Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
Tuo on laskettu toki vain likimääräistämällä tuon painoisten poikkipinta-aloja. On mahdollista, että tosi oudoilla kehon muodoilla eroa varmaan saadaan häivytettyä. Esim toisella luonnottoman kapeat ja toisella luonnottoman leveät hartiat.

Parhaat aika-ajajat ovat harvoin keijusarjaa. Eikä isollakaan kiritykeillä ole vaikeuksia ajaa vuoristokauriiden kanssa kilpaa tasamaalla. Aika vähän keijukaisia on eksynyt Paris-Roubaixin podiumille.

Mutta alkuperäinen asia edelleen: kulkeeko moukarin fillari 335w teholla merkittävästi kovempaa nyt vai 10 kiloa kevyempänä, kun nautitaan näistä maamme tasoisista pinnanmuodoista. Tai kulkeeko sen pienen kaverin fiilari hitaammin 200w teholla, jos 60 kilon sijaan painoa on 66 kiloa (+10%). Juu ei ja ei.




Sent from my iPad using Tapatalk
En ala inttämään vastaan. Lähinnä vaan olen eri mieltä tuosta väitteestä, että suomessa ei w/kg vaikuttaisi. Kyllä se vaikuttaa. Tehoa pitää olla huimasti enemmän juurikin hakkaavaan ajoon ja minsan mäkiin. Ja jos tosiaan puhutaan luokkaa 20w eroista aeropyörillä, niin ne 10cm leveämmät hartiat vaikuttaa kyllä ihan oikeastikkin fillarin kulkuun.

95kg on vaan liikaa, suotta tuota nyt yrittää kaunistella. Tietystikkään ei mitään ketoosidiettiä kannata aloittaa, vaan ajaa vaan enemmän. Siitä se kroppa muokkautuu ajan kanssa.