HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 9 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #241
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sepi Katso viesti
    W240
    Pito = 5, Rullaavuus = 1 ja vitutus = 4
    Tajusin tässä yksi päivä ajaessani että W240 ei kulje suoraan edes paljaalla asfaltilla. Jotain pientä sivuttaisvispausta tuottaa pelkästään se kuvio. Lopputulos on että sillä ajaessa on vähän sellainen olo kuin olisi rengas tyhjä vaikka siinä olisi 4 bar painetta (mikä on sille renkaalle aika paljon).
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  2. #242
    Sepi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Tajusin tässä yksi päivä ajaessani että W240 ei kulje suoraan edes paljaalla asfaltilla. Jotain pientä sivuttaisvispausta tuottaa pelkästään se kuvio. Lopputulos on että sillä ajaessa on vähän sellainen olo kuin olisi rengas tyhjä vaikka siinä olisi 4 bar painetta (mikä on sille renkaalle aika paljon).
    Vaihdoin eilen Cycloon eturenkaaksi hybridistä Winter Marathonin kiekkoineen ja takarenkaaksi laitoin W106:n. Pitkään harkitsin laittaa W240, mutta päädyin W106:n kun se 240 rullaa niin huonosti. Eturengas toimi tosi hyvin, mutta takarenkaasta ei voi sanoa samaa. Suoraan ajettaessa ihan OK pito, mutta kun kallistaa, niin nastat loppuvat ja perä lähtee rinnalle. Tuntui takapää uppoavan aika pahasti poluilla, vaikka etupää kantoi hyvin. Lumella takapään pito oli kohtuu hyvä, kunhan ei kallista pyörää yhtään, että nastarivit purevat. Aika haasteellista, kun nousee putkelta mäkiä.

  3. #243
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Kombolla DH-Freddy (eturengas) ja Pehmo-Freddy (takarengas) on pito täydet 5 ja v_tutus 0. Jos siis näitä tarvitsee, on kelikin sen mukainen eikä taatusti ketuta, että pitoa löytyy.. näin mie sen nään. Toistaiseksi täällä on ollut vasta hiukan jäätä, jäätynttä lunta(auran jäljiltä) ja sitten vielä lunta eli kesärenkailla mennään ja hyvin menee.
    ..makes Jack a dull boy...

  4. #244
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Kaksnelikymppiset voisi vaikka vaihtaa Talvimarathoneihin, kunhan joku kertoo riittääkö niiden vetopito loskassa. Se kuvio on kuitenkin aika matala.
    A Gentleman will walk but never run

  5. #245
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Tänään kohdalle osuneilla satunnaisilla loskaosuuksilla en jäänyt paikalleni sutimaan TalviMaratuunien kanssa. Keskiviikkona päässee suorittamaan rankempaa testiä.

    Pistosuojanauha on Vyöhykkeen™ syövereissä ja sitä kivineulasmattoa on osunut kovin vähän kohdalle. Vielä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Sain jo viime talvena pari kertaa Mara Wintereistä tappajasepeliä läpi. Nauhaa väliin vain.
    Tais tulla lisää iltaohjelmaa...
    Shimaani muokkasi tätä : 24.11.2008 at 15.00

  6. #246
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Grainvillage
    Viestit
    1.622

    Vink vink

    Ei ole mullakaan tuoreet talvimaratoonarit jääneet sutimaan ajoittaiseen loskaan...
    "Speksaus ja osapäivitykset ovat enemmän kuin puolet pyöräharrastusta"

  7. #247
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Ja ilmeisesti nuo ovat kestäneet tappajasepelinkin? Vai onko Ässällä sellasta pistosuojanauhaa salaisena aseena?
    A Gentleman will walk but never run

  8. #248
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Grainvillage
    Viestit
    1.622
    Mulla ei ole vielä kokemusta tappajasepeli-kestosta, mutta ainakin renkaan speksin lupaukset olivat aika kovat ton suhteen, joten omatkin odotukset on kovat
    "Speksaus ja osapäivitykset ovat enemmän kuin puolet pyöräharrastusta"

  9. #249
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Ja ilmeisesti nuo ovat kestäneet tappajasepelinkin? Vai onko Ässällä sellasta pistosuojanauhaa salaisena aseena?
    Sain jo viime talvena pari kertaa Mara Wintereistä tappajasepeliä läpi. Nauhaa väliin vain.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  10. #250
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Katotaan nyt sitten. Onhan noissa kaiken kestävissä kaksnelikymppisissä vielä kuviota ja miltei kaikki nastat jäljellä.
    A Gentleman will walk but never run

  11. #251
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Eikä se talvi niin pitkään kestä..

  12. #252
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Tai polkee kovempaa. Tulee parempi reeni.
    Tai ajaa jäällä.. WXC300 rullaa jäällä paremmin kuin joku nappulamaastorengas asfaltilla, ihan uskomattoman hyvin.. tää on kyllä aika mutua.

  13. #253
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Tai ajaa jäällä.. WXC300 rullaa jäällä paremmin kuin joku nappulamaastorengas asfaltilla, ihan uskomattoman hyvin.. tää on kyllä aika mutua.
    Ei edes mutua. Ihan totta tuo on. Ei tarvita kuin Larsen TT 42a eteen ja WTB Prowler XT taakse niin ei rullaa yhtään mihinkään asfaltilla... pari todistajaakin löytyy tämän kombon rullausvastuksesta kun olen lykänny ukoille oman pyöräni alle ja ajanut heitin pyörillä hetimiten täysillä pakoon.
    ..makes Jack a dull boy...

  14. #254
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    ...
    Viestit
    24
    Tänään luin tämän palstan tarkkaan ja nyt on jo alla 29" Extreme 294 kumit.
    Kävin saman tien lenkin hieman alle 0 asteen kelissä lumipyrypäivänä Luukkaassa ja täytyy sanoa, että pikkupoika sisälläni heräsi, kyllä talvipyöräily on juhlaa kun on pitoa!
    Tämä keskustelu oli erinomainen, etenkin se kommentti missä todettiin että talvipyöräily on muutenkin raskasta, niin miksi hinkata 2. pyörällä. Harkitsin seuraavia vaihtoehtoja:
    1) Ajelen talven 2. maasturilla (26"), jossa Bilteman halpiskumit, joissa vielä ihan riittävästi nastoja ja joilla olisi pärjännyt työajot, mutta jolla ei kyllä poluille viitsi mennä..
    2) Hankin työmatkoille välttämättömät, mutta välttävät 28 tuuman vanteelle istuvat nastakumit (lue: kapeammat ja vähemmän nastoja kuin Extremessä).
    3) Hankin parhaat mahdolliset saatavilla olevat talvikumit niin pääsee poluillekin. Artikkelien mukaan päädyin seuraaviin: Eteen Freddie's 336 ja taakse Extreme 294.
    (Tämä oli kanssa houkuttelevan hintainen: http://www.bike-discount.de/shop/a709/ice-spiker-304-spikes.html)

    Lopullista valintaa helpotti se, että Freddietä ei saa 29" koossa ja Extremet sai suoraan hyllystä Pyörähuollosta ja vielä reilusti edullisemmin kuin mitä muut tarjosivat tilaamalla.

    Testin jälkeen täytyy todeta että kyllä Extreme pitää edessä lumellakin riittävän hyvin kun pudotin paineet suht alas kuten neuvottiin. Mustalla jäällä pitävät erityisen hyvin.
    Rullauksen lumessa hoitaa 29".

    Huomenna työmatka on juhlaa. Ja jos lumi sulaa pois keskiviikkona, niin eikun kesäkiekot taas alle ja nastakiekot lunta ja jäätä odottelemaan!

  15. #255
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aarnivalkea Katso viesti
    ...Extremet sai suoraan hyllystä Pyörähuollosta...
    Onko kyseessä nyt Lauttasaaren Pyörähuolto vai puhutaanko jostakin muusta pyörähuollosta? Itseäkin nimittäin
    kiinnostaisi nuo 29" Extremet, mutta ei viitsisi lähteä kahta rengasta ulkomailta tilaamaan
    varsinkaan jos samaan hintaan voi tukea kotimaista yrittäjää..
    Juuzo muokkasi tätä : 25.11.2008 at 10.50 Syy: lisätty pisteet a:n päälle...

  16. #256
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    72
    Tänä aamuna ei 35 millisistä Marathon Wintereistä ja cyclocrossarista ollut oikein mihinkään Sörnäisten seudun auraamattomilla teillä. Autojen möyhentämässä lumimössössä luikertaminen rupesi vituttamaan niin paljon, että käännyin vajaan kilometrin jälkeen ympäri ja kävin vaihtamassa kulkupelin jäykkäperäiseen maasturiin. 2,3 tuumaisilla NBX:llä alkoi eteneminen jo jossain määrin muistuttamaan polkupyöräilyä. Auratuilla osuuksilla olisi varmasti ollut kevyempää päästellä crossarilla mutta parempi näin.

    Iltapäivällä aamulla kantaneet pyörätiet ovat varmasti pehmenneet mukavaksi loskamössöksi.

  17. #257
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    159
    Jo viime talven ajetut nokian w240 ja w160 toimivat kuin ajatus. Vähän vetopito kärsii tuosta w160 kumista ylämäessä mutta kai se sitten muka rullaa myös vähän paremmin. Noita renkaita saisi vaan olla leveämpänä.

  18. #258
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Eilen sain svapattua normi icespikerit pro-malliin ja eronhan huomaa...muuallakin kuin lompakossa lähteehän noilla n. 300 rammaa per pää, vaikka tuleekin useampi kymmenen nastaa enempi. Eipä tullut vastaan paikkaa kaupunkiajelussa, että olisi lähtenyt lapasesta...katellaan sitten loskapaskakeleillä. On se vaan kumma, että noita gummeja saa aikalailla puoleen hintaa saksasta (tietty postarit päälle) verrattuna Suomeen...110 euroa per rengas...huh huh

    edit: ainiin...pito 5, vitutus 2 ("0-taso" miinus alkuinnostus + eräs v*ttumainen mummo kävelysauvoineen)

  19. #259
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    ...
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juuzo Katso viesti
    Onko kyseessä nyt Lauttasaaren Pyörähuolto vai puhutaanko jostakin muusta pyörähuollosta? Itseäkin nimittäin
    kiinnostaisi nuo 29" Extremet, mutta ei viitsisi lähteä kahta rengasta ulkomailta tilaamaan
    varsinkaan jos samaan hintaan voi tukea kotimaista yrittäjää..
    Kyllä nimenomaan Lauttasaaren Pyörähuolto. Taisivat olla viimeiset parit, joten soita Okkalle 0405924664 että joko on tullut lisää.
    PS: Tänään tulin saman reitin hiihtämällä kuin mitä maanataina ajamalla ja paljon nopeammin olin töissä

  20. #260
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Katotaan nyt sitten. Onhan noissa kaiken kestävissä kaksnelikymppisissä vielä kuviota ja miltei kaikki nastat jäljellä.
    Ja ainakin tämän päivän sohjossa nuo näyttivät hyvät puolensa. Meno ei katkea. Pitää noita maratooneja vielä pohtia ja kysellä sohjo-ominaisuuksia. Tietty jos pitäis maasturia sohjopelinä ja ajaisi helpommalla talvikelillä ja kun on aurattu cc:lla.
    A Gentleman will walk but never run

  21. #261
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Eilen sain svapattua normi icespikerit pro-malliin ja eronhan huomaa...muuallakin kuin lompakossa lähteehän noilla n. 300 rammaa per pää, vaikka tuleekin useampi kymmenen nastaa enempi. Eipä tullut vastaan paikkaa kaupunkiajelussa, että olisi lähtenyt lapasesta...katellaan sitten loskapaskakeleillä. On se vaan kumma, että noita gummeja saa aikalailla puoleen hintaa saksasta (tietty postarit päälle) verrattuna Suomeen...110 euroa per rengas...huh huh

    edit: ainiin...pito 5, vitutus 2 ("0-taso" miinus alkuinnostus + eräs v*ttumainen mummo kävelysauvoineen)
    Jos ei oteta huomioon painon vähentymistä niin kuinka paljon eroa on vanhoihin ice spikereihin? Itse tilasin juuri nuo vanhemmat kun ei vain opiskelijan budjetti anna periksi.

    EDIT: onko renkaat kuinka helppo laittaa vanteille, miten ajo-ominaisuudet eri keleissä jne.
    Nappulakenka muokkasi tätä : 26.11.2008 at 15.43
    Still rides with 26er

  22. #262
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    239
    Kolme päivää ja 60km takana Marathon Wintereillä. Pito ja rullaavuus auratulla lumisella tiellä kiitettävän hyvä. Sohjolla taas aivan syvältä. Kaatuminen oli pari kertaa aikas lähellä. Hieman helpotti, kun laski eturenkaasta paineita alas.

    Se on kuulkaas mukava fiilis ensin päästellä reipasta vauhtia aurattua tietä ja yhtäkkiä huomaa tien muuttuvan 10cm loskamössöksi. Ja samalla tajuaa, että vannejarruista on kadonnut pito...

    No joo, talvipyöräilyn ilojahan nämä.

  23. #263
    Sidi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thurin Katso viesti
    Tänä aamuna ei 35 millisistä Marathon Wintereistä ja cyclocrossarista ollut oikein mihinkään Sörnäisten seudun auraamattomilla teillä. Autojen möyhentämässä lumimössössä luikertaminen rupesi vituttamaan niin paljon, että käännyin vajaan kilometrin jälkeen ympäri ja kävin vaihtamassa kulkupelin jäykkäperäiseen maasturiin. 2,3 tuumaisilla NBX:llä alkoi eteneminen jo jossain määrin muistuttamaan polkupyöräilyä. Auratuilla osuuksilla olisi varmasti ollut kevyempää päästellä crossarilla mutta parempi näin.

    Iltapäivällä aamulla kantaneet pyörätiet ovat varmasti pehmenneet mukavaksi loskamössöksi.
    Eikö se CycloCrossari olekaan 4:n vuodenajan pyörä?

  24. #264
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thurin Katso viesti
    Tänä aamuna ei 35 millisistä Marathon Wintereistä ja cyclocrossarista ollut oikein mihinkään Sörnäisten seudun auraamattomilla teillä. Autojen möyhentämässä lumimössössä luikertaminen rupesi vituttamaan niin paljon, että käännyin vajaan kilometrin jälkeen ympäri ja kävin vaihtamassa kulkupelin jäykkäperäiseen maasturiin. 2,3 tuumaisilla NBX:llä alkoi eteneminen jo jossain määrin muistuttamaan polkupyöräilyä. Auratuilla osuuksilla olisi varmasti ollut kevyempää päästellä crossarilla mutta parempi näin.

    Iltapäivällä aamulla kantaneet pyörätiet ovat varmasti pehmenneet mukavaksi loskamössöksi.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikha Katso viesti
    Kolme päivää ja 60km takana Marathon Wintereillä. Pito ja rullaavuus auratulla lumisella tiellä kiitettävän hyvä. Sohjolla taas aivan syvältä. Kaatuminen oli pari kertaa aikas lähellä. Hieman helpotti, kun laski eturenkaasta paineita alas.
    Samoja ongelmia 35mm Marathon Winterin kanssa CC:llä. Heti kun tuli sohjokohta, niin eturengas lähti ihan minne sattuu. Tuntu siltä ettei vaan osaa ajaa, kun mummikset painaa ohi.

    Voiko rengas yksin vaikuttaa noin paljon, vai vaikuttaako CC:n kulmat ja painopiste tohon enempi.

  25. #265
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vääräjalka Katso viesti
    Samoja ongelmia 35mm Marathon Winterin kanssa CC:llä. Heti kun tuli sohjokohta, niin eturengas lähti ihan minne sattuu. Tuntu siltä ettei vaan osaa ajaa, kun mummikset painaa ohi.

    Voiko rengas yksin vaikuttaa noin paljon, vai vaikuttaako CC:n kulmat ja painopiste tohon enempi.
    Täsmennetään vielä sen verran, että minulla on nuo MW:t kiinni hybridissä ja kyseessä 42mm rengas.

  26. #266
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    No oli se hakemista kaksnelikymppisilläkin tänään. Suoraan ajaminen osoittautui yllättävän haastavaksi.
    A Gentleman will walk but never run

  27. #267
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Jos ei oteta huomioon painon vähentymistä niin kuinka paljon eroa on vanhoihin ice spikereihin? Itse tilasin juuri nuo vanhemmat kun ei vain opiskelijan budjetti anna periksi.

    EDIT: onko renkaat kuinka helppo laittaa vanteille, miten ajo-ominaisuudet eri keleissä jne.
    Eikö niissä Evo Spikereissa ole kevyempi renkaan rakenne? Halpis Spikerit kestää lähestulkoon lasimurskassa ajamista. Noksun wanha Extreme kesti lasia ihan oikeasti kuten DH-Freddien luulisi myös tekevän, ei ole vaan tullut kokeiltua edes vahingossa. Työmatkamaasturissa pyörinyt tällä viikolla eturenkaana tuommoinen 1kg Spikeri, kyllä se kylille riittää ja jäälle muutenkin.. autot kaupungissa liukastelee, en minä. Maastossa Evo lienee perus Spikeria parempi?! Paksussa lumessa ei mikään kauhean levollinen rengas tuo vanha versio meinaan. Hupi-/treenivehkeessä mulla on vielä tässä vaiheessa talvea kesärenkaat, niillä kun on hauskempi ajaa... taidan laittaa taakse Gazza DH Mudin ja mennä aamulla katselemaan miten sillä käy umpihankitiet(ja polut).
    ..makes Jack a dull boy...

  28. #268
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    IceSpiker Pro (26") on huimasti kevyempirakenteinen rengas kuin se edellinen malli. Pro mallin pito ja rullaavuus ovat paremmat kuin edellisessä versiossa mutta nyt on pulma - mää olen ihan varma että mulla on kaksi noita Pro renkaita mutta en oo löytänyt kuin toisen. Takana on WXC300 josta on nastoja ja nappuloita irti kuin keripukkiselta hampaita
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    No oli se hakemista kaksnelikymppisilläkin tänään. Suoraan ajaminen osoittautui yllättävän haastavaksi.
    Jeps. Keli oli melkomoinen känniemulaattori. Mietin jo Mölön™ uudelleennimeämistä Lumikäärmeeksi....

  29. #269
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Tänään ensimmäinen lenkki Ice Spikereilla (ei pro, kuten ei kuskikaan). Meikäläisen vauhdeissa ei huomaa kyllä mitkä nastarenkaat ovat alla. Pitoa löytyi ja eikä vauhtikaan päätä huimannut. Irtolumessa on hankala ajaa millä renkaalla tahansa tällä massalla.

  30. #270
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Mulle pääasia on, että turvallisesti perille ja että hinta sopii opiskelijan budjettiin Lenkeillä voi sitten yrittää lisätä ja pitää vauhtia yllä. Sain hommattua lopulta ne toiset kiekot käytettynä, niin voi vähän vapaammin ajella nyt talvella. Nyt vaan toivotaan, että lumiset kelit jatkuu vielä kun saan nastat.
    Still rides with 26er

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •