HephaGiantFillariElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1293

Aihe: Teltta

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ajatus olisi kokeilla riippumattoilua telttailun sijaan. Tai pikemminkin tuleva retki laavuihin osittain tukeutuen siten, että makuualustan ja -pussin lisäksi mukana olisi riippari, hyttysverkko & tarppi. Koska mahdollisen laavunukkumisen vuoksi on mukana jokatapauksessa makuualusta, niin riipparin alavilttiä ei olisi mukana. Laavuista ei aina voi olla ihan varma niin joku majoite on hyvä varalta olla.

Silti nyt kun katsellut tuota tavaramäärää ja painoa niin olen todennut, että taitaa telttailu olla yksinkertaisempaa. Ainakin sellaisessa tapauksessa, että teltta menee pienempään tilaan ja painaa vähemmän kuin riippari+tarppi+hyttysverkko. No hyttysverkon voisi ehkä jättää poiskin. Riippari toki antaa vapausasteita leiripaikan valinnalle.

Itse vierastan kettujen, mäyrien ja hiirien juoksemista naamalla, muutenhan riittäisi toki makuupussi, makuualusta ja tarppi.

Onko joku toinen vertaillut riipparin ja telttailun välillä ja minkälaisiin loppuratkaisuihin tullut?
    Lähdin mökiltä noin 2020 juhannuksena extempore "yhden yön reissuun" ja olin melkein viikon. Cyclon kuormankantokyky on aika pieni ja ei mitään pikkutelttaa mökillä ole niin otin reilun kilon riipparin hyttysverkolla ja tarpilla.
    Eka yö oli aika tuskaa mutta sen jälkeen olikin pelkkää juhlaa, harvemmin olen niin hyvin nukkunut eikä tarvinut etsiä tasaisia paikkoja teltalle. Ei ollut makuualustaa niin meinasi kesäpussissa olla vilpoisaa
    mutta pikkuinen taukountuvatakki korjasi tilanteen. Ei tainnut juurikaan sataa, en osaa sanoa miten sit olisi mennyt.

Smo muokkasi tätä : 08.06.2023 at 16.24

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •