Jotain epäselvää möliseville olen yleensä toivottanut hyvää huomenta/päivää/iltaa ja jos epämääräinen huutelu on jatkunut olen sanonut joo olen ihan samaa mieltä. Ei ole ainakaan toistaiseksi johtanut tilanteen kärjistymiseen tai muuhunkaan ikävään. Vähän hullulle kannattaa esittää itsekin vähän hullua eikä yrittää puhua järkeä.
Mutta jos hetkeksi ajattelemme mikä tilanteessa ei sujunut kyseisen fillarinkäyttäjän mieleen, niin ensimmäisenä ja lähinnä ainoana tulee mieleen että hänen mielestään isännän tai emännän tulisi asettua koiran ja pyöräilijän väliin tai siis komentaa tai vetää koira taakseen. Fillarillaliikkujalla ehkä oli ikäviä kokemuksia tilanteista joissa fleksihihna antaa periksi juuri kun hän on koiran kohdalla tai koira onnistuu nykäisemään itsensä irti omistajansa otteesta. Koira voi olla täydellisen tottelevainen ja hyökkääviä puolustuselkeitä tai takaa-ajotaipumuksia omaamaton, mutta eihän koiraa tuntematon voi siihen kovin pitkälle luottaa.
Mutta eihän tuo kuvatunlainen ajotapa siihenkään oikein sovi eli sekopää mikä sekopää.
Pitäisin kuitenkin poissuljettuna sitä mahdollisuutta että tuommoinen tyyppi olisi tällä foorumilla edes satunnaisena tai kausiluontoisesti aktivoituvana trollina.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit