
Alkujaan tämän lähetti
Ambleo
Itselläni emaxissa oli täälläkin kuvattua rutinaa polkiessa. Joka polkaisulla kuului ikäänkuin nak-nak-nak ääntä. Oli moottori päällä tai ei. Huollossa kiristelivät kampia ja spideria ja ei sen jälkeen ole ollut ko. ongelmaa.
Vastaisuuden varalle ajattelin hommata työkalun spiderin kiristämiseen. Lukitusmutterin halkaisija on omassa pyörässä 43,5-44 mm. Onko jollain samanlainen mutteri vai tässä videossa mainittu 54 mm mihin sopisi Parktoolin LRT-2 työkalu?
https://www.youtube.com/watch?v=hvGnoxunzlE Cyclus toolilla on näköjään EP8 moottorille sopiva työkalu.
https://www.ebikeparts.fi/epages/ebi...oducts/7202786
Mietin vaan että vaihteleeko mutterin koot sen mukaan mitä kasatessa sattuu löytymään...
Just ostettuin tuo Park Toolin LRT-2:tä vastaava Shimanon Tl-FC39 työkalu. Ei passannut. Koska halkaisija juuri liian iso. Oletan, että sopii muihin pyöriin missä EP8, mutta ei Tunturi Emaxiin ainakaan. Tuo mainitsemasi työkalu ilmeisesti käy, ja myös Parktoolin BBT-69.4. Sellainen tuli itselle tilattua. Jospa sopii, oli ainakin edullisempi.
Tietääkö joku muuten, onko paha homma ottaa pois tuo tehdasasennusvalo? En tarvitse sitä mihinkään, eikä ole suunnitelmissa ostaa tilalle tehokkaampaakaan eli joutais pois johtoineen päivineen. Eli lamppu irti, ilmeisesti moottorin koppa auki, liitin irti ja vetää johdon pois rungon sisästä vai mitenkä? Eivät taida takuuhuolloissa suuttua kyseisestä toimenpiteestä? ????
Tunturi Emax Fullfat ~ CE
Instagram @ Bikemilia
Kirjanmerkit