HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 11 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #301
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    Mikäs tämä "sisäänajo" juttu on ??
    Mä olen ajanut Schwalbe winttereillä yli tuhat kilometriä 4-5 bar:in paineilla eikä yhtään nastaa ole irronnut!
    Kyllä mielestäni kumin ja nastan väliin syntyy enemmän vääntymää kun rengas paineet on alhaiset.
    Mut ihan miten vaan.
    Out off the shadows, in to the light.

  2. #302
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zapal Katso viesti
    10km sisäänajoa takana Nokian Extreme 294:lla...pyöränä 29"...Tuntu, että ihan samallalailla rullas kuin pyörän mukana tulleet kesägummit. Liekkö sitten "huonot" kesäkummit Noh...ihan sama...kuntoilua mulle. Vauhdista viis.
    ...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.M Katso viesti
    Aika sama fiilis täällä päässä. Ehdin joku 50 km rullailla 29 nastoilla. Rullaavuus on yhtä /c:stä kuin kesärinkuloissakin eli aika moista vääntämistä on meno pyörätiellä.
    Millaiset kesärenkaat teillä sitten on? Kyllä mielestäni 29" Extreme 294 rullaa selvästi huonompi kuin esim. Panaracer Rampage, puhumattakaan Racing Ralphista.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  3. #303
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Trondheim
    Viestit
    600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasse Katso viesti
    Mikäs tämä "sisäänajo" juttu on ??
    Täällä yksi mielipide asiaan:

    Q: Why do Nokian tires have a tag stating that you should ride the tires on paved roads for 30 miles before using them on ice?
    A: It's because Nokian is very sloppy in how they install the studs, and doesn't take the time to ensure that every stud is fully seated in the tire tread before shipping it. With some studs partly hanging out of the tire tread, if you ride them hard, the studs can easily fall out. Riding them "easy" is supposed to help seat the studs. Of course this as all just bovine excrement, and those half seated studs can still easily fall out.
    But don't worry. Before we ship any studded tire, Nokian or Schwalbe, my staff carefully check every stud on every tire to be sure they are all correctly and fully seated in the tire tread. Any tire with studs that are not fully seated, or missing, are given to me and I, Peter Jon White, then seat or replace any missing studs personally. We'll ship no tire with missing or partially seated studs. That means you don't have to fool around riding slowly. Ignore the silly and misleading message from Nokian when you buy tires from me.


    Schwalbehan ei kai ainakaan vaadi minkäänlaista sisäänajoa.


  4. #304
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiH Katso viesti
    Täällä yksi mielipide asiaan:

    Q: Why do Nokian tires have a tag stating that you should ride the tires on paved roads for 30 miles before using them on ice?
    A: It's because Nokian is very sloppy in how they install the studs, and doesn't take the time to ensure that every stud is fully seated in the tire tread before shipping it. With some studs partly hanging out of the tire tread, if you ride them hard, the studs can easily fall out. Riding them "easy" is supposed to help seat the studs. Of course this as all just bovine excrement, and those half seated studs can still easily fall out.
    But don't worry. Before we ship any studded tire, Nokian or Schwalbe, my staff carefully check every stud on every tire to be sure they are all correctly and fully seated in the tire tread. Any tire with studs that are not fully seated, or missing, are given to me and I, Peter Jon White, then seat or replace any missing studs personally. We'll ship no tire with missing or partially seated studs. That means you don't have to fool around riding slowly. Ignore the silly and misleading message from Nokian when you buy tires from me.


    Schwalbehan ei kai ainakaan vaadi minkäänlaista sisäänajoa.
    Winter marathonin etiketissä suositeltiin 40mk sisäänajelua.

  5. #305
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Trondheim
    Viestit
    600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Winter marathonin etiketissä suositeltiin 40mk sisäänajelua.
    OK, enpä kiinnittänyt huomiota. Kiitos oikaisusta.


