
Alkujaan tämän lähetti
nure
JKO, nyt ei maastopyörästä kyse vaan tuosta FBG:stä. Vertailin kaverin suht samankokoiseen Rowtagiin jossa keulaputki 5mm lyhyempi ja vaaka 10mm lyhyempi niin en oikein ymmättä miksi omani kummasti korkeampi?
Föhn, en kompensoi oikeastaan mitään, jo vuosia harrastanut vastaavankaltaisia stemmi kombinaatioita ja olet myös oikeassa ulkonäönkin suhteen, itse näen että lyhyt pystyssä sojottava stemmi ja hitonmoinen spacerpakka kertoo enemmän vääränkokoisesta rungosta, IMO...
Luulisin, että kukaan ei puhunut oikean- tai vääränkokoisista pyöristä vaan tästä:

Alkujaan tämän lähetti
nure
^^Itse aina pitänyt tuollaisista matalista ajoasennoista...
Se on tietty subjektiivista, että mikä kenenkin mielestä on matala ajoasento, mutta tässä yhteydessä puhuttiin Traka-voittajan pyörästä, jossa se tarkoittaa noin suunnilleen sitä, että hupuilta ajaessa selkä on vaakasuorassa.
Jos opettelisit lukemaan niitä reach- ja stack-mittoja, niin ymmärtäisit helpommin, miksi Nordestin ajoasento on korkeampi. Kun vertailet, niin sun pitäisi huomioida myös se, että Rowtagissa on 5 mm lyhyempi etuhaarukka, siinä ei ole ohjainlaakerin kuppia haarukan ja emäputken välissä ja lisäksi siinä on 15 mm pienempi bb droppi. Siksi samoilla satulan ja stemmin asetuksilla tanko on kolmisen senttiä matalammalla. Jos kaverisi pyörässä on vielä käyrä tanko suoran sijaan, on ajoasento useita senttejä pidempikin vähän lyhyemmästä vaakamitasta huolimatta.
Pelkät spacer stackit tai stemmin sojotukset ei oikeastaan kerro yhtään mitään mistään, jos ei samalla huomioida, että millaisessa rungossa ne on.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit