Hiton tubelessit! Uus pyörä ja just liikkeessä eilen litkutetut Super Gravity -kylkiset Big Bettyt. Kiekkoma Stans Flow S1. Tänään pyörän ollessa varastossa oli rengas poksahtanut itsestään paikaltaan. Pyörä oli kaatunut sen voimasta, mutta ei onneksi lattialle asti. Sain renkaan väännettyä takas vanteelle ja kompuralla napsahtamaan takaisin vanteelle. Kun jäi yhdestä kohtaa kinnaamaan, niin laitoin lisää painetta, jotta oikenisi. Sittenpähän poksahti taas paikoiltaan vaikka paine oli ”vain” 37 psi (kiekon suositeltu maksimi 50 psi). Litkua olikin sitten joka paikassa. Mitähän jarrupalat esim. tykkää siitä? Just kun sain putsattua roiskeet pyörästä, renkaan takaisin vanteelle ja ilmaa sisään, niin sama toistui ja taas siivoushommiin. Kolmannen kerran sain vielä nousemaan ja laitoin sen verran painetta, että nousi suurimmaksi osaksi vanteelle. Oli tosin tyhjentyny äsken, kun kävin katsomassa.
Mikä neuvoksi? Oonkohan voinut rikkoa jotain, kun yhdestä pinnan nippelin kohdalta kupli vähän litkua? Nyt, kun rengas ei ole ihan tiivis, niin kuinka nopeasti litku kuivuu pilalle? Entä onko tohon muuta keinoa kuin putsata vanne ja rengas litkusta ja aloittaa homma alusta? Täytyy aamulla soittaa liikkeeseen, josko suostuisivat tsekkaamaan asiaa.
Outo homma, kun eilen pääasiassa kadulla ajellessa ei ollut mitää ongelmaa. Vaikka ton saiskin kunnolla vanteelle, niin uskaltaako siihen luottaa? Olis nihkeetä ja vaarallista, jos lähtis paikaltaan ajossa bike parkissa. Mulla löytyy tosta renkaasta versio pehmeämmillä kyljillä, joten se olis varasuunnitelmana. Ei kyllä olis yhtään aikaa eikä kiinnostusta tällaselle skeidalle. Miksei voi vaan toimia?
Kirjanmerkit