Noh...lauantaina sitten täkäläisen Cervelo kaupan naapurissa oli tulipalo. Noin kolme tuntia uutisen julkaisun jälkeen pomon puhelin soi ja tuli tiedustelua, että vieläkö Cervelo kiinnostaa. Myyntiedustajan toiminta ei varmaankaan kuvasta koko yrityksen toimintaa, mutta pikkusen mätää meininkiä mun mielestä.
Pääsin viikonloppuna hipelöimään P4 runkoa ja koko fillaria. Harmi vaan, että tiet oli sen verran tukevassa jäässä Quebec Cityssä, että koeajosta ei ollut puhettakaan. Se on kyllä hieno runko. Jos talon remontti ei maksaisi kättä ja jalkaa, niin aika-ajofillarin hankinta voisikin olla ajankohtainen.
6.7 WTF/kg
Meillä voi olla pari Giron M-koon TT-pottaa ylymääräisenä jos menee vaan uusi väri läpi "hallituksessa"...![]()
Pistetään sellainen.
CRC:ssä näyttäis olevan tempokypäriä monenlaisia..myös '09-mallisia.
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
On tää raskasta. Pitäsisi valita jarrut Akan TT-Cerveloon. Ajatus oli että TRP:tä kun sitä kerran tuonmaahan vuoden vaihteesta lähtien..runko kun on valko/punainen niin joko hiilikuidun värinen tai sama valkoisena eli TRP R950SL taakse ja eteen T925 punaisena. Hausko ero moniin merkkeihin on titaanihilppeet, ei ruastu...
Punaisene noi on paljon paremman väriset mutten löytänyt linkitettävää kuvaa:
Tua on pareet kuvat:
http://www.trpbrakes.com/t925.html
Sit tietty olisi parit Zero Gravityt, Recordit ja Cane Creekin 200SL pari olisi myös. 200SL on kyllä virtaviivaisen sippoisen näköinen ja kevyt mutta jarruteho ja keskitys on....ZG taas vähän "tiiliskivi" muotoilultaan...Recordit taas painavat.
Täytyypä arpoa.
Samu Ilonen muokkasi tätä : 02.12.2008 at 10.25
Mikrometri muokkasi tätä : 02.12.2008 at 14.48
Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.
Jottei menisi jorinan puolelle lainkin niin pari kuvaa.
Kovin kalpia ja painava tuo P3 mualmanmestauusversio, haarulla lihonut värin takia 20g, nyt 395g ja runkokin on 1302g. No oneksi lienee Suomen Ainua. Toi toinen on P2 kun en osannut päättää väriä. 1340g ja keula 375g, on samaa mallia. Kummatkin on Akan kokoa, 51cm, toi värin valinta oin NIIN vaikiaa...kelpaa kinnailla kun tulee viää oivat hilppeet...on kyllä livenä ns. ihan kivan näköisiä...
Tokis valkia fillari tarvii valkiat petaalit ja punainen punaiset. Harvi ettei ole "White" osassarjaa, savat kummatkin tyytyä Red:iin...
![]()
Samu Ilonen muokkasi tätä : 12.12.2008 at 15.20
Toi valkia etenkin on kyllä korea. Hyvin sopii valkonen Lightweightin takalevy taakse. Jos sitä ny jaksaa käyttää. Vai pitääkö jotain sippejä laittaa?
Juu, EI tuu Zippejä. Liian hapokasta kuulemma. Mut mää kyllä korjaan niitä mielelläni yhä.Uudet Lightweight:it kuulemma pitäisi saada Gen III ja 12 pinnaisena. Ei kelpaa kokeilun jälkeen Zippit ja levyt yms markkinahulabaloohärpätteet. Tarkka Akka. Ei perusta hypestä vaan haluaa kokeilla ja päättää vasta sitten millä ajaa. Kyllä viime kesä menikin testaamisen piikkiin.
No siksipä aloitin erän oivan hiilarikiekkomerkin muahantuonnin:
http://www.ffwdwheels.com
On DT navat, Powertap tehomittarit ja Sapim plaatupinnat. Jotenkin äimistelin hinta/laatusuhdetta...
Noita pitää ottaa sitten keikenmoiset hyllyyn niin saa naapurin Conti-tiimin vekarat tyypätä Akan JÄLKEEN...
Ja mää olenkin halunnut omaan Cerveloon matalat hiilarikiekot.
Kaikki kiekot eivät sitten näköjään sovi tuohon runkoon:
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=S32009
Muuten siitä jorinasta että Cervelon maantiepeleissä olisi lyhyemmat vaakaputket kuin ilmoitettu, ei tunnu se väite kyllä pitävän paikkansa. Mittailin tossa 54cm RS:n vaakaputkea ja sitten vasta tarkastin mitä sen piti olla ja mittaus oli ihan sama kuin ilmoituskin.
BTW, 54cm 08' RS painoi 1008g kaikkinen tolpankiristimineeen ja pulletelineen ruuvaineen yms hilppeineen 1008g. Aika vähän minusta rungon tukevuuteen nähden. Esim mulla korjauksessa olleet Orbea:t on kyllä ollut jo "näppituntumalta" aika huteria tohon verrattuna. Tohon runkoon kyllä kannattaa vaihtaa heti 3TTT tolppa, sopii väriin ja lähtee grammoja läjä. Katkaisematon musta Funda keula oli taas 375g.
Mittailin tossa muutamaa Cerveloa. 54cm P2-P3 painoero näytti olevan 85g, P3 toki vähemmän. Eli P3 1234g mikä on aika vähän kun puhutaan Aikuiselle Miähelle, ~180-186cm, sopivasta koosta ja nuin tyrnästä rungosta.
R3 SL 2008 koko 56 cm, pelkkä runko painoi 828g, ja juomapullotelineiden ruuvit, vaijereiden ohjain sekä satulatolpan kiristin mukaanluettuna 852g.
Haarukka lyhentämättömänä (300mm putki) 377g, tosin tuohon tulee vielä alumiinisen sisäholkin paino 21g lisäksi. Toki tuosta on kahta käsitystä, toiset käyttävät ja toiset eivät. Vanhempi haarukan manuaali mainitsi molemmat tavat mahdollisiksi, tosin tukevuus stemmin ylikiristämistä ja/tai muuta kovaa kuormitusta vastaan on luonnollisesti heikompi ilman tuota sisäholkkia.
Laakerit ylä- ja alakartioineen + kansineen, suojaholkkeineen, pultteineen jne. 77g.
Minusta se alumiininen holkki on ihan viksu. Ei tartte turata niiden painavien expanderien kanssa. Holkista voi vielä sahata muutaman sentin pois, kun se on melko pitkä.
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Oi Milleri, oletko punnannut "tavallista" R3:sta? Eli jos RS on ~kilon ja R3SL ~850g niin R3 jotain siitä välistä, joku reilu 900g?
Toinen kiinnostava olisi S3:n paino, joku 950g vai mitä???
On noi oikiasti punnittuina kyllä ihan "riittävän" sipppoisia.![]()
Ei ole ollut tilaisuutta punnita noita muita, mutta 2009 R3 SL tulee muutaman viikon päästä. Eri foorumeilta poimittuna ero R3:n ja R3 SL:n välillä on vain 40-80g (eli todennäköisesti valkoisen vaatiman paksumman maalikerroksen tuoma ero).
51 cm R3 SL: 791g, 795g, 804g ja 806g
54 cm R3 SL: 785g, 811g ja 940g
56 cm R3 SL: 835g ja Tour 825g
56 cm R3: 870g, 873g,
58 cm R3: 906g, 930g
Viimeisimmän "tiedon" mukaan Super Record ei välttämättä sovi S3 runkoon. Alkaa jotenkin S3 vaikuttamaan pikkusen epäonnistuneelta tuotteelta.
6.7 WTF/kg
MIkä tähän olisi syynä? Olisiko syy takahaarukan lyhyys 399 mm, kun Campan mukaan minimum chainstay length pitäisi olla 405 mm? Minulla on vähän samansuuntainen ongelma Kuota Kom-projektin suhteen, kun siinä on ko. pituus 402 mm. Onko kuudella tai kolmella millimetrillä oikeasti väliä ketjun taipumisen suhteen? Ei kai siinä muusta voi olla kysymys? Onko tästä lyhyydestä oikeasti haittaa (vaihteiden toiminnalle), vai vaan nämä Campagnolon tavanomaiset seuraamukset eli onnettomuudet, henkilövahingot ja kuolema?
Viva l'Italia liberata e riscattata!
Eturattaat tossa Cervelossa pitäisi olla ongelmana. Ja itse asiassa kaikki Ultra Torquet eikä vain SR. Eturatas siis ottaa runkoon kiinni joissakin rungoissa, mutta osassa rungoista saattaa toimia.
KOM toimii aivan loistavasti Recordin Ultra Torque kammilla, ei edes tee tiukkaa. Ainoa ongelma on ilmeisesti pieni heitto Kuotan keskiökierteissä. Kun vedät keskiön kireälle, niin saattaa olla irrottaminen aikamoista synnyttämistä. Mulla rusahti kyljestä jotain vähän vituralleen viime keväänä keskiötä irrottaessa ja parani jo syyskuussa.
6.7 WTF/kg
Ainoat osat, jotka KOMissa on oikeasti kiinni, ovat juuri Ultra Torque laakerikupit. Laitoin käsivoimilla ja ruuvilukitteella. Kampia vasta mallailin ja tuntuivat sopivat hyvin. Ruuvilukitetta ajattelin tässäkin käyttää. Toiveissa on, ettei irroittaminen olisi ajankohtaista useampaan vuoteen. Kylki, tai lapa, on kyllä viturallaan ilman tätäkin juuri nyt. Ei voi johtua KOMista, kun se oli jo ennen sitä.
Viva l'Italia liberata e riscattata!
[quote=Leku;1038567]Toi valkia etenkin on kyllä korea.
En tiedä mikä on mut mun silmään toi Kervelo ei iske lainkaan. Tulee traktori mieleen verrattuna muutamiin muihin merkkeihin Jottei synny likaa meteliä jätän nimet mainitsematta.
Siinä sulle mun firman edustus-traktori!
Jaha, nyt jamppa on väsy. Akka herätti 4:30 ja karkasi ite Turkuun. Perkule...
Jääkö paljonkin ilmaa levyn ja takahaarukan alaputkien väliin? Taitaa olla yksi nopeimmista aika-ajorungoista.
6.7 WTF/kg
En tiä viä. Ja noita Fast Forward 90mm etukiakkoja pitäisi saada kanssa, dt 190 navalla niin saa keraamikuugelit mukaan. Lähtis toi lumi ja jää jo...
Tässäpä aivan loistava esimerkki nykyajan rumimmasta muotivirtauksesta, jossa polkupyörään pyritään sijoittamaan niin suuria kaupallisia tekstejä kuin siihen suinkin sopii. Tässäkin laitteessa olisi tuota pintaa vaikka kuinka kaunille maalaukselle, mutta kun ei osata, niin ei osata. Ja sama jatkuu kiekoissa.
OT: Samu-sedän kirjoitusten toimituksellinen sisältö alkaa kohta vaatia otsikkoon lisätiedon "ILMOITUS". Niin isolla kuin siihen mahtuu.
- Tomi
Mitenkähän tonkin maalaisi niin että siitä nätin saisi? P3 viä oli kurvikas mutta P4 ei kyllä ole minusta nätti vaikka hippikuvioita maalaisi. Nopea se on, nätti ei.
Ja minusta pelkistettyt logot ei ole aina rumia. Joskus vaan ne kukkatapetin näköiset colnagot yms alkaa riittämään toviksi.
Kirjanmerkit