Jaajaa. Itsekin ensin katsoin, että aivan pska kiinnitys ja lentää ekassa kuopassa takanatulijan silmille. Hetken pällistelin ja painoin kiinnityslärpäkettä kohti sitä pienenpientä kynnystä ja *naks* jämähti tukevasti paikoilleen.
Mulla se ei kiinnity pelkästään sillä, että yrittää painaa sitä siihen telineeseen.
Mulla on joku Smartin punainen takavalo. Siinä on viisi lediä ja toimintoina jatkuva, vilkku ja "KITT" (eli sytytettynä on vain yksi led kerrallaan). Käytän joko jatkuvaa tai KITT-moodia. Viimeksimainitulla moodilla toiminta-aika pitäisi olla jatkuvaan moodiin verrattuna viisinkertainen. Ja näkyy ilmeisen hyvin.
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Ei riitä. Turku ei oo Suomessa:-)
Oikeesti vilkkuvaloa isompi ongelma on valottomat ja heijastimettomat pyöräilijät. Niin ja tietenkin tummiin vaatteisiin pukeutuneet jalankulkijat ilman heijastimia. Ja narkkarit ja känniääliöt liikenteessä. Ja autolla kaahailijat...
ps. turkulaiset ovat kaikesta huolimatta mukavaa sakkia!
fob muokkasi tätä : 26.11.2008 at 07.41 Syy: Turkulaiset
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Pilkunviilausta sanamuodosta:
"Valon pitää olla kiinteää valoa antava, joten vilkkuva valo ei ole sallittu."
Viitataankohan tässä (sanalla kiinteä) pyöriviin vilkkumajakoihin? Muuten olisi tasaista valoa parempi sanamuoto. Tosin silloin vanhanajan dynamon antama sykkivä jännite ei ehkä kävisi...
Vilkkuvaloissa on aivan hyviäkin toteutuksia. Nyt käyttämäni CatEyen takavalo vilkkuu nätisti aika nopella taajuudella ja säästän pattereita käyttävällä vilkkua.
Ei noita poliisin juttuja aivan todesta voi ottaa. Niinkuin esim. tämä, jossa vastataan, että talvella voi pyöräillä kadulla "niin sanotusti omalla vastuulla" (siis Tampereen tapauksessa, kun polkeminen pyörätiellä on kielletty). Ns. omalla vastuulla käytän ns. vilkkuvaa takavaloa ns. pyöräteillä![]()
Kajaanin prismassa jäljellä n.20kpl
..makes Jack a dull boy...
Kukaan ei ole vielä tainnut mainita Reelightin patterittomia valoja. Ne tulevan siis pyörän navan kohdalle kiinni ja saavat virtansa pinnoihin kiinnitetyistä magneeteista. Suomesta ei pikaisella vilkaisulla näytä löytyvän kuin SL150 -mallia myynnissä ja sekin pakettina jossa on myös etuvalo mukana, hinta n. 40€. Reelightin verkkokaupasta saa ostettua yksitellenkin niitä, ja levyjarrullisiin pyöriin sopivin osin myös. SL100 -malli vilkkuu jatkuvasti, SL120 -malli ilmeisesti vilkkuu ja jää palamaan pysähdyttäessä, ja SL150 -malli palaa jatkuvasti ja hiipuu melko nopeasti pysähdyttäessä.
Vinkkinä niille, jotka etsivät uutta satulaa. Paikallisesta Intersportista bongasin SR-satulan, jotain Premium-mallia jota ei tosin kyseisen firman sivuilta löytynyt enää. Satulan mukana tuli myös ICS-kiinnityksellä varustettu takavalo, ja paketin kokonaishinnaksi tuli 25e. Valo ei teholtaan ole mikään huikea, mutta varmasti näkyy pimeässä. Toimii nappiparistolla, ja löytyy tasaista valoa sekä vilkkutoiminto.
![]()
Toimii akuilla hyvin.
Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä
Superflashilla on ajeltu pari kuukautta ja hyvin kuulemma näkyy takaakin päin...
Minusta takavalon, ja itse asiassa myös etuvalon eräs tärkeä ominaisuus olisi se, että se näkyisi myös sivuille. Täällä on paljon hehkutettu tuota Superflashia, josta mainostetaan:
"Superflash offers 360° visibility up to a distance of 1 mile"
Tuo olisi jo melkoinen saavutus, mutta miten on, näkyykö se suoraan sivulta?
Kunnon valokeilaa sivulla ei tule(jos vertaa mitä taakse tulee), mutta kyllä sen näkee. Otin huvikseni kuvan ahtaassa eteisessä, joka antaa hyvän kuvan miten superi valaisee
Edit: kuvassa superi valaisee aavistuksen verran liikaa, mutta yritin saada sen mahdollisimman lähellä mitä silmä näki. Sorry
Still rides with 26er
Olipas hyvä kuva, tuollehan se näyttää! Lisäksi kun teippaa runkoputkeen heijastavaa 3M-teippiä, niin sivulta tulijat on varmasti huomioitu.
tuleeko halvemmaksi käyttää akkuparistoja kuin alkaliparistoja Spectrassa? Tuo ei nyt kuitenkaan niin hirveästi virtaa syö joten onko kannattavaa
Still rides with 26er
2.11. ostin spectran eikä vielä ole hiipumista näkyvissä. Tällä kulutuksella ei akkuja kannata ostaa. Ensisyksynä sitten näkee, mennäänkö paristot per vuosi vauhdilla.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Ja jos joku on vielä tuollaista spectra superflashia vailla, niin mainittakoon että Jumbon Prismassa noita riittää yhä. Määriä en ruvennut laskemaan, mutta ainakin niitä jäi sinne ostokseni jälkeenkin.
Tuntuu, että Prismoihin on tilattu aiva valtavat määrät tuota lamppua. Aina kun menee Prismaan(jos Ison-Omenan Prismaa ei lasketa) niin hyllyt pullottaa noita. Vai pullottaako hyllyt vain sen takia kun ihmiset eivät osaa ostaa tuota lamppua? Täytyy kyllä sanoa, että ulkonäköä tuolla ei ole(mun mielestä), mutta mitä väliä ulkonäöllä jos laite hoitaa hommansa erinomaisesti![]()
Still rides with 26er
Kolmen aan koossa on vain Eneloopeja, niitä käydän enimmäkseen MP3:ssa, ja sitten Lidlin akkuja, jotka viime talvena toimi ihan ookoo silloin käyttämässäni, taisi olla Bilteman, lampussa. Ehkä ne muuten on vieläkin siinä lampussa, ei ole vähän aikaan havaintoa noista.
No sain vihdoin käytettyä loppuun viimeiset varapatterit Sigman Cuberiderissä. Siinä oli kyllä aikas huono takalamppu, söi kalliita pikkupattereita kovaa vauhtia. Pääsee testaileen tätä Spectraa joulun jälkeen. Ensin käytän kyllä mukana tulleet alkaliparistot pois ja sitten akkuihin.
Tänään 1x Spectroja poistettu Jumbon Prismasta. Hyllyyn jäi about 4 kappaletta![]()
Jokos tämä on täällä esitelty
Ei ihan tavallinen takavalo vaan henkilökohtainen pyörätie missä ikinä liikutkin .
http://www.boingboing.net/2009/01/15...hat-paint.html
Kirjanmerkit