Kiitokset vastauksesta! Vähän tuntuu tuo 4000 isolle palalle, mutta katsellaas nyt vielä. Tuli netissä lueskeltua/katseltua arvioita Specialized Turbo Vado 4.0:sta ja olivat melko ylistäviä. Tuokin tosin hujahtaa jonkin verran yli sen kolmen tonnin. Tuli kuitenkin mietittyä, että ei kai sitä välttämättä tarvitsisi maastopyörää hankkia. Rengaskoko tuossa näyttäisi olevan paksuhko, mikä varmaan sopinee talviajoonkin. Tässä tosin kerkesi jo ujosti innostua mahdollisuudesta mennä metsäpoluillakin kokeilemaan, mitä se maastopyöräily on, missä tuo pyörä ei aivan elementissään enää olisi. Pitäisi saada nyt aikaiseksi päästä vähän kokeilemaan eri malleja, niin ehkä sitä siitä itsekin viisastuisi.
Sitten ihan mielenkiinnosta, niin mikä tekee tuon Propheten osista huonot? En nimittäin itse osaa noita katsoa itse yhtään. Netistä olen sen oppinut, että Suntourin halvat haarukat eivät ainakaan mtb-piireissä kovin suurta arvostusta nauti. Toisaalta XCR Airin osalta ainakin omistajat (redditissä) vaikuttivat varovaisen neutraaleilta kyseisen osan suhteen.
Moottoreista en itse osaa juuri muuta katsoa kuin väännön ja tehon, eri merkkien eroista ei mitään käryä. Shimanon Deore vaihteiston ja MT400-levyjarrut olen kuvitellut olevan ihan perus-ok -tasoa. Kuinka hakoteilla ollaan?

Kirjanmerkit