, joten harjoittelua tiedossa urakalla.

Isla ei sitten ole ollut toimistolla viikkoon, mutta torstaina kuulemma palaa, kirjoitti Tim, joka ei tiennyt rahtarineuvottelujen tulosta. Joten pari päivää nyt ainakin vielä odotellaan. Totta on tietysti sekin, että 30 puntaa ei ole mitenkään mahdottoman paljon nyt, joten jos ale kimppatilauksesta on kympin pintaan per pyörä, niin onko siinä nyt sitten mitään järkeä, huomioiden lisäduunin kotimaan jakelussa. Siis kun itse asun nyt maalla, enkä Vantaalla kuten viimeksi.
    MoreCowbell++

tmu Guest

Käsijarrut

Meidän junnu aloitti käsijarruihin tutustumisen reilu 4-vuotiaana, kun sai pyörän jossa oli sekä käsijarrut että jalkajarrut. Hieman ennen kuin täytti viisi, hommattiin Trekin vaihteellinen maasturi, jossa ainoastaan käsijarrut. Mitään ongelmia ei ole sen kanssa ollut. Muutaman kerran olen katsonut nyt se ajaa siihen orapihlaja-aitaan tai seinään tai muuhun vastaavaan, mutta se onkin vain ollut testi, että kuinka kovaa ja kuinka lähelle voi ajaa, ennen kuin pitää jarruttaa. Vaihteetkaan ei ole tuottaneet mitään ongelmia. Tietenkin tuo on vähän yksilöllista, mutta kyllä mielestäni jo 5-vuotias voi ajaa ilman jalkajarruja, kunhan ensin opettelee käsijarrujen käytön kunnolla.

Peukalo ylös Juuri näin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmu Katso viesti
    Meidän junnu aloitti käsijarruihin tutustumisen reilu 4-vuotiaana, kun sai pyörän jossa oli sekä käsijarrut että jalkajarrut. Hieman ennen kuin täytti viisi, hommattiin Trekin vaihteellinen maasturi, jossa ainoastaan käsijarrut. Mitään ongelmia ei ole sen kanssa ollut. Muutaman kerran olen katsonut nyt se ajaa siihen orapihlaja-aitaan tai seinään tai muuhun vastaavaan, mutta se onkin vain ollut testi, että kuinka kovaa ja kuinka lähelle voi ajaa, ennen kuin pitää jarruttaa. Vaihteetkaan ei ole tuottaneet mitään ongelmia. Tietenkin tuo on vähän yksilöllista, mutta kyllä mielestäni jo 5-vuotias voi ajaa ilman jalkajarruja, kunhan ensin opettelee käsijarrujen käytön kunnolla.
    Olipan nöösillä varsin loistava avausviesti. Tää tarina vois olla vaikka meiltä Trekin pikkumaasturia myöten.
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Minkähintaisia lie tuommoiset 16" takakiekot missä on jarrut, voisihan sellaisen laittaa aluksi jos nyt siltä näyttää että muuten ei homma tule toimimaan?
    Silti saisi joka tapauksessa sen Islan.
    Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.

Islabikes Luath

Kysyin Islalta sellaisen vähän isomman Luath 700 small fillarin lähettämisestä tänne pohjolaan. Rahti olisi hulppeat 135 £. Melko kallista, kun fillari maksaa 449 £, mutta elämä on.

Kyseesä on siis lasten cyclocrossari 28" kiekoilla:
    http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/luath700.html

Onko muita vaihtoehtoja olemassa käyrätankoiseksi yleispyöräksi nyt 143 cm pojalle?

Crossareista en tiedä, mutta junnukokoisia maantiepyöriä löytyy 26" kiekoilla.
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

"Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

Noniin. Odotusta ei sitten palkittu, pikemminkin päinvastoin, koska punnan kurssi on noussut tässä jonkin verran (kerkesin onneksi tilata kameran kun 1 punta oli 1,03 €!). Eli vaikka kimppatilaus olisi tuonut leikkausta kuluihin, kurssimuutos olisi melkeinpä syönyt sen

Taksa on siis sama kuin ennenkin, 30 puntaa/pyörä, aina Beinn 24:ään asti. Sitten se näemmä nousee taivaisiin...
    MoreCowbell++

[quote=finbred;1076906]Noniin. Odotusta ei sitten palkittu, pikemminkin päinvastoin

Sanoppa muuta...soittelin itse tänään ja laitoin Beinn 20 Largen tilaukseen. Tytär on just noissa annetuissa minimimitoissa, mutta vielähän tässä ehtii vähän kasvaa ennen kevättä. Katsotaan sitten miten käsijarruttelu lähtee kulkemaan, neidin oma suurin huoli oli että mahtuuko siihen eteen sellainen tavarankuljetuskori
    "I had pains in places where I didn't know I had places"
    - Sledge Hammer -

Minäkin laitoin tänään pojalle Beinn 20 Largen tilaukseen. Poju on mitoiltaan juurikin alarajalla, mutta pyöräilykausi alkaa Oulussa vasta toukokuussa, joten onhan tässä aikaa kasvaa. Jospa tuosta olisi pyörää pariksi kesäksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Kysyin Islalta sellaisen vähän isomman Luath 700 small fillarin lähettämisestä tänne pohjolaan. Rahti olisi hulppeat 135 £. Melko kallista, kun fillari maksaa 449 £, mutta elämä on.

Kyseesä on siis lasten cyclocrossari 28" kiekoilla:
    http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/luath700.html

"Kuva Islan cyclocrossarista..."

Onko muita vaihtoehtoja olemassa käyrätankoiseksi yleispyöräksi nyt 143 cm pojalle?
    En omaa lapsia mutta pitää täälläkin häiriköidä kun monien mukulat on 15 vuotiaina isompia kuin meikäläinen...

Ihmettelen sitä tässä tapauksessa että miten tuollaisen pyörän a) pystyy rakentamaan b) miten sillä pystyy ajamaan? Miksi näin?

Itsellä on 48/51 cm kokoinen Rossanon cyclocrossari, ja vaikka koko on muuten ok, ottavat kengät jatkuvasti kiinni etupyörään. Jos pyörien väliä kovasti lyhennetään vielä, säilyttäen kuitenkin 28" kiekot, ei tule ajamisesta mitään... Toki fillari kuvassa näyttää ihan sopusuhtaiselta. Toki lasten pienemmät kengät auttavat vähän mutta ittellä sais olla varmaan kokoa 35 ennen kuin lakkaisi ottamasta kiinni...

Tätä olen tässä mietiskellyt...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •