HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 25 / 34 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1002

Aihe: Raahe

Nyt on sitten Saksanreissu takana. Isännällä oli kymppikilonen Salsa pölyttyttymäsä tallisa. Muutenki oli hauskaa, Porsche oli saanu parkkisakon. Kävin pyöräkaupasaki kattelemasa Spessuja ja kyselin nastarenkaita, ei ollut ja tilaamalla abaut sama hinta ku tääläki.

Lenkkiä vois suunnitella johonkin väliin. Valoprojekti on edelleen vaiheessa, mutta jospa se siitä etenis.
    hors catégorie

joko sulla on akku siihen lamppuun?? multa voit, tietenki älyttömän kalliilla, ostaa lampun..

Ei oo akkua mutta porukat vissiin menosa viikonloppuna Ikeaan niin jospa ne kävis Piltemasa mutkan.

Lauantaina lenkille?
    hors catégorie

vois kyl lauantaita aatella, mut meen ehkä oulussa käymään, niin pitää aikaa miettiä mut katellaa täsä. sunnuntaina ei ehi.

Tämän talven ensimmäiset lumiset polut on nyt käyty kiertelemässä. Luontopolkukin on paljon parempi näin talviaikaan ja mikäs tuolla on ajellessa kun kuulee vain mountainkingin kahinan pehmeää lunta vasten. Pitoakin riitti ja pahimmistakin paikoista pääsi ajamalla läpi.

Ja terveisiä Rovaniemelle sotilaskodin kirjastoon: Kyllä me qwozo ajellaan sunkin puolesta näillä huippukeleillä, vahdi vaan rauhassa sitä puomia
    hors catégorie

Joko pururadalla on valot päällä ja moneltako ne syttyy..?

T:Specializedia odotteleva..
    Nii'in ajatella.....?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HezzuHopo Katso viesti
    Joko pururadalla on valot päällä ja moneltako ne syttyy..?

T:Specializedia odotteleva..
    Ohan ne päällä, mut tietääkseni sammuu ysiltä onko vielä tietoa spessun saapumis ajasta?

Crescent Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkupyöräilijä Katso viesti
    Tämän talven ensimmäiset lumiset polut on nyt käyty kiertelemässä. Luontopolkukin on paljon parempi näin talviaikaan ja mikäs tuolla on ajellessa kun kuulee vain mountainkingin kahinan pehmeää lunta vasten. Pitoakin riitti ja pahimmistakin paikoista pääsi ajamalla läpi.

Ja terveisiä Rovaniemelle sotilaskodin kirjastoon: Kyllä me qwozo ajellaan sunkin puolesta näillä huippukeleillä, vahdi vaan rauhassa sitä puomia
    Moro! Taisin nähdä teidän jäljet eilen. Mulla oli ajatuksena ajella luontopolkua ahtimuksen kankaalta tekarille, mutta kastu sukat jo luontopolun alusta niin märäksi, että päätin luovuttaa. Piti sitten ajaa kelkkareittiä hevostallille, jonka lähettyvillä teidän jäljet näinkin. 21 km tuli päivän lenkille pituudeksi, kun yritin koluta mahdollisuuksien mukaan polkuja pitkin hiihtomajalle täältä kanavan rannasta.

No, ehtis siellä parin tunnin lenkin illalla nakata. Ei ole kuulunut muuta kuin, että jossain vaiheessa pitäisi tulla tilausvahvistus... Odottavan aika on piitkä!! ;(
    Nii'in ajatella.....?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Crescent Katso viesti
    Moro! Taisin nähdä teidän jäljet eilen. Mulla oli ajatuksena ajella luontopolkua ahtimuksen kankaalta tekarille, mutta kastu sukat jo luontopolun alusta niin märäksi, että päätin luovuttaa. Piti sitten ajaa kelkkareittiä hevostallille, jonka lähettyvillä teidän jäljet näinkin. 21 km tuli päivän lenkille pituudeksi, kun yritin koluta mahdollisuuksien mukaan polkuja pitkin hiihtomajalle täältä kanavan rannasta.
    Kyllä ne taisi meidän jäljet olla, eipä täällä kovin paljon muita mahdollisuuksia ole. Mekin käännyttiin Viitajärven jälkeen malmitielle ja ajettiin teitä pitkin kotiin kun upottiin wingmänin kans molemmat sinne suohon. Ei kannata lähteä kiertämään luontopolkua ennen kuin se järvi jäätyy että siitä pääsee ajamaan yli.
    Tuuhan sinäki crescrent joskus mukaan porukkalenkeille.
    hors catégorie

Crescent Guest
    Mulla olikin just pelko, ettei siitä viitajärven eteläpäästä pääse kuivin jaloin. Siinä on aina ollu pitkospuut veden alla kun olen siellä päin ajellu. Vai pääseekö sitä viitajärveä kiertämään pohjoispuolelta?

Pitäs kyllä tulla mukaan porukkalenkille. Tahtoo vaan olla niin kiireistä tämä elämä, ettei muista käydä täältä lukemassa millon lenkkejä järjestetään. Jonkulaiset valot multa löytyy. Sen puolesta ilta-ajelutkin onnistuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Crescent Katso viesti
    Mulla olikin just pelko, ettei siitä viitajärven eteläpäästä pääse kuivin jaloin. Siinä on aina ollu pitkospuut veden alla kun olen siellä päin ajellu. Vai pääseekö sitä viitajärveä kiertämään pohjoispuolelta?

Pitäs kyllä tulla mukaan porukkalenkille. Tahtoo vaan olla niin kiireistä tämä elämä, ettei muista käydä täältä lukemassa millon lenkkejä järjestetään. Jonkulaiset valot multa löytyy. Sen puolesta ilta-ajelutkin onnistuu.
    Vois sieltä päästäkki, nimittäin tuosta pohjoispuolelta on joskus käyty pieni polun pätkä ajamassa ja siitä samasta vois päästä läpi sinne luontopolulle.(mustalammen "liittymä" ja muistaakseni lähempääki järveä joku polku menee, mutta ei näy kartassa) Tietenki lenkki lyhenee ja hyvä pätkä viitajärvenkankaan puolelta jää ajamatta

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...&tool=suurenna
    it´s all about the performance.

Hyvin kyllä näki tuolla mun Diy-35w sisustushalogeenilla. Toimiipi vaan sitten joskus siinä spessussa paremmin ku menee vaihdevaijerit eri reittiä, nykyisessä "hieman" ahistaa ku kulkevat akun & rungon välistä...
    Nii'in ajatella.....?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wingmän Katso viesti
    Vois sieltä päästäkki, nimittäin tuosta pohjoispuolelta on joskus käyty pieni polun pätkä ajamassa ja siitä samasta vois päästä läpi sinne luontopolulle.(mustalammen "liittymä" ja muistaakseni lähempääki järveä joku polku menee, mutta ei näy kartassa) Tietenki lenkki lyhenee ja hyvä pätkä viitajärvenkankaan puolelta jää ajamatta

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...&tool=suurenna
    Voipi olla että sieltä pääsee vielä heikommin, muistaakseni suunnistuskartassakaan ei oo tuota polkua. Voihan sieltä käydä kokeilemassa, eihän siinä menetä mitään, matka lyhenee 600m ja aika nopeutuu varmaan varttitunnilla kun ei tarvi voimistella siinä pitkospuilla eikä nostaa pyörää sen puunrungon yli eikä tarvi taiteilla siinä järvenrannalla sitä kivikkoa. Hyvään pätkään en oo kyllä koko luontopolun varrella törmännyt että paras vaihtoehto kiertää se järvi on kaukaa
    Mielellään vaikka Hummastinjärven kautta.

Millon lähtään ajamaan?
    hors catégorie

No koko luontopolku on mielestäni hyvä lukuun ottamatta niitä liian märkiä ja umpeenkasvaneita paikkoja vähän teknisempää ja järvenranta kivikko koko lenkin paras pätkä..viikonloppuna en kerkiä ainakaan.. menny sisäliikkumiseksi välillä

Crescent Guest
    Oisko porukkaa lähössä huomisiltana ajelulle? Vaikka tuossa klo. 17-18 maissa. Foreca näyttäis lupailevan poutaa illaksi.
    Parin tunnin lenkin ehtisin ite käydä heittämässä. Ei mun ajovaloista kyllä löytyiskään pidemmälle lenkille paukkuja..

Miten kovalla vauhdilla ajattelit syöksyä pitkin polkuja? Jos vauhti ei ole kovin kovaa niin voisi kokeilla kahden 4:n ledin Petzlin yhdistelmällä jonku parempivaloisen perässä.

Että mukana ollaan, mistä päin tapahtuu lähtö?
    hors catégorie

Crescent Guest
    Vauhti kovaa? No ei varmaankaan.. Vauhdissa pystyn joustamaan hyvin alaspäin, mutten kovin pitkälle ylöspäin..
    Mulla on itellä pari spottilamppua ja akku repussa.

Olisko vaikka Pohjolan pariisin piha hyvä lähtöpaikka? Ja klo 18 niin ei tule kiirus töistä?

18 pariisilta sopii. Mullakin ois tarkoituksena tuommonen yhdistelmä mutta se on vasta suunnitteluasteella. Pitää pärjätä tämä lenkki vielä noilla pikkulampuilla.
    hors catégorie

Määki yritän ilmestyä paikalle... jos ei tasalta näy niin ei tarvi ootella.

Olin unohtanu ladata akut ni jäi lenkki väliin.
    jusSsa muokkasi tätä : 11.11.2008 at 15.09

Oisit vaan tullu, oisit saanu lainata mun toista neljän pikkuledin tehopakkausta jolla melkein näki eteen. Käytiin kevyesti pyörimäsä Ollinsaari-Mestauskallio-Antinkangas-Kylmäniemi reitit. Kovin oli pimeetä mutta crescentillä oli onneksi vähän tehokkaampi tuikku. Nyt on pakko pistää vähän vauhtia siihen valoprojektiin, tilaan vaikka bilteman nettikaupasta sen akun kun ei kerran ikinä ehi käymään sielä.

Oon varmaan udellu wingmäniltä ennenkin mutta pitikö sen olla 12 vai 6 volttia että saa semmosen perushalogeenin toimimaan? Ja mistä sää oot hommaillu niitä kiinnikkeitä ja sulakerasioita?
    hors catégorie

12voltin akku mulla ainakin on siinä 35watin diy-sisustushalogeeni valaisimessani. Antinkankaalta ärrän vierestä sain 50mm putkiyhteen, muistaakseni jotain alle 5€ maksoi. Sulakerasia?

Vielä pitää itsekin ostaa pienempi akku reppuun, et saa rakentaa vielä kypärään oman valaisimensa... vaikka hyvin tuolla yhdelläkin tuntuu näkevän vaikka ihan säkkipimeässä metsässä olen kokeillut ajaa.

Tulis nysse spessu, niin pääsis siihen modifioimaan tuota mun akkupussukkaa joka tulee runkoon nailonremmeillä ja pikalukoilla kiinni. Mulla on sellaista jämäkkää kangasta enemmänkin mikäli te haluatte ommella omat pussukkanne..?
    Nii'in ajatella.....?

Joo ei tullu foorumeilla täsä käytyä nii en tullu sitte lenkillekään. Akkuhan pitää tietenki olla 12v jos ostaa 12v lampun tai kyllähän se 6v jotenki toimii mut ei hyvin, nii ja ohan niitä 6v lamppujaki. Ei oo vaan tullu testailtua, et miten 20w 6v pärjää 20w 12v. Onkohan eroa, nii jusssa voi varmaan vastata siihen

Nii ja hessulle vielä. Et kyllä varmasti yhellä 35w pärjää jos pärjää 20w. Nytte ku löysin tokmannilta sen teholedin( durax, 3w,110-130 lumen) nii silläkin pärjää melkee yhtä hyvin ku normi 20w halogeenilla, ainaki sitteku lunta tulee

Teholedi

Joo ei tullu foorumeilla täsä käytyä nii en tullu sitte lenkillekään. Akkuhan pitää tietenki olla 12v jos ostaa 12v lampun tai kyllähän se 6v jotenki toimii mut ei hyvin, nii ja ohan niitä 6v lamppujaki. Ei oo vaan tullu testailtua, et miten 20w 6v pärjää 20w 12v. Onkohan eroa, nii jusssa voi varmaan vastata siihen

Nii ja hessulle vielä. Et kyllä varmasti yhellä 35w pärjää jos pärjää 20w. Nytte ku löysin tokmannilta sen teholedin( durax, 3w,110-130 lumen) nii silläkin pärjää melkee yhtä hyvin ku normi 20w halogeenilla, ainaki sitteku lunta tulee
    Onko Tokmannin teholedi paristolamppu vai mikä? Painava? Hinta?

Tarkoittanee Wingman sisustushalogeenin näköistä ledi-polttimoa, joka käyttää samaa kantaa... Akut riittävät moneksi viikoksi tuolla 3watin teholla...
    Nii'in ajatella.....?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vekuli Katso viesti
    Onko Tokmannin teholedi paristolamppu vai mikä? Painava? Hinta?
    Juuri sellasta tarkoitan! vähän painavampi kuin normaali halogeeni, mutta eipä paljo oo merkitystä, ainakaan itelle. Hintaa oli 15.90e, et ei hirviän paha, ku voi paljo pienempää akkua käyttää ja sopii suoraan 12v akkuun. Kannattaa kokeilla..

Juuri sellasta tarkoitan! vähän painavampi kuin normaali halogeeni, mutta eipä paljo oo merkitystä, ainakaan itelle. Hintaa oli 15.90e, et ei hirviän paha, ku voi paljo pienempää akkua käyttää ja sopii suoraan 12v akkuun. Kannattaa kokeilla..
    ööö... ai onko se semmonen valmis taskulamppu? Vai semmonen mille pitää rakentaa ite kotelo? Millon lähtään lamppulenkille testaamaan sitä? Mullaki on valmistunu halogeeni lähivaloksi... vois sitäki käyä testaan.

Akkuhan pitää tietenki olla 12v jos ostaa 12v lampun tai kyllähän se 6v jotenki toimii mut ei hyvin, nii ja ohan niitä 6v lamppujaki. Ei oo vaan tullu testailtua, et miten 20w 6v pärjää 20w 12v. Onkohan eroa, nii jusssa voi varmaan vastata siihen

Ai mitenniinku??

6 volttisiin ei oo ainakaan niin hyvää lamppuvalikoimaa kuin 12 volttisiin. 6 voltin akut on aika paljo pienempiä, mutta samalla wattimäärällä virtakin on kaksinkertanen, eli akun pitäs olla yli puolet pienempi että koko/kesto suhe paranis. Mun tietääkseni 6v 20w ja 12v 20w on samantehoisia... ainaki aika lähelle. Siinähän on siinä mun sigmassa 6v 10w lamppu, mutta se on varmaan jo aika laadukas polttimo... niisäki on eroja.

Mistäkähän sais osramin irc- halogeeneja tai jotain muita hyvälaatusia? Entä mistä ootta hommannu pienemmällä keilalla olevia lamppuja? Jotain 12 tai 16 asteisia?

herää kysymys et miksi meillä kaikilla on 12v akut jos kerta 6v on sama teho?pöljiä vissii ollaa..ranualla oon ainaki nähny niitä pienempi kulmasia

Ootko sähkö-hänniseltä(vai mikä se oli?) käynyt kyselemässä? Luulis että siellä on varsin edustava valikoima laadukkaita halogeenenja. Meet vaan sinne ja sano että yksi hyvälaatuinen halogeenispotti pienellä keilalla kiitos.
    Ootteko muuten tehneet tutkimusta että kumpi on parempi, tanko vai kypärävalo? Ite oon suunnitellu semmosta kypärään remmillä kiinnitettävää versiota niin näkee tähyillä sivuille ja jos pitää hypätä pyörän päältä ja säätää jotakin niin näkee sittenkin.
    Puhkesi muuten taas vaihteeksi(jo toista kertaa tänä syksynä) Vuorikuningas, tällä kertaa takaa. On kyllä huonot kun alle puolessa vuodessa 2 kertaa menneet rikki kun Jonekset kesti 1½vuotta yhdellä rikolla.
    hors catégorie

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •