ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 12 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #331
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    86
    Vilkkuuhan siellä mittaristossa se ajovakautuksen/luistoneston valo, joka ilmoittaa liukkaudesta! Itselläni on autossa pelkkä luistonesto, josta on kyllä paljon hyötyä esim. venettä rampilta nostettaessa. Monesti myös talvella kiihdytettäessä vilkkuu valo mittaristossa. Joskus painan tahallani kaasun pohjaan kiihdytyksessä, niin kiihtyy niin nopeasti kuin kitka vain sallii

  2. #332
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.436
    Pelottavaa lukea tälläisiä juttuja. Vai että mittarissa vilkkuva valo olisi parempi kuin oikea takapuolituntuma? Tänään en onneksi lähde lenkille tuonne teille luistonestoon luottavien murjomaksi ja huomiseksi on tämä jo toivottavasti unohtunut.
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

  3. #333
    michael Guest
    Kerrotko Mikko puheiden tueksi viitteen johonkin onnettomuuten joka olisi vältetty jos autossa ei olisi ollut ajonvakautusjärjestelmää. Yksikin riittää.

  4. #334
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Eiköhän tuossa ole ongelmana se että ajonvakautus- ja pitojärjestelmillä ei vaanivaa liukkautta havaita yhtä herkästi kuin ilman ja täten tilannenopeus on usein se "kesänopeus". Mikään järjestelmä ei kykene kumoamaan fysiikan lakeja. Niih!

  5. #335
    yypy Guest
    Kyllä ainakin vielä sen luistoneston saa pois päältä ennen, kuin sekin kielletään.

  6. #336
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Eiköhän tuossa ole ongelmana se että ajonvakautus- ja pitojärjestelmillä ei vaanivaa liukkautta havaita yhtä herkästi kuin ilman ja täten tilannenopeus on usein se "kesänopeus". Mikään järjestelmä ei kykene kumoamaan fysiikan lakeja. Niih!
    Mutta nämä järjestelmät auttavat kuskia ajamaan paremmin fysiikan lakien rajoilla
    Kaupunkisuunnittelijoille --> http://latex.no-ip.biz/bike/lt.html

  7. #337
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Nyt kun on taas karattu melko kauas aiheesta, niin tullaa piiru takasin ja tapellaan seuraavaksi vaikka kitkarenkaista. Kuka idiootti semmoset on keksinyt.
    Suo, kalja ja läski.




  8. #338
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Nyt kun on taas karattu melko kauas aiheesta, niin tullaa piiru takasin ja tapellaan seuraavaksi vaikka kitkarenkaista. Kuka idiootti semmoset on keksinyt.
    Jeps. Autofoorumeilta tuttu kitkat/nastat väittely alkakoon
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #339
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675


    Tilasin kokeeksi tuommoisen setin renkaiden nastakatoa korjaamaan. Paketti sisältää 70 nastaa ja nastoitustyökalun. Lisäksi täytyy vielä hankkia Loctite 480 liimaa.

    Huoh, ei onnistunut tämänkään säikeen palattaminen on-topikiksi.
    Vepa muokkasi tätä : 16.12.2008 at 23.04 Syy: huoh

  10. #340
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Eiköhän tuossa ole ongelmana se että ajonvakautus- ja pitojärjestelmillä ei vaanivaa liukkautta havaita yhtä herkästi kuin ilman ja täten tilannenopeus on usein se "kesänopeus". Mikään järjestelmä ei kykene kumoamaan fysiikan lakeja. Niih!
    Nimenomaan, tätä yritin sanoa mutten osannut selittää yhtä hyvin.

  11. #341
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Ja lähes jokainen suomalainenhan on toki niin noheva ratinvääntäjä, että peittoaa tiukan paikan tullen helposti kaikki tietokonejärjestelmät, jotka reagoivat nopeammin kuin on inhimillisesti mahdollista? Sitten nämä maanteiden kuninkaat vielä tunnustavat yksi toisensa jälkeen, etteivät osaa arvioida kelin liukkautta muulla tavoin kuin vasta pidon jo kertaalleen lähdettyä...

    Hakekaa ihmeessä Finnairille töihin. Siellä varmasti arvostetaan perstuntumalla lentäviä

  12. #342
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    3.799
    Ja lisäksi nuo "vakautukset on saatanasta" -kommentit tulevat 99% niiltä, joiden autossa sellaista ei ole. Tähän liittyy sellainen erikoinen olettamus, että kun autoon asennetaan ajonvakautus, poistuu kuskilta samalla täydellisesti kyky havainnoida keliä.

    Ajonvakautus on kiva juttu, eikä sen hyödyllisyyttä poista se, että joku mäntti jossain arvioi sen vuoksi tilannennopeutensa väärin.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

  13. #343
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti china Katso viesti
    Ajonvakautus on kiva juttu,
    Jep.

    Oli edellistalvena hieno mahdollisuus päästä erään automerkin vieraana kaahailemaan talvikelillä lentokentälle. Automallilla, jollaisella tuli mennävuosina "hieman" ajettua ei ollut mitään jakoa vetää keilakujasta läpi samoja nopeuksia mitä ESP:llä varustetulla samanlaisella. Siinä, missä elektroniikka-aivon avulla veti sataa, analoginen pyörähti kahdeksassakympissä. Raaka oppitunti tekniikan voimasta, ja ennen tuota minäkin olin sitä mieltä, että mitä tuollaisillä tekee.

    Mikä hienointa, nuo järjestelmät on useimmiten ohjelmoitu niin, että ne antaa juuri sen verran "sladia" että tällainen tavallinen tahvokin tuntee olevansa Alen. Loistavasti myyty.

    Niin, ja pyörissä jousto vie ajotuntuman, ei nastarenkaat...
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  14. #344
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    ...Niin, ja pyörissä jousto vie ajotuntuman, ei nastarenkaat...
    Näin sanoo miehet jotka...äh antaa olla
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  15. #345
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    29" Extreme 294 osoittautui eilen ja tänään oivalliseksi syvän lumen kulkijaksi!
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  16. #346
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Eilen 25 km umpijäisiä polkuja ja Extreme 294 osoittautui purevaksi
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  17. #347
    ropelius Guest

    Peukalo ylös

    Tänään pikku kinkunsulatuslenkki ja renkaiden sisäänajo. Nuo Schwalbe IceSpikerit tuntuu toimivan paremmin kuin kuvittelin; pitoa tuolla -4 asteisessa pakkasmetsässä ja jäisillä poluilla oli ihan kuin kesällä. Taitaa hiihtolenkit vähentyä pahasti kunhan saa vielä kunnon tuikut keulalle...

  18. #348
    NallePuh Guest
    Mistäs näitä IceSpikereita saa stadin alueella? vai kannattaako otta netin kautta euroopan puolelta?

  19. #349
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ripa523 Katso viesti
    Itse aattelin kokeilla tänä talvena Schwalben Snow Stud:ia
    Vielä odottavat asentamistaan; voin sit jakaa käyttökokemuksia, kunhan liukkaita tulee...
    Nyt on näillä Snow Studeilla ajettu muutamia satoja kilometrejä ja ovat osoittaneet ominaisuutensa. Oman fiilikseni mukaan HUOMATTAVASTI mukavampi rengas kuin edelliset W106:t. Ei mikään maastorengas, mutta pitää hyvin täällä Vantaan pyöräteillä. Erityisesti olen ollut kiitollinen pidosta rajummanpuoleisissa kanttauksissa ja epätasaiseksi jäätyneessä ex-sohjossa. Kuitenkin rullaa hyvin puhtaalla ja sileällä alustalla.

    Eli just sellainen rengas, mitä olin hakemassakin.

  20. #350
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Pyörässä nastat Autos kitkat(4:jättä talvee) ja ei ole mitään luistonestoja ja hengissä ollaan

  21. #351
    Liittynyt
    02/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    3.799
    Nonii, 294:set hommattu, jos vaikka viikonloppuna pääisisi kuiville poluilla jäiseen metsään.
    "It doesn't get any easier - you just go faster" - Greg Lemond

  22. #352
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Savo
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemppis Katso viesti
    Nastat renkaan sivuilla ainakin Nokian MOUNT & GROUND W160
    Itse olen harkinnut tuollaisten ostoa ja olisi kiva kuulla käyttökokemuksia renkaista.

    Kokeilin eturenkaana 106 takana ja ajelihan sillä hissukseen, paremmin nousee urasta kuin 106 mutta jäykkä runko täristää vie mukavuuden mennessään. Takarenkaana MG160 ja Freddy sw edessä pito loppui jäisessä ylämäessä ja täristi /cc ja irtos kurvissa hypähdellen.
    Sileällä jäällä ja lumella tai asvaltilla työmatka tms ajeluun ihan ok mutta Freddyillä on täys varmuus ja mukavuus, rullaakin paremmin.
    ps. nyt lähden kokeilemaan vieläkin pienempiä paineita.

  23. #353
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luu Katso viesti
    mutta Freddyillä on täys varmuus ja mukavuus, rullaakin paremmin.
    ps. nyt lähden kokeilemaan vieläkin pienempiä paineita.
    Vähän yli puolitoista baaria voi pitää minimissään, ettei liikaa pehmene (90kg kuski)

  24. #354

    nastaulkonema?

    Ostin pari vuotta sitten Freddie's 336 SW:t. Syystä ja toisesta ne jäivät käytännössä ajamattomina varastoon ja nyt tänään väänsin ne paikoilleen. Asentaessani ihmettelin nastaulkonemaa, joka oli maksimissaan 1 mm. Kun vertasin Freddien ulkonemaa krossarin Marathon Wintereiden ulkonemaan, Freddien ulkonema on selkeästi pienempi. Pitääkö Freddiessä olla tosi pieni ulkonema vai onko mulla vialliset kumit? Mää muistelisin jossain olleen juttua jostain viallisesta Freddie-erästä...
    Kävin toki lenkilläkin eikä kumi mielestäni pitänyt mitenkään kummoisesti jäällä. Jotenkin muistelisin edellisistä nastakumeista (WXC), että pito jäällä oli ihan tautinen.

  25. #355
    MAKE62 Guest

    29" Extreme 294

    mitä ootte tomosista maksaneet ja mistä?

  26. #356
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Loimaa
    Viestit
    47
    Minkälainen ero on tuo Schwalbe SnowStudin ja Schwalbe Marathonin Winter välillä, vai onko ollenkaan? Ajattelin ostamaan Marathon Winterit...
    Kiitos

  27. #357
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    189
    Ensimmäiset nastarenkaani oliat Innovat. Ilmeisesti sama, kuin Bilteman myymä rengas. Kolmen kilometrin ajo asfaltilla vei nastoista pidon ja kova kumiseos teki renkaasta aivan karmean kokemuksen muutenkin.

    Nokian WXC 300-renkailla ajelin seitsemän talvea. Renkaat ovat edelleen käyttökelposet. Vain muutama nasta irti.

    Täksi talveksi ostin Schwalben Ice Spiker Prot. Laitoin Stanin litkulla ilman sisärengasta UST-vanteelle. Nyt on kuukauden verran kokemusta ja olen kovin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin, pitoon ja rullaamiseen. Rengas on kevyt ja kiihtyy hyvin. Aika äänekäs jäällä ja asfaltilla.
    MH

  28. #358
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NallePuh Katso viesti
    Mistäs näitä IceSpikereita saa stadin alueella? vai kannattaako otta netin kautta euroopan puolelta?
    Ostin pe Velosportista. On vaan hyvät renkaat
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  29. #359
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Ostin pari vuotta sitten Freddie's 336 SW:t. Syystä ja toisesta ne jäivät käytännössä ajamattomina varastoon ja nyt tänään väänsin ne paikoilleen. Asentaessani ihmettelin nastaulkonemaa, joka oli maksimissaan 1 mm. Kun vertasin Freddien ulkonemaa krossarin Marathon Wintereiden ulkonemaan, Freddien ulkonema on selkeästi pienempi. Pitääkö Freddiessä olla tosi pieni ulkonema vai onko mulla vialliset kumit? Mää muistelisin jossain olleen juttua jostain viallisesta Freddie-erästä...
    Jossain erässä ne nastat taisi upota liian syvälle tai olivat jo valmiiksi sellaiset. Norskeilla oli moiset versiot testissäkin. Oma SW Freddieni ei näytä tuolta..

    Mitens ihmisillä on Extreme 294:t kestäneet takarenkaana? Wanha 296 kesti ikuisuuden. Nykyinen "kevyen talvikelin" (kunnon jäälle Freddie setti ja DH versio eteen) Ice Spiker siirtyi työmatkafillarin eturenkaasta pari viikkoa sitten taakse ja prkl... keskirivin nastat kaatumassa about kaikki, osa irtoillut ja nappulat revenneet, pito peilijäällä alkaa olla suoranaisesti huono. Ei vissiin kestä kovaa vääntämistä tuolla mettän puolella tämäkään rengas kun näin lyhyessä ajassa ottaa itteensä. Siirtymillä vauriot tuskin ovat tulleet kun ne on ajettu rauhallisesti. Eli onko tuossa 294:ssä jotain rakenteellista heikkoutta 296:n verrattuna, vai onko yhtälailla ikuinen rengas?!?
    ..makes Jack a dull boy...

  30. #360
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Mulla on jonkun aikaa ajeltu 294 (29", mutta kuitekin) ja ensimmäisellä lenkillä putosi 6 nastaa... sittemmin ovat pysyneet paremmin kiinni. Niin ja se sisäänajo taisi kyllä unohtua kokonaan, olisikohan sillä merkitystä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •