HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 5 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #121
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ku ruuvaa pyörään eteen xtr levyjarrun xtr jarrulänkien tilalle ja vaihtaa kiekon niin fillari lihoo 190g
    Niinhän se menee, ettei levyjarruista saane ikinä niin kevyitä kuin vannejarruista. Mutta ehkä sunkin kulkineen kisakelpoisuus koheni lisämassan ansiosta.

  2. #122
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=7629

    entäs tommoset kammet? jos sais laihdutettua vähän vai onko xtr varma valinta xt tilalle?

  3. #123
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=7629

    entäs tommoset kammet? jos sais laihdutettua vähän vai onko xtr varma valinta xt tilalle?
    äks-tee-ärrähän on jopa halavempi.

  4. #124
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    entäs tommoset kammet? jos sais laihdutettua vähän vai onko xtr varma valinta xt tilalle?
    En osaa sanoa mitään noista FSA:n kammista... En edes sitä, uskaltaako FSA:n ilmoittamiin massoihin luottaa. Todennäköisesti on kuitenkin niin, että XTR on sekä kevyempi että halvempi kuin tuo FSA:n kuitukampi, joka on kyllä sinällään varmaan oikein hieno.

  5. #125
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Suur-Savo
    Viestit
    161
    Tän kuun "What Mountain Bikessä" oli noista kammista juttua ja testin poikasta. Ainakin noi FSA:t ja XTR:t oli siinä. XTR:t taisi voittaa hinta-laatusuhteessa, mutta ei noita muistaakseni haukuttu noita toisiakaan. En kyllä muista tarkemmin, mitä siinä sanottiin .
    -VSP-

  6. #126
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    En osaa sanoa mitään noista FSA:n kammista... En edes sitä, uskaltaako FSA:n ilmoittamiin massoihin luottaa. Todennäköisesti on kuitenkin niin, että XTR on sekä kevyempi että halvempi kuin tuo FSA:n kuitukampi, joka on kyllä sinällään varmaan oikein hieno.

    ulkonäkö nätimpi tossa kuitukammessa kun toi xtr on semmosta alumiini bulkkitavaraa...

    (xtr on kyllä varma vaihtoehto, ei pitäis tulla yllätyksiä)

  7. #127
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    non niin tehtiin tässä pieniä viilauksia että saatiin toi 190g takaisin ja päästiin tasalukuun...
    mitäs jos alkais kokoon 29" titaanirunkosta(1724g) maasturia niin ei siinäkään taida ihan helpolla päästä alle kymmenen kilon kun keula ja kiekot on tuppaavat oleen painavammat ku 26" kokosessa maasturissa?

  8. #128
    DT:llä ois ne hiilikuituiset kiekot, painoa tais olla setillä jotian 1,3Kg luokkaa. hintaa noin pari tuhatta euroa. Oliko budjetti mikä?

  9. #129
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    mitäs jos alkais kokoon 29" titaanirunkosta(1724g) maasturia niin ei siinäkään taida ihan helpolla päästä alle kymmenen kilon?
    Mikä peräpää siihen tulisi, jämäkkä titaaniputki vai letkeä ilmajousi?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  10. #130
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mikä peräpää siihen tulisi, jämäkkä titaaniputki vai letkeä ilmajousi?
    jäykkäperänen....
    http://www.vannicholas.com/WbmBikeHo...wIEB1tOA%3d%3d

    ja butjetti ei sais mennä yli neljän että täytyy miettiä noita kahden tonnin kiekkoja...?

  11. #131
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    jäykkäperänen....
    Onhan toi kieltämättä komee, mutta...

    ...mitäs jos tehdään sulle sillä neljällätonnilla 9-kiloinen Scale. Sitten pidetään huoli siitä, että talvella tulee keleistä riippumatta ajettua ihan pirusti ja kovempaa kuin ikinä. Ja kun kauden 2009 ensimmäinen marttakisa koittaa, izmo katoaa horisonttiin kuin Eepo konsanaan.

    Ihan vakavasti puhuen, sulla on niin hyvä ajotekniikka, että pystyisit taklaamaan kaikki kisat Tahkosta Kuusankoskeen tuollaisella kevyeksi rakennetulla 26-tuumaisella jäykkäperällä. Sillä olis hieno kiipeillä.

  12. #132
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    kyllä se taitaa niin olla että jos neljätonnia laittaa 29" fillariin niin saa kymppikilosen ja 26" neljätonnia fillariin ollaan 9kg lähellä...?
    joo muistan tammikuun kolmastoista ku painettiin polkua pitkin Aapiskukolla +1 lämpöasteen kelissä ja vettä satoi kaatamalla (ei kai tämmöstä lisää?)

    (mietitään vaihtoehtoja vielä... mitään ei oo vielä tilattu)

  13. #133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    kyllä se taitaa niin olla että jos neljätonnia laittaa 29" fillariin niin saa kymppikilosen ja 26" neljätonnia fillariin ollaan 9kg lähellä...?
    Lähelläpä hyvinkin...

    http://www.canyon.com/mountainbikes/...12#ausstattung

    XTR-kammet tuohon, pyydät Samua leipomaan satula-tolppa-kombon ja lahjoitat vaikka loput mulle, jos noin paljon on ylimääräistä...

  14. #134
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    joo muistan tammikuun kolmastoista ku painettiin polkua pitkin Aapiskukolla +1 lämpöasteen kelissä ja vettä satoi kaatamalla (ei kai tämmöstä lisää?)
    Saattaa olla, että joutuu muutaman asennelenkin tekemään.

  15. #135
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Lähelläpä hyvinkin...

    http://www.canyon.com/mountainbikes/...12#ausstattung

    XTR-kammet tuohon, pyydät Samua leipomaan satula-tolppa-kombon ja lahjoitat vaikka loput mulle, jos noin paljon on ylimääräistä...

    ja eteen riittäis 160mm levy ja takapakkakin vois olla 12-27

  16. #136
    Attitude Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Lähelläpä hyvinkin...

    http://www.canyon.com/mountainbikes/...12#ausstattung

    XTR-kammet tuohon, pyydät Samua leipomaan satula-tolppa-kombon ja lahjoitat vaikka loput mulle, jos noin paljon on ylimääräistä...
    jep jep, ja jos toi kampe on L kokoisena noilla kamoilla 9.05 kg niin mulle saa lähettää yhden. Eipä silti, hinta laatu suhde näyttää olevan todella kohdillaan jopa noissa vielä hipommissakin peleissä. Toihan alkaa vaikuttaa siltä et noitakin vois jopa kokeilla...
    Attitude muokkasi tätä : 26.09.2008 at 20.12

  17. #137
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Attitude Katso viesti
    jep jep, ja jos toi kampe on L kokoisena noilla kamoilla 9.05 kg niin mulle sää lähettää yhden. Eipä silti, hinta laatu suhde näyttää olevan todella kohdillaan jopa noissa vielä hipommissakin peleissä. Toihan alkaa vaikuttaa siltä et noitakin vois jopa kokeilla...
    Mä voisin sanoa, että aika hyvin Canyonin painot pitävät paikkansa. Keväällä ostin Canyonin maantiepyörän ja yllätyin kun pyörä oli vajaa 100g kevyempi kuin ilmoitettu paino. Ja runkokoko oli sentään 56cm. Aattelin ennen tilausta, että varmaan ovat ilmoittaneet painon S-koon rungolla tai sitten paino on hatusta...
    Kukaan joka vihaa pyöräilijöitä ei voi olla läpeensä paha!

  18. #138
    Liittynyt
    09/2004
    Viestit
    1.293
    Heps, nyt menee hieman OT:n puolelle Kaiken aikaa sir Aki:n jopoon tulee uutta, toinen toistaan hienompaa ja ennen kaikkea kevyempää palikkaa. Niinhän sen pitää olla näissä rojekteissa.

    Mieleeni herää kysymys - mikä on "ylijäämä" (=joskaan ei ihan standardi-kuluttaja) komponenttien hautausmaa? Menevätkö ne suoraan AFH:n alle ajoon? Kilomeetrejähän kertyy kumminkin sen verran, että palikoille lienee käyttöä?
    Ei kait niihinkään ihan loputtomasti uppoa satuloita+tolppia, stemmejä etc?!

    Torilla noita ei ole ymmärtääkseni ole näkynyt?

    t.jälkimarkkinat huutelevat =:-D

    ps.upean pelkistetty, tyylikäs ja nopea peli on ja vielä parempi on tulossa!

  19. #139
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> mth

    Olipa jäänyt vallan huomaamatta tuo viestisi. Mutta joo, osa kalikoista menee lenkkipyörään, eli AFH:hon, mutta osa jää varastoon. Oon yrittänyt rakennella tuota kisapyörää sillä idealla, että jokaiselle osalle olis lähes vastaava varaosa hyllyssä ihan vaan kevytosien tavallista suuremman räjähdysvaaran varalta. Aika hyvin noita varaosia alkaa jo olla, mutta varastoon kertyneiden todellisten ylijäämäosien määrä on kuitenkin toistaiseksi todella pieni.

  20. #140
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Löytyykös täältä ketään, jolla olis hieman pidempiaikaista käyttökokemusta Tunen maastonavoista? Lähinnä Prince ja Princess, jotka ovat kevennetyt versiot Kingistä ja Kongista, kiinnostavat. Onko joku täkäläinen ajellut pitkään King/Kong-kiekoilla?

  21. #141
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Jostain foorumilta luin ettei tuo Princess olisikaan niin kevyt kuin luvattu. Olisi jopa painavampi kuin king. Mulla alkoi ainakin sen takia ajatukset siirtymään Extraliten levynapoihin, jotka painaa 98g+198g ja hinta halvempi.

    Jäi muuten se DT:n EXC keula saamatta, kun väsyin odotteluun. Piti olla varastossa ja kuukauteen kuulunu mitään bikediscountista. Peruin tilauksen ja tilasin sitten muita kevennysosia, mutta vaihdan samalla takaiskarin Foxin DHX Air 5.0:aan, joten paino kevenee loppupeleissä vain 50g.

  22. #142
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, en oo itekään vielä noita Tunen napoja tilaamassa. Prinssissä on ollu ongelmia... Vapaaratas pitää voimalla poljettaessa kuulemma hirvittävää narinaa, tosin Tunen mukaan tää ongelma on jo selvitetty. Mutta mistäs sitä tietää, onko jonkin nettikaupan hyllyssä olevan navat näitä narisevia versioita. Lisäksi Prinssi on jostain syystä (jota en kunnolla ymmärtänyt) sellainen, ettei sitä saa itse huollettua ilman jotakin erityisesti tälle navalle rakennettua erikoistyökalua... Toki nää on vain huhupuheita, ja ehkä perättömiäkin, mutta silti pitänee vielä kuunnella lisää käyttäjien kommentteja, ennen kuin uskaltaa lähteä ostoksille...

  23. #143
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Jarruiksi Formulan R1 carbon/ti! 240g per pää. Painoa lähtee pois 100g.
    Onko näistä kuulunut mitään sitten julkistamisen, ei tunnu löytyvän oikein mistään hyllystä vielä..?

    http://www.formula-brake.it/system/u...ss_release.pdf

    http://media.cube.eu/bikes/details/d..._black_d-4.jpg olisi vielä pirun nätti versio, mutta liekö saa muutoin kuin kuution ostamalla..

    Edit: Bike-Components listaa tämän jo sivuillaan, toimitusaika kuitenkin on 20+ päivää http://bike-components.de/catalog/Fo...benbremse+2009
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  24. #144
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Eipä ole vielä näkynyt ainakaan tota kevyempää versiota. Pistäsin nimittäin heti tilaukseen. Normiversion 270g ei ole paljoa Hopen mono mini pro:n 290g:aa kevyempi.

  25. #145
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Noi Formulat on kieltämättä hienot, mutta saa nähdä, mikä tulee todellinen massa lopulta olemaan. Jos ilmoitettu 270 g on vaikkapa 5 g pienempi kuin todellinen lukema, ja sitten vielä tarvitaan se noin 10-grammainen adapteri takajarrulle + pultit päälle, niin ollaan jo samoissa lukemissa kuin Hope...

    Toivottavasti nää kuitenkin on selkeesti kepeemmät kuin Hopet, niin pääsee taas säätämään.

  26. #146
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    ...ilmoitettu 270 g on...
    Mun tuunattu Hope mini on jo ton painonen. Mun kuvista löytyy, evoII.

  27. #147
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=rungot&id=32

    tommonen ois halpa aihio alkaa kasaan jäykkäperästä maastopyörää...?
    aattelin eka kevyt 29" maasturia mutta nyt pää sekaisin....

  28. #148
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Oma projekti on tällä hetkellä iteroitunut vaiheeseen:
    http://up.k10x.net/oiknuaopsbogg/epi...ks_081003.html

    Kuva osoitteessa http://kurimus.org/~px/s/s1m.jpg

    Tulossa ovat vielä Dura-acen takapakka, Alligatorin 160mm ja 140mm levyt, Recordin etuvaihtaja sekä Usen Spin Stix Ti -pikalinkut. Noilla tipahtanee noin 250g pois, sitten kun kusti jaksaa polkea tavarat tänne asti..

    Jarrut menevät vaihtoon sitten joskus kun on varaa R1:iin tai Mini Pro:ihin. Takavaihtajan kanssa sama juttu, X.0:n tuoma grammasäästö ei ole ihan sitä tehokkainta. Renkaita en mieluusti vaihda, saa toki ehdottaa muitakin vaihtoehtoja - Rocket Ronit voisivat kyllä kiinnostaa . Satulatolpasta voisi sahailla pikku pätkän pois ja titaanipultteja sinne sun tänne voisi harkita, niillä nyt ei toki paljoa lähde. Mutta, tulisiko kenelläkään mieleen jotain muuta olennaista, helppoa tai vaikeampaa kevennyskohdetta?
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  29. #149
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    tommonen ois halpa aihio alkaa kasaan jäykkäperästä maastopyörää...?
    aattelin eka kevyt 29" maasturia mutta nyt pää sekaisin....
    Toi olis hyvä vaihtoehto Scalelle!

  30. #150
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> px

    Hieno on tuo sun fillarisi. Erityisellä mielenkiinnolla oottelen sitä, kuinka hyvin saat Recordin etuvaihtajan toimimaan kolmella eturattaalla, jotka sulla kai fillarissasi on... Tarttis itekin viritellä talven aikana joko Record tai D-A. Dura-Acen pitäis toimia 22-32-44-rattailla, mutta hiukan joutuu kuulemma dremelöimään.

    Tuossa sun osalistassasi taitaa keulan massa olla hiukan alakanttiin, jos tuo on 100-millinen malli. Mun TPC-versio samasta keulasta on 1322 g, ja ostin TPC:n nimenomaan siksi, että sen pitäisi olla hiukan kepeempi kuin Absolute.

    Satulasta ja tolpasta saisit yllättävän paljon viilattua. Ax-Lightnessin, New Ultimaten tai Schmolken tolpalla ja vaikkapa Samun satulalla saat tolpan ja penkin yhteismassan lähelle 200 grammaa, eli 150 g irtoaisi. En tosin oo varma, kuinka helposti noita 30.9-millisiä tolppia löytyy...
    Aki Korpela muokkasi tätä : 03.10.2008 at 22.03 Syy: typoja

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •