Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
Kun autoilija ymmärtää, että hän ei välttämättä havaitse ensivilkaisulla moottoripyörää kääntyessään sivutieltä päätielle, autoilija osaa katsoa toisenkin kerran. Kun moottoripyöräilijä ymmärtää, että autoilija ei välttämättä havaitse häntä kääntyessään, moottoripyöräilijä osaa varautua jarrutukseen ja väistöön.

Kun kumpikin tunnistaa etukäteen riskitilanteen ja toimii sen mukaisesti, pienenee onnettomuuden todennäköisyys merkittävästi.
Tämä. Toinen on myös tilanteen ennustettavuus. Suomessa suojatien kunnioittaminen on aika heikoissa kantimissa verrattuna vaikkapa eteläiseen naapuriimme. Se on tosi kummallista, kuinka Virossa annetaan tietä suojatielle tulijalle. Toisaalta siellä myös jalankulkija lähestyy ja ylittää suojatien niin, ettei aikeista jää epäselvyyttä. Suomessa usein saa siellä ratin takana yrittää lukea jalankulkijan ajatuksia, että onko menossa yli vai pasteeraileeko vain muuten tuossa suojatien lähettyvillä.

Sama vaikkapa linja-autolle tilan antaminen pysäkiltä lähdettäessä. Helsingissä yleensä (9/10) tuo tila syntyy, koska bussi todella tulee sieltä. Pikkupaikkakunnilla kun ajaa, niin harva siellä antaa bussille mitään tilaa. Tai mun kokemukset on Kotkasta.