Olen siinä virittänyt VistaLiten lampun ledi-aikakaudelle. Siinä on käytetty hyväksi VistaLiten osia mahdollisimman paljon. Muut osat (ledi, regulaattori) on tilattu valmiina kaupasta (www.dotlight.de) Eli tuo lamppu-osa on VistaLiten akkuputken pätkä johon on sisälle liimattu lämpöä johtavalla liimalla alumiininen levy ja siihen taas ledi on liimattu samalla liimalla kiinni. Levyssä on reiät johtojen läpiviennille. Tulpat ja liitin on myös VistaLiten akkuputkesta joista pohjatulppaan on tehty reikä linssille. Sitten vain juotettu ledistä johdot regulaattoriin ja regulaattorista akun liittimelle. Johtoina olen käyttänyt myös VistaLiten alkuperäisiä. Lisäksi on hankittu 6 AA patterin kotelo (n.2€) ja akuille kuljetus pussiksi Topeakin kännykkäkotelo (n.10€) joka kiinnittyy kätevästi vaikka stemmiin.
Eli periaatteessa vastaavan juotoksen joutuisit tekemään joka tapauksessa mikäli aiot nuo pelkät akkukennot vaihtaa akkuputken sisälle.
Siinä oli vain yksi vinkki mitä VistaLiten lampuilla voi tehdä tai mitä osia voi hyödyntää. Valotehoa tuossa yhdessäkin on enemmän kuin VistaLiten 15w halogeenissa puhumattakaan paljon paremmasta valokeilasta. Lisäksi paloaikaa on noin 4 tuntia 6:lla 2700mAh:n AA-akulla. Kahtakin lamppua käyttämällä (toisessa kapea keila ja toisessa leveämpi) pääsee vielä parin tunnin paloaikaan noilla AA-akuilla.
Jos sulla on tosiaan kolmen akun VistaLite sarja ja haluat uusia kaikkiin nuo akkukennot tulee sekin aika kalliiksi. 40$/akku + samasta paikasta uusi laturi 22$. Ja ei taida tuo satsi tulla ilman alveja ja tulleja ameriikasta tänne. Joten pian ollaan hinnoissa jolla saadaan jo hyvä tehokas ledivalo kaupasta.
Tuo VistaLite oli myös mun ensimmäinen "tehokas" pyöränvalo. Ja sitä lähdin ensin parantelemaan isommalla akulla yms...
Kirjanmerkit