ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 10 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #271
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294

    Bilteman rengas?

    POLKUPYÖRÄN NASTARENGAS 26 X 2.10
    Renkaan koko: 26” x 2,10”. Nastoja 280 kpl.
    Sinulle joka pyöräilet vuoden ympäri. Karkeakuvioiset renkaat, joissa kookkaat nastat.

    onko jollain kokemusta käytöstä? Tuo 22e tuntuu melko edulliselta hinnalta renkaasta jossa on reilusti nastoja.
    Ville Ilves


  2. #272
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    POLKUPYÖRÄN NASTARENGAS 26 X 2.10
    Renkaan koko: 26” x 2,10”. Nastoja 280 kpl.
    Sinulle joka pyöräilet vuoden ympäri. Karkeakuvioiset renkaat, joissa kookkaat nastat.

    onko jollain kokemusta käytöstä? Tuo 22e tuntuu melko edulliselta hinnalta renkaasta jossa on reilusti nastoja.
    Umm.. tälläisiä löysin keskustelun alkupuolelta tuollaista:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti länsiväylä
    Bilteman nastarenkaat on tosi hyvä hankinta, jos haluaa renkaat vain yhdeksi talveksi eikä oikeastaan tarvitse niitä nastojakaan. Ne nimittäin katoaa aika vähällä ajolla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ttr
    Bilteman nastarenkaita ei voi suositella. Olen työmatkakulkineeseen muutaman sellaisen laittanut ja niistä on nastat kuluneet loppuun turhan nopeasti. Bilteman renkaissa on ollut kahdenlaisia nastoja, toiset eivät oikeastaan edes näyttäneet nastoilta ja kuluivat tosi äkkiä ja toiset muistuttavat ulkonäöltään kovametallinastaa, mutta eivät ole. Nastat siis kuluvat asfaltilla ajaessa aivan luokattoman nopeasti. Hintaerokaan Nokian W106:een ei ole suuri (W106 honkkarissa 29,- ja Bilisrengas 18,-). Noksussahan nastat kestävät terävinä, mutta kyljet ovat toisinaan hapertuneet parin vuoden jälkeen.
    Itsellä kun ei ole kokemusta en allekirjoita noita. Voisi käydä joku päivä vähän roplaamassa noita bilteman renkaita, että minkälaista materiaalia oikein ovat. Kumin laatu ilmeisesti vaikuttaa todella paljon kuinka nastat tulee pysymään ja muutenkin kuinka rengas toimii? Itse tossa juuri viime viikolla tilasin bike-discountista vanhemmat Ice Spikerit 36€/kpl.
    Still rides with 26er

  3. #273
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lähikaupasta ja isoista marketeista saa Nokian W106:set muutamalla kympillä/kpl. Kestää ja kestää.

  4. #274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    POLKUPYÖRÄN NASTARENGAS 26 X 2.10
    Renkaan koko: 26” x 2,10”. Nastoja 280 kpl.
    Sinulle joka pyöräilet vuoden ympäri. Karkeakuvioiset renkaat, joissa kookkaat nastat.

    onko jollain kokemusta käytöstä? Tuo 22e tuntuu melko edulliselta hinnalta renkaasta jossa on reilusti nastoja.
    Muuten hyvät kuten tuossa edelläkin jo mainittiin, mutta kumi ei toimi kylmässä ja nastat pitävät mutta eivät pysy renkaassa kiinni. Painaakin, ruoja.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  5. #275
    Liittynyt
    01/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.559
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Umm.. tälläisiä löysin keskustelun alkupuolelta tuollaista:



    Itsellä kun ei ole kokemusta en allekirjoita noita. Voisi käydä joku päivä vähän roplaamassa noita bilteman renkaita, että minkälaista materiaalia oikein ovat. Kumin laatu ilmeisesti vaikuttaa todella paljon kuinka nastat tulee pysymään ja muutenkin kuinka rengas toimii? Itse tossa juuri viime viikolla tilasin bike-discountista vanhemmat Ice Spikerit 36€/kpl.
    Ongelma ei ole Biltsun renkaissa nastojen kiinni pysyminen. Vaan se, että nastat ei ole kovametalli-kärkisiä. Ne (nastat) kuluu ihan sileiksi aika vähillä kilometreillä etelän talvessa, kun joutuu ajamaan lumettomilla teillä. Kokeile toki, jos et usko. Lumisissa maisemissa tietysti toimii ja kestää varmaan pitkäänkin.
    recycling will save the planet, especially if you eat all your plastic and die

  6. #276
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Kukas nuo Bilteman renkaat muuten on valmistanut, vaihtoehtoja ei taida olla ihan hirveästi. Kenda?
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  7. #277
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675

    Pettynyt Extreme W294:een

    Olen ajanut Cuben täpärillä Nokian Extreme W294 -nastarenkailla noin 90 kilometriä. Takaa puuttuu 34 nastaa ja edestäkin on irronnut 2 piikkiä. Olen pettynyt kyseisten renkaiden kestävyyteen Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

    -Veijo

  8. #278
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti länsiväylä Katso viesti
    . Vaan se, että nastat ei ole kovametalli-kärkisiä. Ne (nastat) kuluu ihan sileiksi aika vähillä kilometreillä etelän talvessa, kun joutuu ajamaan lumettomilla teillä. Kokeile toki, jos et usko.
    Naapurissa 1 pari bilsuhybridirenkaita ( vähän saman näköiset kuin noksu 106), ajettu alle 1000 km. Renkaan kuin uudet, nastat loppu eli ei piikkiä ollenkaan. Itsellä Noksut (240& 106) jotka ostin himokuntoilijatyökaverilta ja joilla ajettu varmasti yli 5kilokilometriä, ellei jopa vieläkin enemmän?.... Muuten hyvät, paitsi osa nastoista "löysällä" kupissaan, kärjet selvästi paremmassa kunnossa kuin noilla lähes uusilla bilsuilla... Higg

  9. #279
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947

    Vihainen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    Olen ajanut Cuben täpärillä Nokian Extreme W294 -nastarenkailla noin 90 kilometriä. Takaa puuttuu 34 nastaa ja edestäkin on irronnut 2 piikkiä. Olen pettynyt kyseisten renkaiden kestävyyteen Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

    -Veijo
    Mulla vajaa sata kilsaa ajetut Extreme 292. Takana kaikki tallella, edestä puuttuu n. 10 nastaa ulkoreunoilta.

    Sisään ajoa tuli ajettua n. 60 km asfaltilla n. 4 kg paineilla. maastopaineet
    nyt 1.8-2.0 kg

    Fillari oli Gary Fisherin 292 täpäri

  10. #280
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    ...Nokian Extreme W294 -Olen pettynyt kyseisten renkaiden kestävyyteen Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
    -Veijo
    Ei W294:sta, mutta seuraavista:

    Noksuista 106:t ja 240:t, joissa kaikki nastat tallella ja kilometrejä aika monta tuhatta. Painavat, mutta kestävät. Ei ikinä edes rengasrikkoa. Varsinaisista Nokian maastorenkaista ei kokemusta.

    Schwalben Ice Spiker Pro:t, näistä puuttuu yksi nasta kummastakin päästä. Pito hyvä, muutenkin miellyttävä tuttavuus. Takarenkaan kumipinta kulahtaa melko nopeasti, jos joutuu asfalttia käyttämään siirtymätaipaleena. Vuoden kestäneet (noin 1500km) hyvinä maastorenkaina, toinen kausi odottelee alkuaan...

    Kaikki omistamani nastarenkaat tietysti sisäänajettu "varovasti".
    -ei oo pakko, jos ei taho-

  11. #281
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Mulla vajaa sata kilsaa ajetut Extreme 292. Takana kaikki tallella, edestä puuttuu n. 10 nastaa ulkoreunoilta.

    Sisään ajoa tuli ajettua n. 60 km asfaltilla n. 4 kg paineilla. maastopaineet
    nyt 1.8-2.0 kg

    Fillari oli Gary Fisherin 292 täpäri
    Sisäänajo olis pitänyt tehdä löysillä paineilla että ulkoreunan nastatkin olisivat painuneet kiinni.. sinänsä jännää, yleensä nastat lähtevät takaata helpommin kuin edestä, voi tietty olla että takana nastat olisivat paremmin sissänajautuneet jos edessä ja takana lähes samat paineet.

  12. #282
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    Olen ajanut Cuben täpärillä Nokian Extreme W294 -nastarenkailla noin 90 kilometriä. Takaa puuttuu 34 nastaa ja edestäkin on irronnut 2 piikkiä. Olen pettynyt kyseisten renkaiden kestävyyteen Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

    -Veijo
    Aikamoinen nastahävikki.. melkein voisi ottaa tehtaalle yhteyttä mutta varmaankin lähettävät sieltä sitten lisää nastoja..

    Noitahan kannattaisi sisäänajaakkin se 100km, lähditkö liian pian kivikkoon ja juurakkoon riehumaan?

  13. #283
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Aikamoinen nastahävikki.. melkein voisi ottaa tehtaalle yhteyttä mutta varmaankin lähettävät sieltä sitten lisää nastoja..

    Noitahan kannattaisi sisäänajaakkin se 100km, lähditkö liian pian kivikkoon ja juurakkoon riehumaan?
    Sain kaupasta uudet renkaat eteen ja taakse. Sisäänajona kävin kerran töissä, matka 30 km, paineet 2,5 bar.

    Kangasalan Kirkkoharjun kivikko taisi olla myrkkyä noille renkaille. Nastoja puuttuu niin sivuilta kuin keskeltäkin.

    Kuinka nuo nastarenkaat pitäisi oikein ajaa sisään?

  14. #284
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    En tiedä ollenkaan, mutta itse laitoin täydet paineet (4 bar) ja ajoin parikymmentä kilometriä asvaltilla. En menettänyt yhtään nastaa uusista Ice Spikereista. Ja eipä toisellakaan puolta pitemmällä pyörätiereissulla hävikkiä tapahtunut.
    StantheMan muokkasi tätä : 01.12.2008 at 23.01

  15. #285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    Sain kaupasta uudet renkaat eteen ja taakse. Sisäänajona kävin kerran töissä, matka 30 km, paineet 2,5 bar.

    Kangasalan Kirkkoharjun kivikko taisi olla myrkkyä noille renkaille. Nastoja puuttuu niin sivuilta kuin keskeltäkin.

    Kuinka nuo nastarenkaat pitäisi oikein ajaa sisään?
    Sisäänajo tehdään juuri noin, ja sen tarkoituksena on kaiketi kotiuttaa nastat pesiinsä. e294 on kyllä kestävä rengas, itselläni on ollut pari sellaista jo tasan neljä vuotta. Toisesta renkaasta puuttuu pari nastaa, toisesta noin viisi. Kumi noista tulee loppumaan ennenkuin nastat.

    Ei kai kuitenkaan ole yllätys, että nastarenkaat eivät oikein kestä kivikossa ajelua. Yksittäinen nasta jää helposti kantamaan jotain kiveä vasten ja nyrjähtää irti renkaasta - tätä ominaisuutta ei voi edes huolellinen sisäänajo muuttaa. Ajotavalla ja ajolinjoilla on asialle todella suuri merkitys. Kannattaa opetella "säästämään" renkaita, jos nastoja katoaa kymmenittäin per lenkki.

    Reitti jossa on sekä jäätä että kiviä on kyllä aina vaikea rengasvalinnan suhteen. Nastat luistavat kivillä, nastattomat renkaat taas siinä jäällä. Jos kivikkoisella reitillä ei ole laajoja osuuksia kirkasta jäätä, kannattaa yleensä harkita nastattomien renkaiden käyttöä. Lumellahan nastoja ei tarvita.

    - Tomi

  16. #286
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    Sain kaupasta uudet renkaat eteen ja taakse. Sisäänajona kävin kerran töissä, matka 30 km, paineet 2,5 bar.

    Kangasalan Kirkkoharjun kivikko taisi olla myrkkyä noille renkaille. Nastoja puuttuu niin sivuilta kuin keskeltäkin.

    Kuinka nuo nastarenkaat pitäisi oikein ajaa sisään?
    Mä ajelisin asvaltilla niin löysillä ilmanpaineilla (1-2 bar) että kaikki nastat koskettavat asvalttia jotain 100 km varovasti liikaa jarruttelematta.. WXC300:silla ajelin jopa pätkiä pyörä kallellaan aina puolelle tai toiselle että reunanastatkin painuivat kunnolla kiinni.. neljä nastaa irtosi takarenkaan reunoilta toissa talvena sisäänajon ollessa ehkä vähän kesken lähes ekalla lenkillä rantakallioilla. Lopputalven ne pysyivätkin sitten aika hyvin kiinni, silloinkin kyllä vaan muutama lenkki Espoon ja Helsingin keskuspuistossa, ulkoilureittejä, asvalttiajoa ja Lauttasaaren rantojen kiertoa. Viime talvi meni vähän ohi.. muutama kerta Espoon ja Helsingin keskuspuistossa.. ehkä yks nasta irtos jossain Laakson kallioilla.. voi olla että alitajuisesti koitan varoa nastoja kivikossa ja maastossa ajaessa.

  17. #287
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Edessä ja takana Extreme 296 - takarengas tosin enää vain 295. Alussa kannattaa nauttia vauhdista, sillä myöhemmin jääpito heikkenee nastojen pyöristyessä ja löystyessä. Eturenkaan ikä 9v 8pv, takarenkaan ehkä vain puolet tästä (ostettu käytettynä 15 eurolla, kun joku oli jyrsinyt kyljen - jarrupaloilla?). On noilla kyllä joinakin talvina ajettukin.

    En näe sisäänajolle mitään tarvetta muutoin kuin lenkiltä palattaessa.

    Jyrisevät Extremet rullaavat saman verran kuin kaiken läpäisevät Contin nappulakumit, mutta häviävät jonkin verran rullauksessa upeille Bilteman nappularenkaille.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  18. #288
    *Ändi* Guest
    Tossa on yksi vaihtoehto nettikaupasta, josta tilata noita:

    http://www.bike-discount.de/shop/k36...t-faltbar.html

    Taitaa olla pikkuisen halvempaa tuolla ainakin contit.

    Mutta kiitoksia, minä taisin löytää itselleni sopivat nastat tämän topiikin perusteella.

  19. #289
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Edessä ja takana Extreme 296 - takarengas tosin enää vain 295. Alussa kannattaa nauttia vauhdista, sillä myöhemmin jääpito heikkenee nastojen pyöristyessä ja löystyessä. Eturenkaan ikä 9v 8pv, takarenkaan ehkä vain puolet tästä (ostettu käytettynä 15 eurolla, kun joku oli jyrsinyt kyljen - jarrupaloilla?). On noilla kyllä joinakin talvina ajettukin.

    En näe sisäänajolle mitään tarvetta muutoin kuin lenkiltä palattaessa.
    W106, W240 ja vanha Extreme 296 eivät tarvitsekkaan samanlaista sisäänajoa kuin Extreme 294 ja WXC300.

  20. #290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    W106, W240 ja vanha Extreme 296 eivät tarvitsekkaan samanlaista sisäänajoa kuin Extreme 294 ja WXC300.
    Mistä tämä johtuu? Onko renkaissa tai niiden "liitoksessa" nastoihin jokin rakenteellinen ero?
    (tiedän kyllä melkoisen hyvin millaisia renkaita nuo ovat ja olen ajanut kaikilla)

    - Tomi

  21. #291
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Savo
    Viestit
    132
    Ensin ajoin Nokian 106 renkailla ja vaihdoin pian Freddy eteen ja M&G160 taakse ja 106 tyttären pyörään, no onneksi tytölle kelpaa 106 hyvinkin kun ei kanttaile pahemmim eli niillä ajaa rauhallisesti. Nyt Freddyt molemmissa ja rullaa paremmin ja pito parempi kuin koskaan kesällä millään. Odotan jääkautta. Siis näin maasturilla mutta onko oikeesti maantiepyörään nastarenkaita joilla voi heittää kurviin kyljelleen ja nauttia siitä ?

  22. #292
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    159
    Löytyy jos nauttii kaatumisesta.

  23. #293
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Kaatuminen sepelillä päällystetylle tielle on parasta!
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  24. #294
    Kaitainen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Kaatuminen sepelillä päällystetylle tielle on parasta!
    Varsinkin jos housut repee,eikä ole vaihtohousuja mukana Voi tulla kylmä,kun ne haavatkin vielä vuotaa...

  25. #295
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaitainen Katso viesti
    Varsinkin jos housut repee,eikä ole vaihtohousuja mukana Voi tulla kylmä,kun ne haavatkin vielä vuotaa...
    Tämä nyt on vähän OT, mutta juoksin kerran suunnistaessa piikkilanka-aitaan sen verran pahasti, että toinen lahje katosi kokonaan. Ihme kyllä verenvuoto oli tästä huolimatta niin vähäistä, että jäin eloon.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  26. #296
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778

    Huutomerkki! Kotimaiset nastat loppuu??

    Tikka Spikesilla käydessäni nastoja hakemassa, ilmoittivat, että tikka PP nastoja (alurunkoinen, jota Nokialaisissa on) ei enää valmisteta. Myyvät vielä vanhaa varastoa pois. Eli mikäli haluat vielä pysyä tulevaisuudessakin nastoissa, kannattaa hankkia nastat piakkoin.

    Minimitoimituserä on 500 kpl, joka maksoi noudettuna n. 26 €.

    Yhteystietoja löytyy täältä.

    Homma saattaa liittyä siihen, että Continental on ostanut Tikka Spikesin omistukseensa.
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  27. #297
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Nyt on kahdella lyhyehköllä maastolenkillä pyörinyt edessä Ice Spiker Pro. Varovasti koitin sitä sisäänajaa, mutta siitä huolimatta on reunasta kadonnut yksi nasta . Tai ei siitä ko. nastan nappulastakaan ole kuin riekaleet jäljellä.

    Siirtymillä esiintynyt sepeli ei ainakaan vielä aiheuttanut mitään ongelmia, vaikka vähän sepelikestoa epäilin, kun renkaassa ei kumia ole kuin nimeksi (massa 662g). Taitavat nappulat olla sen verran korkeita, ettei keskivertosepeli yllä runkoon asti. Paljaalla asfaltilla rengas pitää sellaista mekkalaa, että pidemmän päälle siitä varmasti saisi kuulovaurion .

  28. #298
    zapal Guest

    Extreme 294

    10km sisäänajoa takana Nokian Extreme 294:lla...pyöränä 29"...Tuntu, että ihan samallalailla rullas kuin pyörän mukana tulleet kesägummit. Liekkö sitten "huonot" kesäkummit Noh...ihan sama...kuntoilua mulle. Vauhdista viis.

    Toisesta renkaasta puuttui yksi nasta jo ostaessa. En jaksanut stressata. Paineet palstan vinkkien mukaan vain 2 bar nurkilla. 10 km jälkeen, jos osa asfalttia, ei yhtään lisää irti. Sisäänajo jatkuu.

    Pitoa tuntus olevan mukavasti. Hullulta tuntuu peilijäällä kallistaa

  29. #299
    Liittynyt
    01/2000
    Viestit
    2.115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zapal Katso viesti
    10km sisäänajoa takana Nokian Extreme 294:lla...pyöränä 29"...Tuntu, että ihan samallalailla rullas kuin pyörän mukana tulleet kesägummit
    Aika sama fiilis täällä päässä. Ehdin joku 50 km rullailla 29 nastoilla. Rullaavuus on yhtä /c:stä kuin kesärinkuloissakin eli aika moista vääntämistä on meno pyörätiellä.
    MCT

  30. #300
    zapal Guest
    T.M: Aika sama fiilis täällä päässä. Ehdin joku 50 km rullailla 29 nastoilla. Rullaavuus on yhtä /c:stä kuin kesärinkuloissakin eli aika moista vääntämistä on meno pyörätiellä.
    Paineet ylös tietty auttas pyörätiellä rullaukseen, mutta sitten ei menis palstan "ohjeiden" mukaan tuo sisäänajo. Mutta kuten sanottua...kuntoilua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •