En tiedä onko asia enää ajankohtainen ja toisaalta muoti ja käsitykset siitä vaihtelevat kovasti. Itse kyllä pakko kehua WTB Resolutea, joka menee hintsusti yli kokovaatimuksesi 42 millillään. Viime vuoden ajelin näillä ja täytyy myöntää, että yllätyin kuinka hyvin menee myös asfaltilla. Lisäksi on erittäin mukava ja suht varma kumppani. Tappajasepelille ei oikein pärjää. Siitä taas yllätyin negatiivisesti, kuinka nappuloista huolimatta mudalla sutii. No, harvemmin näihin olosuhteisiin GG-osastolla ajaudun. Juuri odottelen postin tuovan uuden takakumin, joka alkaa olla slut.
Toinen ikimuodikas vaihtoehto toisille kiekoille on Panaracerin GravelKing SK ja minulla koossa 38 mm. Näitähän täällä on ylistetty eikä syyttä. Ja se Slick-versio (ilman plussia) taas oli surkein vähään aikaan ajamani rengastuote. Sanoisin jopa vaarallinen kiemurrellessaan esimerkiksi asfaltin paikkakohdan eteen sattuessa.
Huomaan nyt, että ensimmäistä kertaa postmodernilla pyöräkaudella ostan samat gummit toiseen kertaan. Siis nuo yllämainitut. Tähän mennessä olen kokeillut joka kaudella jotain toista ja mahdollisesti aivan uutta vaihtoehtoa.
Kirjanmerkit