  6. #306
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    OK!
    Itse en käyttöohjeita jaksa tavata, joten jäännyt huomiotta.
    En tosiaan ole kivikossa ajellut ja painoakin on vain 66-67kg, joten tässä ehkä syy renkaan hyvään kestoon.
    Mutta tuota paineen laskua en edelleen ymmärrä, tämähän aiheuttaa enemmän sitä samaa vääntymää kuin raskas kuski tai agressiivinen ajo ?
    Ihan mielenkiintoinen juttu tuo, kiitoksia.
    Out off the shadows, in to the light.

  7. #307
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Proj.nro Katso viesti
    Winter marathonin etiketissä suositeltiin 40mk sisäänajelua.
    Minkälaisen matkan tuolla hitusen alle seitsemällä eurolla pääsee?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  8. #308
    zapal Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Millaiset kesärenkaat teillä sitten on? Kyllä mielestäni 29" Extreme 294 rullaa selvästi huonompi kuin esim. Panaracer Rampage, puhumattakaan Racing Ralphista.
    Itse asiassa en tiiä, eikä jaksa könytä talliin kattoo Bontangerit ne tais olla.

    Ja nyt täytyy sen verran korjata lausuntoa. Asfaltilla ei todellakaan rullaa samalla tavalla, mutta kovalla lumella rullaus _tuntuu_ samalta. Ei mitään faktaa todisteeksi.

  9. #309
    zapal Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasse Katso viesti
    Mikäs tämä "sisäänajo" juttu on ??
    Mä olen ajanut Schwalbe winttereillä yli tuhat kilometriä 4-5 bar:in paineilla eikä yhtään nastaa ole irronnut!
    Kyllä mielestäni kumin ja nastan väliin syntyy enemmän vääntymää kun rengas paineet on alhaiset.
    Mut ihan miten vaan.
    Tähän kaipaisin faktaa niin toimisin sen mukaan. Eli pitäskö niitä paineita olla paljon vai vähän? Vasta 30 km takana, joten ei mitään korjaamatonta vielä tapahtunut. Kuskikaan ei ihan kevyimmästä päästä

  10. #310
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Ensimmäinen kokeilu ja tunnustelulenkki takana ice spikereilla(vanhempi malli) 2,0 bar paineilla ja positiivinen kuva jäi noista Kovaa en vielä uskaltanut mennä ja muutenkin mentiin varoen. Hyvin oli loskaa ja lunta paikoin kertynyt, mutta mitään suurempaa levottomuutta en huomannut. Mulla ei ole kokemusta kuin w240 ja nyt yhden lenkin verran spikereista ja täytyy myöntää, että eron huomasi heti kaikilla osa-alueilla nyt pitää vielä odotella ja katsella kuinka nastat kestää/pysyy paikoillaan
    Still rides with 26er

  11. #311
    Liittynyt
    01/2000
    Viestit
    2.115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Millaiset kesärenkaat teillä sitten on? Kyllä mielestäni 29" Extreme 294 rullaa selvästi huonompi kuin esim. Panaracer Rampage, puhumattakaan Racing Ralphista.
    Bontragerin Jones tubeless readyt:t on kesärinkuloina. Niillä ainakin tuntuisi rullavuus olevan pyörätieoloissa luokatonta 26" rasing ralph,speed king verrattuna. 26" nastapyörän perässä alamäissä rullailessa huomaan jääväni noilla extremeillä jälkeen. Verrokkina 26":sessa jotku perus ice spiker:t.

    Niin ja minä meinasin ajella ihan peruspaineilla ja taitaa mun ajelu olla koko talven sisäänajoa eli poikkean vain harvakseltaan metsässä.
    MCT

  12. #312
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    143
    Itse en ole ikinä omistanut nastarenkaita ja hyvin on selvitty ilman kolareita. Kaatumisia nyt tulee mutta sehän kuuluu pyöräilyyn. Talvikin on niin lyhyt että eipä niitä juurikaan tarvi.
    Riittää kun sanot perkele ääneen ja viinaan kaatuilet, se on herkkää kun mies on mies eikä marjanpoimija

  13. #313
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.436
    Kyllä joo ja ennen pärjättiin ilman kännykkääkin vallan mainiosti.
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

  14. #314
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Loimaa
    Viestit
    47
    Ja ilman pesukoneita!
    "Talvikin on niin lyhyt että eipä niitä juurikaan tarvi."
    Sellainen lause suomesta!!!
    Sitten asut väärässä paikassa...

  15. #315
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti silee Katso viesti
    Itse en ole ikinä omistanut nastarenkaita ja hyvin on selvitty ilman kolareita. Kaatumisia nyt tulee mutta sehän kuuluu pyöräilyyn. Talvikin on niin lyhyt että eipä niitä juurikaan tarvi.
    Paljonkos ajat talvella, Higg

  16. #316
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti higgins Katso viesti
    Paljonkos ajat talvella, Higg
    Työmatkat/koulumatkat ja sitten tietysti lenkit.
    Riittää kun sanot perkele ääneen ja viinaan kaatuilet, se on herkkää kun mies on mies eikä marjanpoimija

  17. #317
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Tosiaan ennen pärjäsi ilman nastojakin, mutta nastoihin siirymisen jälkeen ei ole enää tullut mieleenkään kokeilla ilman. Ja silloin aikaisemminhan oli ihan oikeita talviakin.
    Suo, kalja ja läski.




  18. #318
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Tosiaan ennen pärjäsi ilman nastojakin, mutta nastoihin siirymisen jälkeen ei ole enää tullut mieleenkään kokeilla ilman. Ja silloin aikaisemminhan oli ihan oikeita talviakin.
    Itseasiassa mun kokemuksen mukaan niitä nastoja tarvitsee eniten silloin kun ei ole kunnon talvia. Lumella NBX't pitää hyvin, mutta kun tulee sulamista / jäätymistä niin nastat on pop.

  19. #319
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Tosiaan ennen pärjäsi ilman nastojakin, mutta nastoihin siirymisen jälkeen ei ole enää tullut mieleenkään kokeilla ilman. Ja silloin aikaisemminhan oli ihan oikeita talviakin.
    Voitteko kuvitella, että autoissakaan ei ole niiden keksimisestä asti talvirenkaita talvella. Eikä ABS- jarruja, ajonvakautusta, airbagejä, turvavöitä eikä teillä nopeusrajoituksia. Kuka haluaisi luopua noista, käsi ylös nyt!
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  20. #320
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Itseasiassa mun kokemuksen mukaan niitä nastoja tarvitsee eniten silloin kun ei ole kunnon talvia. Lumella NBX't pitää hyvin, mutta kun tulee sulamista / jäätymistä niin nastat on pop.
    No juu tuo on kyllä totta, mutta kun nykyään ei ole edes juuri pakkasta.
    Suo, kalja ja läski.




  21. #321
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Onko mitään tietoa kuinka Nokian rengastehtaan "tervehdyttämistoimet" koskettaa filorengas, eli Lieksan tehdasta?
    Vai onkos niillä samaa omistuspohjaa enää ollenkaan, olikos ne sen kumisaapastuotannon kanssa samaa firmaa nykyään?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  22. #322
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Olvilan keskusta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko mitään tietoa kuinka Nokian rengastehtaan "tervehdyttämistoimet" koskettaa filorengas, eli Lieksan tehdasta?
    Vai onkos niillä samaa omistuspohjaa enää ollenkaan, olikos ne sen kumisaapastuotannon kanssa samaa firmaa nykyään?
    Polkupyöränrenkaat tekee Suomen Rengastehdas Oy Lieksassa, on kumisaappaita ym. valmistavan Suomen Kumitehdas Oy:n tytäryhtiö. Nokian autonrenkaita valmistava yhtiö ei omista näitä,se myi osakkeet syksyllä 2004 uusille omistajille. Tällaisia tietoja löytyi Googlesta.
    Pyöräilyä jo vuodesta 2007

  23. #323
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    19.11.2008, 09.18 Extremet alla ja ensimmäiset 4,5 km ajettu:
    - rungoltaan kapeammat ja matalammat kuin Maxxis Ignitorit. Molemmat ovat 2.1".
    - Tositäristävät Ignitorien jälkeen.
    - helposti menivät vanteelle
    - Nastat teräväkärkiset. Saa nähdä kauanko kestävät.
    Kaikki nastat ehjinä paikoillaan. Matkaa on kertynyt noin 200 km. Pito jäällä on tajuton!
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  24. #324
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Voitteko kuvitella, että autoissakaan ei ole niiden keksimisestä asti talvirenkaita talvella. Eikä ABS- jarruja, ajonvakautusta, airbagejä, turvavöitä eikä teillä nopeusrajoituksia. Kuka haluaisi luopua noista, käsi ylös nyt!
    Ajonvakautus on mun vähäisten kokemuksien mukaan ikävä, kun liukkaalla kelillä ei oikein tunne kuinka liukasta oikeasti onkaan.
    Perinteisessä autossa esim. nopea kaasunpainallus antaa jo hiukan informaatiota.

    Nuo muut on kyllä hyviä keksintöjä.

  25. #325
    yypy Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Perinteisessä autossa esim. nopea kaasunpainallus antaa jo hiukan informaatiota.
    Ymmärsin kyllä viestisi, mutta vetoluiston esto on taas eri juttu.

  26. #326
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Perinteisessä autossa esim. nopea kaasunpainallus antaa jo hiukan informaatiota.
    Sen auton minäkin haluan nähdä, jonka luistonesto (veto- tai sivuttais-) ei salli luistoa (=informaatiota) yhtään.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  27. #327
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    No yleensähän niissä ajonvakautussysteemeissä on väkisinkin mukana se vetoluistonesto.

    Kyllä mulla on ainakin liukkaalla kelillä ajaessa turvallisempi olo autossa jossa ei ole mitään vakautusta. Vaikka kieltämättä se vakautus varmasti auttaa jos osun esimerkiksi kuivalla asvaltilla jäälänttiin jossa auto lähtee hanskasta. Tasaisesti liukkaalla kelillä kuitenkin osaa varoa sitä liukkautta paremmin kun tunnen kuinka helposti auto sutii tai muuten luistelee.

  28. #328
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti silee Katso viesti
    Itse en ole ikinä omistanut nastarenkaita ja hyvin on selvitty ilman kolareita. Kaatumisia nyt tulee mutta sehän kuuluu pyöräilyyn. Talvikin on niin lyhyt että eipä niitä juurikaan tarvi.
    eilen Pinsiön läpi mentäessä ei ois päässy ilman nastoja... tiellä 20mm kirkasta jäätä, uria ja tien pinta kalteva paikka paikoin. kelin teki varmaan vielä liukkaaksi vesi jään päällä

    (eikä noi auton nastarenkaat kauheen vanha asia kun ne täällä pohjolassa yleistyi)

  29. #329
    michael Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Kyllä mulla on ainakin liukkaalla kelillä ajaessa turvallisempi olo autossa jossa ei ole mitään vakautusta.
    Taas nähdään miten vahvasti autoilu on tunneasia
    Faktat puhuvat kuitenkin toista: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Ajo.../1135223556087

  30. #330
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti michael Katso viesti
    Taas nähdään miten vahvasti autoilu on tunneasia
    Faktat puhuvat kuitenkin toista: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Ajo.../1135223556087
    Täytyy nyt kuitenkin - vaikken autoilija olekaan - huomauttaa, että nyt toinen puhui siitä että on turvallisempi olo ja toinen että on turvallisempaa. Jotka ovat täysin eri asiat.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •